< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » hartje gestopt

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
05/01/2007 @ 15:24

Online Status Stuur bericht
Voor de tweede keer is het hartje van ons kindje gestopt, de eerste keer was dit vastgesteld op 20 april'06 en op 23 april deed ik spontaan een miskraam. De 26ste ben ik naar het ziekenhuis geweest (zoals afgesproken) om een curretage te ondergaan.
7 december '06 gaan we op controle bij de gyn omdat ik overtijd was en we zagen een mooi vruchtzakje met daarin een piepklein vruchtje van 6 weken en een half, het hartje klopte zelfs al ! We konden ons geluk niet op, eindelijk ons vierde ukje... Maar ik had een voorgevoel, dat het weer ging mislopen, me hubbie verklaarde me een beetje gek maar op 28 december na controle bij de gyn was het hartje weer gestopt en dit aan 8 weken en 3 dagen... Me hubbie stond daar met tranen in de ogen en was écht sprakeloos... Ik bleef er heel "koel" bij, alsof ik het wist. De gyn vertelde mij dat ik weer een curretage moest ondergaan maar 'k wilde niet, de dagen hé, ken je dat... Ik moest normaal binnen op 3 januari maar dacht zo van, de vorige keer is het ook spontaan begonnen, het zal nu ook wel zo zijn ? Niet dus... We zijn nu al 5 januari, het vruchtje zit daar nu nog, ik voel niks, helemaal niks, verwacht mij telkens eraan maar er gebeurd niks.
Zijn er nog die dit meemaakten dat het zolang duurde ??

Link naar deze reactie
05/01/2007 @ 17:45

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Vorig jaar in februari had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De gyneacoloog had dit gemerkt omdat ik een bepaalde hcg-waarde had bereikt waarop ze normaal een vruchtzakje zien in de baarmoeder. Bij mij was dat dus niet het geval. Ze zagen geen vruchtzakje, alleen dik baarmoederslijmvlies. Die dag zelf (27 februari) kreeg ik een spuit methotrexate ingediend: dat is een middel dat de cellen afbreekt, een soort chemotherapie om de vrucht te doden. 2 maanden erna had ik nog altijd deeltjes van de vrucht in mijn lichaam. Dat was pas na 5 maanden terug stabiel. Dus eigenlijk voelde ik me zwanger van een dood vruchtje, zoals jij nu ervaart. Sinds juli 2006 zijn we terug aan het proberen om zwanger te worden, maar tot nu toe nog niet gelukt. Binnenkort starten we met Clomid en inseminaties (rond april) want we hebben ook onze trouw al vastgelegd en stel dat we nu volop met de inseminatie beginnen en meteen zwanger zijn, dan moeten we de trouw uitstellen. Ik vind dat persoonlijk niet erg, maar mijn vriend wel en nog andere mensen raden het ons ook af... Wat zou jij doen?
Wanneer moet je nu terug naar de gyneacoloog?
Weet je al wanneer je terug kan proberen?
Veel moed alleszins!
Sophie

