< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » help! baby weigert fles...

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
help! baby weigert fles...
09/12/2006 @ 18:02
Griet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!

Heeft er iemand raad voor ons?
Ons zoontje is nu 14 weken en krijgt al sinds het begin volledig BV. In het begin kreeg hij af en toe een flesje afgekolfde melk (Avent flesje) -zodat mama ook eens af en toe 2 uur na elkaar kon slapen!- en dat ging prima.
Maar sinds vorige week wil ik graag beginnen overschakelen op FV want over vier weken moet ik terug aan het werk. En wat blijkt? Victor weigert de fles! Hij brult alles bij elkaar net zolang tot hij de borst krijgt en dan is alles goed en drinkt hij normaal...

Heeft er iemand raad? Gewoon blijven aanbieden? Andere speentjes? Zijn er nog 'trukken'?

Alle raad is welkom!

Alvast bedankt!

groetjes,
Griet

Link naar deze reactie
09/12/2006 @ 22:07

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Wat herken ik me goed in je probleem. Sinds vorige week krijgt hij bij zijn voorlaatste voeding nog een klein flesje flessenvoeding omdat ik dat ni meer kon volgen. Eten dat ons manneke kan. Ik heb 4 dagen gesukkeld om de juiste speen te vinden. Hij was nochtans ook al gewend om afgekolfde melk te drinken uit een aventflesje. Ons zoontje drinkt nu zijn flesje met de spenen van chicco en dat lukt zeer goed. Proberen zou ik zeggen. De spenen passen op de aventflesjes.

Groetjes

Link naar deze reactie
09/12/2006 @ 22:24
Griet

bedankt voor de tip, siske! Speentjes van chicco, ik zal het zeker proberen...

groetjes,
Griet

Link naar deze reactie
10/12/2006 @ 09:43
Griet

verder niemand die hier nog tips voor heeft?
Echt, alle ervaringen zijn welkom... Want het wil hier echt totaal niet lukken...

Griet

Link naar deze reactie
10/12/2006 @ 17:06
Cindy

Ik zou het niet weten
maar is er geen vershil in spenen?
De gewone en de rubbere?die hebben ze dacht ik ook van chicco, misschien lukt dat beter.
Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
10/12/2006 @ 17:15
vanessa

Hey meid,

ik heb het probleem nooit gekend, want mijn ventje dronk letterlijk ALLES wat je hem aanbood toen ik nog BV gaf (water, thee, FV...noem maar op) Ik ben dan ook na 8w borst op FV overgegaan want hij was veel meer voldaan en rustiger met de FV.

Nu, heb je al geprobeerd om iemand anders het flesje te laten geven? Jij ruikt immers teveel naar Bv waardoor hij die associatie zal blijven maken. Uiteraard gaat zijn voorkeur naar mama's borsten.
Verder heb ik gehoord dat het een kwestie van "doorbijten" is Niet leuk, maar volharden in "het is fles of het is niks..." ze gaan zich immers nooit uithongeren. Misschien slaan ze wel eens een voeding over, maar dan nemen ze wel alles wat aangeboden wordt.
Maar als je die tactiek wil toepassen, vergt het wel wat mentale voorbereiding denk ik. Want laten gillen is gewoon niet simpel.

Steek ook eens je licht op op het BV forum, ik ben even de site kwijt, maar laat het je weten. Je kan daar niet alleen beroep doen op "soortgenoten" (BV-mama's) maar ook op lactatiedeskundigen igv nood.

Veel succes
Vanessa

Link naar deze reactie
10/12/2006 @ 23:17

Hoi

Ik heb Griet al wel een priveetje gestuurd, maar dacht, ik schrijf het hier nog maar eens bij.

Er bestaat een soort flesje in de vorm van een borst. Een soort nepborst zeg maar die je kan vullen met afgekolfde melk of flesvoeding. Dit is bedoeld voor kindjes die niet van de fles willen drinken.
Merk is "Adiri Breastbottle" van ®Nurser. Als je dit (of gewoon "breastbottle" of zelfs "nepborst") intikt op google vind je mogelijke sites hierover.
http://www.borstvoedingalmere.nl/BVA%20Adiri.htm
Deze link is een Hollandse site. Hier vind je alvast wat info. In Leuven (de Bakermat) is er een winkel waar je die ook kan kopen en blijkbaar in Antwerpen is er ook eentje. Per stuk betaal je 18,95 euro wat nog vrij te doen is vind ik (tja, gewone flessen zijn natuurlijk goedkoper maar wat ben je ermee als je kindje er niet van wil drinken?)

