< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Twee- en meerlingen » monochoriale tweeling

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Twee- en meerlingen
monochoriale tweeling
04/04/2007 @ 10:44
L.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal

zouden jullie misschien op Yerko willen stemmen, op baby van de maand (wie zelf geen kindjes heeft die meedoen natuurlijk)

http://www.9maand.com/bvdm/
derde rij, eerste foto links

thanks!!

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 10:38
L.

Hoi allemaal

net terug van de zesde controle bij de gyn. eerst aan de monitor, daar bleef de lijn toch al een stuk strakker als maandag, nog een voelbare contractie die ook duidelijk te zien was, maar voor de rest blijft het rustig in mijn buikje!. De gyn zei dat ik moest blijven rusten, want dat rusten dus echt wel helpt!
Volgende donderdag moet ik al terug aan de monitor, gewoon voor de zekerheid.
Na de controle aan de monitor op consultatie bij de gyn. Alles gaat voor de rest perfect. Gewicht was 9 kg bij (één kg kwijt door ziek te zijn), BD was mooi 12/7,5 en de baarmoederhals is nog mooi lang en toe. De twins duwen elkaar weg van de uitgang, wat goed is voor ons he!!
De kleintjes doen het super. Ze gaan mooi gelijk op in gewicht en wogen elks ongeveer 1375g! Meer moet dat niet zijn he!!

Voor de rest was de 4D echo bijna niet meer te doen, overal handen, voeten benen... LOL
Volgende gewone controle over twee weken...

groetjes

Link naar deze reactie
07/04/2007 @ 18:31
sascha

Online Status Bekijk profiel
L ik heb gestemd hoor! Wat een schattige babietjes allemaal zeg, geweldig.
Mooi dat alles goed was bij de controle, gelukkig maar dat de lijn nu een stuk strakker was. Dr zit dus niks anders op dan rustig aan doen, maar ja das gemakkelijker gezegd dan gedaan met een rondlopende peuter. Het schiet al lekker op voor jou, nog 11 weken als ze tot het einde blijven zitten.

Wij zijn gisteren naar de tweelingbeurs in Drachten geweest en ik heb flink wat ingeslagen daar. Heel veel leuke rompertjes, kleertjes, jasjes, badjasjes, enz. En alles dubbel uiteraard. Ik krijg er alweer helemaal zin in als ik dat kleine spul in mijn handen heb. Gisteren op kraamvisite geweest, heerlijk zo'n klein mannetje op de arm, echt genieten. Djuna was trouwens wel een beetje jaloers, dat wordt nog wat straks!

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 13:26
saskiagrit

hallo ik las inderdaad net dat je naar de tweelingbeurs in drachten bent geweest
het is zo balen
woon in drachten en ikwist niet dat het er was
wij zagen het die avond op de regianale zender
zo balen had er zo graag heen gewild
en nu misschien volgend jaar geen een meer
maar goed leuk dat je goed geslaagd bent

groetjes saskia

Link naar deze reactie
08/04/2007 @ 22:41
MIRJAM

Online Status Stuur bericht
Ik had een topic gemaakt over de tweeling beurs. Was dit niet opgevallen??

Groetjes van Mirjam

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 07:40
saskiagrit

nee dat was me niet opgevallen jammer maar goed marktplaats is er ook nog voor spulletjes hahahah
trouwens ik heb vorige week gelachen
ik had van de etos de bon gekregen om de doos op te halen
en ik kreeg 1 doos
dus ik dacht weet je wat ik vraag gewoon of ik er twee krijg (gulzig)
met een beetje mokken kreeg ik dus twee dozen hahahah
hebben jullie de dozen ook aangevraagt en ja kregen jullie er 1 of 2

groetjes saskia

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 07:56
L.

hoi allemaal

sasha
zijn geen 11 maar 9 weken meer he, ze halen de twins ten laatste op 38 weken, omdat ze anders te ver indalen en ze die weer uit het geboortekanaal of zo moeten trekken... enfin, en ook omdat de placenta dan zijn werk helemaal niet meer kan doen die laatste weken!

jammer dat je de beurs gemist hebt! Hier in België doen ze helemaal niet zo van die dingen!
jammer maar ja! gelukkig ehb ik van Yerko al héél wat gerief en ook van mensen die we kennen
k hoop bijna rond te komen, we zien wel als ze er zijn!
Hier geen dozen van etos (ook al niet in België) , wel heb ik al de roze doos gekregen (maar eentje) maar als ze eenmaal geboren zijn ga ik denk ik wel een tweede doos vragen hoor!
hoort per baby een doos vind ik zelf...; LOL

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 06:42
sascha

Balen Saskia dat je de beurs gemist hebt. Wel grappig dat je zo dichtbij woont, ik woon 20 minuten rijden van Drachten.

