[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 17/09/2006 @ 11:02 Ukkie | Hey iedereen , ik zal ons NSG (nieuw samengesteld gezin) even schetsen. Mijn vriend heeft een dochter uit een eerste huwelijk, ikzelf heb een zoontje uit mijn eerste huwelijk en we hebben samen een zoontje van twee. De laatste tijd maken we ons zorgen over het feit dat als een van ons twee iets moest overkomen, wat er dan met de kinderen gebeurd? Ik zou het heel erg vinden om jaren mee voor zijn dochter te hebben gezorgd en haar daarna niet meer te mogen zien! Weet iemand of het een verschil uitmaakt of je getrouwd bent of samenwonend? Wat je rechten zijn als stiefouder? Mvg ukkie |
| 19/09/2006 @ 09:38 Ukkie | Hey Leonie, zijn dochtertje is nu zes en mijn zoontje vier. Ik vrees dat ik niet op de medewerking van haar moet rekenen. We doen "normaal" tegen elkaar voor de kinderen (ik ben een fantastische actrice op die momenten!)maar diep vanbinnen kunnen we elkaars bloed wel drinken. Ze zal me dit nooit gunnen.![]() Misschien moet ik inderdaad maar eens te rade gaan bij een notaris. Zijn jullie getrouwd of ook samenwonend? |
| 27/09/2006 @ 18:11 Ukkie | blijkbaar is dit een moeilijke vraag want ik krijg niet zoveel antwoorden.Is er dan niemand die dit weet????? ![]() |
| 28/09/2006 @ 22:34 mimi | Dag Ukkie, Als je kan aantonen dat je gedurende lange tijd mee gezorgd hebt voor de kinderen en er een band mee hebt opgebouwd, kan je bezoekrecht eisen, maar in Belgie betekent iets eisen, dat het dan ook kan zijn dat je alimentatie moet betalen. Als zijn ex er nietmeer zou zijn komt het kind bij jullie terecht en dat kan jij heb bevoorbeeld adopteren en als dan je partner wegvalt, ben jij zogezegd de adoptie-ouder. Het gaat allemaal vlot als er niemand wringt, bij ons ligt het iets anders, mijn man zijn ex zou dit niet willen uit jaloezi en zij gaat mij gedurig aangeven voor kindermishandeling met de bedoeling dat de kinderen hier nooit kunnen blijven,maar ze doet maar, de kinderen zijn dol op mij, maar ik zou er niet willen voor zorgen als zijn man er niet meer is, zijn dochter is zwak begaafd en van het zoontje zit ze een echt psychiatrisch geval te maken ,door hem constant op te zetten tegen mij en ze geeft de kinderen al een jaar verwaarloost mee. Wij laten ze maar doen,ik heb me er drie jaar ziek in gemaakt, heb mijn knopje omgedraaid en mij kan hun kinderen geen bal meer maken, ze zijn hier tijdens hun bezoekregeling en thats it!! Verder geniet ik van mijn eigen kinderen en hou mijn energie voor hun. Greetz |
| 29/09/2006 @ 10:54 wanda | Hoi Ukkie, Ik denk dat mimi wel gelijk heeft ! Ik dacht dat er een wet zou komen dat als je meer dan 2 jaar voor een kind hebt gezorgd alsof je de echte ouder was (zelfde adres, aantoonbare zorgen, ...), je dan aanspraak kon maken op bezoekrecht, maar dat houdt inderdaad ook de plichten in ... Ik weet niet of deze wet nu al van kracht is, maar ik denk dat je je best laat informeren bij een goede notaris, want elke situatie is toch weer een klein beetje anders ! Ik denk niet dat het iets uitmaakt of je nu getrouwd bent of niet, althans dat is wat de notaris ons vertelde ... Mijn vriend en ik wonen ondertussen al meer dan 2 jaar samen, en hij heeft een testament laten maken om mijn zoon ook te laten erven van hem, wat een "bewijs" is van hun band en de wil van hem om mijn zoon als zijn kind te beschouwen. Maar dat neemt niet weg dat ik me ook soms zorgen maak, want ik weet ook wel dat mijn ex en vooral mijn ex-schoonouders, alles zullen doen om mijn zoon bij mijn vriend weg te houden mocht er mij iets overkomen ... Ik besef maar al te goed dat mijn vriend het zal moeten "uitvechten" voor de rechtbank, ik zou eigenlijk zelf nog een testament willen maken dat ik wil dat mijn zoon bij mijn vriend blijft, maar ik weet niet of dat enige waarde heeft ... Succes ermee ! |
| 29/09/2006 @ 21:49 mimi | Wanda, Als er jou iets zou overkomen, komt je kind terecht bij zijn natuurlijke vader en niet bij je huidige partner,dat is nu eenmaal de wet. Nadien kunnen ze dan er een zaak van maken voor de rechtbank,en dat kan ook lang duren,mijn zaak van mijn ex tegen mij duurt al 3 jaar en er is nog geen uitspraak, maar ben al wel over de 2000 euro kwijt aan advocaat en rechtbank! Ik hoop elke dag dat als ik wakker word al die kinderen 10 jaar ouder zijn(en ikke niet,hihi) en dus meerderjarig want aan twee kanten constant advocaten moeten betalen is duur,al drie jaar geen vakantie want dat geld gebruiken wij steeds om ons te moeten verdedigen, het zijn steeds onze ex'en die een zaak beginnen. Daarom nog tien jaar doorbijten en ik troost mezelf, wij zijn zeker niet alleen, maar onze liefde reikt verder dan dit en dus genieten wij elke dag van de kleine dingen des leven! liefs, MIMI |
| 02/10/2006 @ 09:15 Ukkie | alleez, een simpele oplossing bestaat blijkbaar nooit! Ik hoop alleen dat de kinderen gelukkig mogen opgroeien en niet teveel littekens overhouden van al die toesanden. Want hoe je het ook draait of keer die mannekes zijn er altijd de dupe van.Hoe goed we ook ons best doen. Als ik meer weet hou ik jullie op de hoogte! groetjes |
| 25/10/2006 @ 22:54 mimi | Aan Daniel, Veel succes in je nieuw samengesteld gezin en ook hier hopen we dat onze ex'en weer geen zaak beginnen, want hier zijn het ex'en aan twee kanten die steeds moeilijk doen, desondanks ze het hoederecht uitoefenen en het kindergeld krijgen en alimentatie van ons ontvangen en nog krijgen we de kinderen mee als clocards!!! En geniet van jullie kleine boy onderweg, een mooi sinterklaasgeschenk! MIMI |
| 03/11/2006 @ 17:41 Ukkie | Uiteindelijk zijn de kindjes altijd de dupe, hoe je het ook draait of keert en hoe goed je het met hen voor hebt. Het is te hopen al onze kinderen later de juiste beslissingen nemen. En dat is nu eenmaal iets waar we niks aan kunnen doen, behalve dan het nu zo goed mogelijk te doen.Mijn vriend wil niet dat ik verdere informatie inwin bij een notaris of zo. Hij wil de goede vrede tussen de exen zo behouden.Ik hoop dat ik nu ook de juiste beslissing neem. Groetjes |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

Hertrouwen?

Ze zal me dit nooit gunnen.