Veel succes!!
groetjes
Caro

[Laatst gewijzigd door Caro - 10/12/2006 @ 23:19] - Link naar deze reactie
10/12/2006 @ 23:21
Chrissy

Ik ben ook een aantal weken geleden overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding, want ik had niet veel meer te bieden en ons kleine manneke had altijd honger. Het was ook een enorm gemartel om hem aan de fles te krijgen, maar na een week lukte het eindelijk. De Avent flesjes vond hij niets, dus ik heb een speen gekocht die leek op zijn speentje (othodontisch) en daar kon hij in ieder geval wel raad mee. Maar dan nog was het een gemartel. Hij wist wel hoe te drinken, maar wilde gewoon liever de borst. Ik heb de eerste dagen hem altijd eerst de fles geprobeerd bij elke voeding (en ik voedde om de 2 uur) en na een half uur de borst als hij het niet wilde. In het begin wilde hij nog wel een half flesje drinken als ik hem te eten gaf voor hij echt erge honger had, maar later lukte het beter als hij hele erge honger had. Wat wel goed hielp was dan een vreemde de fles gaf (bij de oppas in de kerk dronk hij zonder problemen de hele fles leeg). Ik zou aanraden om een vriendin ofzo te vragen hem de fles te geven en dan zelf weggaan (de kamer/het huis uit). En het gewoon blijven volhouden, bij elke voeding beginnen met de fles. De aanhouder wint! Ik dacht in het begin ook dat hij het nooit zou aannemen, maar na een week ging het rederlijk goed (na een beetje zeuren dronk hij de hele fles leeg) en nu zijn we 3 weken verder en gaat het moeiteloos.

Heel veel succes en geef niet op!
Chrissy

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 15:44
Griet

bedankt voor alle reacties!

Ik weet dat het het beste is als ik niet zelf de fles geef, maar dat is hier dus echt niet haalbaar... Zeker niet als ik het bij elke voeding moet proberen! Bovendien wil ik niet zo abrupt overschakelen, maar liefst van al geleidelijk, zodat mijn arme borsten ook nog wat gespaard worden...
Vandaar dat we willen beginnen met 's avonds 1 flesje, en als hij dat aanvaardt, verder gaan met op de middag een flesje, enzovoort. Dat leek me een goed idee...

Ik ben daarnet een flesje van Tigex gaan kopen: andere vorm van speen en ook zachtere speentjes dan bij Avent en dat gaan we dus vanavond proberen... Ben ne keer benieuwd!

caro, ook bedankt voor de borstvormige fles, ik ga er zeker eens naar zoeken hier!

vanessa: doorbijten is 1 ding, maar als je in eerste instantie combineert, gaat dat toch bijna niet? En ik zie het dus echt niet zitten om in 1 keer volledig over te schakelen, dat lijkt me gewoon erg pijnlijk... (toen de melk op gang kwam na de geboorte van zowel Ella als Victor heb ik hoge koorts gemaakt van de stuwing en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten bij het afbouwen...)

allemaal heel erg bedankt en ik zal laten weten hoe het verder verloopt!

groetjes,
Griet

Link naar deze reactie
11/12/2006 @ 19:19
vanessa

hey Griet,

let op, ik denk dat niemand hier bedoelde van INEENS over te schakelen op alleen maar FV!!!!maar er zijn vele mogelijkheden:
- je beslist om een bepaalde voeding een FV te laten worden en je bijt door om die te geven (kies niet de eerste, want dan heb je dadelijk teveel stuwing, maar eentje in de loop van de dag) Als ze niet wil, krijgt ze de volgende voeding gewoon als altijd.
- je kan zeggen dat je ineens alles uit fles wil en kolft dan BV af die je in een flesje geeft waarvan je er telkens eentje door een FV vervangt

Ik ben afgebouwd in 18 dagen waarbij ik telkens om de 3 dagen één van de bv door een flesje verving en de ochtend en avond BV zijn het laatste verdwenen.

Veel succes, met wat je ook kiest!

Vanessa

Link naar deze reactie
12/12/2006 @ 14:19
Griet

hey vanessa!

ja, ik had dat dus verkeerd begrepen...

Gisterenavond met allebei de flesjes en drie soorten speentjes geprobeerd en het was allemaal een even grote ramp! Wel een uur aan een stuk geprobeerd en krijsen maar...
Ik heb hem dan uiteindelijk toch de borst gegeven, vrees ik... Vanavond opnieuw proberen!

