< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » Net zwanger en 30+

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
Net zwanger en 30+
15/06/2008 @ 18:01
sylvia485

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo Hope

Amai wat vervelend toch dat Pablo helemaal geen melk meer lust. Heb je al bij de dokter geïnformeerd wat je dan moet doen? Om eerlijk te zijn ik zou volledig flippen, maar dan vooral omdat Jasper al zo'n magere sprinkhaan is. Dat is echt niet fijn natuurlijk, hopelijk heb je gauw een oplossing.

Wij zijn gisterenavond ook weggeweest, uiteten en hadden voor de eerste een babysit thuis. Het is wel meegevallen.

Nog maar 2 weekjes voor jou zeker en dan vakantie, zalig ... Er staan mij nog een paar drukke werkweken te wachten, pfff.

Jasper is er precies terug door, maar ik denk ook dat er tandjes op komst zijn. De vingers zitten echt constant in de mond en hij kwijlt er lustig op los.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 14:47
hope

Hallo Sylvia,

Ja dat zijn de typische tekenen van tandjes hé, daar maken ze trouwens ook koorts van. Kind en gezin beweert van niet maar dat is echt zever. Pablo had meestal verhoging bij tandjes, je zou trouwens voor minder, van die vlijmscherpe dingetjes die door je tandvlees boren...

Zo, ook weggeweest! kan deugd doen hé, alleen de dag erna minder, al heb ik vorige keer bijna niets gedronken (ik denk al aan de volgende ochtend) maar was toch moe de volgende dag.

Pablo eet geen melk meer, ook geen brood en ook geen koek meer. Wel heel graag groentepap met alle soorten smaakjes, petit gervais, stukken fruit (géén fruitpap), pudding (niet te veel), olvarit fruitsapjes, soepstengels, toastjes, pizzakorstjes.. Goh heb eens naar Kind en Gezin gebeld, daar word je dan gek van, volgens hen wil hij niet meer zuigen van een fles, maar zoals ons eten, maar hij drinkt doodgraag thee en fruitsap it fles maar gééén melk (ook geen chocomelk of vanillemelk).. We zullen wel zien, ik zal een van de dagen eens naar KA bellen wat ik moet doen..

Ik ga eens boven kuisen en stijken

Daag

[Laatst gewijzigd door hope - 16/06/2008 @ 14:47] - Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 12:15
sylvia485

Hallo Hope

Alles ok met jullie? Allé nu heb jij de 'goede' raad van Kind & Onzin ook eens aan de lijve kunnen ondervinden. . Ben je ondertussen al eens gaan informeren bij de KA?

Jasper had van maandagnacht op dinsdag terug koorts gekregen enis Peter met hem naar de HA geweest. We moeten nu ook antibiotica toedienen, want er begonnen slijmpjes vast te zitten op zijn luchtwegen. Jasper blijft echter wel altijd een vrolijk ventje, gelukkig. Melk drinken is nu ineens ook een pak minder van 250ml nog maar 150ml. Misschien heeft dat wel iets met die AB te maken?

Het blijft hier dus voorlopig steken op 2 tandjes onderaan.

Amai nog maar een dikke maand en we moeten al de eerste verjaardag vieren van onze ventjes. Gaan jullie iets speciaal doen?

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 15:41
hope

Hallo Sylvia,

Arme Jasper, hij is blijkbaar gevoelig aan zn luchtwegen. Maar gelukkig blijft ie goedgezind! Die tandjes zullen er ook wel ineens staan.

Pablo is ook terug goedgezind, gelukkig, hij was echt ZOOOO lastig; niets was goed, altijd maar jammeren, hij had waarschijnlijk nog pijn of zo want nu is hij de vrolijkheid zelve.

Heb naar KA gebeld ivm melk, niks aan te doen, zo veel mogelijk calcium geven (yoghurt, pudding, platte kaas, smeerkaas, enz..) Hij drinkt nu soms een mini mini flesje alpro soya vanille, maar ook niet met smaak. Als ik daarna thee of olvarit vruchtensap geef is het in 1 keer leeg en die melk duurt een uur voor 100 ml..

Zo, ik ga naar winkel en dan Pablo halen

Daaag

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 22:42
sylvia485

Hallo Hope

Wat fijn dat Pablo terug goedgezind is. Ze hebben echt zo hun periodes hé, die jongens. Vorige week kreeg Jasper in Ikea een echte driftbui, ik dacht dat ik door de grond kon zinken. Meneertje wou niet in zijn buggy en hij besloot het op een krijsen te zetten. Knalrood zag hij en de tranen rolden over zijn wangen. Ik wou niet meteen toegeven, maar moest wel, want hij wrong zich zowaar bijna uit de buggy. Nog nasnikkend zat hij in mijn armen en daar gaf hij mij een mooie glimlach ... zo van nu heb ik toch mijn zin, grrrrr. Ik moest er zelf wel wat om lachen, maar ja, ik kan hem toch moeilijk altijd zijn zin geven.

