< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Januari 2007-Club » Januari 2007 baby's

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Januari 2007-Club
Januari 2007 baby's
24/05/2008 @ 22:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi
nou cindy jij ook een hele fijne midweek toegewenst
ik heb er al reuze zin in hoor

groetjes

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 08:34
cindy

Hallo,

Ik denk toch dat het woordje babiesj iets betekent (in babytaal), want Amber zegt het ook!!! Heb er op gelet dat ze het steeds zegt wanneer ik met een appelsien daar ben. Het lijkt er wel totaal niet op!! Gek!!

Groetjes

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 13:19
Nelleke

Online Status Bekijk profiel
Hahahaa, Cindy, Amber zegt het echt ook?? Ik merk dat ze het wel vaak zegt als ze eten ziet, dus misschien heeft het daar wel mee te maken, een sinaasappel is ook eten, he?

Lilian, Mai kan ook zo lang stil in haar bed blijven zitten Wel een gemak, hoor, dan hoef je je niet altijd te haasten om ze te halen. Terug in slaap vallen, kan ik moeilijk als ik weet dat ze wakker is. Dan let ik constant op of ik nog geluidjes hoor en na 10 minuten ben ik echt klaarwakker (wat niet wil zeggen dat ik niet meer moe ben, hihi)

Bye!

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 13:26
Happy

papa en tim waren om half 8 wakker en mama is weer verder gaan slapen tot 9.10! dat was lekker!

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 21:58
Siepe

Lilian, bofkont! Lekker uitslapen zo hoor! Maar dat kun je ook wel gebruiken...

Nan was vanmorgen om 5.30 wakker en als altijd begon ze meteen te huilen. Ze heeft in al haar 16 maanden precies twee keer NIET gehuild zogauw ze wakker werd. Dat weten wij allebei heel precies omdat we elkaar toen aan het wakker stompen waren, zo van ' moet je nou horen ze huilt niet!'.
Ze heeft tot 6.30 geschreeuwd (af en aan) en toen zijn we er maar uit gegaan (dwz mijn lief...), wat ze ook niet leuk vond. Ze is intussen teveel gewend aan bij ons in bed verder mogen slapen 's morgens, dat mocht altijd omdat ze zo vroeg wakker werd en dan niet meer goed in slaap kwam. Bij ons sliep ze dan nog een uurtje. Maar nu wordt het steeds vroeger en gaat ze bij ons liggen woelen en frunniken dus we gaan dat niet meer doen. We moeten dus een weekje of wat op de blaren zitten tot ze het ontwend is... en dan hopen dat ze wat langer gaat slapen! Ze was nog behoorlijk moe vanmorgen toen ze eruit werd gehaald, dus wie weet.

slapen slapen slapen, het is haar favoriete woord nog steeds maar doen, ho maar

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 12:31
Sharon

Ben niet gaan werken vandaag. Jonnell is weer verkouden en heeft de hele nacht gehoest en gehuild. Zo zielig.. Toen ging vanochtend de wekker, Jonnell lag bovenop me (sorry baby!) en ik dacht: NEEEE, dit gaat niets worden. Ik heb echt geen oog dicht gedaan. Hij heeft ook een ontstoken oog, dus het gaat weer lekker.

Denk dat ik ook even met hem naar de huisarts moet van de week, want hij heeft al een week uitslag op zijn pipi en balletjes. Soort rode pukkeltjes op het uiteinde van de pipi en zijn balletjes zijn niet 'glad' zeg maar, beetje verdikte rode huid?. Gaat dus niet weg. Hij heeft er geen last van, maar toch.. Als hij luieruitslag op de billen heeft helpt wat extra sudo-creme vaak al snel, maar dit blijft gewoon. Onze huisdokter, Marlies, nog een advies/idee?

De baby trappelt er lekker op los. Gisteren voelde ik al een druk naar beneden en af en toe een scherpe steek. Precies wat ik voelde toen Jonnell ging indalen met 30 weken???!! Zou toch niet zo snel? Ze zeggen juist dat het bij de tweede langer duurt doordat ze meer ruimte hebben.. Ik voel wel al duidelijk voetjes in mijn zij, dus ze ligt nu in elk geval in de juiste positie voor zover ik kan beoordelen. Over 9 weken 'mag' ze al geboren worden!! Snel he?! En er moet nog zoveel gebeuren! Nog lakentjes voor de ledikant kopen, de wieg nog stofferen, naam uitkiezen!!!, geboortekaartjes maken, zo'n reisnestje kopen voor in de tandemwagen, enz enz. Maar ja, komt wel.

