< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen » Vriend wilt geen eigen kind meer

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen
Vriend wilt geen eigen kind meer
01/11/2006 @ 11:04

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Mijn naam is Ingrid en ben 35jaar. Sinds enkele maanden heb ik een vriend die al een zoontje van 6heeft uit een vorige langdurige relatie. Ik zelf heb nog geen kinderen en die kinderwens word met de dag groter en groter.
Hij zelf wilt geen eigen kinderen meer. Hij zegt wel da hij mij 200% steunt als ik via KID zou gaan voor een kind.
Nu is het probleem dat ik als alleenstaande vrouw geteld word en dus ni overal in aanmerking daarvoor kom.
Nu 14november heb ik afspraak met psychologe in het VUB Jette,dan zal beslist worden of ik positief advies krijg voor verdere

Link naar deze reactie
01/11/2006 @ 11:05

behandeling. Dus duimen maar.
Nu zit ik wel met de angst dat mijn vriend hier later spijt van gaat krijgen dat het zijne kleine ni is of dat hij blijft denken in de term uwe en mijne kleine.

Wat denken jullie hier van?

Groetjes Ingrid

Link naar deze reactie
02/11/2006 @ 09:32
Susie

Dat snap ik dus echt even helemaal niet!!!
Hij vind het niet erg als je een kind krijgt van een andere man die hij dan samen met jou op gaat voeden???

Sorry als ik het fout heb, maar het lijkt mij dat hij het wel leuk vindt om voor een kind te zorgen en mee te spelen, maar zonder verplichtingen ook zo weer op kan stappen omdat het toch zijn kind niet is.

Als hij wel een kind op wilt voeden, maar geen eigen kind wil verwekken dan ga ik me toch echt zijn motieven afvragen....

Ik zou eens even heel goed met hem gaan praten wat zijn beweegredenen nou eigenlijk zijn.

Link naar deze reactie
02/11/2006 @ 09:34
Susie

En als zijn beweegredenen zijn zoals ik net al zei (in het negatiefste geval) dat vind ik eerlijk gezegd dat je wel wat beters verdient. Een lieve man die wel samen met jou een kindje wil verwekken. Dus ik zou zeker nog even wachten met je besluit om nu al voor KID te gaan.

Link naar deze reactie
02/11/2006 @ 12:42

Hoi,

Hij heeft schrik dat als hetweer mis loopt hij dan daar ene en dan daar de andere moet halen. Hij beweert dat het minder pijn en erg zal zijn als het ni zijn kleine is. Heb hem gezegd dat da flauwe zever is. Die kleine gaat hem van in begin altijd zien en zegt automatisch papa zeker als hij het zijn zoontje hoort zeggen.
Ik ga toch door met KID omdat ik mijn kinderwens ni wil en kan opgeven maar ik wil het risico ook ni lopen dat ik pas na een paar jaar iemand tegen kom die een gezin met mij wilt stichten? Ben er 35 dus mijn klokje tikt.
Als ik daarna iemand anders leer kennen en die persoon is echt voor mij neemt die mijn zoon of dochter erbij.
We hebben er al heel dikwijls over gesproken en hij blijft bij zijn standpunt dat hij geen eigen kind meer wilt.
Voor de rest steunt hij mij met alles ook met de opvoeding zegt hij.
Dank jullie voor jullie reactie.
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Liefs Ingrid

Link naar deze reactie
02/11/2006 @ 12:43

HOi Suzie,

Ik wens je nog een aangename verdere zwangerschap en een vlotte bevalling.

Liefs ingrid

Link naar deze reactie
02/11/2006 @ 19:13
Susie

Als hij er vanaf het hele begin allemaal bij is zal het net zoveel pijn voor hem doen als dat het zijn eigen zaadje is denk ik.

Soms moet je risico's nemen in het leven. Als jullie de rest van je leven samen blijven zal hij altijd weten dat jullie kind niet zijn kind is.
Je kan je altijd wel indekken voor alles, maar dan kan je nooit ergens aan beginnen.

En ergens aan beginnen om er bij voorbaat al uit te gaan dat het mis gaat (zowel relatie als zwangerschap).... nee dat werkt volgens mij niet.

Ik vind het wel heel goed dat jij zelf doorgaat met je eigen wens, want dat is immers ook belangrijk. Alleen erg jammer dat je vriend er zo over denkt, want in mijn ogen verdien je echt wel wat beters dan zo een persoon..... sorry....

Link naar deze reactie
03/11/2006 @ 12:59
Patricia

hoi was aan het lezen en vond het ook wel raar dat hij geen eige kind meer wil hoor

weet niet of jullie in nedetland of in belgie wonen maar is hij niet van plan om het kind te erkernnen .. ?
het zijn mijn zaken niet maar als jullie van belgie zijn en het via KID gaat en hij erkend het kind dan staat hij netzover dan als het zijn eige kind zou zijn met alle rechten en plichten alleen is het dan voor een kind dat niet van hem is ..

moest het ff kwijt

ik wens je veel succes

Link naar deze reactie
13/11/2006 @ 12:38

Hoi Patricia,

Zoals ik hem hoor zou hij het kind ni erkennen. Wij zijn van België.
Hij wilt geen eigen kind meer omda hij schrik heeft als het misloopt hij weer een kind verliest.
Maar heb hem al dikwijls gezegd da als hij die kleine van baby af mee helpt opvoeden en dagelijks ziet hij voor die kleine de papa is en dat het dan even hard gaan pijn doen als het misloopt als bij een eigen kind.
Heb alleen bang dat hij er spijt van gaat krijgen dat het zijne kleine niet is.
Maar ik geef mijn kinderwens niet op voor hem.

Groetjes Ingrid

Link naar deze reactie
16/11/2006 @ 13:04
Patricia

mja

dat ken ik hoor daar ios het bij mij ook op misgelopen hij had nu op paier 4 kids biolochisch 3

hij wou er geen meer en ik wel ik wilde er 4 en wou 1 toegeving doen geen 2 nu wonen we appart en ziet onze kids nmiet veel meer nu ja we zien wel maar geef mijn kinderwens ook niet op maar zou toch liever een vader die dat op alle vlakken is

Stel het loopt niet mis dan ben je al verplicht om het kind van in het begin te zegge dat het zijn papa niet is want als hij ooit een geboortedocument moet hebben en er staat geen vader op ...
ook als hij/zij papa gaat zeggen leg maar uit waarom zen andere kids wel zijn naam dragen en hij/zij niet .

Als je al bezig bent met als het mis gaat dan kan je beter nergens meer aan beginnen want vor jou zal het ook pijn doen om kinderen die jaren een deel geweest zijn van jou gezin niet meer te zien en daar heb je dat de geboorte en babytijd nog niet van meegemaakt

Ik blijf het raar vinden je mag nooit beazig zijn met als het mis gaat want dan is hij verkeerd bezig

ander voorbeeld da kind is 14 a 15 heeft een heel goede band met hem loopt mis gaat hij dan ineens da kind late valle ??? mja ik stel er mij veel vragen bij hoop toch dat je gelukkig zxal ziujn met jou eige babytje niks zo zalig en steun vind je hier genoeg

Link naar deze reactie
21/11/2006 @ 11:32

Hallo Patracia,

Ik ben dus vorige week in Brussel op gesprek bij de psychologe geweest ivm donor insiminatie.
Wel ik heb heel slecht nieuws ik ben afgewezen
Ten eerste omdat ze vinden da ik financieel ni in staat ben een kind op te voeden en ten tweede da ik emotioneel erdoor zit. Maar dat mijn oma,die heel veel voor mij betekende, pas overleden is daar houd men precies geen rekening mee.
Mijn vriend zegt de hij het heel erg vind voor mij maar toch wilt hij ni bijdraaien ook al weet hij wat het voor mij betekend. Ik kan met hem er ook ni echt over praten, de dag da ik afgewezen ben zou hij om 21h komen eten en hij kwam pas om 23h Tijd uit het oog verloren zei hij,terwijl hij goed wist da ik hem nodig had. Klinkt misschien raar maar ben stilaan afstand aan het nemen van hem,mijn geduld is op. De beslissing van brussel is de druppel geweest.
Ik hoop da ik nog iemand leer kennen die ook de wens heeft om nog kinderen. Op dit moment kan ik nog ni definitief er een punt achter zetten met mijn vriend maar da komt nog wel. Vind da ik beter verdien,hij was er vorige week ni voor mij,gaat hij er dan in de toekomst wel voor mij zijn. Vorige week was de snooker belangrijker dan mij.
Ik hoop da jij wel je 4e kindje nog krijgt.
Op dit moment weet ik ni meer wat doen.

Link naar deze reactie
21/11/2006 @ 19:36
Susie

Wat vervelend zulk nieuws Ingrid!!

Maar ik denk ook dat je beter verdient dan je huidige vriend. Wie weet wat er op je pad gaat komen. Het is lastig, maar houdt de moed erin!!!

Link naar deze reactie
22/11/2006 @ 09:54
madre

Ingrid,

Heb je verhaal gelezen en ben verbaasd eigenlijk van je situatie
Het zegt heel veel over je relatie. Ik kan me voorstellen dat als je nog niet lang samen bent,de een het te snel ofzo vind...zekerheid heb je nooit,je besluit zoiets op je gevoel voor elkaar. Ik vind het vreemd dat als hij veel van je houd,liever ziet dat je zwanger bent van een ander als van hem ??!! Is toch niet echt normaal volgens mij..
Je verdient zeker beter meid,denk goed na over wat je wilt...als hij het nu al zo laat afweten..een zwangerschap en kind is mooi..maar ook heel zwaar als je dat moet doen met een vriend waar je niet op kunt rekenen.

succes meid

Link naar deze reactie
23/11/2006 @ 19:26
Patricia

meid veel sterkte weet niet waar je woont zou zegge we zoeken samen

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 13:14

Hoi Patricia,

Ik woon in Genk (Belgisch Limburg).
Ik heb het moeilijk om mijn afwijzing te verwerken.

Lieve groetjes Ingrid

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 15:29
manon

vraag hem toch een kind te maken voor jou, zeg hem dat hij het niet moet erkennen, en dat jij hem nooit aansprakelijk zult stellen moest het tss jullie mislopen. Want volgens mij zit jullie relatie toch niet op dezelfde golflengte, maar misschien kan hij je nog een "dienst" bewijzen, als ik het zo mag uitdrukken om je kinderwens te vervullen.

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 16:12
Bianka 9Maand Moderator

Ik heb je verhaal gelezen. En ik denk dat je er ook goed aan doet om bij hem weg te gaan. het is heel moelijk, maar als hij je aspraak die je had bij de arts die dag niet serieus neemt, ik denk dat het dan in de toekomst ook niet goed gaat.
Er moet vast iemand zijn, die er voor je is en naar je luister en mee denkt, en die vast met jou een gezinetje wilt!

Heel veel succes meid!

Gr Bianka

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 16:13
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Hoi Ingrid!

Oei, ik heb toch een beetje een andere mening...

Goh, eigenlijk vind ik je vriend eerlijk, hoor!

Hij heeft een kindje uit een langdurige relatie zeg je, ergens lijkt het best normaal dat hij nog steeds twijfelt na een relatie die nog maar enkele maanden stand houdt.(Waarom zou deze in zijn ogen wel lukken als de vorige ook niet gelukt is? - Begrijp je wat ik bedoel?)
Hij wil zich gewoon wat indekken tegen opnieuw zo'n verdriet lijkt me!!
Wanneer ziet hij zijn zoontje???
is het gewoonlijk bij de mama?
Dan moet hij dat ventje wel vaak missen éh!?
En dat lijkt me als papa héél érg!!!
En anderzijds vind ik het een teken dat hij je héél erg graag ziet, want hij wil nog een relatie met je onderhouden ook al heb je een kindje dat niet rechtstreeks van hem is... Toch wil hij helpen bij de opvoeding!
Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik denk dat je vriend gewoon bang is om nog een kindje een beetje te moeten verliezen...
Misschien dat hij er binnen een jaartje héél anders over denkt als hij ziet dat het echt goed zit tussen jullie!
mannen kunnen heel anders redeneren dan wij vrouwen, hoor!
Tuurlijk versta ik ook dat jouw klokje tikt en als jij aan kindjes toe bent, je geen jaar meer wilt wachten.
Kunnen jullie er niet eens op uittrekken met zijn tweetjes en het er dan over hebben, in een andere, gezellige sfeer.
Volgens mij wil hij dus neit zijn plichten ontlopen maar vooral nakomen!!!
Of zie ik het zo mis!Véél sterkte meid!

Link naar deze reactie
13/12/2006 @ 12:31

Hoi Evi,

Ik begrijp hem ergens ook maar hij heeft altijd gezegd dat hij wel nog kinderen wou. Hij gunt mij een kind via spermadonor maar als Jette niet door ging zou er geen meer komen. En Jette gaat dus niet door.
Mijn vriend is iemand die niet terug komt op een beslissing. Ik hou heel veel van hem en ook van zijn zoontje maar toch ben ik bang dat ik hem dat altijd zal blijven verwijten. Ik doe mijn best om mijn verlangen naar een kind weg te stoppen maar dat gaat niet.
Zijn zoontje ziet hij om de 14dagen een weekend en de helft van iedere vakantie.

Liefs Ingrid

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]