Link naar deze reactie
05/01/2007 @ 18:28
Jen

Hoi Beam,

Ik had mijn mk op 8 weken eind mei vorig jaar. Terwijl ik een week eerder, op 7 weken dus, een mooi hartje had gezien. Het weekend erop zag ik bloed op het toiletpapier, helder rood van kleur. Eigenlijk wist ik al dat dit niet goed was.
Het weekend zat er dus tussen en toen ik belde met de huisarts (op vrijdag) werd me gezegd dat ik alleen maar kon afwachten...
Gyneacologie kon ik niet meer bereiken vanwege het tijdstip. Ik kon dus ook niks anders doen dan wachten. Ondertussen stopte het bloeden niet, alleen kwam het er niet zo uit alsof ik ongesteld moest worden. Echt alleen bij het afvegen.
Ik heb maandag gebeld en ik kon die middag nog komen en via een vaginale echo werd me gezegd dat het vruchtje zelfs al was afgezakt. Ik weet niet precies wanneer het vruchtje was gestorven, zo ver dacht ik niet na. Ik lag daar als verdoofd.
Het gekke was dat toen het hoge woord van de mk eruit was ik pas begon te bloeden. Echt te bloeden bedoel ik.
Alsof ik de bevestiging nodig had om het te laten gaan...
Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, temeer omdat ik anders morgen zou zijn uitgerekend van mijn eerste kindje. Dus voor hetzelfde geld was dat kindje er al geweest. Dat zal ik nooit weten.
Ik krijg wel eens de opmerking dat ik blij moet zijn dat ik inmiddels al weer zwanger ben. Maar als je nooit een mk gehad hebt moet je dat nooit zeggen. Voor mijn gevoel ben ik gewoon een kindje kwijt, en die zal nooit meer terugkomen.
Tegelijkertijd behoudt die ervaring me om te genieten van deze zwangerschap omdat die mk altijd door mijn hoofd spookt.
Ik voel nu sinds een aantal weken wel beweging godzijdank, dat maakt al veel goed.
Maar die pijn, dat zal bij me blijven tot ik er niet meer ben.

Ik wens je veel sterkte toe!!! En ik hoop voor je dat je volgende zwangerschap (mocht je dat willen) positief zal aflopen.

Liefs van Jen

Link naar deze reactie
08/01/2007 @ 21:47

Hey,

Allereerst sterkte in deze rottige tijd.
Zelf heb ik het ook moeten ervaren.
Na een mola-zwangerschap (lees miskraam) was ik eindelijk weer zwanger.
Vanwege de mola extra controles en dus al meerdere echo's gehad.
Op de beide echo's was een goede hart activiteit te zien en de gyn was dan ook erg positief.
Eens het hartje klopt gaat het niet zomaar mis zei hij. Nou amehoela, daar geloof ik niet meer in hoor.
Met 11,5week kreeg ik bloedverlies, en dus weer een echo.
Bleek dat het vruchtje met 7weken+5dagen was overleden.
Ik liep dus al 4 weken rond met een dood kleintje.
Ik kreeg curretage vanwege alles wat we al hadden doorgemaakt.
Liefst hebben ze dat je lichaam dit zelf doet, ook omdat het voor je geestelijke toestand beter zou zijn ivm afscheid nemen/accepteren.
Ik voelde me echt belazerd door mijn eigen lichaam.
Uiteindelijk is het de keer daarna wel goed gegaan en tot op heden gaat het nog steeds goed!
Positief blijven dus, al valt dat zeker niet mee!

Groetjes kaat

Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 20:09
Cynthia

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde meegemaakt.
Toen we op 6.5 weken naar de gynea gingen klopte het hartje, maar te traag. We kregen te horen dat we een vergrote kans op een miskraam hadden en dat we 2 weken later maar moesten terug komen. Alles leek goed te gaan tot 2 dagen voor het onderzoek, ik had pijn in de rug en onderbuik en had een heel klein beetje bloedverlies bij het afvegen. Je wil jezelf dan nog voor de gek houden dat het wel niets zal zijn, maar eigenlijk weet je al dat het fout is. En ja bij de echo bleek het hartje te zijn gestopt en het vruchtje al een beetje gekrompen. Wij vertrokken de dag erna voor een weekje op vakantie en de gynea had me gewaarschuwd dat ik veel bloedverlies zou kunnen krijgen. Nadat we terug waren was het nog steeds niet afgekomen, maar kreeg ik baringsweeën. Twee dagen daarna ben ik gecurreteerd, omdat het vruchtje al platgezakt was en het niet wou komen. Ik ben blij met de curretage, want ik heb 2 dagen de weeën gehad van iemand die moest bevallen en er kwam geen babytje.

