[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/12/2006 @ 15:28 Kimberly | heei allemaal, heeft een van jullie ook een of meerdere puberdochters én een kleintje of meerdere kleintjes in huis? reageer dan HIER ![]() Ikzelf ben eerder getrouwd geweest, en kreeg een dochter Joyce, mijn huidige man Anno met wie ik later trouwde bleek ookal een keer getrouwd en ook hij had een dochter, Milica. Joyce is nu 14, en Milica 16. Anno en ik zijn getrouwd en hebben ook weer 2 kindjes, Mexime van bijna 7, en Kyano van 6dagen. Joyce en Milica wonen om de 2weken, 2 weken bij anno, mij en hun stiefbroertje en stiefzusje in huis. In het begin leek het goed te gaan, maar nu vlak na de geboorte van Kyano is alles verandert, ook met mn dochter Joyce. |
| 07/12/2006 @ 16:57 Kimberly | trouwens nog een vraagje ![]() ik heb dus deze week weer 4 kids in huis, Mexime en Kyano zijn hier altijd, hun zijn de kindjes van mij en mn man Anno, Joyce en Milica van 14 en 16 zijn hier om de 2 weken, ze zijn dus maandag gekomen, en over 2 weken gaat Milica naar haar moeder, en Joyce naar haar vader (mijn ex-man dus). Ik weet dat dit een baby site is, maar had toch wat vraagjes over pubers... hoe gingen jullie om met dingen zoals, ongesteld worden, borsten en heupen krijgen, hun kleding, school en vriendjes? Bij ons ging het zo: Milica had al best een snelle groei, ze was altijd al heel groot vergeleken andere meisjes, en ik groep 5 kreeg ze dus borstvorming, in groep 7 had ze een cupB en werd ongesteld, nu is het een prachtige 16-jarige meid met een cupC, prachtig blond stijl haar, ze zit in havo4 en heeft een vriendje sinds 1 dik jaar waarmee ze sinds kort dus ook seks heeft, en dat vond ik best wel even wennen haha,maar ze mag van mij dat doen met haar vriendje, als het maar veilig wordt gedaan enzo maar die regels hebben wij haar als ouderzijnde goed in de orengeknoopt! Joyce is nu 14, bijna 15 en zit in vwo3... haar borstgroeing is in de eerste klas begonnen, en ze is nu net een week ongesteld, 2 dagen voor de geboorte van haar stiefbroertje werd ze ongesteld. En daar was ik wel blij om want we vonden het allebei een beetje lang duren. Joyce is vergeleken met Milica nog echt een meisje, maar ze kan wel net zoals Milica heel erg onvoorspelbaar en onhandelbaar zijn, vooral volgens de leraren haha, Joyce is een meid met ook een vriendje, ze wou al wel seks met hem, want ze hebben al 2 jaar wat. Maar uit haar eigen veiligheid hebben haar vader en ik dat besloten om nog even uit te stellen voor dr. Als ze 15 is dan mag ze haar eerste keer wel hebben, dit hebben we ook zo afgesproken met Milica,en die is nu 16. verder heb ik niet veel te melden hihi, het is eigenlijk best handig met 2 van die pubertjes in huis, ze kunnen af en toe ook een keer op de andere 2 kleintjes letten, best handig\ doei en groeten van Kimberly |
| 16/12/2006 @ 15:17 carina | heey ik ben een mama van 4 dochters -> romi ( 16) , evy (14) , saartje ( 12) en fran (5) romi vind ik eigenlijk al een beetje een zelfstandige volwassen vrouw , ze heeft nu al 2 jaar een vriendje, ze wonen op af bij elkaar ze zijn meestal de ene week hier , de andere daar dus sex zit er voor haar al wel in , ze werkt in het weekend al want ze zouden graag tegen dat ze 18-20 jaar is samen gaan wonen. ik vind het allemaal wel oke zei kan heel serieuse gesprekken met ons voeren maar ons ook enorm veel lachen met ons met haar hebben we een echte perfecte band, ze helpt mij vaak zonder dat ik iets vraag ( ik en mijn partner werken beiden dus er is vaak nog wel iets te doen voor te koken of strijken ofzo ) zelf wil ze