< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Twee- en meerlingen » ik wil een tweeling

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Twee- en meerlingen
ik wil een tweeling
27/09/2006 @ 18:10
moeder van 1

ik zou graag een tweeling hebben.
er zijn zowel in de vorige generatie als de generatie ervoor tweelingen geboren.
maar is er iets waarvan je meer kans maakt op een tweeling?
ik ben nu 25 jaar en heb 1 dochter van 6jaar.

Link naar deze reactie
02/10/2006 @ 13:33
Tessa

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,ik denk niet dat er iets is waardoor je meer kans hebt op een tweeling hoor.Ik ben zelf bijna 15 weken zwanger van een tweeling.Zowel langs mijn kant als die van m'n vriend komen tweelingen voor en ik heb 2 kuren CLomid genomen omdat ik geen natuurlijke eisprong had.Dat verhoogd de kans op een tweeling ook.Onlangs vroeg iemand die ook graag een tweeling wou of ze aan de gynaecologe dan ook geen Clomid kon vragen maar die gaat dat niet zomaar voorschrijven.
Je kan dus enkel maar hopen dat het een tweeling wordt!
Succes!

Link naar deze reactie
03/10/2006 @ 09:11
Carrie

Online Status Stuur bericht
wat zegt de dokter?

Link naar deze reactie
11/10/2006 @ 14:50
Mojo

Weet wat je wenst. Natuurlijk is het leuk om een tweeling te hebben, en ik was ook heel blij met mijn tweeling zwangerschap. Mijn zus heeft ook een tweeling dus ik wist ook een beetje wat ik kon verwachten. Maar mijn tweeling bleek ééneiig, en ze deelden samen 1 placenta. Als dat het geval is maken ze kans op het tweeling transfusie syndroom, en daar zijn mijn kindjes aan overleden op 17 weken zwangerschap na een foetale operatie om ze proberen te redden.

Dit gebeurt niet altijd, natuurlijk. Maar je wil het ook zeker niet mee moeten maken. Natuurlijk kunnen er ook dingen mis gaan bij 1 kindje, maar als ik mensen een tweeling horen wensen heb ik toch altijd het gevoel dat ze de extra risico's over het hoofd zien maar vooral zin hebben in dubbele wandelwagens en 2 babies in hun wipstoeltjes naast elkaar.

1 levend kind op de wereld zetten is al een heel groot wonder, mij is het nog niet gelukt.

Link naar deze reactie
17/10/2006 @ 14:45
Leen

Voor wat het waard is: hoe ouder je wordt en hoe meer zwangerschappen je al achter de rug hebt, hoe groter statistisch de kans wordt dat je een tweeling krijgt. Het gaat dan wel om twee-eiige tweelingen omdat door die factoren de kans groter wordt dat er per maand niet één maar 2 eitjes rijpen. Een eeneiige tweeling is niet te bewerkstelligen; dit is louter toeval, een 'foutje' van de natuur als het ware.

Als het niet 100% natuurlijk hoeft... via IVF zijn in het verleden al heel veel tweelingen ontstaan omdat 2 embryo's teruggeplaatst werden. (maar tegenwoordig plaatsen ze nog maar 1 terug geloof ik).

Groetjes,
Leen (mama van identieke twin boys)

Link naar deze reactie
17/10/2006 @ 19:13

Hallo,

ik ben dolgelukkig met de 2 beebjes die op komst zijn maar je weet niet wat je wenst!
Een dubbel gezegend gevoel als er 2 op komst zijn, maar als het per eentje kan, liever zo hoor!

Ps denk nu niet dat ik niet gelukkig ben maar ik ben nu bijna 30weken zw en voel me héhé binnen een maand of 2 reageer ik eens terug

Link naar deze reactie
18/11/2006 @ 23:03
moeder van 1

Ik heb onlangs gelezen daat als je veel melk drinkt meer kans is dubble eisprong.
met 1 ben ik ook tevreden maar het zou gewoon leuker zijn.
ik weet dat het zwaar is en risico maar er zijn vrouwen die op natuurlijke wijze 5 of 6 ling hebben en allemaal gezond.

Link naar deze reactie
22/03/2007 @ 08:24
saskiagrit

om eerlijk te zijn geloof ik hier niet zo in
aan mijin kant geen tweeling te bekennen en aan de kant van mijn man wel
ik ben in verwachting van een tweeeiige tweeling
dus dat komt van mijn kant
wij hoefde niet een tweeling maar wij krijgen ze
het is maar net hoeveel geluk je hebt vind ik

groetjes saskia

Link naar deze reactie
22/03/2007 @ 09:04
MIRJAM

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook zwanger van een tweeling dit zeer onverwachts.
Maar ik moet zeggen... Ik vind het heerlijk!!! geniet volop! Ookal merk ik ook echt wel dat het zwaarder word ik kan me best voorstellen dat je graag zwanger wilt worden van een tweeling, Maar zwager raken van 1 kindje is al een groot wonder!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]