Gelukkig hier ook de laatste 2 dagen een vrolijk kereltje in huis.

De onthaalmoeder zei vandaag dat ze nog nooit een baby zo veel en smakelijk had zien eten. Tegenwoordig eet Jasper echt enorm goed, maar waar hij het steekt dat weet ik toh niet hoor, ik denk dat hij alles snel terug verbrand. Waarom heb ik dat toch niet , dat heeft hij echt van Peter, die eet en snoept ook alles en komt geen gram bij. Och ik ben wel blij dat eten tegenwoordig een plezier is.

Hopelijk is de melk-fobie bij Pablo van voorbijgaande aard, gelukkig eet hij verder wel goed.

Poets jij de tandjes van Pablo al? Jasper vindt het (voorlopig) geweldig en vindt tandpasta erg lekker.

Nu moet ik dingend in mijn bedje kruipen.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 13:11
hope

Hallo

Pff Pablo had ook weer koorts gisterenavond en vandaag ook weer, zo rond de 38 à 38.5 .. Ik zal maandag ook maar weer eens naar dokter gaan.. hij is wel redelijk goedgezind, dus niet echt ziek of zo.. Lap, kan me weer heel weekend zorgen maken

Ja die driftbuien, Pablo heeft dat zo in die mate nog niet gehad zoals bij jou in Ikea maar hij kan ook wel heel boos zijn. De onthaalmoeder zegt dat ie echt een eigen willetje heeft en dat bij de andere kindjes zijn wil wet is. Als een ander (ook groter) kindje iets van hem afpakt, amaiamai ...
Een dag of 5 geleden was ie snachts wakker met koorts, ik vond dat zo zielig dus ben op zn kamer met hem in bed gekropen, (staat nog een 1persoonslogeerbed) zo heerlijk kopje tegen kopje, natuurlijk domme mama, sinds die nacht wordt ie elke nacht wakker, krijsend om aandacht, we gevn zn tut en laten hem weer alleen en na een tijdje valt ie dan weer in slaap en vannacht is ie niet wakker geworden, tja je maakt ze rap iets gewend, het is zo moeilijk om daar niet aan toe te geven hé.. Ik zou hem in ikea ook uit buggy genomen hebben hoor..

Wat goed dat Jasper weer goed eet! Dat is een zorg minder, dat is typisch iets voor moeders denk ik, altijd bezorgd dat ze wel genoeg eten. Jouw Jasper is dan ook nog eens een dunneke, bij Pablo zou een dagje niet eten niet veel kwaad kunnen..

Zo, ik ga eens mn punten intikken en dan ben ik klaar met alle schooltaken, volg week nog deliberaties en rapporten en oudercontact enzovoort

Grts en prettig weekend

Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 19:30
hope

Vervolg vandaag:

Amai Pablo heeft de ganse dag koorts gehad, nu weer 39.2. Heb hem Perdolan opgestoken, ligt nu te ronken, hopelijk morgen beter.

P.S. Ja ik poets tandjes al, al vergeet ik het soms

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 14:13
sylvia485

Hallo Hope

Oei Pablo ziek. Is hij al wat beter, weet je wat het zou kunnen zijn. Hier ook een zieken, niet Jasper, maar ik. Ik was deze morgen één hoopje ellende. Alles zit pottoe met snot ... pfff, ik ben maar een dagje thuisgebleven. Ik denk dat ik ook wat last heb va, oververmoeidheid, ik slaap de laatste tijd echt slecht.

Sylvia

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 20:38
hope

Hallo Sylvia,

Oei ziek, ja het kan zwaar zijn hé, een baby, een drukke job, een zieke baby, rust maar eens goed uit! Morgen zal je ja al weer beter voelen..

De dokter is vandaag geweest, hij is zwaar verkouden, sinussen zijn verstopt,maar de koorts is gelukkig gezakt. Als het binnen 2 dagen niet beter is, weer AB.. Vannacht is hij zo goed als ganse nacht wakker geweest, manman, ik ben ook doodop..

Zo, ik ga nog wat ontspannen

hou je goed

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:37
sanne

Hoi Hope en Sylvia!