graag psychologe worden want ze ziet het enorm zitten om mensen te helpen en er voor andere te zijn en dat zie ik wel in haar ze is een echt modelletje , slank , blond , ... ons evy is wel een puberende dochter zei heeft nog niet een echt vrouwenfiguur is nog altijd even slank als toen ze in de lager school zat en heeft hele dunne blonde haren.zei heeft regelmatig vriendjes maar dit stelt dan nog niet veel voor , het meeste van haar pubergedrag is te zien op school waar ze nogal arrogant tegen de lkr kan zijn of tegen haar 2 jongeren zussen zelf hebben we wel een leuke band met haar ons saartje zit nu in het 6de leerjaar , gaat volgend jaar naar het eerste middelbaar , maar is ook nog zoals ons evy nog een echt ' kind ' zo slank als iets , zei heeft licht bruin haar met blonde lokken in , ze zit nu wel in de fase dat ze meer en meer met jongens begint om te gaan en begint te giechelen met vriendinnen die hier over de vloer komen ons fran is onze kleine meisje zei is ons achteropkomertje en dat vinden we reuze , zo hebben we toch nog even een ' kleintje ' ik kan er van genieten zoals pas de sint is geweest en ze poppen enz heeft gekregen of daarstraks hebben we samen de kerstboom versierd ik en mijn partner zijn nu ongeveer veertigers maar we voelen ons nog best wel jong voor ons is het heel belangrijk dat de kinderen alles kunnen delen met ons ! zelf durven we ook nog wel eens te gaan stappen , we genieten ook nog wel vaak als koppel nu met de kerstdagen zit de gezinssfeer er zeker helemaal in en doen we meerdere dingen samen ook vaak met het vriendje van ons romi hij hoort er nu gewoon bij ... alvast fijne kerstdagen gewenst veel liefs |
| 20/12/2006 @ 17:59 Kimberly | Hoi carina,en Liann wat leuk deze reactie, Liann als je dit leest heel erg veel sterkte toegewenst met het grote verlies! En neem eerst rustig de tijd overal voor he. Ik weet echt wat je nu meemaakt, ik heb een zoon Quinten verloren en de eerste paar weken hebben we echt in een soort van roes geleefd, niks kon me meer schelen en het liefst ging ik toen het liefst achter Quinten aan. Door vele steun van iedereen hebben wij ons er doorheen gesleurd. Carina, wat leuk dat je ook pubers en een kleintje hebt! Ik heb dus een 2 pubers in huis, stiefdochter Milica (16) en dochter uit mn vorig huwelijk Joyce (15) en nog 2 kindjes uit dit huwelijk dochter Mexime (6) bijna 7 en ons 19 dagen oude zoontje Kyano. Alles hier verloopt nog wel goed hoor, alleen ik merk wel dat er verschillen zijn met deze kraamtijd en de kraamtijd van Mexime. Toen Mexime geboren werd waren Milica en Joyce dus ook steeds 2 weken bij ons. Ze waren toen 10 en net 9 dus tsja dat ging makkelijker. Nu zijn ze alweer pubers en merk toch dat Milica en Joyce wel opstandig worden hoor. Ik ben alweer een poosje op de been na de bevalling. Maar de afgelopen week zijn Milica en Joyce heel opstandig aan het worden. Joyce is deze week heel erg iritant bezig, en Milica is deze week veel samen met haar vriendje. Ik kan daar wel van balen hoor, van hun geklier. Gelukkig was Mexime deze week veel bezig met Kyano, want die bemoeit zich ook rustig met haar oudere zussen hihi\. maarja balen doe ik soms wel, vooral afgelopen vrijdag avond, het vriendje van Milica was er, dus de deur van Milicas kamer moest dicht, en er mocht niemand binnenkomen want ze willen privacy. Joyce had niks te doen. Dus die ging zich iriteren aan Milica en haar vriendje. Dan heb ik net Kyano in slaap, en dan hoor ik allerlei gegil van boven komen. Blijkt dat ze ruzie aan het maken zijn, en dat Joyce haar vriendin er inmiddels ook is. Ik heb ze het nu goed en duidelijk verteld dat ze wel een beetje rekening met Kyano moeten houden. praat de volgende keer verder want benden wachten ze op me met eten doei eng groeten Kimberly |
| 27/12/2006 @ 11:35 carina | heey eerst en vooral nog een prettige kerstmis ![]() dat van die opstandigheid ik denk dat het meestal aan de ouders ligt ik wil jullie absoluut niets verwijten of jullie slechte kanten zeggen maar ik wil wel even zeggen dat jullie mogen jullie regels blijven doorgeven maar je moet vaak oppassen met de manier waarop je die doorgeeft mijn dochters moeten ook helpen soms met koken , strijken , boodschappen doen , kuizen maar bij mij werd dit vroeger op een heel dwangmatige manier gezegt en er werd er altijd opgedreven van nu ga je vakantiewerk doen en nu ga je dit doen en ... uiteindelijk deed ik dit nooit graag omdat ze mij dit altijd op een dwangmatige manier oplegde ik heb hier vooral uitgeleerd dat ik bij mijn kinderen dit nooit zou doen , mijn ouders zeiden altijd wacht maar tot je er zelf voor staat en zo een luie doos krijgt als jou zelf heb ik nu een drukke zaak en geniet nog perfect van mijn leven ik praat met mijn dochters en versta zo wat hun willen , wat zei belangrijk vinden in het leven maar wij dragen onze normen wel op : respect , eerlijkheid en behulpzaamheid en dit gaat perfect : met praten gaat alles vele gemakkelijker dan eindeloze discussie's voeren en wetten en regels opleggen zo heb je zel een aangenamer leven en een betere band met je 2 oudste dochters probeer dit eens toe te passen als je vragen hebt stel ze gerust hoor nogmaals ik wilde je niet afbreken ik wou alleen maar even zeggen dat wij het anders aanpakken ! carina |
| 13/01/2007 @ 21:29 a | Beste Kimberly, Ik ben dan geen pubermoeder ( zou ook niet mogelijk zijn gezien mijn leeftijd) maar als net-geen-puber-meer wil ik toch even mijn mening geven. Dat je je irriteert aan je puberdochter en -stiefdochter kan ik begrijpen, zo zijn ze nu eenmaal op die leeftijd. Ik ben zelf nog jong.. dus mijn pubertijd ligt nog vers in mijn geheugen! Ik vind jouw dochters ( volgens jouw beschrijving) reuze meevallen. Ze doen het toch goed? Ze volgen een goede opleiding en hebben een vast vriendje. Ik geloof dat ik vele malen erger was op die leeftijd ![]() Over een paar jaar, wanneer ze volwassen zijn, zul je weer naar deze tijd terugverlangen. Ik woon nu ongeveer een jaar zelfstandig en vanwege mijn studie een eind uit de buurt van mijn ouders. Maar het contact tussen mij en mijn ouders is vele malen beter geworden. Ik ben veel zelfstandiger geworden en heb nu geen conflicten meer met mijn ouders, ik kan nu zelfs open gesprekken met ze voeren en nu ik inzie wat mijn ouders al die jaren voor mij gedaan hebben ben ik erg dankbaar. Ik kan me ook voorstellen dat het voor je puberdochters moeilijk is om rekening te houden met een baby. Ik kan me herinneren dat mijn moeder opmerkte nog voor een kindje te willen gaan ( ik was inmiddels al zo'n 15 jr oud en mijn broertje zal een jaar of 13 geweest zijn) en wij daar fel tegenin gingen. Er is dus nooit een derde kindje gekomen voor mijn moeder. Hetis jouw keuze geweest om nu nog een kindje te krijgen en hoe het zou lopen was redelijkerwijs al te voorspellen. Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met je dochters. geniet van ze zolang het nog kan! Voor je het weet zijn ze écht het huis uit. |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

pubermoeders gezocht!

zei heeft nog niet een echt vrouwenfiguur is nog altijd even slank als toen ze in de lager school zat en heeft hele dunne blonde haren.