Ok, Jonnell ligt te gillen bed even kijken...

Arm kind lag echt te huilen en kronkelen, lijkt echt of hij ook ergens pijn heeft.. Zijn buikje knorde wel, maar hij eet ook bijna niets.. En ik voelde de puntjes van kies nummer 4 doorkomen.. Wie weet waar hij last van heeft... Vind hem zo zielig als hij niet lekker is.. Oh hij huilt alweer... Ga hem maar even uit bed halen, de arme schat..

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 15:54
Sharon

Hmmm, ik had hem hoestdrank gegeven, ogen schoongemaakt (ze zijn nu beide ontstoken zag ik..), neusspray gebruikt, tandjesdruppels gegeven en uiteindelijk een paracetamol. Pffff... Hij wilde niet meer slapen dus ik heb hem op de bank voor de tv gezet met wat drinken. Toen werd hij rustig. Een uurtje later, jawel: een vette diarree luier. Nu ligt hij weer lekker te slapen.

Altijd zo vervelend als je ziet dat er wat mis is met je kindje, maar je weet niet wat.

Jonnell gebruikt opeens veel woorden en zegt veel na. Vandaag was "diego" op tv. En diego ging samen met een baby jaguar dieren redden in nood. Om de luiaard te redden gingen ze brullen. Nou ja, miauwen eigenlijk (baby-jaguar toch). Dus Jonnell miauwt al de hele dag. En om een ander dier te redden moest de jaguar heel hard zwemmen en dan moest je meedoen met je armem en "zwem" roepen. Ook dat doet hij nu steeds.
Jonnell zegt ook herhaaldelijk dingen waarvan ik echt niet weet wat hij bedoelt. Dingen als bita, beetie, tiete (nee, hij heeft het niet over mama's borsten). En ook blijven zeggen he?!

Pfff, ik verveel me en heb geen zin in huishoudelijke klusjes. Ga zo lekker een film kijken of gewoon even een tukkie doen. Lekker. Ja, het sportieve gaat er nu wel wat af... Ik begin me ook opgeblazen te voelen. Vanochtend 62,5 op de weegschaal, dus nu met 28 weken ben ik 8,5 kilo aangekomen. Valt toch wel mee. Ik eet ook niet veel, maar ook niet echt gezond... Ik lust veel koekjes, snoepjes, chocola,enz. Maar ook kaassouflés en kroketjes en cocktailworstjes... mjummie. Maar ik eet 5 tot 6 sneetjes brood per dag, zodat ik niet teveel ga schransen. Alleen 's avonds om een uur of 8/9 dan krijg ik van die vreetkicks. Toch weet ik zeker dat die kilo's wel weer verdwijnen, net als na Jonnell. Dus ik maak me niet zo'n zorgen.

Cindy, ik dacht echt dat je blond zou zijn ofzo... Shok! Maar wel een positieve shok hoor! Wat voor testen krijg jij allemaal?! Ik moet om de 3 weken naar de vk, daar meten ze de bloeddruk, die altijd laag is en horen ze even naar het hartje en klaar is het weer. Jij krijgt allemaal testjes.
Ik weet wel dat ik de dertigste week bloed moet laten prikken om te checken of mijn bloed geen antistoffen aanmaakt. Ik heb nl. negatief bloed, rhesusbaby-verhaal, misschien heb je er wel eens van gehoord. Ik hoorde dat ze je bij sommige praktijken ook wegen. Waar slaat dat dan op? Waar ik woon zijn ze geloof erg nuchter. (soms iets te misschien)

Gaaap, de vermoeidheid slaat toe. Ga nog even lekker liggen voordat Jonnell wee rwakker wordt en het huis op zijn kop zet.

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 16:23
woepetha

hoi,

ook hier al ziektes wat de klok slaat,
anja keelpijn (ontstoken), ik depressie terug (verdomme)al tweede week thuis nu, verveel me rot en mag niks doen, enkel rusten.
kaat en saar allebei ontstoken ogen, slijmpjes fel geel uit de traankanalen en slaap. meerdere kindjes hadden het van bij de opvang,
ze hebben het daar opgelopen.
soms ben ik "kwaad " als zoiets gebeurt, zo hebben kaat en saar al twee drie keer iets opgelopen bij de onthaalmoeder, verkoudheid, pokken, en nu dit,.. soms vraag je je af wat een toestanden het zijn...

k ga eens aant eten beginnen , dan kan anja ook wat bijslapen...

groetjes
dominic en anja, kaat en saar !

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 11:02
Sharon

Gister is onze zgn computerdokter langsgeweest om de computer weer wat bij te werken en nu registreert mijn account niet meer automatisch... en ik weet de gegevens niet meer, heb ik anderhalf jaar terug 1x ingevoerd.... Lekker is dat, ben ik alles kwijt!!!

Fijn zo een computerventje..

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 14:34
woepetha

sharon,
gewoon klikken op onderstaand regeltje,
http://www.9maand.com/club/intekenen.php
(verder enkel je mailadres invullen en onderaan klikken op paswoord vergeten, zo krijg je je "cookie" terug gestuurd met je
gegevens en paswoord;
TIP :
ik houd zulke paswoorden en inloggegevens bij in een mapje van mijn postvak "concepten", zo verlies is ze nooit;

groetjes
woepetha

[Laatst gewijzigd door woepetha - 27/05/2008 @ 14:36] - Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 12:14
Sharon

Bedankt Dominic, maar dat heb ik ook geprobeerd, het gaat niet. Ben bang dat ik ooit ben geregistreerd onder een oud e-mail adres??? Geen idee. Maar de 'computerdokter' komt morgen langs om de cookie met gegevens terug te zoeken in de computer. Hopelijk lukt het!!

Heeft Jonnell al dagen niet gegeten thuis, bel ik net het kdv. Meneer is gewoon fruit en brood aan het eten.
Zou dat kleine kreng nou gewoon zijn moeder pesten???!!! Zou hij echt zo bijdehand zijn? Dan is hij er echt eentje hoor. Wat een dondersteen. Hij is echt afgevallen door het niet eten. En nu zit hij zich lekker vol te proppen op het kdv.. the little devil.

Vandaag nog werken en dan nog maar 5 weken te gaan tot mijn verlof!!
Kan niet wachten. Ben er eigenlijk al aan toe.. Gisternacht ook een paar keer wakker geworden van flinke steken in mijn onderbuik en een menstruatie-achtig gevoel... Aangezien de vorige zw ook zo begon te gaan met 28 weken, ben ik ietsje zenuwachtig. Hopelijk krijg ik niet weer vroegtijdige weeen. En echt tijd voor indaling is het nog niet eigenlijk... hmmm.... Rustig blijven en afwachten!

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 21:49
Nelleke

Hey hey,

Sharon, Mai eet ook minder thuis dan bij de onthaalmoeder. Ik had ook al gedacht dat ze het express doet Vanmiddag at ze misschien 10 hapjes van haar groentjes, maar wel nog een boterham daar achteraan... In de namiddag at ze wel normaal. Ik weet niet wat het is, het gaat nu regelmatig zo. Ik dring niet aan, maar heb schrik dat ze te weinig vitamines en voedingsstoffen van groenten binnen krijgt.

Hoe gaat het nu met Jonnell? Ik hoop dat hij snel beter is!

Ook beterschap gewenst voor al je meisjes, Woepetha! En voor jezelf ook natuurlijk!

Ik ga even in de zetel zitten, ben al de hele dag bezig met werk, huishouden en administratie (wanneer Mai in bed zit tenminste, anders laat ze je geen minuut met rust )

Groetjes!

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 11:35
woepetha

Bericht van Anja

Kaat eet ook minder goed thuis dan bij de onthaalmoeder. Wij denken omdat ze bij de onthaalmoeder in groep eten, kinderen willen altijd hetzelfde doen als andere kinderen. Thuis eten wij wel mee, maar wij zijn sneller klaar, en dan denkt zij dat het eten gedaan is, ookal blijven wij aan tafel zitten.

Saar is nog altijd aant hoesten, 's nachts moet ik opstaan om haar recht te houden. Haar medicatie is volledig uit. Ben dan maar terug naar de dokter geweest, terug medicatie. Hopelijk helpt het nu wel, want zo een 5x per nacht opstaan is niet alles.

Morgen gaan ik en Dominic nog een samen met ons twee weg. De kinderen gaan overdag naar de onthaalmoeder, mijn mama gaat ze daar om 17u halen en ze blijven dan bij mijn mama slapen. Wij gaan ondertussen gezellig naar de sauna. Het is hoog tijd dat wij er nog een met ons tweetjes op uit trekken. Voel me wel een beetje schuldig ten opzichte van de kinderen. Babysit zoeken, terwijl wij eigen niet weg moeten,maar willen. Maar ze gaan graag naar oma, en oma heeft graag dat ze komen.

tot de volgende
Anja en co

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 20:54
Happy

Meiden, ik ga later reageren. Ga nu lekker mijn bedje in..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina