< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » 's nachts zindelijk worden tips?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
's nachts zindelijk worden tips?
24/11/2006 @ 21:45
Leonie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Mijn oudste is 's nachts nog niet zindelijk, hij is 4,5 jaar, een aantal weken geleden vroeg hij zelf of hij een onderbroek aan mocht op bed, want dat deden sommige kindjes van zijn klas ook. Ik vond het natuurlijk erg goed van hem dat hij het wilde proberen, zeiltje eronder.

Toen was hij dus droog de eerste keer. De volgende dag ging het al mis, 's nachts nat en 's morgens nat, ik heb het een aantal dagen geprobeerd, maar hij was steeds nat, ik heb hem gezegd dat hij het weer mocht proberen als zijn luier 's morgens droog is, tot nu toe is die nog nat.
Ik maak hem altijd wakker als ik ga slapen om te plassen, ene keer doet hij het wel, andere keer, krijg ik hem niet wakker.

Hij wil het zelf er graag, want hij was altijd zo verdrietig dat zijn bed weer nat was, mijn piemeltje is stout zegt hij dan.

Wie heeft tips?

Groetjes,
leonie

Link naar deze reactie
26/11/2006 @ 19:31
mama

ik heb bij mijn dochtertje (nu 4,5) een tijdje 's avonds niets vloeibaars meer gegeven, dus ipv melk een yoghurtje of pudding.
En haar potje staat op haar kamer, zodat ze 's nachts of 's morgens als ze moet gaan er op kan.

En kindjes 'moeten' pas zindelijk zijn 's nachts rond hun zesde jaar, hij heeft dus nog wel eventjes om te oefenen.

groetjes

Link naar deze reactie
28/11/2006 @ 09:32
Leonie

Ja, ik weet dat het nog niet erg is, omdat hij nog maar 4,5 jaar is, maar ik merk aan hem dat hij het zelf graag wil, voor mij hoeft het nog niet echt.
En hij krijgt één glaasje drinken en voordat hij op bed gaat, gaat hij nog plassen.

Geen andere moeders op de site, die hier ervaring mee hebben?

Link naar deze reactie
28/11/2006 @ 12:31
Hilde

Ik heb het eens geprobeerd 1 nachtje omdat hij zonder pamper wou slapen dus ik dacht: het is hier de moment. Hij had bijna altijd een droge pamper 's morgens dus het leek me wel juist.
Maar hij dierf niet te slapen, ik moest om de 10 minuten naar boven omdat hij moest plassen. En toen had ik nog een dikke buik dus na 5 keer dacht ik: laat maar zo. En hij wou dan precies toch ook liever weer met zijn pampertje slapen.
Ik ga tijdens de Kerstvakantie nog eens proberen. Ben nu iets fitter . Dus de tips die hier verschijnen zal ik ook wel kunnen gebruiken .

Het potje op de kamer zetten was ook een optie bij mij. Dat ben ik van plan om te doen binnekort. En dan een klein lichtje in de stekker steken zodat hij zijn potje vindt. En dan maar hopen dat hij later ook nog zonder dat lichtje wil gaan slapen he .

Ik ken een jongetje van 7 dat 's nachts nog niet droog is dus we moeten nog niet panikeren

Groetjes
Hilde

Groetjes
HIlde

Link naar deze reactie
28/11/2006 @ 16:15
sigri

Jonas wordt 4 in maart.
Zijn pamper is iedere ochtend kleddernat. Dus pamper uitlaten gaat hier nog niet. Voor hij gaat slapen gaat ie nog op het potje. En ook al drinkt ie niets voor eht slapengaan, toch blijft die pamper nat.

GRoetjes,
sigri

Link naar deze reactie
30/11/2006 @ 14:05
Linha

Hallo allemaal,

Bij ons Helena heeft het 's nachts zindelijk worden ook vrij lang geduurd, ze had wel af en toe een droge pamper, maar niet in die mate dat we de pampers durfden uitlaten. We zijn toen een kalender gaan kopen voor haar, waar we elke keer als ze droog was 's morgens een bloemetje op tekenden. Zo was niet enkel zij apetrots, maar kregen wij ook een zicht op hoe vaak ze nu echt droog was. We hebben met haar afgesproken dat als ze een hele maand droog was, ze de pamper uit mocht laten. Het heeft een half jaar geduurd, waarbij de bloemetjes elke maand meer werden, en toen was het zo ver. Ze heeft bijna geen ongelukjes meer gehad trouwens eens ze zonder sliep.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat jongens vaak later zindelijk worden dan meisjes. Ik denk dat tot 6 jaar er echt niets aan de hand is als het nog niet wil lukken. In het geval hij nog heel erg weinig frequent droog is, kan je misschien in eerste instantie de kalender bijhouden voor jezelf, om hem niet te ontmoedigen. En zo krijg je ook een meer objectief beeld van de situatie, moest het echt niet lukken. Ik geloof trouwens ook dat er een zekere mate van erfelijkheid mee gemoeid is, dus je kan altijd eens horen bij je schoonouders op welke leeftijd je man 's nachts zindelijk was

