< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Moeilijk zwanger worden... » Wie is er nog in behandeling in UZ Leuve

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Moeilijk zwanger worden...
Wie is er nog in behandeling in UZ Leuve
18/05/2008 @ 10:18
Nina Van Herck

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Hier ben ik nog eens, alleen met niet zo'n goed nieuws.
Heb vandaag wat bruin verlies en dat is het teken dat mijn regels er gaan aankomen.
Dus deze poging is veel kans niet gelukt, maar het doet minder pijn zo dan dat je bloed moet laten trekken en moet wachten op de uitslag.
Nu weet je dat je regels komen en dat het niet gelukt is.
Maar in ieder geval blijf ik niet bij de pakken zitten, op naar de volgende zeker.
Geen leuk verjaardagscadeau waar ik 9 maanden om moet wachten, maar ik heb al wel andere leuke cadeaus gekregen hoor.

Jule, en jij kan al direct terug starten, dat is ook wel goed.
Ik hoop dat je meer geluk gaat hebben dan ik.

Cynthia, een jaartje wachten maar je mag gerust zijn een jaar gaat zo voorbij zijn!!

Kim, welkom hier en ik hoop dat je ook vlug in de vervelende wachtweken gaat zitten en hopen op een klein wondertje!!!!

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:50
Petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Hé wat jammer van niemand een positieve test, want Nina moet dringend afgelost worden want die begint aan haar laatste weken.

Jule, maar toch goed nieuws voor jullie, direct terug kunnen starten. Ik dacht dat je geen poging meer ging doen dit jaar omdat je geen verlof meer kon krijgen. Veel succes met deze poging.

Cynthia, voor jou toch ook nog positief nieuws zeker als je er al van uitging dat het volledig afgelopen was voor jullie. Het is misschien wel lang wachten, maar je krijgt toch een nieuwe kans. De operatie zal waarschijnlijk uitgevoerd worden door prof Meulemans. Toen ik twee jaar geleden de kijkoperatie heb laten doen werd deze ook door haar uitgevoerd en toen hebben ze de verklevingen reeds met laser weggebrand.

Nina vh, hopelijk kunnen jullie ook terug snel van start met een nieuwe poging. Toch nog een heel gelukkige verjaardag gewenst.

Nina alles goed met je.

Kim, welkom. Wij hadden ook ons eerste gesprek in mei en toen een hele resem testen, onderzoeken en bloedproeven moeten laten doen (dus de tijd ging toen wel snel vooruit). Onze eerste IUI was vlak na de zomerstop eind augustus. Voor jou ook veel succes en dat het snel vooruit mag gaan.

Vorige week zijn we nog eens naar k&g geweest, tweede reeks spuitjes. Siska woog toen 5,8 kg en is 63 cm, dus die doet het ook goed (het is wel een lange smalle).
Momenteel zitten wij al aan vier flessen van 210 ml en zeven schepjes en ze drinkt die volledig leeg, dus denk dat we over een tweetal weken al met groentenpap gaan beginnen (gewoon ter aanvulling want krijg de indruk dat ze met vier flessen niet begint toe te komen).
Doorslapen doet ze nu ook al een drietal weken van 22 uur tot 7 uur, dus ideaal voor al ik volgende week terug moet beginnen werken.
En vanaf dit weekend slaapt ze in haar eigen bedje samen met Jolien op een kamer (voordien sliep ze nog in de draagmand bij ons op de kamer maar die begint wat krap te worden). De eerste nacht was ze wat onrustig in dat grote bed, maar de tweede nacht sliep ze al weer volledig door.
Pff ze wordt toch zo snel groot.

Groetjes

Allé ik ga nog wat van mijn laatste week thuis genieten.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 13:34
Nina

Hoi allemaal,

Nina VH, dat ziet er dan niet zo goed uit hé... Jammer! Het was een mooi kado geweest natuurlijk!! Maar wie weet beval je volgend jaar op je verjaardag Om het achtergebleven kado van dit jaar goed te maken!

Cynthia, een goed gesprek dus? Fijn dat je weer perspektief hebt hé!! Het is misschien nog wel effe, en er komt weer vanalles bij kijken, maar nu heb je wel weer iets om naar uit te kijken hé! Heel anders dan weten dat er geen kansen meer zijn....
Over de tijd heb je meer dan gelijk, het lijkt soms niet zo als je ergens op wacht, maar wat vliegt die!!! Daria is al zoooo groot ondertussen, achter een tijdje beval ik terwijl het gisteren leek dat ik een positieve test kreeg!!!

Jule, nog voor de zomerstop, goed nieuws hé!

