< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Holebi-ouderschap » keuze familienaam bij adoptie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Holebi-ouderschap
keuze familienaam bij adoptie
29/11/2006 @ 11:35
Liesje

mijn vrouw en ik hebben beiden een eigen kindje(van anonieme donor) dat we willen adopteren(stiefouderadoptie). Nu blijkt dat ze dan dezelfde familienaam moeten krijgen en daar hebben wij het moeilijk mee. Is er hier iemand die ook voor deze (moeilijke) keuze staat of gestaan heeft?

Link naar deze reactie
04/03/2007 @ 14:01
lel

Online Status Stuur bericht
Naar gelang de soort adoptie "volle" of niet bestaat de keuze van de familienaam. Bij niet volle kan je de kindjes ook beiden achternamen geven. Maar volle adoptie wordt aangeraden.

Nu wij vinden het maar logisch dat ons kindjes dezelfde achternaam gaan krijgen ook al hebben ze een andere biologische moeder. Momenteel is er nog maar een kindje maar we hebben het er al over gehad hoe het met de achternaam zou zitten bij een tweede.

Ik kan hier raar in zijn maar snap niet goed waarom je een verschillende achternaam zou willen. De kindjes zijn toch familie van elkaar, broer en zus of zus en zus of broer en broer. Ze groeien al op in een situatie die door de buitenwereld vaak nog als abnormaal gezien wordt. Waarom het dan nog moeilijker maken en hen ook nog een verschillende achternaam geven?

Nu gelijk ik al zeg dit is misschien raar of ouderwets van ons maar zo denken wij erover.

Waarom willen jullie een verschillende achternaam? Hoe hebben jullie het nu opgelost?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]