< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » druk kind

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/12/2006 @ 17:18
gapstar

HELP HELP HELP,

ik heb een zoontje van 5 en die is druk.Altijd bezig bewegen zingen kletsen.hij was nog geen 11 maanden toen hij liep,hij sprak al heel vlot hele zinnen .hij was een snelle baby.ik wordt er soms gek van zo druk is ie.toen hij twee was fieste hij al rond het blok.nu heeft ie moeite met alleen spelen en ook om met andere kindjes te spelen.hij maakt heel makkleijk contact maar volgens de juf heeft ie daar moeite mee.vanaf het moment dat hij wakker wordt gaat zijn mond open en die gaat pas weer dicht als ie naar bed gaat.slapen diet ie als de beste en zonder problemen.voor zijn derde was ie overdag en s,nacht zindelijk.soms denk ik dat ie ADHD heeft.als we ergens zijn merk je niks aan hem maar thuis gaat ie los.wie herkent dit en kan mij tips geven.ik ben ook zwanger van de tweede dus kan ik niet zoveel van hem hebben als anders.met zijn broertje of zusje is ie helemaal blij,het is geen kind om alleen te zijn dat vindt ie ook niet zo gezellig.maar soms ben ik een beetje wanhopig.ik hoop niet dat ie het heeft maar soms................
gapstar

Link naar deze reactie
27/12/2006 @ 23:04

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo gapstar,

heb even een site opgezocht waar je misschien even wat meer info kan vinden over adhd:

http://www.balansdigitaal.nl/

groetjes hendrika

[Laatst gewijzigd door hendrika - 27/12/2006 @ 23:07] - Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 10:31

hallo

ons dochtertje is 3 en haar mond staat ook niet stil, gelukkig maar.
als je denkt aan adhd kan je er altijd eens met je arts over praten maar ik zit in de verzorging van gezinnen en weet dat adhd echt stoute kinderen zijn ook als ze ergens anders zijn ze doen altijd dingen die niet mogen en als je nee zegt wordt het erger.
maar praat er eens over met je arts en adhd is makkelijk te behandelen vraagt wel veel moed en inzet

wendy

Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 12:21
Nicole

Mijn dochter van 4 is precies hetzelfde, ze liep met 10 maanden, en alles zoals bij jou.
Toch heeft ze geen ADHD, want als ze wil kan ze zich wel concentreren.
Ik ben minder kleurstoffen gaan geven, en minder suiker, en het gaat een stuk beter.
Mijn huisarts zegt ook, dat heel veel kinderen overgevoelig voor kleurstoffen zijn, en dan krijgen ze al snel de stempel ADHD-kind.
Toch heeft maar een paar procent van die kinderen daadwerkelijk ADHD.

Ik zou zeggen probeer eens uit door minder kleurstoffen.

Succes! Groetjes Nicole

Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 13:44
sandra uit Antwerpen

Online Status
Hallo Wendy

Ik moet even reageren op jouw reactie. Ik hoop dat ouders met een kind met ADHD jouw reactie niet lezen. Je schrijft dat ADHD kinderen echt stoute kinderen zijn, nogal cru uitgedrukt van jou. Toch even beter je woorden wikken misschien in de toekomst.

groetjes
Sandra uit Antwerpen

Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 14:32

hoi sandra uit antwerpen,

ik geef je helemaal gelijk!!
ik ben namelijk een moeder van een zoontje met adhd en zodoende had ik dus gisteren gereageerd op de vraagje van gapstar...en las net het stukje dat wendy er neer schreef en ik sta ik even met volle mond te lezen...dominic heeft adhd en oké hij is niet altijd gemakkelijk maar om dat te zeggen dat het stoute kinderen zijn???? nee dit is dus echt weer een .....opmerking!!
sorry dat ik het zeg,maar ik wordt er soms moedeloos van dat mensen zo kunnen reageren of praten....!!

groetjes hendrika.

[Laatst gewijzigd door hendrika - 28/12/2006 @ 15:04] - Link naar deze reactie
28/12/2006 @ 15:04
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Mijn nichtje (broer van mijn ventje zijn dochtertje) van 7 heeft ook ADHD en nee, ook ik zou haar niet écht stout noemen... Al denk ik dat het vaak zo overkomt voor mensen die de term ADHD niet begrijpen!
(Zéker bij oudere mensen heb ikzelf die indruk!)
Ik denk dus niet dat Wendy het echt verkeerd bedoeld heeft.
Al begrijp ik goed dat mama's van ADHDertjes hiervan zijn aangedaan.

Mijn nichtje bijvoorbeeld maakt onzettend veel speelgoed stuk, maar écht niet slecht bedoelt, ze is gewoon vééls te ruw! Waardoor het stuk gaat omdat ze het neersmijt ipv neerzet. Of in haar druk spel het vaak laat vallen...

Zo kan ze ook compleet niet fluisteren of stilletjes praten, ze roept de héle dag! En inderdaad ze praat van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Haar mondje staat nooit stil.

Zo doet ze ook regelmatig mijn zoontje pijn, terwijl ze lief met hem wilt spelen, trekt ze hem bijvoorbeeld vééls te wild met haar mee.

Ze neemt nu sinds een jaar denk ik 'rillatine' (geen idee of de schrijfwijze juist is) en dat helpt haar enorm.
Niet alleen voor haar ongeving maar ook voor haarzelf lijkt het een enorme rust te brengen.

Ze was dan wel weer laat met zindelijheid, lopen en praten.

Link naar deze reactie
30/12/2006 @ 09:09
gapstar

bedankt voor de reacties

Ik heb mij wat meer verdiept in het adhd wezen zeg maar,en ik twijfel toch nog het is misschien geen adhd maar wel een vorm daarvan denk ik.ik herkende er wel veel in in ieder geval.Het is gewoon geen doorsnee kind(alle kinderen zijn uniek natuurlijk)maar hij is gewoon apparter dan de rest ,hij kiest ook gewoon een roze paraplu uit op school,vindt ie leuk.soms wordt ie daar wel een beetje mee geplaagd maar hij heeft er niks van bemoei je met je eigen tafel zgt ie dan.dat bewonder ik dan weer in hem,hij is zichzelf.Hat ligt ook wel aan mij mijn vriend zegt dat ie niet drukker dan normaal is en dat het ook wel logisch is dat wat drukker zou kunnen zijn .eind oktober jarig,mama een baby in haar buik,sinterklaas,kerst,verhuizen met school,uod en nieuw,het zijn ook spannende maanden ,dat weet ik ook wel.ik heb me wel voorgenomen om met hem naar de dokter te gaan als het na januari niet wat minder wordt ,al is het maar om mezelf gerust te stellen .Ovet 6 weken moet ie weer naar het ziekenhuis voor zijn oortjes,daar lopen we al lang mee in het ziekenhuis hij heeft al 2 keer buisjes gehad en hij heeft heel vaak oorontsteking gehad,de vorige keer zat er veel vocht achter zijn trommel vliezen dus hij hoort voor geen meter,komt hem overigens soms heel goed uit,daar kan ook wat van bij zitten.Moeders moet dr eigen niet zo druk maken dat zal ook wel helpen denk.Ik ken wel iemand met een zoontje die echt adhd heeft maar zo is ie niet,overigens een lief kind hoor maar geef geen nieuw speelgoed want het is geheid kapot.mischien let ik er teveel op.in ieder geval het is al fijn om te lezen hoe jullie er over denken.
Ik wens ieder een een gelukkig en rustig 2007 toe hi hi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]