Als ik jou was zou ik toch maar voor de curretage gaan, want ik wens je zeker geen pijnen die ik heb moeten doorstaan. Ik weet niet of het waar is, maar ze hebben me gezegd dat weeën van een miskraam pijnlijker zijn dan van een bevalling. En dan in te denken dat ik altijd zei, dat ik als ik ooit een baby kreeg een epidurale wou !(als we ooit nog eens zwanger worden )

Alleszins veel succes met de verwerking.

Groetjes
Cynthia

[Laatst gewijzigd door Cynthia - 09/01/2007 @ 20:10] - Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 22:52

Beste,

Ik heb net het slechte nieuws vernomen, deze avond pas.
Mijn vruchtje was net geen 12 weken!!!! Op 8 weken hebben we een mooi hartje zien kloppen, nu niks meer te zien!! Om dit nu nog te moeten vernemen is enorm! De tranen blijven komen!!!

Ik moet morgen een curretage ondergaan, heb er enorme schrik voor, ook voor wat ze gaan vinden hoe dit nu nog kan gebeuren!!

Ik ben kapot!!!!

Ik wou zo graag een kindje!!!
En nu ben ik het kwijt!!!

Wat heb ik verkeerd gedaan???????

Sorry, maar kan niks positiefs bedenken nu, zit in een dalletje!!!

Link naar deze reactie
10/01/2007 @ 20:23
Cynthia

Hallo,

Wat je vooral goed moet onthouden, alhoewel dit nu moeilijk is, is dat je er zelf niets kan aan doen.
In het begin stel je je de vraag wat heb ik verkeerd gedaan, maar het is de natuur die zijn werk doet. Ik heb mij die vraag keer op keer ook gesteld en heb ze zelfs aan de gynea gesteld. Ook zij wist me te vertellen dat ik niets had kunnen doen om geen miskraam te hebben.

Ik en zoveel andere dames op dit forum weten nu heel goed hoe je je voelt. Laat de tranen maar vloeien, het zal nog een hele tijd duren voor je je weer een beetje beter zal voelen. Probeer ook met lotgenoten erover te praten, dat helpt. Voor mij blijft het mijn eerste babytje dat ik verloren heb en dat zal altijd in mijn gedachten blijven.
Ik kan er nu al wel over vertellen, maar heb soms nog momenten dat ik het er heel erg moeilijk mee heb. Vooral als er iemand in de onmiddellijk omgeving is die moet bevallen.
Ik hoop snel weer zwanger te zijn, maar ook dit lukt niet echt. Maar we geven de hoop niet op.

Nog veel succes met de curretage.

Veel sterkte
Cynthia

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 20:29

Bedankt Cynthia,

Alles is goed verlopen, maar heb wel pijn in mijn buik. Kan moeilijk stappen, maar dat zal wel normaal zijn he! Is al beter dan gisteren!

Alleen het emotionele is wel moeilijk! Voel mezelf zo leeg en vind me zo lelijk nu!!
Het is zo moeilijk te snappen maar er zijn inderdaad veel personen die dit ook meemaken en zo te merken komt iedereen er bovenop dus wij zullen er ook bovenop komen!!
(hoop ik)

Hopelijk lukt het bij jou om snel zwanger te worden en ook bij mij en kunnen we het zo ook een beetje verwerken met een nieuw baby tje op komst!

Hoelang ben jij al bezig om zwanger te worden??

Groetjes
Jasmijn

Link naar deze reactie
14/01/2007 @ 19:13
Cynthia

Hallo,

Ik ben in september 2005 gestopt met de pil, maar ben dan 3 maand niet ongesteld geworden. Vanaf december 2005 zijn we er dan voor gegaan. In februari 2006 heb ik een heel vroegtijdige miskraam gehad, het leek alsof ik een lange cyclus had gehad en toch nog ongesteld ben geworden. In juli was ik dan zwanger, maar het mocht niet zijn.
Nu zijn we terug volop bezig, maar het duurt toch zo lang en vandaag moesten we op kraambezoek en dat zijn echt moeilijke momenten voor mij. Ik voel mij zo jaloers en gekwetst dan. Maar ik denk dan ook steeds aan het feit dat 1 op de 5 vrouwen een miskraam krijgen en de meesten hebben daarna een gezonde baby. Dus bij ons zal het ook nog wel eens lukken zeker.