Goh L. dan duurt het helemaal niet lang meer! Spannend hoor.

Ik had alle gratis babydozen al aangevraagd voor ik wist dat het er twee waren. Toen ik dat wist heb ik overal achteraan gemaild of gebeld dat ik graag twee dozen wil hebben. Is toch heel logisch? ALs er een jaar tussen zit krijg je toch ook twee dozen? En wat heb je nu aan 1 gratis speentje als je 2 kids hebt? De Et*s deed trouwens nog wel een beetje moeilijk. Ik had met de klantenservice gebeld (felicit*s) en die zeiden dat ik gewoon twee dozen kon krijgen en dat ze daar in de winkel vanaf wisten. Nou ze wisten er dus niks vanaf. Maar goed met wat gemopper heb ik uiteindelijk wel twee dozen gekregen hoor.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een aangepaste doos doen voor twee/meerlingen. De folders en infoboekjes daar hoef je toch maar 1 van.

http://www.mybb.nl/

Op deze site vind je een overzicht van allemaal gratis babydozen of geschenken.

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 09:06
saskiagrit

zijn er misschien meer mensen die in de buurt van drachten wonen misschien kunnen we een keer afspreken ergens om wat gesamelijk te gaan drinken
en als de kindjes er zijn is het ook leuk om een keer bijelkkaar te komen
het is een idee
asl jullie het niets vinden gewoon zeggen hahahaha

groetjes saskia

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 12:16
L.

sasha
dat zou inderdaad pas een goed idee zijn he, een meerlingen doos, met speciale info en zo...
maar waarschijlijk voor hen veels te veel werk... nu moeten ze maar gewoon een doosje extra geven he!!

saskia
hier niet van uit de buurt van drachten...

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 14:33
MIRJAM

Online Status Stuur bericht
ik kreeg bij de prenatal ook twee blije dozen mee.
Bij de da had ik het vergeten te zeggen.
Van de zorgverzekeraar kreeg ik een doos met alles voor de tweeling.

Link naar deze reactie
19/04/2007 @ 14:43
sascha

Hoi,

Vrijdag hebben we de 20-weken echo gehad en het zag er goed uit gelukkig. Zoals het nu lijkt zijn ze allebei helemaal gezond! Omdat het waarschijnlijk een 1-eiige tweeling is moet ik vanaf nu elke 14 dagen op controle komen. Ik had niet verwacht dat dat al zo snel zou zijn. Volgens mijn andere gyn hoefde ik pas vanaf 24 weken elke 3 weken te komen. Behoorlijk verschil tussen de ene en de andere gyn.

O ja Saskia zou wel een leuk idee zijn om eens wat af te spreken, wie weet zijn er inderdaad wel meer. Misschien een topic openen in het meerlingenmapje?

Groetjes Sascha

Link naar deze reactie
21/04/2007 @ 18:18
L.

Hoi alllemaal

wij zijn terug van een weekje zee, wel van proberen genieten maar me soms wat overdaan, duin op om naar de zee te geraken, weer die duin over om naar t hotel te gaan...
maar ja, t hoort erbij zeker, en als je dan met een ganse groep bent kan je niet verwachten dat een ganse groep zich aanpast aan mij he!!
Onze Yerko heeft ervan genoten, is elke dag met opa al stappend naar de zee gewandeld, en de dijk op en af gelopen... dapper venteke zenne!!
voor de rest wel genoten zenne!! k durf me alleen niet op de weegschaal zeggen, mijn buik groeit enorm (k zie er gewoon zwaarder uit als vorige week) en bovendien was t daar smorgens lekker ontbijt, smiddags lekker eten met dessert, en savonds nog eens lekker eten met dessert... dus de kilos zullen deze keer wel de pan uitswingen!!
k werd d'er ook vaak bekenen alsof de mensen dachten dat ik elke moment ging gaan bevallen, had weer veel zin om een plaatje op mijne buik te hangen "don't look so strange, twins inside..."
LOL

donderdag weer op controle naar de gyn geweest, enkel monitor, mooie platte lijn!
maandagavond krijgen we weer volledige controle met monitor en echo! spannend, k hoop dat de twins goed bijgekomen zijN...

