< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » ik ben zwanger !!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
ik ben zwanger !!
24/09/2007 @ 12:35
flygirl

Online Status Bekijk profiel
Hoi Amy,
Poe he, dat is ook behoorlijk vermoeiend allemaal, geen wonder dat je moet huilen aan het eind van de dag hoor. Maar dat is heel normaal, die kraamtranen. Elk uur voeden, dan ben je alleen maar daar mee bezig, petje af dat je het wel blijft doen! Ik heb ook tepelkloven gehad, maar die zalf (Bepanthen) hielp supergoed gelukkig.
Heb je al eens gesproken met een lactatie-kundige? Misschien kan die je wat meer begeleiden en tips geven. Hier in NL krijg ik aan alle kanten brochures en telefoonnummers van mensen die je kunnen helpen.
Tirza valt ook vaak in slaap na 1 borst, en als ik haar dan lekker in bedje leg, komt ze na 5 minuten toch weer huilen, wil ze nog een toetje. Of ze sabbelt inderdaad alleen maar een beetje, ze wil dan gewoon nog wat troost en geborgenheid. Maar dat kost allemaal veel tijd ja, ben soms ook anderhalf uur zoet per voeding hoor!
Qua tijd ertussen gaat het wel heel goed, Tirza komt momenteel zelfs om de 4 uur (gerekend vanaf begin van de ene voeding tot begin van volgende voeding he), soms moet ik haar dan echt wakker maken na 4 uur, anders krijgt ze weer te weinig.
Net was ik in een half uurtje klaar, had ze 15 minuten aan 1 borst gedronken en daarna heb ik haar nog wat gewiegd en haar nageltjes geveild toen ze sliep.
Vanacht heeft ze doorgeslapen van 01.00-06.45! Bijna 6 uur! Maar daarvoor had ze dan ook wel 3 keer gedronken vlak achter elkaar, ze was niet te stillen en ook heel ongeduldig als ze tepel niet in 1 keer te pakken kreeg...trappelen met die beentjes! hihi.
Heb je b.v. ook wel gehoord van 'regeldagen' ? Op dat soort dagen kan je baby op elk moment komen voor voeding, soms zelfs om het half uur. En heb jij een fijne kraamhulp thuis (gehad?) Die geeft je ook veel informatie als het goed is? Of hebben jullie dat niet in belgie?
Mijn man heeft haar gister in bad gedaan, zo leuk he om je man te zien met zo'n klein babytje. Hij geniet er ook enorm van!
Ja ik vraag me ook dat soort dingen af: ze slaapt en drinkt alleen maar, mag ze ook wakker zijn? Ik heb haar wel al een paar keer in het wipstoeltje gezet als ze niet wilde gaan slapen en wij gingen avondeten b.v. Dan wipte ik het stoeltje met 1 voet tijdens het eten en keek ze een beetje rond.
Vandaag ga ik voor het eerst met haar in de auto, naar het consultatiebureau, waar ze weer wordt gewogen. Vind ik ook wat: wat als ze gaat huilen en wil drinken?! Haha het zijn gewoon beginnende moeder-vragen die we allemaal hebben denk ik. gelukkig heeft ze om 11.00 uur lekker gedronken, dus zal ze tegen 15.00 uur weer willen denk ik. We zullen zien, ik ga daarna ook nog even boodschapjes doen met haar mee. Kan haar moeilijk thuis laten niet?!
Van het weekend voor het eerst buiten gewandeld met hele gezin (inclusie hond). Ze bleef lekker slapen onder het gehobbel en stoepje af en op. Stond ik even stil dan werd ze wel wakker.
Nou, ik ga mijn prinses zo uit bedje halen, jasje en mutsje aandoen. En dan.. mee in de auto! Voor alles is een eerste keer he. Over een paar weken doen we daar niet moeilijk meer over en gaat alles vast steeds geroutineerder.
Vanavond weer visite! Komen vrienden naar haar kijken. We plannen bewust maar 3 avonden in de week en houden dinsdag, donderdag en zondag vrij voor ons drietjes. Anders wordt het me ook te veel, en steeds Tirza eruit halen om te 'showen' heb ik ook geen zin in. Wat ik ook af en toe doe is haar beneden in de kinderwagenbak laten slapen (op de box) dan kunnen de mensen haar ook zien en zeggen dan vaak: laat maar lekker slapen. Maar ze blijft meestal ook doorslapen als ik haar even pak om te laten vasthouden hoor.
Nou, dat was een heel verhaal!
Amy, zet 'm op, over een paar weekjes komt Maxim vast veel minder vaak, hij is nu gewoon nog aan het afstemmen en jouw productie wordt ook steeds beter met het vele aanleggen, waardoor hij minder vaak zal komen hopelijk!!
Dikke kus aan Maxim en jou!
En de rest (als die nog komen?)
Ramona, tot kijk dan maar! Veel geluk gewenst voor jou en je gezinnetje!
xx Flygirl

