< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » schelden en grove woorden.

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
schelden en grove woorden.
04/01/2007 @ 10:48
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochter is maar een paar weken naar de peuterspeelzaal geweest, en na de vakantie gaat ze naar de kleuterschool.
Maar sinds ze op de peuterspeelzaal zit, komen er soms woorden uit haar mond waar je gewoon van schrikt.
Als iets haar niet zint, scheldt ze ons gewoon uit.
We hebben het genegeerd, we zijn boos geworden, we hebben uitgelegd waarom ze het niet mag, maar niets helpt!
Nu ben ik bang dat ze als ze straks op de basisschool zit, haar juffrouw ook gaat uitschelden als ze haar zin niet krijgt.
Heeft iemand tips???

Alvast bedankt!

Groetjes Nicole

Link naar deze reactie
04/01/2007 @ 17:15
Leonie

Hallo,

Tips heb ik niet, die van mij doet het ook sinds hij naar school gaat, op peuterschool niet, maar nu hij naar de kleuterschool heeft hij veel rare woordjes geleerd. Hij zegt altijd die zegt het ook, dus hij heeft het van andere kindjes.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze de juf gaat uitschelden, meestal zijn ze erg braaf tegen de juf, mijn zoontje ook, hij is veel te bang dat de juf boos op hem wordt.

Ik negeer het, en het kan denk ik wel lang duren totdat ze het niet meer zeggen, want ze horen het steeds weer op school natuurlijk.

Groetjes,
leonie

Link naar deze reactie
16/01/2007 @ 12:15
Sarah 9Maand Moderator

Mijn dochter houd het (gelukkig) op "stommerik", "stouterik" en "viezerik"
Ik laat haar het even zeggen en als ze het wat te veel zegt zeg ik dat ook. Gewoon "'t Is welletjes geweest" en dan stopt ze wel...

Link naar deze reactie
28/01/2007 @ 19:59
Kelly

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Rhune zegt inderdaad ook "stommerik", stouterik", "dommerik" ik zeg dan meestal dat hij dat niet mag zeggen dat het niet flink is , maar hij blijft het zeggen ik probeer het te negeren.

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie
28/01/2007 @ 21:37
Sarah 9Maand Moderator

Ik onderbreek Lani in't midden van haar woord. Heel kort en redelijk streng (dus: 't is welletjes geweest)
Meestal is ze dan even van slag dat ik haar heb onderbroken op zo'n manier en dan stopt ze... Voorlopig nog, natuurlijk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]