< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » koortsig na curettage

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
koortsig na curettage
08/05/2008 @ 23:03
Dunja

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat een ander koppie heeft Isabella, helemaal als je ze zo naast elkaar ziet. Zielig hoor die foto in het ziekenhuis!

Hoe gaat het met je roodvonk? En hoe was je dagje niets doen?

Hedy wat balen dat je moet werken zaterdag. Helemaal met dit mooie weer nu je binnenwerk doet.
Krijg je morgen de datum voor de 20 weken echo?

Ik heb dit weekend geen plannen...ja zondag, mijn aller, aller, aller eerste mama dag Ik ben benieuwd of Nikita wat op de opvang heeft gemaakt.

We zullen zondag nog wel langs mijn schoonmoeder moeten, bij mij thuis vieren we geen moederdag, vind mijn moeder niet leuk meer sinds we de cadeautjes niet meer zelf maken...en dit jaar is ze ook nog eens het weekend weg.

Maandag hebben we een verjaardag, de verstandelijk gehandicapte tante van Niek wordt 60 jaar en ze heeft een Ijssel-schip gehuurd.

Morgen eerst nog een half dagje werken

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 08:38
H P

hoi

Inderdaad een heel ander koppie, hihi. En zielig ja, die foto in het ziekenhuis, niet leuk !! Gelukkig zijn je meisjes lekker samen nu bij papa en mama thuis. Kijkduin gaan wij ook meestal naar toe als we naar het strand gaan, da's minder massaal dan Scheveningen !! Lekker genieten he !!

Ga je toch lekker varen Dunja, met dit weer extra lekker
Meestal maakt de opvang wel iets voor moederdag, leuk hoor. Hier ligt het ook verstopt in een of andere kast Jammer dat je moet werken, maar een halve dag is te overzien he !! Daarna lekker weekend

We gaan zo poging 2 doen voor de erkenning bij het gemeentehuis en vanmiddag naar de vk. Hoop dat ik de echo mag gaan afspreken, want voor onze vakantie (30 mei vertrekken we) willen we graag weten wat het is of Ben veeeeeeeeeeel nieuwsgieriger nu dan vorige keer, komt omdat het de laatste keer is !

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 09:49
patries

Ja haha ze lijken echt totaal niet op elkaar....
Ze hebben wel het zelfde neusje (die van mij volgens de meeste mensen)
Ben benieuwd of de kleine Isabella zo dinker blijft, hoop het wel hebben we straks een blonde met blauwe ogen en een donkere met bruine ogen
Elisa is wel heel lief hoor voor haar kleine zusje, als de kleine ook maar een kik geeft, dan is het meteen BABY BABY en gaat ze een kusje geven en roept ze weer baby en aai....
Ze is zo groot ineens, echt met een tweede erbij lijkt het nog sneller te gaan allemaal!

Lopen doet ze nog niet, en als ze in de tuin is en van haar kleed afgaat loopt ze op handen en voeten, hihi net een kleine tarzan...
Eerst kroop ze in haar zwembroekje in de tuin, maar ze heeft nu zere voetjes en knietjes, dus best slim vezonnen van de kleine meid!!

Das waar ook Dunja dit is jou eerste echte moederdag
Ben benieuwd of je mannetje nog iets voor je heeft geregeld....
Meestal maken ze wel wat op de opvang....
Zou het hier ook doen eigenlijk, alleen heb nog geen kindjes kom ik weer goed mee weg he

Hedy, leuk hoor als jullie het voor de vakantie weten, kunnen jullie lekker shoppen voor de kleine uk!!
Ik was nu ook veel meer benieuwd naar het geslacht van de kleine uk!!
Nou erkennen moet nu wel lukken, geen gekke dag vandaag!
Nu je het over erkennen hebt oeps we moeten nog het ouderlijke gezag regelen, dat zat in de planning en toen moesten we naar het ziekenhuis..... dat moeten we dan maar dinsdag gaan doen

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 20:33
Dunja

En Hedy, is de afspraak gemaakt? Ik kan me voorstellen dat je nu nieuwsgieriger bent. En waren de ambtenaren er vandaag wel? Hier zijn ze op vrijdag middag bijna allemaal vrij.