Link naar deze reactie
24/09/2007 @ 17:09
Joyce41

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
He meiden!
Amy, heel hartelijk gefeliciteerd met je zoontje!
Volhouden hoor meid! Ik weet dat het superzwaar is zo'n babietje wat constant wil drinken, maar net wat Flygirl zegt, binnenkort zijn vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd en dan zul je zien dat het beter gaat. Dat jij een huilbui krijgt is heel normaal. je bent net bevallen, en dat is al een hele aanslag op je lijf en dan nog die malle hormonen!!
En voor Maxim valt het ok niet mee om ineens geboren te zijn. Hij verlangt naar geborgenheid en dat geef jij hem. Jij bent nu het allerbelangrijkste voor hem en dat is toch wel bijzonder he? Probeer daar maar aan te denken meis als je er weer eens doorheen zit. Dit duurt echt maar "even" in verhouding tot een mensenleven.
Ik hou het verder maar kort. Wil wel met jullie kletsen maar ben nog ziek. borstontsteking Gelukkig in een milde vorm, het ergste is al achter de rug, maar ik voel me nog wel koortsig en hoofdpijn. Verder zijn de kinderen hier vanaf donderdag om de beurt aan het spugen Gelukkig heeft Deborah er geen last van, dankzij de afweerstoffen in de borstvoeding!
Ik hoop gauw verder bij te kletsen!
Sterkte meiden en groetjes!

Link naar deze reactie
24/09/2007 @ 20:22
flygirl

hee Joyce, ook ik heb vandaag ontzettende pijn in mijn rechterborst en koorts/hoofdpijn, wat vervelend zeg! Ik lag helemaal te klappertanden op bed, heb een paracetamol genomen, ben gaan douchen om mijn borst een beetje te masseren (voor zover dat ging) en lekker warm te worden, en toen in bed gaan liggen. Daarna had ik het weer bloedheet... 38.9 graden dus geen hoge koorts maar wel verhoging. Voel me nu al wat beter. Beterschap gewenst voor de zieken bij jullie thuis!!!
x Flygirl

Link naar deze reactie
25/09/2007 @ 12:13
Joyce41

Flygirl, als je boven de 38.5 blijft houden (zonder paracetamol) dan is het beter om de dokter te waarschuwen. Je krijgt dan penicilline. Verder is het goed om elk half uur een hete compres op de rode plek te leggen of juist een hele koude als dat fijner is. bijv. ijsklontjes in een washandje of een maandverband nat maken en invriezen of een speciaal koudcompres. Goed je handen wassen met een desinfecterende zeep na het toilet en na het verschonen van de kleine en een speciale handdoek voor jezelf alleen gebruiken. Thirza ook aan de ontstoken borst laten drinken en het liefst wat vaker dan anders, elke 2 uur. En zelf ook goed drinken.
Misschien wist je dat allemaal al maar ik stort mijn wijsheden nou eenmaal graag uit zoals je weet. Vermoeiend he?

Ik ben er zelf gelukkig al weer door. Mijn temp kwam niet boven de 38.5, maar ik blijf op mijn hoede nu. Niet zonder jas naar buiten om even de post te halen en niet bij de open deur staan kleppen enzo. Maar uit de buurt van zieke mensen blijven valt niet mee he, in dit ziekenhuis.
Nou ja, dat begint gelukkig ook al wat op te knappen.
Mijn man is gisteren nog thuisgebleven om ons te verzorgen en heeft vanuit huis gewerkt, maar vandaag is hij toch echt weer aan het werk gegaan. Echt afkicken!!
Hij is lekker thuisgeweest vanaf 7 september! Het is een echte kanjer hoor. Vanavond gaat hij ook weer op tijd thuis zijn om te koken! Ik ben een boffert!!
Nou meis, sterkte met de borstontsteking en pas goed op jezelf.

