< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen » wat te doen???

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/10/2006 @ 13:17

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey allemaal !!

Ik zit met een klein vraagje, ik ben nl zwanger van mijn 1ste kindje maar het is wel het 3de van mijn vriend. Aangezien we gaan verhuizen in januari (dus 1 maand voor ik ben uitgeteld) wouden we dus wel 100% zeker zijn van het geslacht en dat zijn we dus sinds afgelopen zaterdag ook te weten gekomen via een pretecho. We krijgen dus een meisje... Nu mijn 1ste reactie was we geven de grote kinderkamer aan de meisjss (hij heeft nl ook een dochtertje) en die ietsjes kleinere aan zijn zoontje... Maar dat vond hij geen goed idee omdat z'n zoontje (5) groter is en dus gerust meer ruimte mag hebben ook al komt die maar 2 dagen/week .. Ik vind dus niet dat ik mijn dochter hierdoor mag benadelen want over enkele jaren is zij ook groter en heeft ze haar ruimte ook nodig (samen met haar zus) en ons kindje is hier wel 7 op 7 ...

Hoe krijg ik dit tot hem doorgedrongen zonder de indruk te willen geven dat ik zijn kinderen hiermee wil benadelen???
Hierdoor vraag ik me ook af hoe de band gaat zijn met ons kindje want ik zie dat hij een superpapa is voor zijn 2 kindjes en hen echt doodgraag ziet, ik hoop echt dat er langs zijn kant geen onderscheidt gaat komen (ook al maakt iedereen zich zorgen dat ik dit zou doen als "stiefmama")...

pfff het zijn misschien maar details en ik me nu extra opwind in alles (vanwege mijn hormonen ...die volledig overhoop liggen).. Heeft iemand wat advies, het is altijd welkom ook al is het kritiek op mezelf... Daar kan ik wel tegen!

Grtjs
Sabrina

Link naar deze reactie
31/10/2006 @ 14:00

als ik het goed begrijp heeft hij een zoon en dochter uit een vorig huwlijk en wil jij de dochter en de kleine samen op 1 kamer leggen en zijn zoon op een kamer alleen???

alls dat is wat jij bedoel, dan zou ik dat idd ook zo doen!!!
en niet omdat je hem dan het kleinste kamertje wil geven maar puur omdat je beter twee dames op 1 kamer kan leggen (met oog op de toekomst) dan een jongen en een meisje.

mijn zoon heeft bij zijn vader ook de kleinste kamer, want hij is daar immers ook maar 1 weekend in de twee weken.
en hij vind het helemaal niet erg!

tja wat je kan doen, gewoon nog een keer uitleggen..........en rustig blijven

gr pat

Link naar deze reactie
31/10/2006 @ 14:02
saskia

Hoi!

Ik zou het aanpakken zoals jij het zelf ook voorstelde: de meisjes in de iets grotere kamer. Dit heeft volgens mij niks met vooruittrekken te maken. Je stelt toch niet voor dat de baby een kamer alleen heeft...dus
Uiteindelijk zullen die twee meiden spullen genoeg verzamelen om de hele kamer vol te krijgen.
Hopelijk geraak je eruit en vergiet niet van de zwangerschap te genieten!

Saskia

Link naar deze reactie
31/10/2006 @ 15:15

Ja het is dus idd de bedoeling om de 2 meisjes samen te leggen... Och het onderwerp zal toch nog eens ter sprake komen hé!

@ patricia: even een vraagje: ik weet niet precies hoe de situatie bij jou zit maar moet ik me zorgen maken dat mijn vriend een andere band gaat krijgen met zijn 2 oudere kinderen dan met die van ons? of gaat dat allemaal gelijk zijn?? Het zijn zo van die prulletjes die ik me nu begin af te vragen...

Link naar deze reactie
13/11/2006 @ 16:46

mijn zoon damian is uit een vorig huwlijk.
met mijn huidige man heb ik samen 2 kindjes.
dus de kinderen die hij heeft hebben wij samen.

damian is ook vaker hier dan bij zijn vader.
bij mijn man en mijn zoon is op sommige momenten het verschil wel te merken.
maar ook sommige momenten helemaal niet

mijn ex-man heeft naast damian sinds 3 jaar een dochter en ik heb niet het gevoel dat hij de 1 voor de ander trekt!!

aangezien het zijn biologische kinderen zijn ,en jullie samen ook een kindje krijgen, ga ik er vanuit dat hij dezelfde band krijgt met jullie kindje als dat hij heeft met de andere twee.

voor een vader is het alleen vaak anders dan voor een moeder.
een moeder heeft al vanaf het begin een band met de baby, en een vader krijgt dat meestal pas na de geboorte....

lekker veel tijd samen doorbrengen , met zijn alle!!

succes
pat

[Laatst gewijzigd door patricia - 13/11/2006 @ 20:02] - Link naar deze reactie
16/11/2006 @ 12:53
Patricia

Hoi

Ik heb altijd de grootste kamer aan de jongens gegeven hier omdat ik om de 2 weken met 3 jongens zat mijn mening is wie zijn kamer moet delen krijgt de grootste kamer wamnt daar moeten ook meer bedden staan ..

Nu kan me moeilijk moeien met jou gezin hihi maar als je de grote kamer in 2 delen zou is ze wss nog kleiner dan de kleine kamer..

Nu moest ik nog ooit een 3de krijgen zouden mijn zoon en docvhter het eerste jaar samen op 1 kamer gaan en vanaf dat hde baby 1 jaar is afhankelijk van het geslacht bij de broer of zus op de kamer maar ja das elk zijn keuze

geniet er nog van

Link naar deze reactie
19/02/2007 @ 11:08

Online Status
dag dames
Ik heb ook even een vraagje zit ook in zo een rare situatie.
Ik heb een zoontje van 20 maand maar die is van een andere man dan mijn vriend die ik nu heb. De vriend die ik nu heb is wel al samen met mij al voor de kleine van 20 maand geboren is. Maar nu wil hij een baby bij ik ook wel maar heb toch schrik dat hij de baby die biologisch van hem is dat hij die gaat voortrekken en ik wil dat niet hoe moet ik dit oplossen en moet ik met hem hier over afspraken maken?
Groetjes kimmy

Link naar deze reactie
20/02/2007 @ 16:15

Hey Kimmie,

Ik spreek uit eigen ervaring hé, en zoveel heb ik nog niet want mijn eigen pruts is nog maar 2 weken oud. Ik moet wel eerlijk zeggen het is natuurlijk een ander gevoel tov je bloedeigenkindje in vergelijking met je stiefkids maar je ziet ze toch ook enorm graag ( allé ik toch, het zijn ook mijn 2 schatjes) maar tot nu toe heeft dat niet voor problemen gezorgd, in tegendeel, ik let er extra op dat ik zijn kids nooit het gevoel geef dat ze in mijn ogen minder zijn dan mijn eigen dochtertje... Hoe dat later zal evolueren dat weet ik niet precies, heb geen glazen bol maar 1 ding staat vast, ik zal altijd mijn best blijven doen om dat verschil voor de kinderen zo klein mogelijk te houden... Praat er zeker over met je vriend die zal je situatie wel begrijpen

Grtjs
sabrina

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 12:20
Patricia

Sabrina zie dat je bevallen bent meid een dikke proficiat het was een hele brok zo te zien .

waas al gaan neuzen voor een foto maar ze staat er nog niet bij hihihi.

Mja ik ben definitief bij de papa weg nu maar kan het niet late bij deze topic's te neuzen ..

geniet ervan meid en de papa ook blij mag ik hopen een stoere zoon en 2 lieve dochters ( mooie naam trouwens )

groetjes

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 15:22

Hey Patricia,

Ik heb me vergist met intypen toen ik het geboortegewicht invulde oeps, ik heb haar 1kg zwaarder gemaakt dan ze was

Ja de fotootjes dat wil maar niet zo goed lukken, straks ga ik nog eens proberen via een ander programma want vind het jammer dat ik niet kan pronken met mooie fotootjes

En hoe gaat het nu met jou? Hoe komt het eigenlijk dat jullie uiteindelijk toch uit mekaar zijn gegaan allé als ik zo nieuwsgierig mag zijn hé...

Grtjs
sabrina

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]