Patries, dat Elisa lief doet tegen de baby dacht ik al wel op de foto's te zien, op 1tje is het net of ze Isabella een kusje geeft. Wel fijn dat ze het leuk vind om een zusje te hebben.
Zal wel heel speciaal zijn een donker en een blond kindje, haha moeten ze later aan iedereen uitleggen dat ze toch echt zusjes zijn.

Nikita heeft deze week wat vlekjes op haar huidje, in het begin van de week dachten wij en de opvang warmteplekjes, maar sinds gisteren zitten er wat nieuwe plekjes bij die op waterpokken lijken...hoop het niet, ze is nog geen 1 jaar, dus dan kan ze het nog een keer krijgen. Maar goed eerst afwachten of het echt waterpokken zijn.

Drinken gaat hier nog steeds niet goed en met dit warme weer is dat lastig. Op de opvang hebben ze al een hele trucendoos geprobeerd, maar het werkt 1 keer en dan is de nieuwigheid eraf en drinkt ze niet meer. Ik doe nu steeds wat meer water in de flessen met voeding, zodat ze meer vocht binnen krijgt. Ze krijgt ook extra fruit, is ook vocht. Verder wil ze alleen wat slokjes uit een normale beker, een fles of antilekbeker drinkt ze niets uit. Ik ben nu dus de hele dag bezig met manieren om haar vocht binnen te krijgen. Morgen ga ik bij de blokker van die ijsvormpjes halen en zelf ijsjes maken...misschien wil ze dat.

Ik heb zoooooooooooooooown zin in moederdag, ik heb het idee dat Niek wel wat speciaals doet. Hij vroeg gisteren nog hoe mijn ideale moederdag eruit zou zien...haha straks verwacht ik heel wat en heeft hij niets gedaan.

Ik ga maar eens lekker bankhangen.

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:18
patries

Dunja, ik hoop idd niet dat het al de waterpokken zijn.....

Kwam even snel het nieuws brengen...

ELISA LOOPT!!!!

Hihi ze stond ineens in het midden van de woonkamer op en liep naar me toe!!!
Ze kruipt nog wel het grootste gedeelte, maar in lopen heeft ze een hoop lol!!!

liefs patries

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:20
patries

Oja Dunja, ook Elisa is een slechte drinker, maar ze is wel dol op waterijsjes...
Ik heb de waterijsjes van kabouterplop, die zijn niet zo groot en ze eet heb bijna helemaal op!!
Ook de perenijsjes van festini zijn erg lekker

Dus nu maar hopen dat ook Nikita van ijsjes gaat houden....

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:46
Dunja

Festini mini peer ijsjes heb ik wel in de vriezer, wist eigenlijk niet of daar wel of geen suiker in zat.

Maar wat een super leuk nieuws! Elisa die loopt! Wat gaan jullie kleintjes toch hard!

Ik heb net poging 2 met het badje achter de rug...nou dat was geen succes, Nikita kon pas weer lachen toen ik haar aan het aankleden was en ze zag dat ik drijf en drijf nat was geworden

En nu snel aankleden en naar de zaak...ik zou helpen met de moederdagmarkt, maar heb eigenlijk helemaal geen zin.

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 11:53
hp vanaf werk

hoi

Wat leuk Patries, dat Elisa loopt !! Hele verandering ineens dan he !!
Hier alleen aan de hand of langs dingen waar ze steun aan heeft, maar we blijven oefenen !! Lief dat Elisa zo blij is met haar zusje, voor het zelfde geld zou ze jaloers kunnen zijn, maar ze is natuurlijk wel meerdere kleintjes gewend die door mama worden vertroeteld, dat zal best schelen.