Succes!

Linha

Link naar deze reactie
19/12/2006 @ 21:25
Nicole

Wij hebben onze dochter, toen ze aangaf, dat ze 's nachts geen pamper meer aan wilde, altijd even wakker gemaakt als we zelf naar bed gingen.
Even nog laten plassen, ging goed.
Tot ze zelf aangaf, dat dat niet meer nodig was.
ze wordt in Januari 4 jaar, en is nu al ruim een half jaar helemaal zindelijk!

Groetjes Nicole

Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 10:51

hie iedereen ik heb als tip gekregen om mijn zoontje eerst de boxer aan te doen en daarover heen de pamper zodat hij zelf wakker word van het natte onderbroekje en zo voorkon je dat je er continu uit moet om het hele bed te verschonen
en als wij na bed gaan hem wel nog ff wakker te maken om te plassen heb diyt zelf nog niet geprobeert omdat mijn zoontje net 3 is geworden en hij heeft snel een rode bips dus een kwartier met een natte onderbroek onder zijn pamper lijkt me niet erg goed voor zijn billen maar denk dat het voor de meeste ouders het proberen waard is

Link naar deze reactie
03/01/2007 @ 11:15
Hilde

En jawel.... het is hier gelukt!
Enfin, toch voor de eerste nacht al
Met al de tips van hieruit, waarvoor dank!!

Hij had al een ganse maand stickertjes geplakt en er waren maar 3 daagjes zonder stickertje. En toen was hij ziekjes dus dat was hem wel vergeven.
Ik had al een paar keer gepolsd: je kan dan toch ook zonder pamper slapen? Maar dat zag hij zo niet echt zitten. Een vriend van ons had dat ook voor met zijn dochter. Hij had ons gezegd van gewoon de pampers te verstoppen en te zeggen: oh kijk, da's de laatste.
Ik dat dus geprobeerd en zijn commentaar: ga jij dan morgen misschien nieuwe kopen in de winkel he.
Ik heb dan maar gezegd dat hij zo groot is geworden dat er geen pampertjes meer zijn voor zo'n grote jongens.
En vanmorgen was hij zo fier als een gieter (en wij ook natuurlijk) dat hij overal heeft verteld dat hij "met zonder pipi in zijn bed" had geslapen.
Het heeftwel lang geduurd eer hij sliep maar we zijn maar 2 keer naar boven gemoeten voor "pipi-alarm".

Oef... weer een stapje verder. En nu die tut nog kwijtgeraken 's nachts...

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 14:30
nijntje

Ons zoontje van 4 is 's nachts ook nog niet zindelijk. Overdag is hij zindelijk sinds zijn 3e verjaardag. Maar voor 's nachts lukt het nog altijd niet. Ik heb ook al vanalles geprobeerd.

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 22:03
anoniem

Mijn dochtertje was net nog geen 3 (2 jr en 10 mnd) en dag en nacht zindelijk. Het verschilt voor ieder kindje. Maar na het avond eten heb ik haar geen drinken gegeven. Ze ging om half 7 naar bed. En eerst laten plassen voordat ze naar bed ging.
's-avonds om een uur of 11 heb ik haar nog even laten plassen, ze zat soms wel slapend op de wc.
's-ochtends vroeg heb ik haar dan wel gelijk naar de wc laten gaan.
Dit werkte goed...
groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2007 @ 10:03
dropje

Online Status
hoi dames,

leuke tips allemaal, deze ga ik zeker ook eens proberen..
Mijn zoontje is 4 en soms droog,en wil hij ook geen pamper maar dan s nachts huilen omdat zijn bed nat is, ook al drinkt hij niets meer voor het slapen gaan en zet ik hem op het toilet voor wij gaan slapen
hopelijk duurt het niet lang meer

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]