Ik heb alleszins veel steun aan dit forum gehad.

Laat alles gewoon gebeuren nu, de verwerking heeft tijd nodig. Je zal het zelf moeten ondervinden wanneer je erover kan praten zonder dat je lichaam ineen krimpt van verdriet.

Ik lees dat je nog pijn hebt na de curretage, dat had ik eigenlijk niet. De dag zelf heb ik veel pijn gehad omdat ik weeen had en ze daarna medicijnen gegeven hebben om de baarmoeder terug te doen krimpen, maar de dag erna was ik al veel beter. Wel slap, want het is natuurlijk een ingreep, maar echt niet veel pijn. Ik zou het nakijken en anders je gyneacoloog contacteren.

Veel succes en als je wil praten, kom je maar naar het forum of je mag me ook altijd een pb sturen.

Groetjes en sterkte
Cynthia

Link naar deze reactie
06/02/2007 @ 16:43
Steffie1

Hallo iedereen,

Mag ik er eventjes bijkomen? Ik zat eigenlijk bij het topic 'augustus mama's', maar ik heb vandaag bij de gynaecoloog te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Het vruchtje had ook geen goede groote. Ik ben nu 13 weken en 1 dag. Het vruchtje moet al ongeveer 1 week zijn afgestorven. Ik had donderdag en gisteren wel wat bruinverlies, maar de ha zei dat dit héél waarschijnlijk om een innestelingsbloeding ging. Niet dus ! Ik heb al enorm veel geweend. Ook al ben je nog maar 12 of 13 weken, je hebt je kindje al zien bewegen op de echo, je hebt het hartje horen kloppen op 9 weken en 5 dagen. Ik heb ook echt het gevoel dat ik een kindje verlies. Vrijdag moet ik nu binnen voor de curretage. Ik zie er enorm tegen op. Je gaat binnen met een kindje en je gaat buiten zonder. De gynaecoloog zei dat ik na de curretage moest wachten tot ik opnieuw spontaan ongesteld zou worden en dat we dan opnieuw mochten proberen.
Hoelang kan dat duren vooraleer je weer ongesteld wordt? Ik zie enorm op tegen die periode. Het liefst wil ik er weer zo snel mogelijk aan beginnen.
Het troost me toch een beetje om jullie verhalen te lezen.
Ik wens iedereen het allerbeste toe.

Groetjes Steffie

Link naar deze reactie
07/02/2007 @ 16:15
fropsel

Hallo Steffie

Was het je eerste kindje?
Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde meemaken. Ik las ook al mee met de augustus mama's, maar ben jammergenoeg een aantal fora naar beneden moeten scrollen. Vorige week curretage gehad (12,5 weken). Vandaag voor 't eerst terug aan 't werk. Het gaat niet! Ik wil/kan niet werken, nog niet. Ik loop nog over van verdriet...

groetjes

Link naar deze reactie
07/02/2007 @ 18:27
Steffie1

Hallo

Fropsel: ik weet volledig wat je voelt. Het was inderdaad ons eerste kindje. Bij jou ook? Overmorgen moet ik gaan voor de curretage. Ik zie er zo tegenop. Gelukkig krijg ik enorm veel steun van iedereen rond mij. Ook jouw verhaal kan mij troosten omdat jij ook weet wat ik doormaak. Ik hoop dat ik er snel bovenop geraak. Ik wil me sterk houden omdat ik dan zo snel mogelijk opnieuw wil proberen om zwanger te worden. Wacht jij nu ook totdat je opnieuw ongesteld wordt of wat is je vooruitzicht nu? Het is net of de tijd voor mij gestopt is. Het is onwezenlijk ! De angst zal nu nog groter zijn. Hopelijk hoor ik nog wat van je en kunnen we elkaar wat steunen.