Hope, leuk dat je nog eens kwam piepen op het topic 30+ waar ik nog meeschrijf! We zijn daar nog met 2 'achterblijvertjes' die moeten bevallen

Hier is het aftellen eindelijk begonnen! De cerclage gaat er maandag af en daarna moet ik naar het ZH voor controle. Ik moest in elk geval mijn vluchtkoffer al meebrengen voor 't geval dat...
Ons kindje is al erg zwaar geworden (geschat op 3,8kg, maar dat is niet helemaal correct door de lengte) en het verwijderen van de cerclage overprikkelt de baarmoederhals. Maar van ons mag het beginnen hoor! Want hoe zwaarder ons kindje geschat wordt bij elke echo, hoe meer angst ik krijg om te bevallen!

Ik zal binnenkort hier eens wat komen bijlezen (als ik mag) zodat ik ook op jullie avonturen kan reageren!

Alvast veel sterkte voor de zieken! En tot later...

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 22:46
sylvia485

Hallokes

Hope, hoe gaat het met Pablo en met jou. Is hij nog ziekjes, ben je met de AB moeten starten? Ik ben gisteren gaan werken, maar ik had dat beter niet gedaan, ik was kapot en miserabel en dan nog voor een kleine spruit zorgen, pffff, gelukkig heeft Peter het grootste gedeelte van me overgenomen. Ik heb gisteren de apotheekkast leeggegeten en gedronken: sinutab forte, dafalgan en rinathiol en ik moet zeggen ik heb er goed van geslapen. Vandaag was ik vrij en kon ik wat uitrusten, hm hm uitrusten, Jasper is heel levendig tegenwoordig, amai wat kan dat ventje zot en wild doen, echt daar ga ik nog mee afzien.

Sanne, ik moet eerlijk zijn dat ik vrij regelmatig op jullie topicje meespiek en ik ben zoooo benieuwd naar je kleine spruit en bevallingsverhaal. Hopelijk kom je hier ook wat meeschrijven dan kunnen Hope in ik nog eens teruggenieten van de ontwikkelingen van zo'n klein boeleke. Ik wens je heel veel succes voor maandag en dat je gauw je kleintje in je armen hebt. Ik kan me inbeelden dat de zwangerschap zwaar begint te wegen en de spanning stijgt.

Zo nu ga ik slapen

Groetjes van een snotterende en hoestende Sylvia

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 10:07
hope

Hier slecht nieuws van mn schoonzusje. Ze moest gisteren op controle bij gyn en daar werd er geconstateerd dat kleintje syndroom van Potter heeft: dit betekent: geen nieren, longgroeiachterstand, te weinig vruchtwater dus geen levensvatbaarheid. Ze moet 1 dezer dagen binnen om de bevalling in te leiden.

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:04
sylvia485

Hope

Wat erg voor je schoonzusje, amai ik heb er geen woorden voor. Dat is echt de ergste nachtmerrie. Hoever was ze al? Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Hopelijk kan je haar een beetje steunen.

Ik denk aan jullie

Sylvia

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:07
hope

hallo sylvia,

Ze is 17 weken. Het is verschrikkelijk, ik vind het echt zo erg voor haar, ze was zo blij toen ze eindelijk zwanger was. Volgende week maandag krijgt ze nog meer testen (erfelijkheid en zo) en dan dinsdag wordt ze ingeleid.

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 10:49
sylvia485

Hallo Hope

En gaat het een beetje met je schoonzus? Zij was zwanger via IVF, geloof ik hé. Dan moet je er al zolang op wachten en nu dit, pffff.

Hoe gaat het met Pablo zijn melk, bied je het hem nog aan en drinkt hij er terug van?

Ik heb sinds donderdagavond een oorontsteking bovenop mijn verkoudheid gekregen, man, man, doet dat zeer zeg. Ik heb zo'n constante druk in mijn oren zoals bij het dalen van een vliegtuig, maar dan 10 keer erger. Slikken hellpt niet, die druk is constant aanwezig. Mijn bloeddruk was ook veel te laag, een beetje last van oververmoeidheid.

Jasper slaapt overdag terug heel veel, soms tot 5 uur onderverdeeld in 2 slaapmpmenten. Hij is dan ook altijd zo hevig aan't spelen en kruit heel mijn living rond, trekt zich aan alles op. Hij wil ook altijd zo graag stappen aan de hand, maar hij is daar soms ook te hevig in en gaat veel te snel. Niet meoilijk dus dat hij dan stikkapot is.

Hou jullie sterk

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 18:59
hope

Hallo Sylvia,

Een oorontsteking, wooow, dat is inderdaad pijnlijk! Heb dat vorig jaar eens gehad, dat is nie om mee te lachen.. Veel rusten, veel pijnstillers nemen en wachten tot het overgaat..Veel meer kan je niet doen hé. Ben je gaan werken?

Zo, Jasper slaapt zo veel, ja inderdaad ze zijn nu veel actiever en dus vermoeider, alleen Pablo slaapt bijna niets meer overdag: 2 x een half uurtje in de buggy, dat is het zo ongeveer. En snachts wordt ie dan ook nog eens vaak wakker, eergisteren heeft hij geweend van 23.00 tot 1.00..