Volgende grote evenement op t programma is t feestje van Yerko, kan haast niet geloven dat we vorig jaar volgende week bevallen zijn!! wat gaat de tijd toch snel!!

sasha
wat leuk dat je al zo snel meer op controle mag!
hangt inderdaad van gyn tot gyn af he.

Link naar deze reactie
26/04/2007 @ 10:57
sascha

Hoi L.Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Lijkt mij ook pittig zo over die duinen en zo, ik ben al bekaf als ik met Djuna een blokje om ga of zo. Jullie zoontje moet natuurlijk ook nog veel getild worden, dat lijkt me wel zwaar.
Ik wens je in ieder geval al vast een heel gezellige verjaardag toe zaterdag! Mooi dat alles goed was bij de controle!

Link naar deze reactie
08/05/2007 @ 07:06
L.

Hoi allemaal

HIer gisteren controle gehad.
Bloeddruk was nog steeds ok, baarmoederhals nog halflang en maar een halve kg bijgekomen tov twee weken geleden, dus nu in totaal 14,5 kg bij!
kleintjes deden het nog steeds perfect, 2180 g en 2300 g (!!!), meer als dat we konden wensen!
ALs t zo verder blijft gaan zei de gyn dat het geen couveuzekindjes worden! (en dat vonden we supernieuws om te horen!). Haar streefgewicht is wel 2600-2800 g dus nog wel ff te gaan (k weet niet goed waar ik dat allemaal nog moet gaan steken!).
Kindjes liggen nog steeds beiden met hun hoofd naar beneden, wel jammer eigenlijk dat ze maar in één vruchtzak zitten, want anders kon ik perfect zo bevallen. Eentje van beiden is wel weer een sterrekijkertje (dus met t neusje omhoog, net zoals onze Yerko).

maar alles dus goed, volgende controle is over twee weken - 21 mei(dan is t nog maar drie weken te gaan!!!!) Begint echt spannend te worden nu! Maandag 14 mei alleen maar monitor!

Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2007 @ 10:54
bengeltje

Online Status
hoi l
wat fijn dat het zo goed gaat zeg
ik hoop dat jullie kindjes nog lekker in je buikje mogen groeien
heel veel sucses
en zal je verhaal zeker blijven volgen

gr.bengeltje

Link naar deze reactie
05/06/2007 @ 23:04
L.

Dag dames,

Ik ben C de vriend van L.
L is vandaag 05-06-07 bevallen met keizersnede van onze twee zoontjes.
Kenzo is 47cm en weegt 2,890kg - Yarne is 46 cm en weegt 2850kg

Mama en kinderen liggen gezond en wel samen op de kamer

voor meer info en foto's kunnen jullie op onze site gaan kijken.

Groetjes

L zal wel verder antwoorden als ze terug thuis is.

Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 07:13
Bloempje

Een dikke proficiat!!! Wat een mooie gewichtjes!

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 18:51
L.

Hoi dames
ff laten weten dat we met z"n allen thuis zijn. k heb net mijn banners aangepast en laat even aan iedereen weten dat we er weer zijn maar momenteel nog teveel last van ks en teveel zoeken naar onze draai om meer bij te lezen en te schrijven

hoop dat t met iedereen ok gaat
hier gaat het wel goed, kindjes wegen nu 2780 en 2760g. Ze krijgen gemengd BV en Fles omdat ik niet genoeg maak voor beiden. ze krijgen alles via flesjes (k kolf alles af) omdat mijn tepels alweer naar de verdommenis zijn.
vrijdag komt een vroedvrouw ons evalueren en hopelijk mogen ze dan weer aan de borst.

meer nieuws later!

Groetjes van ons vijf!

Link naar deze reactie
24/06/2007 @ 18:57
sascha

Hier nogmaals gefeliciteerd, fijn dat alles goed is met de kindjes, hopelijk kun je snel weer zelf voeden.

ps wat is het adres van jullie site, ben wel benieuwd.
Als je t adres mailt kan ik jullie mijn tweelingsite ook mailen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina