< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » gemis...

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/11/2006 @ 10:25
sophie A.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Sinds gisteren is mijn peuter een kleuter...
Ze doet het ongelooflijk goed in haar nieuwe klasje zegt de juf. Veel gespeeld, veel gegeten en niet geweend...
zij niet nee maar ik zit ganse dagen te snotteren...
ik mis haar zo verschrikkelijk.
Ik dacht dat alles vandaag veel beter ging zijn maar ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt. Ik wil mijn meisje terug bij mij.
Ik weet dat naar het klasje gaan haar ontzettend goed doet want ze praat over niks anders meer enwas vanmorgen zo blij om naar school te gaan.
Maar het doet zo een pijn om haar telkens weet achter te laten...
Ik zit de hele tijd aan haar te denken... haar foto's, haar speelgoed... alles doet me aan haar denken...
Ik weet met mijn gevoelens geen blijf mee...
Heeft niemand tips om me toch wel een beetje beter te voelen?
Gaat dit gevoel, gemis ooit over gaan?
Ik ben nu al bang om men tweede naar school te laten gaan, al is dat nog maar binnen een jaar of 3...

Veel liefs, sophie

Link naar deze reactie
07/11/2006 @ 14:47
Bedje

Online Status Bekijk profiel
ik heb niet echt een tip ... wel een bedenking voor je

ouder worden (moeder of vader worden dus) is leren loslaten ... door het hele opgroeiproces doe je niet anders dan telkens een stukje van je kind loslaten en dat begint al letterlijk bij de geboorte.
Telkens weer laat je een stukje los, het moment dat je stopt met bv (als je bv gaf he, 't zijn maar voorbeelden), het moment dat je kind zelf wil eten, het naar school gaan, vriendinnetjes krijgen, ... elke keer is het een stukje loslaten.
En ja het kan je pijn doen, maar langs de andere kant: je kind is een zelfstandige mens, ze heeft je nog (heel) hard nodig, maar ik denk dat ze dat loslaten ook nodig heeft.

Een bedenking van mij is, dat kinderen vaak te lang 'vastgehouden' worden door hun ouders. Ik voed mijn kinderen op zoals ik zelf ben opgevoed: naar zelfstandigheid. En dat betekent dat ik ze moet kunnen loslaten. Ik heb nu wel al oudere kinderen (de oudste is 9, ene van bijna 8 en ene van 3) dus ben al een beetje getraind ;) maar ik ben blij dat ik die zelfstandigheid van thuis heb meegekregen, en dat mijn ouders mij zo goed konden loslaten. Ik zie het tegenovergestelde bij mijn man, de zijn moeder nog steeds erg vaak nodig heeft, hoewel hij het begint te leren.

Tips kan ik je niet geven, ik was zo blij voor de hun dat ze naar school konden, ze hadden het echt nodig! En ja ik miste hen ook vaak hoor in het begin. Het huis was zo stil! Maar alles went, ik ging es wat vaker wandelen of zo.

sterkte ;)

Bedje

Link naar deze reactie
08/11/2006 @ 09:51
sophie A.

hey,

bedankt voor je "steunende" woorden.
Ik heb het een plaats kunnen geven... denk ik toch.
Ik heb haar deze morgen met plezier afgezet op school, ben nog even met de juf gaan praten en ze doet het super. Zeker omdat ze nog nooit naar de om ofzo is geweest, ze is bjina 3jaar bij mij thuis geweest...
En inderdaad zoals je zegt, die zelfstandigheid hebben ze nodig...
Ik moest even lachen deze morgen met haar... Ze ziet haar juf en loopt naar h aar en zegt af... de juf verbeterde haar ; jasje uitdoen... en Fleur jaja hup en was weg gaan spelen... zo ken ik mijn meisje.. op alles een antwoord klaar.
Ik ben zo fier op haar dat ze het zo goed doet...
Nog eens heel erg bedankt want jouw woorden hebben mij tot het inzicht gebracht dat ze het echt wel nodig hebben... ze leren tenslotte zoveel bij.
Veel liefs sophie

Link naar deze reactie
08/11/2006 @ 11:20
Anje

Hallo

ik kan er in komen dat je haar mist als je ze al 3 jaar bij je gehad hebt! Bij mij waren de kindjes 4 en 7 maanden toen ik ze voor het eerst moest achterlaten (bij de onthaalmoeder), dus die stap naar school was voor ons niet zo groot. Maar het doet je toch ook iets hoor, van dat gezellige nestje bij de OM naar die grote school. Ik heb er niet echt problemen mee gehad, en was ook fier dat hij het zo goed deed (en doet).

Wat ik er ook wel leuk aan vind, is dat ik dan eens met mijn dochter alleen op stap kan als ik een vrije dag heb, daar geniet zij dan ook weer van.

Maar het zal altijd zo blijven zoals Bedje zegt: een heel leven loslaten...

Groetjes
Anje

Link naar deze reactie
08/11/2006 @ 13:52
Hilde

Ik weet nog dat ik met op de 1e schooldag van onze Matthias getrakteerd heb op een verwendagje: zonnebankje, manicure, gezichtsbehandeling,... om er niet te veel aan te denken. Ik vond het ook niet gemakkelijk, zo'n klein ukkie in zo'n grote school, maar ik heb geprobeerd er niet te veel bij stil te staan. Elk kindje moet ooit naar school beginnen gaan...

En uiteindelijk vraagt hij zelfs zaterdags wanneer we naar school vertrekken

Da's bij elk nieuw ding denk ik bij iedereen hoor. De 1e dag onthaalmoeder moest ik ook wel eens slikken, de 1e keer zwemles bij een "wildvreemde" juf zonder ons erbij, zelfs de 1e keer logeren bij oma en opa....
Ik denk dat elke mama dat wel heeft .

Groetjes
Hilde

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]