Ik hoop echt dat hij het binnenkort wel wilt, want ik maak er me nerveus in dat ik niet genoeg tijd ga hebben om degelijk over te schakelen... En bovendien zou ik toch ZO graag af en toe eens een uurtje of 2 voor mezelf hebben, zodat ik eens kan gaan sporten ofzo, maar dat kan dus al een hele tijd niet meer. En dat begint toch een beetje aan me te vreten stilaan...

Enfin, we zien wel, de aanhouder wint, zeker?

groetjes,
Griet

Link naar deze reactie
13/12/2006 @ 15:37
vanessa

Ja Griet,

ik begrijp je heel goed, ook al was het overschakelen té vroeg naar mijn zin (8 weken) het is er daarna alleen maar "rustiger" op geworden. Mijn borsten werden terug van mij (en mijn vriend ), de stress van zal hij willen drinken of niet viel weg en iemand anders kon gemakkelijker voeden want afkolven was van bij de start al geen succes.

Inderdaad, de aanhouder wint, blijven aanbieden hé. Ik weet, het is verschrikkelijk hé, een gillend kind terwijl de oplossing gewoon "voor het grijpen" ligt.

Sneller afbouwen dan ik kan zeker hoor, vb. met 2 dagen per voeding, win je weeral 6 dagen. Maar ik vond het goed zo, ik had tijd én kon zo ook rustig "afscheid" nemen. Ik weet wel nog dat de dag dat de laatste BV eraan ging, meneer gewoon de borst niet meer wilde en VEEEEEL rustiger werd tijdens en na het flesje.

Veel succes alvast, met de spenen, soms gaan ze dan ineens om de één of andere onverklaarbare reden WEL drinken uit de speen, fles die je het eerst aanbood. Er bestaat voor zulke dingen geen exacte wetenschap hé.

Ik duim alvast
Vanessa

Link naar deze reactie
14/12/2006 @ 11:16
Tamara

Hallo,

Ik weet precies hoe je je voelt. Wij hebben hier namelijk hetzelfde probleem.
Ik probeer ondertussen al 4 weken de bv af te bouwen maar dit lukt helemaal niet. Hij wil absoluut geen flesje aannemen. We hebben hier ondertussen al een heel assortiment aan flessen en spenen staan maar niets werkt.
We proberen elke avond opnieuw maar het is telkens hetzelfde en na bijna 2 uren krijsen geef ik dan maar toe en geef hem borstvoeding.
Ik moet binnen 2weken terug aan het werk en weet helemaal niet meer wat ik moet doen.

Ik wil je met mijn berichtje niet ontmoedigen maar alleen maar laten weten dat je niet alleen bent met dit probleem.

Groetjes

Tamara

Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 13:16
Kimm

hoi hoi

Ik heb het zelfde probleem
Ik heb mijn dochter vanaf 4 weken de fles aangeboden (met gekolfde melk) en die pakte ze prima
tot 8 weken, en toen wilde ze hem niet meer.
Ik moet volgende week weer aan het werk,en ben dus al 6 weken bezig om haar een flesje te geven.
En de methode het is de fles of niets,gaat hier niet op.
Ze eet dan gewoon 6 uur niet.......
We hebben werkelijk alles geprobeerd,zoals 6 verschillende spenen en flessen,een ander de fles laten geven als ik niet in de buurt ben,"uithongeren",zelf de fles in de bv houding geven enz....
En niks werkt!!!
Ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen,
maar ik las hier over die speciale fles,dus die kan ik nog proberen.
Dus ik kan je ook geen advies geven,hoop dat ik hier adviezen kan krijgen.
succes

groetjes kimm

Link naar deze reactie
04/04/2007 @ 22:45

Hoi, ik heb jullie berichtjes gelezen en ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen. Ook mijn kleine eigenwijsje weigert pertinent de fles. Ik ben inmiddels al weer aan het werk en zij gaat naar de creche, maar daar wacht ze gewoon de hele dag totdat ik haar kom ophalen! Ze heeft wel een paar keer na heeeeel lang aandringen de fles geaccepteert, maar de volgende keer weigert ze gewoon opnieuw. Ik weet dat de aanhouder wint, maar ik ben op zoek naar advies over de beste methode om dit probleem aan te pakken. Ik ben inmiddels zelf al overtuigd van het feit dat uithongeren niet de juiste methode is, maar wat dan wel???
Is er iemand die mij kan helpen?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]