[Laatst gewijzigd door Joyce41 - 25/09/2007 @ 12:15] - Link naar deze reactie
25/09/2007 @ 16:02
flygirl

Joyce, bedankt voor de tips hoor, ik had me nog niet verdiept in borstontstekingen dus het is zeker welkom!
Voel me al veel beter en mijn temp. is nu onder de 38,5 dus gaat de goede kant op. Hij doet nog wel pijn, de borst, en voelt ook nog erg warm aan. Ik laat Tirza er ook gewoon aan drinken inderdaad. Ik zal straks eens een koud compres gaan proberen!
bedankt he! en jij ook sterkte daar in met je zieke kindjes!!
x Flygirl

Link naar deze reactie
28/09/2007 @ 19:10
flygirl

Hello??? hihi iedereen is nu veeeels te druk met de !! jullie hebben gelijk hoor! Ik kijk hier af en toe nog wel even. Alles goed met jullie??
x Flygirl

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 11:18
Joyce41

Tja, ik ben erg druk!! Vorige week nog steeds zieke mensen hier in huis. Vrijdag veel visite gehad, en ik was erg moe. Zaterdagochtend bleek dus waarom, ik was weer eens ziek!! Nu een soort buikgriep. Gisteren was mijn zoon van (nu) 16 jarig. Druk, druk, druk!!
Ik loop inmiddels mijlen achter met de was. OVERAL staan wasmanden!! HELP!! Maar Deborah heeft nu juist weer regeldagen en ik zit dus bijna de hele dag met haar op schoot.
Spreek jullie later, als ik die 120 kilometer wasgoed heb doorgeworsteld...

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 13:53
flygirl

hee Joyce! Pffff wat een drukte en dan ook nog ziek...
En regeldagen on-top-of-that! Sterkte hoor meid!!
Mijn meisje houdt me vandaag ook al de hele dag zoet, kon niet eens douchen of eten of ze was al aan het huilen. Steeds maar weer aan de borst, 5 minuutjes soms wel langer en dan slaapt ze weer. (voor een minuut of 10 )
Lijkt ook wel of ze veel krampjes heeft.
Kom nergens aan toe zo en dat terwijl ik écht vandaag werken moest (facturen maken voor onze eigen zaak, er komen zo geen centjes binnen!! )
'Normaal gesproken' is ze erg zoet, komt om de 4 uur en 's nachts soms zelfs 6/7 uur. Wat weet je die dagen dan weer extra te waarderen na dagen als deze...
Ze is 's avonds ook steeds erg onrustig, vanaf een uur of 8/9 tot 12.00 uur 's nachts is ze vaak wakker en weet ik niet goed wat ze nou wil. Volgens mijn wijkverpleegkundige komt dat vaak voor in de avonduren doordat de baby alle indrukken van de dag moet verwerken. Het zal wel!

Hoe is het met de andere mama's?
Nou ik ga nu gauw wat doen, ze slaapt eindelijk...
x Flygirl

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 15:16
Joyce41

Hoi Flygirl!
Het vervelende van krampjes is dat babies troost zoeken aan de borst, maar van het drinken krijgen ze vaak wéér krampjes enz. enz. Etg lastig! Als je denkt dat ze echt krampjes heeft kun je haar op je pink laten zuigen, dat helpt wel vaak om lucht kwijt te raken. Er zijn ook homeopatische druppeltjes tegen krampjes trouwens.
Deborah is ook de hele avond wakker en ik hoorde het vandaag van een vriendin ook dat haar baby 's avonds altijd wakker is. We leggen deborah vaak in de box en dan kan ze echt tijden lekker rondkijken en al een klein beetje pruttelen/geluidjes maken tegen haar knuffels. Of we nemen haar op schoot. Maar 's avonds wil ze ook wel vaker drinken. Aan het eind van de dag neemt je voeding ook vaak af omdat je druk bent geweest.
Ho, beebje huilt!! Ik ren weer!! Doei.