Kim, wat vond je van dokter Tomasetti? Ik ben ook bij haar geweest de laatste poging, en ben er heel content van (dat heeft waarschijnlijk ook wel met het resultaat te maken)
Ikdenk toch wel dat je je erop moet instellen dat je eerste poging voor na de zomerstop zal zijn hoor.... Voor je alle onderzoeken gedaan hebt en terug een bespreking hebt...

Petra, Ik zie dat alles goed verloopt met Siska. Slapen van 22 tot 7, dat is niet slecht hé!!

Met mij/ons is alles goed. Het begint inderdaad stilaan op te korten, het zal sneller zo ver zijn dan ik nu kan denken... Ik voel me nog steeds prima, mijn buik wordt serieus dikker en is ook wel anders als bij Daria vind ik. Hoger en niet zo 'breed' De weegschaal blijft de laatste 2 weken mooi staan (op een paar grammen na) dus daar ben ik ook wel blij mee... Geen commentaar van te veel bijgekomen deze keer hoop ik! Vrijdag mag ik weer naar de gyn, het lijkt zo lang geleden deze keer..
De geboortekaartjes ben ik zelf aan het maken, de suikerbonen-dingetjes ook. Het vlot allemaal wel dus dat zie ik nog goed zitten... Een naam zijn we nog niet helemaal uit, er zijn een paar opties maar de definitieve keuze is nog niet gevallen.

Zo, ik ga nog wat genieten van het zonnetje,
Veel groetjes
Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 19/05/2008 @ 13:35] - Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:47
kim

Dames,

Allemaal bedankt voor de hartelijke verwelkoming. Het doet me deugd als ik hier eventjes kan komen piepen.

Nina, ik moet nog op consult gaan. Als volgens u Tomasseti meevalt, dan geloof ik erin. Het resultaat is er hé Ik heb me er ook al bij neergelegd dat we voor de zomerstop niet zullen starten met iets.
Geniet maar van je buikje. Veel last gehad van het warme weer?

Nina VH, spijtig van je . Het zou anders een supercadeau geweest zijn. Volgen de pogingen zich snel op, of moet je even wachten nu? ( ik weet er nog niet veel van hoor)

Jule, supernieuws dat je nog voor de zomerstop kan starten.
IK werk inderdaad op GHB, op de spoed. Dus niet veraf hoor. Als ik dan duim, ...voel je het zeker tot ginder

Petra, volgende week al terug gaan werken Dat zal terug even wennen zijn vrees ik. Geniet er nog maar van.

Groetjes en een dikke merci voor iedereen
xxx

[Laatst gewijzigd door kim - 19/05/2008 @ 16:48] - Link naar deze reactie
21/05/2008 @ 08:53
Nina Van Herck

Hallo,

Ben gisteren op controle geweest in Antwerpen en er zat wel een cycste, maar dat was niet zo erg als deze niet groter zou worden.
Ik ben vandaag al terug gestart met de menopur, en moet dinsdag terug voor bloedname en echo.
Maar de dosis hebben ze al direct wat hoger gemaakt.
Vandaag 1ampulle, morgen 2 dan weer 1 enz.
En dan zien we dinsdag wat dat als effect heeft op mijn lichaam.

Dus ik blijf niet met de pakken zitten, ik vlieg er direct terug in.

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 13:12
kim

Hey,

Nina VH leuk dat er terug kan invliegen. Zo gaat het goed vooruit. Ik voor je dinsdag. Hopelijk doen de hormoontjes hun werk.

groetjes kim

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 14:48
Nina Van Herck

Hallo,

Dag Kim, ik hoop dat ze in ieder geval sneller gaan werken dan de vorige keer, want toen ging het echt traag vooruit.
Maar ik denk dat het nu niet is omdat ze direct al naar een hogere dosis zijn gegaan.
De vorige keer ben ik gestart met 1 ampulle, en nu is het 1 dag 1 ampulle en dan 2 ampulles, zo elke dag afwisselen.

En met de rest alles goed?

Groetjes Nina VH

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 13:10
Nina

Hoi allemaal,

Kim, wanneer moet je naar Tomasetti gaan? Ik hoop dat het goed meevalt!
Mijn buikje is al een serieuze buik! Maar hey, ge hoort me niet klagen hoor!! Ik heb eigenlijk niet zo veel last van het warme weer, ik kan er vrij goed tegen.... Mijn vader is van italiaanse afkomst, het zal daar iets mee te maken hebben misschien...

Nina VH, veel succes voor morgen, ik hoop dat het al allemaal mooi op gang is daarbinnen!
Laat ons iets weten hé!

Ik heb niet zo veel nieuws voor de rest.
Ik ben vrijdag naar de gyn geweest, alles was in orde. De baby lag in stuit, maar dat kan nog veranderen. Goed gegroeid, goed bijgekomen, en ik niet veel bijgekomen dus dat is ook positief!

