< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » Nan Sensitive

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/12/2006 @ 10:49
Myst

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met Nan Sensitive?
Ik gaf namelijk eerst Nan Pro 1, maar mijn zoontje zat constant te "drukken" en "wringen" en had veel last van krampjes waarop mijn pediater me gezegd heeft van die Nan Sensitive eens te proberen.
Nu heb ik al een flesje of 4 gegeven, maar ik vind dat die melk zo fel schuimt en dat hij veel moeilijker drinkt. Dat kan toch niet? Die melk is toch niet zo dik als die Nan Pro 1? En het is toch van het schuim en de lucht dat ze krampjes krijgen?
En het is ook net of hij constant honger heeft, dat hij niet genoeg heeft met die melk.
Daarstraks heeft hij zelfs gebraakt, in plaats van wat melk terug te geven, het was wel niet veel, maar ik ben er toch niet gerust in.
Ik weet echt niet meer wat aanvangen, ik heb al veel zin om terug gewoon de Nan pro 1 te geven, samen met sab simplex.
Weet iemand hier raad mee, want ik weet het echt niet meer hoor.
Ik heb al babyfen geprobeerd en sab simplex (deze laatste wel maar 3 keer, maar opeens kwamen er terug windjes, wat hij de laatste dagen niet meer kon) en nu die nan sensitive...pfffffff Ik ben het zoeken beu!

Link naar deze reactie
16/12/2006 @ 10:55
Myst

Hmmm...dat drukken en wringen, zou dat niet van reflux komen? nu weet ik het echt niet meer hoor! En hij strekt zich ook heel vaak, met veel gekreun erbij...

[Laatst gewijzigd door Myst - 16/12/2006 @ 10:56] - Link naar deze reactie
16/12/2006 @ 11:02
lc

Ik gaf eerst aptamil maar ben moeten overschakelen op nutramigen. Deze melk is ook heel dun en ze gaf ook altijd terug wat ze daarvoor niet deed. De kinderarts zei om daar een lepeltje bambix rijstvlokken bij te doen. Dat maakt de melk wat dikker en geeft ook een meer voldaan gevoel. En ik moet zeggen dat het nu weer heel goed gaat. Ik zou alleszins toch eerst de kinderarts contacteren vooraleer iets te veranderen aan de voeding.
Groetjes

Link naar deze reactie
16/12/2006 @ 12:13
Myst

Ik weet het niet, hier zijn de symptomen:

Rood worden en "drukken" of is het rekken?
- veel wenen, vooral in bed of wieg
- wenen, wroeten en rekken tijdens en onmiddellijk na het drinken
- veel verslikken -> hoesten en teruggeven
- veel kreunen (klinkt net zoals een geitje)
- veel willen drinken, precies altijd honger hebben
- tussen zijn flesjes door heel hevig tutteren op de tut, maar toch niet willen eten, dus geen honger?
- hihihi-geluidjes voor het boertje en tijdens drinken
- veel slikken
- bij het boertje is er melk bij, waarna hij onmiddellijk weent
- altijd met hoofdje naar rechts slapen
- heel onrustig zijn, waardoor weinig slaap
- wanneer hij rechtop tegen mij aan ligt, is hij rustiger

Link naar deze reactie
18/12/2006 @ 13:28
DOMI

Hello Myst !

Ik heb onze Arnaud ook Nan Sensitive moeten geven door het feit dat hij Lactoseintolerentie had. Nan Sensitive is nl lactosevrije melk.
En ik moet zeggen, vanals ik ben overgegaan op Nan Sensitive waren de krampjes weg !
Wat ik wel deed was een beetje Bambix rijstvlokken aan toevoegen. Omdat het dan wat meer verzadigd en omdat hij dan wat minder melk teruggaf.

Op 4 maand ben ik dan "moeten" overschakelen op Beba2 want hij was die Nan Sensitive echt wel beugedronken. Het schijnt niet zo een lekkere melk te zijn vandaar ....

In ieder geval, onze spruit was er wel mee geholpen !!!!

Als ik naar de symptomen kijk van jouw spruit dan zou ik eerder zeggen dat jouw zoontje een geknelde nekwervel heeft. Als ik jou een goede raad mag geven ... maak een afspraak bij de osteopaat. Je zal zien ... je zal precies een ander kind mee naar huis nemen !

Doen !

Link naar deze reactie
18/12/2006 @ 20:44
Myst

Hoi Domi,

Welke zijn de symptomen van lactose-intolerantie eigenlijk?