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 20:20
flygirl

hoi Joyce!
Handig hoor, zo'n ervaren moeder hier op het forum! Heb haar vanmiddag de pink gegeven i.p.v. de borst en daarna heeft ze eindelijk even 2/3 uurtjes geslapen!
Bedankt voor je tips hoor!
Tirza kan zichzelf nog niet echt vermaken als ik haar wakker in de box leg, ze wil het liefst gewoon lekker bij me zijn, op me liggen op haar buikje b.v., daar wordt ze lekker rustig van. Ze wil veel geborgenheid.
Ik heb een babybag aangeschaft, zo'n draagzak voor baby's, zodat ik haar 's avonds daar ook af en toe in kan doen en mijn handen vrij heb. Bovendien is het handig om haar zo mee te nemen bij b.v. de hond uitlaten lekker warm in een buideltje in de foetushouding.
Nou, mijn meisje huilt nu ook ! Ga maar effies kijken!
Groetjes Flygirl

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 13:38

Hallo mama's !

Herkenbaar hoor, onze Maxim had zaterdag en zondagnacht echt zalig geslapen (telkens 5uur en dannog eens 4uur), en zondagde ganse dag om de 3uur ongeveer... Nu, sinds gisteren is dat dus gekeerd , maandagnacht geen ook dichtgedaan, en ook overdag wou-ie niet slapen... Hij heeft ook krampjes, en vraagt dan idd steeds de borst, wat je inderdaad niet mag doen dan, want dan begint het gewoon opnieuw, maar ja, als je kindje steeds maar huilt ... Ik drink nu venkelthee en mijd alle zuivelproducten, lijkt beetje te helpen hoor, krampjes gaan sneller over, ik leg hem na de voeding tegen mijn opgetrokken bovenbenen en masseer zijn buikje...

Ik leg hem ook al tijdje in de relax - kan-ie ongeveer halfuurtje in liggen en rondkijken, dan wordt hij het beu, haha... en brullen dan maar ! Ik probeer hem dan te sussen met zijn tutje, of inderdaad op mijn vinger laten zuigen...
Gisteren opnieuw idem, na badje en voeding was hij niet moe, dus in de relax, na 30min begint-ie te huilen, tutje wou hij niet, dus heb ik hem 10min laten huilen (zooooooo moeilijk), en dan bij mij genomen en hij viel meteen in slaap... Jammergenoeg, als ik hem dan terug in zijn wiegje leg, wordt-ie wakker en begint het opnieuw .
Ik kreeg het advies om hem dan eens op zijn buikje te leggen (hij ligt ook steeds op mijn buik envalt dat meteen in slaap) zolang ik in de buurt ben, en ja hoor, zo blijft hij mooi doorslapen Hij weet erg van die "grijpreflex", dat ze zo met hun armpjes zwaaien, en hij schrikt makkelijk, dus zo maakt hij zichzelf snel wakker, en op de buik is dat minder hé 's nachts leg ik hem steeds op de zij (op zijn rug wil hij écht niet slapen).

Ik ben soms ook bang dat mijn BV niet voldoende is, hij heeft zo'n 700cc per dag nodig, maar als ik afkolf, geraak ik soms maar aan 20cc... en hij laat snel los, dan denk ik dat die borst leeg is, maar als ik erin knijp komt er wel nog uit... Kan het dat het afkolven gewoon moeilijk gaat bij mij? Of doe ik dat best vlak na de voeding? Ik kreeg de raad om hem 's avonds eens een afgekolfd flesje te geven (de papa geeft het dan), zo weet ik zeker hoeveel hij drinkt (hij heeft geen last van tepel-speenverwarring)... maar tegen dat ik aan 80 à 100cc geraak moet ik constant afkolven, en dan ben ik bang dat er voor de voedingen overdag niet genoeg overblijft...

In elk geval, hij groeit mooi: +400gr op 2 weken tijd, van 3,340 bij geboorte naar 3,300 bij ontslag uit ziekenhuis op 4 dagen oud en nu naar 3,750 afgelopen maandag op 16 dagen oud. En van 51cm naar 53,5cm . Volgens Kind&Gezin is-ie tiptop in orde, en heel sterk (kan zijn hoofdje al mooi rechthouden als-ie ligt !!) en groeit hij goed, maar hij heeft wel nogal wat nodig aan voeding daarvoor .

Zo, ik verwacht bezoek, ik ga jullie laten !

Flygirl, probeer ook eens met venkelthee te drinken (niet lekker, maar met citroentje erin wel te doen) of zuivel te mijden ?

Joyce, veel beterschap, en succes met de strijk !!!