Dunja, drinken is voor en met Amélie hier ook een drama geweest, al vanaf de geboorte eigenlijk. Bij CB zeiden ze toen dat ze wel meer zou gaan drinken zodra de flessen minder werden. Nou echt niet hoor. (en die fles in de avond halen we er niet af, wat ze ook roepen, niks mis met een beetje melk hoor en ze drinkt al zo beroerd) Ineens ging de tuitbeker er wel in, van de een op andere dag. Gewoon aan blijven bieden. Het is nu nog niet super, maar ze drinkt tenminste af en toe een slokje, vergeleken bij helemaal niks van een paar weken terug. Ik geef haar nu wat vaker een stukje appel of partje van een ander stukje fruit. (allemaal vocht he !!)
ik hoop niet dat Nikita de waterpokken gaat krijgen, maar als het wel zo is heb ik de volgende tip: een washandje vullen met havermout en dichtbinden. Bad vol met warm water en Nikita erin, washandje erin en lekker slijmerig laten worden. Daarmee haar inzepen en lekker laten poedelen. Daarna afspoelen en afdrogen en als extra smeerde ik ze ook nog in met VSm speciaal voor waterpokken. Het was zo over. ( de plekjes zie je nog zitten, maar de blaasjes waren toen zo weg)

VK was alles goed, over 5 weken moet ik weer langskomen. Baarmoeder kwam al tot navel en dat was keurig. Ik werd niet gewogen, jammer, want ik was wel benieuwd eigenlijk. Ik heb een formulier meegekregen voor de 20 weken echo en heb meteen gebeld: 27 mei kunnen we er heen.
(ik wilde perse voor mijn vakantie) Dan ben ik 19 weken, maar da's prima zeiden ze.

Ik zit ondertussen hier op het bureau en de airco is koud...brrr. Merk dus niks van het mooie weer.

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 12:18
Dunja

Patries, thanx voor de tip. Ik dacht laat ik dan meteen maar een festini peer ijsje pakken, haha ik ben er zelf echt verslaaaafd aan, ook in de winter liggen ze hier in de vriezer.
Nikita vond het ook heerlijk. Ik was ondertussen aan het bellen met Niek om te vertellen dat ze een ijsje at en in die tijd had ze het ijsje al bijna op.

Ik ga even een broodje eten! Niek zei dat ik niet hoefde te komen, veel te warm voor Nikita in de zon...hihi en dat vind ik helemaal niet erg nu.

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 12:11
Dunja

27 mei, nog iets meer dan 2 weekjes en dan weet je of nummer 2 of is. Spannend! Een jochie is natuurlijk leuk erbij, maar 2 meiden lijkt me ook wel leuk (wel zwaar in de pubertijd).

Zijn jullie goed verwend met moederdag?

Ik heb een dove pakket, een soort windgong (heel appart met een soort grote knikker die optisch van boven naar beneden door een spiraal lijkt te gaan wanneer deze draait) en...wat ik het leukste vond een potje met daarop de handjes van Nikita en erin badschuim. Hij had wel gelekt, dat is jammer, maar dan nog vond ik dat het aller leukste cadeautje!

Nikita is nu een broodje aan het eten en daarna gaan we bij mijn schoonmoeder langs. Maar mijn mamadag kan niet meer stuk, geweldig. Ook zo mooi hoe Nikita zelf de cadeautjes vast hield.

Link naar deze reactie
11/05/2008 @ 15:07
H P

hoi

Mooi zo Dunja, dat je eerste moederdag zo'n succes is, ik dacht nog aan je vanmorgen en zei nog tegen Rob dat je er zo'n zin in had Het is ook heel speciaal he !! Als kind is het spannend om iets te maken voor mama en voor ons is het nu bijzonder, we zijn zelf mama

Hier ook goed verwend hoor. Lekker ontbijtje, ipv bloemen kreeg ik een orchidee (was een beetje mijn eigen idee, ik ben dol op die planten en een bos bloemen is na een week al dood...) Verder kreeg ik van Rob een leuke ketting en van Amélie een geverfde voeten- en handenafdruk (had Rob gisteren met haar gedaan toen ik aan het werk was) Van de opvang een houten bakje in hartvorm met snoephartjes erin en een rijmpje eraan Die is super, ook met haar handje erop in roze verf hahahaha. Dat is clichee dat zelfgemaakte dingen het speciaalste zijn, maar het is wel zo !!

We zijn naar de kinderboerderij geweest (Amélie met zonnehoed en zonnebril hihi) op de fiets. Nu mag ze straks lekker in het badje en vanavond gaan we bbq'en. Leuk dagje dus

En jij Patries, ook goed verwend door je meisjes ? Lekker genieten he, van je rust !! Hoe gaat het eigenlijk lichamelijk nu, geen pijn meer ?

Hoop dat Suus ook zo'n fijne dag heeft (en vakantie) en ben benieuwd of ze dat nachthemd van Lief gekregen heeft

Gr Hedy

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 10:14
Dunja

Ik zit net even op het andere topic te kijken waar patries schrijft, om te zien hoe het met de kleine van Mies is...lees ik daar dat heidje besloten heeft om voor een 2e te gaan...hahah jullie raden het nooit, Niek en ik hebben gisteren het er ook over gehad en besloten dat ik na deze strip stop met de pil en niet meer wacht. Echt toevallig.

Jij bent ook goed verwent Hedy! Heb je trouwens foto's gemaakt van Amelie met hoedje en zonnebril? Lijkt me er erg schattig uit zien.
Nikita had gisteren ook een hoedje op en ze liet het gewoon zitten.

Ben je eigenlijk nog naar je schoonouders geweest of zijn die nog steeds weg? Weet jouw moeder al dat je weer zwanger bent? Of is het contact weer verwaterd?

Nikita moest vannacht weer veel hoesten (is al sinds de laatste griep dat ik elke nacht haar uit bed moet halen vanwege een hoestbui). Ik ben tot 5uur op geweest. Pfff ik had verwacht dat ze daarna wel zou uitslapen, maar om half 7 was ze weer wakker. Ik ben nu dus ongeveer een zombie. En straks heb ik ook nog een feestje op een schip, dus ik kan ook niet eerder weg. Het duurt van half 2 tot 6...ik ben benieuwd of Nikita dat gaat redden, die ligt nu wel te slapen, maar mist dan wel haar middagslaapje en dat na een kort nachtje. Slapen waar veel mensen bij zijn doet ze toch niet, dat had ik gisteren al wel op de camping gezien...

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 13:10
H P

hoi

Heeeeeeee Dunja, da's lekker, hoef je niet nog een cyclus te wachten, gewoon doen super hoor Hopelijk gaat het nu lekker snel en ben je snel (ongeveer tegelijk met Suus bijvoorbeeld)
zwanger !! Kunnen we weer lekker met zijn allen - sorry Patries, je was te snel - ouwebetten over alle kwaaltjes en zo.
Geweldig !!!
Nee van een schip kan je niet zo maar even afstappen...misschien vermaakt Nikita zich zo met alle aandacht, dat ze die middagdut vergeet. (je zal straks toch merken dat ze niet meer elke dag 2 keer gaan slapen. Als er hier en voor en na de middag geslapen wordt is dat tegenwoordig uitzondering...gebeurt nog wel eens, maar is niet meer standaard)

Mijn moeder heb ik het gisteren verteld, vond het wel een leuke dag om het te vertellen !! Ik merk trouwens dat ze echt vergeetachtig aan het worden is. Sommige dingen heb ik wel 3 x in hetzelfde gesprek moeten zeggen...
Van die hoed en bril samen heb ik nog geen foto's. Wel afzonderlijk, dus of met hoed/of met bril. Ze trekt de bril nog steeds van haar hoofd, maar de hoed gaat steeds beter !!

Veel plezier op de boot, gewoon genieten van het mooie weer en het feestje en jullie geheimpje om snel weer voor nummer 2 te gaan !!
Gr Hedy

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 17:08
H P

hoi

Poeh wat is het rustig ineens hier...Suus met d'r bips in het griekse zand, Patries in de weer met 2 ukkies en Dunja ook druk druk druk.
Hoe was het op de boot gegaan Dunja ? Had Nikita zich ook kunnen vermaken ?

Hier weinig nieuws, ben weer naar die psycho cursus geweest en ben behoorlijk gaar nu. Wel een nuttige cursus hoor, maar al dat gewroet in jezelf en anderen kost enorm veel energie !!
Dit was eigenlijk ook mijn vaste vrije dag (Rob bleef thuis werken)

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 17:08
H P

Oja, we moeten toch eens over wat data nadenken dat we op kraamvisite kunnen naar Patries, want voor we het weten is het zomer en is iedereen weg !!

[Laatst gewijzigd door H P - 13/05/2008 @ 17:09] - Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:58
Dunja

Jeetje wat een stilte hier. Hoe gaat het met Patries? Die heb ik al een paar dagen niet meer gelezen.
Ben benieuwd wat ze voor moederdag heeft gekregen. Die mogen ze wel een beste-mama-award geven, zo druk is ze altijd.

Hedy, ik dacht er gisteren ook nog aan dat er wel een afspraak gemaakt moest worden. Probleem is vooral dat ik eigenlijk alleen maar op woensdag kan en soms in het weekend, maar de weekenden zitten bij mij al vol tot de 2e week van juli.
En volgens mij kan Suus niet op woensdag.
Na 6 juli heb ik meer tijd, dan zit de stage erop.

Op de boot was het wel leuk, Nikita is de hele middag wakker geweest. En dat na een nacht van maar een paar uurtjes. Ze was s avonds wel helemaal van slag. Hele tijd schreeuwen en doen, maar niet slapen.
Gisteren werd ze pas laat wakker en liep ze de hele tijd te gapen. Om 13uur belde de opvang, dat ze koortst had en dat ze opgehaald moest worden.
Ze heeft sindsdien eigenlijk alleen maar geslapen. We hebben haar vanmorgen om 9uur wakker gemaakt, Niek is nu met haar naar de dokter.
Ze had vannacht om 3 uur 39,9 graden koorts, ze voelde veeeel heter.
Nou is dit weekend 1 voortand door en zit de ander eraan te komen, maar het hoesten en het regelmatig koorts hebben samen baart me toch wel zorgen. Ze hoest al zoveel sinds december, na een kuurtje was het wat beter, maar sinds begin april is ze iedere nacht wakker van het hoesten.

Ik zit te wachten tot er iemand komt om naar de wasmachine te kijken, die maakt alweer een raar geluid, 2 maanden terug is de hele binnenkant nog vervangen...en die man kan komen tussen 8 en 17uur...pff lekker handig he?

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:17
patries

Ja was idd erg druk met de twee ukkies!!!
Wel raar hoor soms hebben ze alletwee zo,n rare bui dat ik echt nergens aan toe kom.... GRRRRR
Dus vandaag maar aan de was, ik geloof dat er nog 5 wassen liggen ofzo!

Met moederdag heb ik ontbijt op bed gekregen, nu ja meer omdat ik het door de telefoon tegen een vriendig zei (waar rob bij zat natuurlijk) maar gewoon met wat we in huis hadden, beetje jammer zal nu nog maar 1x laten zien hoe het moet.... volgende maand vaderdag!!
Ik heb wel m,n slippers gehad, die ging ik een dag voor moederdag halen en die had hij betaald voor me!
Ach ja ik hoop dat hij het volgend jaar een beetje door gaat krijgen.

Rob is nu met Elisa naar de huisarts, hij moest daar toch heen voor een injectie tegen hooikoorts, maar Elisa heeft ook al van die rode ogen, ziet er niet uit joh..

Ik kom later even terug om te lezen, nu is Isabella weer wakker!!

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 22:54
Dunja

Heey Patries, wat leuk om je weet te lezen. Wat heeft de HA gezegt over de oogjes van Elisa?

Nikita heeft antibiotica, dat moet helpen tegen het hoesten. De HA denk dat het aan haar keel ligt en niet aan haar longen.
Het is alleen een ramp die antibiotica binnen te krijgen bij Nikita, ze steekt aar tong uit en blaast om te voorkomen dat we wat in haar mond kunnen stoppen. Een hele strijd dus.

Moet je het weekend nog werken Hedy? Of ben je lekker vrij na die zware cursus van deze week? Je kon die cursus toch niet afronden? Of doe je dat na je verlof?

Nou ik ga snel weer verder met verslagen tikken. Morgen heb ik het oogonderzoek en daarna kan ik een tijd niet meer zien. Hopelijk valt hte mee en kan ik in de loop van de dag weer een beetje zien.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina