< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Adoptie- en pleegouderschap » dringend : kind van je zus

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Adoptie- en pleegouderschap
dringend : kind van je zus
06/11/2006 @ 09:26
anoniempje

Wij zouden graag het zoontje van de zus van mijn man adopteren. Hoe gaat dat in z'n werk ?
heeft iemand hier ervaring ?
En hoeveel inspraak heeft de zus dan nog ?

Link naar deze reactie
06/11/2006 @ 21:30
Nikki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij een adoptie verliezen de biologische ouders al hun rechten t.o.v. hun kind - de volledige ouderlijke macht komt dan bij de adoptiefouders te liggen.
Dit lijkt me dus wel een vreselijk moeilijke situatie!

Wijzelf voeden het kindje op van mijn broer als pleegouders.
Het grote verschil met een adoptie is dat de biologische ouders in dit geval niet alle rechten t.o.v. hun kind verliezen.
Toen onze pleegzoon bij ons kwam wonen (hij was 4 maand oud) konden z'n ouders de zorg voor hem niet opbrengen en werd hij aan ons toegewezen - in principe voor lange tijd maar dit is steeds 'te bekijken'.
Op dit ogenblik is de situatie van z'n biologische mama in die mate gestabiliseerd dat hij tweewekelijks een WE bij haar doorbrengt en hij er regelmatig op vakantie gaat.
Hoe deze plaatsing verder zal gaan verlopen, daar hebben we dus absoluut geen zicht op... maar we weten wel zeker dat wij er voor hem (geweest) zijn op de momenten dat het niet anders kon.

Bij ons gebeurde die toewijzing door de jeugdrechter, hij blijft dus ook nu onder controle van de jeugdrechter - alhoewel er geen enkel 'probleem' is, maar de vraag naar een pleegplaatsing kan ook door de ouders vrijwillig worden gesteld en dan komt er helemaal geen rechtbank aan te pas!

Misschien is dit een mogelijke oplossing voor jullie situatie? Het lijkt me alleszins veel minder radikaal maar natuurlijk ken ik niet de reden waarom de mama haar kindje niet kan houden...

Sterkte met jullie beslissing
Veronique

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]