Amy & Maxim

Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 13:43
flygirl

Hallo!
Ik ga bij deze ook maar eens afscheid nemen van jullie allemaal!
Heel erg bedankt voor alle leuke, lieve berichten en het delen van jullie ervaringen met mij. Ik heb het erg leuk gevonden!
Heel veel geluk, gezondheid en liefde teoegwenst voor jullie en jullie gezinnetjes! Wellicht tot een volgende zwangerschap hier op het forum!
Hele dikke kus en veel liefs,
Flygirl

Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 14:03
Joyce41

Tja, dat zat er dik in he? Ondanks alle goeie voornemens om verder te forummen als onze beebjes geboren zouden zijn.
Ik vond het ook heel fijn om tegen jullie aan te kunnen kletsen, vooral in de onzekere tijd aan het begin van mijn zwamgerschap. Lekker anoniem toch je hart kunnen luchten, toen alle andere mensen nog van niks wisten. En daarna lekker tegen jullie aan heb kunnen zeuren toen andere mensen niet zo veel belangstelling hadden onmdat ze nou eenmaal uit de babies zijn.

We zijn dolgelukkig met ons meidje het gaat ook supergoed met ons. Maar je bent gewoon druk met een baby he, erg veel tijd voor de computer blijft er niet over. Ik moet mijn prioroteiten nu anders verdelen.
Dus ga ik ook maar afscheid van jullie nemen. Bedankt voor jullie luisterend oor, meeleven en gezellige mailtjes enz. enz. Geniet van jullie poppies ennuh...nee, ik denk niet tot de volgende keer hahaha!
Liefs,
Joyce

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 21:27
flygirl

Hello, ben ik nog efkes: zit af en toe nog te kijken of Amy nog een reactie geeft. Kon het niet laten toch even wat te posten hier.

Amy als je dit nog leest: heb je profiel nog even bekeken en leuke foto's hoor van jullie Maxim! Hoe gaat het nu? Slaapt hij al wat langer tussen de voedingen?

Tirza slaapt al vaak door 's nachts, ze slaapt dan zo'n 6, 7 en laatst zelfs een keer 8 uur! Overdag slaapt ze steeds zo'n 4 uur tussen de voedingen en ze is een heerlijk rustig, tevreden meisje. Mag niet klagen! De borstvoeding gaat ook nog steeds prima, en ze is nu al een stuk minder lang bezig als in het begin, dan zat ik soms wel anderhalf uur met haar omdat ze steeds een ' toetje' wilde. Nu als ik merk dat ze niet echt meer drinkt, of als ze steeds loslaat, geef ik haar een speentje en dan is ze meestal ook tevreden en valt ze zo in slaap. En ik hou nog een tepel over dat scheelt ook
Ik ben dolverliefd op mijn meissie en geniet enorm van haar. Alles gaat steeds soepeler, en de deur uitgaan met de kleine wordt ook steeds gemakkelijker. Afgelopen zaterdag hadden we een verjaardag van mijn opa (haar overgrootvader, hij werd 90!) en ze is de hele dag superzoet geweest. Iedereen hield haar vast en ze sliep gewoon door. Boven de borst gegeven en daarna weer heerlijk zoet geslapen. 's avonds zijn we ook nog langs vrienden gegaan met haar want het ging zo goed allemaal!
Ze is vandaag alweer 6 weken wat vliegt de tijd he.. de tijd dat ik zwanger was lijkt alweer zo lang geleden... wat was het een heerlijke tijd ik denk nog vaak aan mijn bolle buikje en hoe trots ik ermee rondliep.
En wat gaat de ontwikkeling van zo'n klein babietje vlug, sinds een aantal dagen lacht ze al heel veel, echt breeduit, en ze kijkt heel erg om zich heen en aandachtig naar mijn gezicht. Haar muziekmobiel met bewegende beestjes en figuurtjes vindt ze ook erg interessant en kan ze echt een poosje in de box liggen en ernaar kijken.
Nou, ik weet niet eens of iemand dit nog leest, maar ik hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie beebjes!

x Flygirl

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 11:26
Joyce41

He Flygirl!

