< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » mijn dochtertje wordt constant wakker

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
mijn dochtertje wordt constant wakker
15/12/2006 @ 14:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo
ons dochtertje is net 3geweest maar ze wordt nu zindelijk s'nachts en rond 2u gaat het zo "mama" "ik moe pipi doen"
natuurlijk ben ik apetrots op mijn meisje dat ze s'nachts ook proper wordt maar nu ze weet dat ze een broer of zus krijgt wordt ze nog meer wakker en ik ben dan doodop.
ik heb al geprobeerd na haar eten nog wat drinken en dan gedaan maar helpt maar af en toe.

heeft er iemand raad of zo of kleuters die dit ook deden en ging dit rap over????
ik lig dan namelijk zeker nog een uur wakker

groetjes wendy

Link naar deze reactie
16/12/2006 @ 08:33
Luca

ik heb bij mijn dochtertje een potje op haar kamertje gezet, daar kon ze dan s'nachts een plasje opdoen.

ik kwam niet meer uit bed voor haar tenzij echt noodzakelijk

Link naar deze reactie
17/12/2006 @ 20:43
Linha

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Wendy,

Mijn oudste is er ook zo eentje. Tot haar 4 jaar sliep ze niet door, en tijdens mijn tweede zwangerschap was dat echt moordend, minstens drie keer per nacht eruit voor een slokje drinken of nog eens toedekken ofzo... Ik heb haar toen gezegd dat het genoeg moest zijn, dat ze zelf dat slokje kon drinken of haar dekens goed kon trekken, en ze me alleen maar voor iets serieus mocht wakker maken. Toen begon ze weer te bedplassen! Ik heb gezegd dat ze dan weer een pamper aan zou moeten en toen was het gelukkig gedaan. Ze is dan effectief meer beginnen doorslapen maar elke nacht doorslapen was er nog niet bij. Pas na haar vierde verjaardag, twee maanden voor de bevalling van mijn tweede begon dat te lukken.
Het ergste was dat toen ik zwanger was van onze derde spruit, ze weer begon! Nu was het niet meer voor toedekken enzo (ze wist dat dat niet meer zou pakken gezien ze ondertussen 5 was), maar nu had ze nachtmerries. We zijn met haar naar een psycholoog geweest omdat het echt niet wilde lukken en alsmaar erger werd, en die zei dat het voor een groot stuk mag aan de spanning van de gezinsuitbreiding. Daardoor werd ze bang, ging ze slecht slapen, werd oververmoeid en nog banger en de vicieuze cirkel sloot zich... Met veel moeite en praten over waarom ze bang was en haar vertellen wat ze zelf kon doen 's nachts zonder ons te moeten wakker maken, in combinatie met een kalender waarop we 's morgens schreven hoeveel keer ze wakker was geweest en waar ze beloond werd voor goede nachten, is het weer goed gekomen. Maar het is dus niet altijd zo makkelijk als gewoon zeggen dat ze alleen maar voor serieuze dingen je mogen wakker maken. Ik hoop dat je dochter het niet zo bont maakt als onze oudste, en je gauw weer wat betere nachten krijgt, want ik weet hoe zwaar het is!

Veel succes,

Linha

[Laatst gewijzigd door Linha - 17/12/2006 @ 20:45] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]