Lieve groetjes

Link naar deze reactie
12/03/2007 @ 15:36
Beam

Sorry dat het zolang duurde voor ik hier reageer, probs met de pc...
Ff update : Heb op 18 januari hier thuis een mk gedaan, ben dan toch op 20 januari op controle geweest naar Roeselare en de gyn wou nog ff afwachten om te zien of het allemaal ging meekomen. De 24ste terug op controle en er bleef vanalles zitten dus ben ik de 27ste binnengegaan voor een curretage. Als je zo al die data's leest zou je beginnen bang worden om naar het eind van de maand te gaan...
Nu, op 27 februari (jaja) terug ongi geworden, op controle geweest op 4 maart en alles is terug "in orde". De baarmoeder ziet er "goed" uit en volgens de gyn is er geen uitleg over mijn mk's. Het was weer "gezond" volgens de onderzoeken, maar ja, ben daar dus niet veel mee hé, want het is toch maar weer es gestopt....
En nu ? Nu is het afwachten wat de natuur voor ons in petto heeft..

Link naar deze reactie
25/03/2007 @ 17:25
Wendy

Hoi, ook ik zit in hetzelfde schuitje. Na een moeilijke zwangerschap (op23wkn weeen en opening) uiteindelijk 1maand te vroeg bevallen=6jaar geleden.Heb Hierna 2x een spontane miskraam gehad. Beide met 6weken. Nu 3jaar later eindelijk terug zwanger, 12 weken. Maar gisteren avond merkte ik licht rozig bloedverlies. Onmiddellijk naar spoed gegaan maar vruchtje bleek al op 8,5 week gestorven te zijn. Morgen curettage. Hebben jullie lang pijn gehad na de curettage? Binnen 7 dagen vertrekken we nl op vakantie, en dit kan ik mijn zoontje echt niet ook nog eens gaan afnemen!!Veel succes veder nog allemaal! Wendy

[Laatst gewijzigd door Wendy - 25/03/2007 @ 17:42] - Link naar deze reactie
26/03/2007 @ 13:16
Lunneke

Hoi Beam,

Ik herken mezelf in jou, ik heb 3 miskramen achter de rug en telkens waren ze gewoon doodgegaan op prille leeftijd (6 à 7 weken)... Mijn gynaecoloog heeft me na mijn laatste miskraam direct cardioaspirine en Folavit 4 mg laten nemen en op de moment dat ik een positieve test zou hebben moest ik 3 keer 2 ovules Utrogestan vaginaal opsteken en dit tot de 14e week... hij vermoedde dat mijn lichaam te weinig progesteron produceerde om de innestelling te voltooien... Naar het schijnt is dit de methode van het UZ in Gent...
Misschien kan je het je gynaecoloog eens voorstellen??
Veel succes
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
27/03/2007 @ 09:28
fropsel

Steffi

Ik heb nog heel wat meegemaakt sinds mijn eerste curettage op 31 januari. Ik heb er ondertussen nog eentje achter de rug en ook nog een kuur methergin druppels. Er was een stukje placenta achtergebleven en dat wilde er maar niet uit.
Na heel wat omwegen en complicaties, neem ik nu een zware anticonceptiepil om mijn baarmoeder terug slijmvlies te laten aanmaken en een nieuw nestje voor te bereieden.
Na de pil (die ik nog 8 dagen moet nemen), mag ik terug zwanger worden. Hopelijk gaat dat snel, want nu ik fysiek beter ben, komt de emotionele klap. Ik heb twee maanden met mijn gezondheid gesukkeld. Van gezond zwanger naar ziek ontzwangerd. en ik heb me vooral daarop geconcentreerd. Nu ik er bovenop ben, moet ik alles nog verwerken.

groetjes
F.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]