Leuk om je verhaal te lezen.
Met deborah gaat het ook heel goed. Ze is een zoet babietje. Ik denk niet dat ik ooit zo'm makkelijke baby heb gehad. Komt mooi uit natuurlijk met dat hele spul hier.
Ze doet het net zo goed als jullie Tirza, en slaapt ook de nacht door. Alleen soms gaat ze al heel vroeg slapen voor de nacht en dan komt ze dus om een uur of 4 of 5. Dat komt omdat ze de hele avond vaak wakker is en dan geef ik haar om half 10 een voeding en dan valt ze als een blokkie in slaap!
Ze lacht en maakt al geluidjes terug en kan heel geboeid kijken naar de speeltjes in de box. Het is vet genieten met ons pukkie!

Grappig dat je zegt dat je zwangerschap een heerlijke tijd was. Was het natuurlijk ook, maar zie je hoe snel je de kwaaltjes en de slapeloze nachten bent vergeten? Volgens mij is dat een trucje van de natuur! Voor je het weet trap je er weer in!! hahaha!!!
Nee, grapje, maar het is wel zo dat je gelukkig de mooie dingen het beste onthoudt. Nou, geniet ervan he.
Groetjes,
Joyce

Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 11:16
flygirl

Hoi Joyce!
Wat fijn dat Deborah zo'n makkelijk babietje is! Met zo'n ervaren moeder heb je als kleintje natuurlijk ook niet veel te klagen! maar wel fijn hoor, zeker met al je andere kroost erbij is dat wel lekker dat je geen veeleisende, huilerige baby hebt.
Tirza is 's avonds ook veel wakker, en gaat vaak pas rond 01.00 uur slapen, zo ook vanacht, en werd om 08.10 wakker. Nu slaapt ze ook weer lekker. Ze is zó zoet joh, al twee verjaardagen gehad dat ze meeging, iedereen hield haar vast en ze sliep gewoon lekker door en heeft beide keren geen kik gegeven. Even boven voeden tussendoor, en dan weer lekker onder de mensen, iedereen is wég van ons meisje maar wijzelf natuurlijk nog het meest!
Ikzelf heb weinig geklaagd tijdens mijn zwangerschap hoor, ja alleen de misselijkheid was even vervelend, maar daarna heb ik er echt heel erg van genoten en nauwelijks kwalen gehad (maagzuur/bekkenpijn maar allemaal wel te doen, de mooie dingen overheersen voor mij inderdaad). Zelfs toen ik al 41 weken was, was ik het nog niet 'zat' zoals je zo vaak hoort, ik vond het geweldig mooi om zwanger te zijn en genoot enorm van mijn buikje + inhoud!
Tirza vind het ook erg interessant om naar haar muziekmobiel te kijken in de box, en ze lacht ook al erg goed en vaak! Zo lief, ik zit regelmatig met tranen in mijn ogen hier alleen met haar op de bank, als ze zo'n grote lach aan me geeft , ik ben ook zo emotioneel als de pest hihi. (van mezelf al, zonder extra hormonen)
Ben je zelf ook alweer helemaal hersteld van alles, heb je veel bezoek gehad?
Ik ben weer helemaal de oude, weeg inmiddels 7 kilo onder mijn oude gewicht dus ben helemaal blij (en ik lijn ABSOLUUT niet!) Ik vind het ónvoorstelbaar, maar kon ook meteen mijn oude kleding aan na de bevalling, en woog toen al direct minder dan mijn oude gewicht!
Ik ben tijdens de zwangerschap afgevallen door de 8 weken misselijkheid en heb verder gewoon heel gezond geleefd, ben daardoor toch wat vet kwijtgeraakt in mijn zwangerschap denk ik. Nou was ik wel 10 kilo aangekomen vóór dat ik zwanger was, en die zijn er nog niet af, dus denk ook dat dat wel scheelt, dat die kilo's er sneller afgaan ofzo. Ben geen magere lat hoor, ik woog dus 84 voor ik zwanger werd en nu 77 (heb jarenlang 73 gewogen en wil daar wel weer naar terug). Borstvoeding helpt ook aardig mee denk ik! Maar goed, lekker belangrijk allemaal, ik eet gewoon lekker wat ik wil en geniet van mijn kleine meid en we zien wel!
Ik ben de visite nu wel even zat, heb er niet zoveel zin meer in en vind 2 bezoeken in de week nu wel even genoeg. Gelukkig droogt de stroom vrienden en kennissen langzaamaan wel op.
Nou heeeeel veel plezier met jullie kleine!
Groetjes, Flygirl

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina