< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen » schoonouders

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/12/2006 @ 13:19
isje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik heb een vraagje naar jullie toe.
Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik ongeveer 6 maand zwanger was. De biologische vader heeft me laten zitten toen hij hoorde dat ik zwanger was. Ik heb er dus ook geen contact meer mee.
Mijn vriend was bij de bevalling en ziet Arjen echt als zijn zoon. Hij zou er alles voor doen.

Nu begint zijn moeder echt moeilijk te doen. Ik moet constant aanhoren hoe blij ik wel mag zijn dat zij Arjen aanvaard terwijl ze er bijna geen contact mee heeft.
Mijn vriends broer heeft ook een kindje dat ongeveer vijf maand ouder is dan Arjen en die is veel beter.
Telkens als ik zijn moeder zie moet ik aanhoren hoe goed hij wel is en hoe Arjen verwend is en wat Arjen nog niet kan,...
Telkens we daar geweest zijn zit ik met een slecht gevoel want Arjen is te dik: 59 cm en 5kg 400. Hij kan nog geen dingen grijpen, Hij moet nog borstvoeding krijgen ( hij is nog maar 2 maand en een half) hij heeft geen vast schema.Tijdens de dag zitten er tussen zijn voedingen 3-4 uur en 's nachts slaapt hij ongeveer 10 -12 uuer aan een stuk. Hij weent veel, hij wil geen tutje,...

Met mijn vriend kan ik er niet over praten omdat ik steenvast hoor: jou ouders en familie zijn beter. Het is jullie kind. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel gehad aan mijn ouders en familie en nu nog trouwens. Mijn ouders maken ook geen onderscheid tussen hun kleinkinderen. Ze hebben er vier en ze worden gelijk behandelt. Mijn ouders zijn niet perfect dit weet ik zelf ook wel. Maar ik zou willen dat zijn moeder stopt met zeggen hoe blij ik wel mag zijn dat ze Arjen aanvaard terwijl ze toch constant opmerkingen heeft en geen kans onbenut laat om door te steken dat mijn vriend niet de biologische vader is.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Nu beseft Arjen het nog niet maar wat als hij ouder wordt?
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes,

Isje

Link naar deze reactie
05/12/2006 @ 13:32
Marleen

he meid,

vervelend he, jij bent trots op je kind gaat iemand je kind afkraken.
Probeer jij je schoonmoeder maar een beetje te ontwijken en bijt als je haar wel ziet een keertje op je lip. Spreek met je vriend af dat je niet langer dan 1.5 uur blijft
Het belnagrijkste is dat jij en je vriend van je kind houden en dat tonen. Dan weet je kind altijd dat het op jou kan terug vallen. Ik moet mijn schoonmoeder ook niet en zij moet mij nietIk probeer haar altijd te ontwijken en dat gaat best goed....

Link naar deze reactie
06/12/2006 @ 16:01
isje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Je moet ze eens proberen te ontwijken. Ze heeft nog altijd een sleutel van mijn vriends huis.( Ik woon bij hem). Ze komt hier dan binnen, zit in de kasten, haalt vanalles uit,...

Ik hou me echt in als we daar zijn met als gevolg dat ik altijd gefrustreerd naar huis ga.
soms is het eens teveel en moet je het even kwijt. Gelukkig bestaat het forum.

Link naar deze reactie
17/01/2007 @ 14:33
melissa

Online Status Bekijk profiel
Ik zou toch eens een hartig woordje met haar spreken. Omdat het van een ander is is het toch niet een minder kind (in mijn ogen dan). Vind het maar raar hoe ze reageerd hoor. Je hebt rare mensen ertussen zitten dat wel maar daar mag jij of je kindje geen dupe van worden natuurlijk. Leuk straks met sinterklaas krijgt jouw kindje bijvoorbeeld een letter en de andere kids een gigantisch cadeau het gaat wel om het idee dat weet ik ook wel maar de kinderen niet en je kindje gaat dan ook vragen ma waarom krijgen hun zoveel en ik maar dit. Nou gaat maar is uitleggen dat oma jouw kindje niks vind omdat het niet echt haar kleinzoon is.

En de ene is wat sneller als de andere in dingen doen maar wat maakt dat uit zij is ook niet perfect zoals je omschrijf

succes ermee meid hoop dat alles goed komt

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]