Momenteel voeg ik wat gewone Nan pro 1 toe aan zijn melkje, dus op 120ml water voeg ik twee schepjes Nan Pro 1 toe en twee schepjes Nan sensitive en daardoor lijkt hij ook wat meer verzadigd.
Maar van mijn kinderarts mag ik overschakelen op beba. Maar ik merk dat hij nu met die combinatie niet zo'n last heeft, dus gebruik ik eerst mijn Nan op en ga ik dan beba eens proberen.

Ik heb het adres van een osteopaat in kessel-lo gevonden, iemand van het forum hier had me gezegd dat die goed zou zijn. Ik moet wel nog bellen voor een afspraak. Hopelijk helpt dat!

Groetjes,

Myst

Link naar deze reactie
19/12/2006 @ 12:11
DOMI

Hey Mist

De voornaamste kenmerken zijn krampen, gezwollen darmpjes (moet je aan de arts vragen om eens te voelen) en winderigheid ! Echt knalscheten (sorry voor de uitdrukking) Niet te verwarren met koemelkallergie !

Op die moment kreeg ik een boekje in de bus van nestlé en daarin stonden alle soorten melk en in welke gevallen je welke melk moest gebruiken. Toen ik las in welke gevallen je Nan Sensitive moest gebruiken had ik zoiets van "that's it !"

Als het echt lactoseintollerentie is dan mag je zeker geen Beba geven !!!! Ik heb het eens geprobeerd (voor ik op Nan Sensitive overging) en het was een echte ramp !!!!!

Ik denk dat de osteopaat ook wel al een positief effect zal hebben hoor !

Succes !!!!

Link naar deze reactie
19/12/2006 @ 20:42
Myst

Hey Domi,

Rune heeft ook wel veel last van krampen. Hij kan de hele dag zitten duwen en rood worden en wenen en heel onrustig woelen.
Kunnen ze dat via een onderzoek nagaan of hij lactose-intolerantie heeft? En zo ja, welk onderzoek?

Ik heb nu een paar dagen Nan Pro met Nan sensitive gemengd en het probleem is er weer, dus ik ben zeker dat er in die pro iets zit wat hij niet verdraagt. Zijn stoelgang wordt dan ook donkergroen bij die nan pro.

Ik had ook gevraagd of ik die sensitive mocht indikken, maar naar't schijnt mag dat pas vanaf 4 maanden.

Wat was de reactie dan van Arnaud op die Beba? Dan kan ik eens zien of Rune hetzelfde reageert als hij dat krijgt.

Donderdag mag ik naar de osteopaat. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven!

Groetjes,

Myst

Link naar deze reactie
21/12/2006 @ 09:48
Myst

Alles blijkt nog vlot te verlopen met de beba!

Link naar deze reactie
21/12/2006 @ 09:57
DOMI

Hey Mist,

Als alles vlot verloopt met Beba, dan is het zeker geen lactose intolerentie ! Want beba is één en al lactose

Als het goed gaat met Beba, hou het dan maar zo ! Het is de beste melk die er is !

Dada

Link naar deze reactie
21/12/2006 @ 09:57
DOMI

Hey Mist,

Als alles vlot verloopt met Beba, dan is het zeker geen lactose intolerentie ! Want beba is één en al lactose

Als het goed gaat met Beba, hou het dan maar zo ! Het is de beste melk die er is !

Dada

Link naar deze reactie
22/12/2006 @ 19:15
Myst

Hij krijgt er maar niet genoeg van! Hij dronk voorheen maar 120 ml, heb het nu verhoogd naar 150 en hij drinkt nog zijn volledige fles leeg en blijft doorzuigen op zijn speen . Maar ja, ze moesten die melk maar niet zo lekker maken he!

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 18:02

Hallo iedereen
Mijn kindje is 11 weken en ik zit aan mijn 6de soort melk.
Vanaf vandaag Nan Sensitive + nutriton om het smeuriger te maken en voor de stoelgang
Mijn kindje kan heel moeilijk gaan en daar voor kreeg ik Nan transit heel goed daar voor maar de kampen en het gillen was nog steeds niet weg vooral s'avond . De Ka wist te vertelen omdat hij meer nodig heeft van voeding en hij groter en meer weegt dan een ander kindje van zijn leeftijd kunnen de darmen dat nog nie aan daardoor de krampen ze moeten te hard werken binnen en paar werken zo het beter moeten gaan
Dus ik hoop nu met Nan Sensitive de oplossing gevonden te hebben
Veel groetjes thessa

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]