Groetjes
Nina

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 22:40
Petra

Hallo allemaal,

Nina vh, hoe was de controle gisteren, hopelijk heeft de menopur zijn werk gedaan.

Nina, alles dus dik in orde met je. De baby heeft idd nog tijd om te draaien. Ga je nu toch vaginaal bevallen, want jij had toch ook al een keizesnede gehad en een buikoperatie?

Onze eerste werkdagen zitten er op en het valt vrij goed mee, wel vroeg opstaan om iedereen tijdig klaar te krijgen, maar elke dag lukt het beter.
Siska doet het super goed in de kribbe. De eerste dag had ze weinig geslapen en weinig gedronken, maar de tweede dag ging het al veel beter. Ze moest zich ook wat aanpassen in het nieuwe ritme en de nieuwe omgeving. Iedereen in de kribbe heeft al gezegd dat Siska ook zo een brave en lieve is, net zoals haar zus, dus we zijn hier best wel gezegend met zulke brave kindjes. Hier zit een trotse mama

Groetjes

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 13:35
Nina

Hoi Petra,

Over de bevalling; Goh, ik weet het nog steeds niet... Ik heb er al vaak over zitten denken, maar mijn verstand en gevoel zeggen iets anders!
Aan de ene kant heb ik een beetje schrik om zo te bevallen; tenslotte is er een (klein) risico dat het litteken zou scheuren. Bovendien kan ik onder geen enkele voorwaarde voor een epidurale verdoving kiezen (net owv het risico op scheuren van het litteken en dan zou ik dat niet voelen) Ik ben op dat gebied een 'stoere' in die zin dat mijn voornemen is om zonder epidurale verdoving te kunnen bevallen. Maar ik kon het achter de hand houden (moest het toch minder goed meevallen, of erg lang duren of weet ik wat) en die optie valt dus weg en dat baart me toch wel wat zorgen...
Ik zie op zich helemaal niet op tegen een keizersnede, want het ongemak en de pijn is heel goed meegevallen bij Daria.
Aan de andere kant zou ik graag willen weten wat het is om te bevallen. Met een keizersnede 'krijg je een baby', maar 'beval' je niet, is zo een beetje mijn gevoel...
Maar goed, dat is dan ook meteen de enige reden dat ik voor een vaginale bevalling zou kiezen en is dat dan doorslaggevend? Ik weet het niet.
Mijn man zou liever hebben dat ik voor een keizersnede kies, dus maakt het ook niet makkelijker....

Goeie raad is welkom!

En jij terug werken? Ja, dat zal weer even wennen zijn, maar ach, binnen een paar weken gaat alles weer zijn gangetje!

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 20:38

Nina, ik weet niet of het goeie raad is, maar het zijn wel mijn ervaringen.
Bij Benten had ik keizersnede, en mijn gyn zei altijd dat een natuurlijke bevalling voor een tweede geen probleem was. Rhyss lag perfect om zo te komen; ik was dus supergelukkig! Door de vroeggeboorte kon hij echter de weeën op de duur niet meer aan, en hebben ze alsnog keizersnede moeten doen.
Bij de KS van Benten was ik heel snel op de been; om 20u40 bevallen, en de volgende ochtend liep ik al rond. Bij Rhyss was het een heel ander verhaal... Na een dag wilden ze me effe laten rechtzitten, maar ben toen bijna van mijn stokje gegaan van de pijn! Ik heb twee dagen écht een helse pijn gehad. Ik herinner me ook niks meer van die twee dagen, alleen nog de pijn. Ik had ook enorm veel naweeën bij de tweede.
Ik weet niet of het verschil van pijn bij de twee ks te maken heeft met alle emoties en vermoeidheid die bij Rhyss meespeelden, maar in elk geval was het dag en nacht verschil met die van Benten.
Nu bij een derde moet ik zowiezo ks hebben, en ik zie daar enorm tegen op... Maar als het ons nog lukt om zwanger te worden, komen we daar ook weer wel doorheen!
Maar als ik zou kunnen kiezen, koos ik resoluut voor natuurlijke bevalling.

Een bijkomende opmerking: het wordt vaak niet vernoemd, maar elke KS kan ook vergroeiingen en verklevingen met zich meebrengen. Ik ben daar een levend bewijs van... En veel mensen denken: een ks is gemakkelijk, en je ziet er een weekje vanaf, maar dan is het voorbij! Wel, voor mij telt die uitspraak dus niet... Ik zal er mijn leven lang pijn van blijven houden; hopelijk kunnen ze het verbeteren door de operatie, maar ik zal nooit meer worden zoals vroeger.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina