< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » Zindelijk worden: toch niet zo makkelijk

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
Zindelijk worden: toch niet zo makkelijk
06/10/2006 @ 06:41
Ine

Online Status Stuur bericht
Hallo

Ik wou graag jullie mening horen ivm zindelijk worden. Mijn dochter van 3 jaar gaat zonder pamper naar school maar 100% zindelijk is ze nog niet. Het kan weken goed gaan en zoals deze week, gaat het helemaal mis. Paar keer pipi op school en vooral kaka in de broek thuis. Regelmatig hoor je, dit komt allemaal vanzelf en toch heb ik die indruk helemaal niet. We zijn er nu al zolang mee bezig en de finale klik wil maar niet komen. Vanalles hebben we al geprobeerd en ze weet maar al te goed waar het over gaat. Als ze pipi of kaka op de pot doet zegt ze "nu ben je blij hé mama'tje". Van belonen tot haar apart zetten... Als we haar even apart zetten met haar potje doet ze meestal binnen de vijf minuten kaka maar is dit wel de ideale oplossing? Volgens mij voelt ze het wel hoor maar steeds net iets te laat. Misschien heeft het ook te maken dat ze nog een kleinere broer heeft en net zoals hem wil behandeld worden. Soms wil ze terug een flesje 's avonds, wil veel gepakt worden enz. Ik weet het allemaal niet zo goed meer en ben nu echt op een punt gekomen dat ik mijn geduld aan 't verliezen ben en dat gebeurd echt niet vaak.
Graag hoor ik jullie meningen en vooral gelijkaardige situaties, steun enz.
Bedankt alvast!

Een mama die zielsveel van haar kindjes houdt!

Link naar deze reactie
06/10/2006 @ 07:21
Ine

Online Status Stuur bericht
Misschien ook wel bijzeggen dat haar juf wel meedenkt met ons in die zin dat ze zeker geen pamper meer aanmoet. Gisteren vertelde ze me dat onze dochter veel meer op de wc wordt gezet dan de andere kindjes. Is dit goed of niet goed, ik weet het niet. Zou niet graag hebben dat ze "de piskous" van de klas zou worden. Maakte de juf ook de opmerking dat er kindjes zijn die een half jaar jonger zijn dan onze dochter en al zindelijk zijn maar zoiets wou ik niet direct horen. Dat wist ik nu van mezelf ook wel. 't Geeft allemaal dubbele gevoelens die ik misschien dankzij jullie beter kan plaatsen.

Link naar deze reactie
11/10/2006 @ 14:18
sophie A.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey

ik kan je niet echt direct helpen met een oplossing maar wat ik wel kan vertellen is dat nbiet alle kindjes van 3 jaar al "proper" zijn.
Mijn stiefmama is kleuterjuf en in haar klas zitten er nog kindjes van 4 die niet proper zijn.
Misschien heeft jouw dochtertje gewoon een kleine blaas en moet ze meer plassen dan andere kindjes...
Ik weet dat het makkelijk is om te zeggen ; ach het komt heus wel goed, maar het zal wel goed komen.
T'enige wat ik echt niet zou doen is haar straffen als ze een ongelukje heeft...
Fleur is ook al lang proper maar soms is ze ook te laat (of als ze naar Dora kijkt, te lui ) om naar de toilet te lopen.
Veel succes en denk gewoon dat er wel nog andere kindjes zijn die in de broek plassen...

Liefs sophie

Link naar deze reactie
11/10/2006 @ 21:25
Leonie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn zoontje was bij vier jaar toen hij pas zindelijk was en toen nog had hij soms ongelukjes, ook toen hij naar school ging, de juf heeft hem toen elke dag gezegd dat hij naar de wc moest, en sindsdien gaat het goed, hij heeft nooit meer natte broeken.

Het klopt ook wel het komt goed, ik dacht ook altijd dat mijn zoon nooit zindelijk zal worden, maar toch is het gelukt. Niet boos worden en zeker geen luier omdoen.

Veel succes,
Leonie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]