Met mn schoonzusje gaat het natuurlijk niet zo goed, ik ben er echt ook ziek van. Het was idd via IVF en ze verlangt al zooo lang naar een kindje en dan nu zoiets, komt 1 keer op 10.000 voor. Echt brute pech. Het zal nog een zware week worden volgende week.

Pablo drinkt nu zo ongeveer 200 ml soyavanille melk per dag. smorgens krijg ik er met moeite 100 ml in en savonds ook, ondertussen moet ik hem veel afleiden of doe ik dat ik er ook van drink en zo drinkt ie telkens een slokje. Goh ja het is nu zo, de KA zei dat ik zo veel mogelijk "vervang dingen" moet geven en dat doe ik ook. Verder eet ie met veel plezier groentepap en alles wat heel erg afsmaakt. Tja, ik maak me er niet meer druk in.

Zo, ik ga hem een petit gervais geven en dan mag ie zn bed in. Zo rond 20.00. Hoe laat gaat Jasper savonds naar bed?

Prettig weekend en hopelijk is de oorpijn snel over!!!!!!

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 20:15
sylvia485

Hallo Hope

Hier ben ik weer, de oorpijn is bijna gedaan, ik heb nog een lichte druk in mijn oor, maar niet meer zo overheersend. Ik moet cortisonen inpakken. Ik ben vrijdag thuis gebleven, ik wist niet waar kruipen van de pijn toen.

Amai zeg Pablo slaapt wel weinig overdag. Maar ja het is zo moeilijk om ze te dwingen. Ik leg Jasper toch elke dag 1 à 2 keer in zijn bedje (de onthaalmoeder ook) en eigenlijk mort hij nooit en slaapt hij meteen in, en dat toch minstens voor anderhalf uur soms tot drie uur aan een stuk. 's Avonds is Jasper tegen 19u30 volledig perte total. Na zijn badje en flesje meteen zijn bed in en hij slaapt direct in. Dat is ook vermoeiend zeg als Pablo zo 2 uur aan een stuk 's nachts weent. Bij Jasperke is dat geleden van toen hij in de winter eens heel ziek was, anders weent hij eigenlijk nooit. Soms efkens oppakken troosten, tut en konijn geven en neerleggen en dan slaapt hij meteen terug.

Het is het beste dat je je er niet meer druk in maakt met zijn melk, als hij verder goed eet, komt dat allemaal wel inorde. Momenteel eet Jasper ook terug slecht, maar ik dring niks meer op en hoop gewoon dat het de volgende dag weer betert.

Ik zou zeggen geniet van je eerste week vakantie, maar eigenlijk zal het niet zo'n fijne week worden. Ik kan me inbeelden dat het een hele emotionele week zal zijn. Hopelijk komt je schoonzusje hier weer bovenop en geeft ze de moed niet op.

Heel veel liefs en geef Pablo nog een dikke knuffel van mij

Groetjes

Sylva

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 21:39
hope

Hallo Sylvia,

Hopelijk is je oorpijn ondertussen voorbij!

Hier een "drukke week" achter de rug. Veel bezoek, nog wat papierwerk voor school en een superactieve Pablo. En natuurlijk de "miserie" van mn schoonzusje. Ze is woensdag bevallen van Noa*. Ze weten niet met zekerheid of het een jongetje/meisje is aangezien de beentjes vergroeid waren (een zeemeerminnetje). Het kindje had wel nieren, maar abnormale, daardoor gaat het vruchtwater dat ingeslikt wordt niet meer naar buiten en was er dus veel te weinig vruchtwater wat dus heel wat andere afwijking veroorzaakt (zoals die vergroeide beentjes). Ik ben gaan kijken naar hem (raar maar we hebben allemaal het gevoel dat het een jongen is) en het was een klein perfect minimensje met 10 vingetjes en nageltjes en lipjes en een neusje en witte wenkbrauwen.. heel erg aandoenlijk. Met mn schoonzusje gaat het redelijk, door die handicap te zien beseft ze wel dat het zo beter is. Zaterdag begraven ze het kindje op de foetusweide.

Zo dat was het triestige nieuws.

Pablo is hyper, een echt duracelleke, rondkruipen, stapjes rond salontafel, alles openzwieren, omhoogklimmen langs je benen, trapjes op en af, nie te doen. Ik ben vandaag een hele dag met hem op stap geweest en ben stikkapot maar het is echt wel een toffe periode en tis zo ne goegezinde dat het echt lachen is. Hoe gaat het met Jasper?

Ik ga slapen!

Daag

[Laatst gewijzigd door hope - 03/07/2008 @ 21:39] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina