< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » Johannesbroodpitmeel

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
Johannesbroodpitmeel
08/01/2007 @ 12:00

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal ,

Onze Sem van 6 weken dringt behoorlijk snel en heeft binnen 10 minuten zijn flesjes leeg van 150 water en 180 water nu zei een vriendin van mij moet je er wat johannesbroodpitmeel door heen doen wordt het dikker en dan doet hij er langer over en ze zeggen dat ze dan ook s`nachts door gaan slapen.Hij slaapt nu meestal tot 4 uur of 6 uur dus dat is al prima.

Wie doet dit ook of heeft hier tips over , want op het pak staat dat het voor spugen is en daar heeft Sem totaal geen last van.

Groetjes Jessica .

Link naar deze reactie
08/01/2007 @ 12:19
marjoontje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi jessica.(leuke naam hahaha)

ik heb johannesbroodpitmeel gehad voor het spugen,de pap word dan dikker en daar door blijft het beter binnen,maar voor het door slapen heeft het niets mee temaken hoor het voed niet extra,je kindje slaapt van zelf wel een keer door het is nog maar 4 weekjes he.
ik denk dat als je hem johannesbroodpit meel geeft hij wel langer over het flesje doet mijn dochtertje deed dat toen ook wel omdat het dikker is en ze dan meer aan het flesje moeten zuigen,maar toen kreeg ik dat ze halve wege de fles in slaapviel door het harde zuigen en het flesje niet helemaal op kwam,ik heb het 4 week gebruikt tot dat ze niet meer spugte en toen ben ik er mee gestopt,ik vond het ook rot spul want je moest heel goed mengen anders kreeg je klonten.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
08/01/2007 @ 14:11
jennifer vanhoyweghen

hoi,

Wij geven ook dit meel omdat ze reflux heeft maar het wordt ook gebruikt voor de hongerige baby's. Het maakt de pap dikker, vult meer(geef een voldaan gevoel). Anders moet je es een ander pap halen die dikker is.

groetjes!

Link naar deze reactie
08/01/2007 @ 15:06
Susie

Wij geven het vanwege het spugen. We mogen het nu afbouwen, maar dan drinkt onze vent zn fles ook veels te snel leeg. Nu doen we dus 1 flink schepje door zn fles van 150ml. De melk is nu niet zichtbaar dikker, maar het helpt precies genoeg om hem nu 15 a 20 minuten over zn fles te doen zonder dat alles langs zn mond loopt omdat ie zo aan het schrokken is!!

Waarschijnlijk dus wel een oplossing. Maar hou dan niet de voorgeschreven hoeveelheid op de verpakking aan, want dan wordt het superdik!!
De hoeveelheid die wij nu gebruiken is precies goed genoeg. Het lost ook prima op en je hebt nog steeds gewoon dunne melk zodat het makkelijk door de speen kan.

Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 12:51
Daantje

Dag dag !

Wij gebruiken voor onze dochter Jayla op aanraden van de kraamhulp ook dit meel. Jayla had in het begin de fles binnen de 3 minuten leeg en spuugde daarna alles weer uit.
De kraamhulp adviseerde om dit meel door de voeding te doen en we hebben een beetje geexperimenteerd met de hoeveelheid schepjes om uit te vinden wat voor haar werkt. Drie schepjes was te veel en ze viel in slaap tijdens de voeding. Twee schepjes was net iets te weinig waardoor de fles nog binnen no time leeg was en nu doe ik 2,5 schepje per 100 ml in de voeding en hier doet ze het goed op. Ze drinkt nu al 120 ml per keer en het blijft goed "liggen".
Ook een tip vor spugende baby's ( van de verloskundige gekregen) is om de kleine na de voeding in een wipstoeltje te leggen. Hier in ligt het niet zo plat en kan eventuele lucht ( die vaak het spugen veroorzaakt) makkelijer weg komen zonder dat de voeding mee hoog komt.
Bij Jayla merkten we direct resultaat. We hebben het wipstoeltje in de box gezet en daar gaat ze na de voeding in. Ze spuugt nu een heel stuk minder en doet het goed op de voeding.

Succes ermee !!

Liefs

Daantje

Link naar deze reactie
09/01/2007 @ 14:44
Ankie

Hoi,

Je kunt ook een ander soort speen proberen. Bijvoorbeeld met maar 1 gaatje. Dan gaat het ook een stuk langzamer. Maar misschien gebruik je die al wel...

Succes!

Ankie

Link naar deze reactie
11/01/2007 @ 12:38
saar

Toen ik amélie haar flesjes indikte met nutriton (johannesbroodpitmeel), moest ik er al 5 schepjes in doen, op een fles van 180! Dan pas was het echt dik genoeg om niet meer te spugen. Met minder schepjes bleef ze ook even snel drinken. Sowieso duurt het niet meer dan 10 minuten eer de fles leeg is. Ik gebruik ook 1,2,3 spenen en als ze echt schrokt, draai ik op 1, anders geef ik op 2. Nu krijgt ze trouwens nutrilon ar1 melk.

Link naar deze reactie
11/01/2007 @ 23:10
Myst

5 schepjes op een fles van 180? Dan kan je dat toch met de vork eten! Ik doe drie afgestreken schepjes erbij en vind het al redelijk dik.

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 13:08
saar

Myst, hangt er misschien vanaf met welk type melk. Dat viel mee hoor, qua dikte, met die 5 scheppen. Wij geven nutrilon.

Link naar deze reactie
12/01/2007 @ 20:38
Myst

ah, ik geef Beba met drie à vier schepjes in een flesje van 180cc water

Link naar deze reactie
13/01/2007 @ 14:08

wij gaven dat ook omdat jochen last had van reflux.we zijn er een mnd geleden mee gestopt.hij slaapt nog steeds goed,de reflux is beter.hij moet goed boertjes laten na de voeding,dat is belangerijk.

Link naar deze reactie
25/01/2007 @ 12:01
kelleke

hey

ik gebruik het ook en bij mij heeft het wel geholpen om langer te slapen snachts en om door te slapen. ben er mee begonnen op ongeveer 4 weken, is ondertussen 12 weken en slaapt het klokje rond. ook geef ik met de laatste fles wel een grotere.

groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 08:37

hey
Onze lorenzo is vandaag 2 maand en heeft ook last van reflux dat zei de madam van de weeg toch.
Ik dacht gewoon dat hij last had van krampjes want overgeven deed hij niet zoals ons ariana.Maar blijkbaar kunnen ze die reflux ook hebben en niet overgeven dan blijft het gewoon zitten (meer last dus)
Nu haad ik al drie granen meel der bij gedaan bij zijn gewone fles(nutrilon)want die liep tijdens het eten gewoon uit zijn mond.Dan ben ik overgeschakeld naar nutrilon a.r. en dit heeft een tijdje geholpen hij at beter en had niet zo veel last ,maar nu is dat toch stilletjes terug aant komen dus nu had ik gehoort van johannesbroodpitmeel en zou dus willen weten of dit echt zo goed help want voor onze kleintje is dit natuurlijk niet zo plezant.Alle raad is welkom
groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 08:48

Online Status

weet er soms iemand hoe ik mijn banners er terug op moet zetten?

groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2007 @ 11:47
Sharon

Online Status Bekijk profiel
doorslapen op jhbroodpitmeel?? Nee joh, het is inderdaad tegen spugen, krampjes en verstopping. Van rijstebloem zeggen ze dat ze beter doorslapen.
Als ik mijn zoontje voeding geef met jhbpmeel dan is het na 4 uur weer gewoon raak hoor. Maar als ik hem een kleine beetje pap van Nutrix (rijstebloem) geef, dan kan hij wel 5 uur zonder voeding.

Link naar deze reactie
10/05/2007 @ 06:11

Online Status
hey

ik geef nu gaviscon na elke fles en dit helpt veel beter

die nutriton die zit al in de nutrilon a.r

groetjes

Link naar deze reactie
03/06/2007 @ 21:26
Justanona

Hallo,

mijn kleine spuugde ook heel veel terug.
dus ik probeerde johannesbroodpitmeel Hij spuugd ..bijna niet meer. alleen een beetje.
dus het werk echt.
maar nu vraag ik me af ..welke speen gebruiken jullie?
ik gebruik een 1 2 3 speen maar als ik hem op 1 heb ..dan drink Djesaro ...binnen 5 min leeg. hij is heel erg gulzig.
welke speen kan ik het beste gebruiken ?

Groetjes !!

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 17:03
Wivine

hallo iedereen,

mijn kleine meid heeft enorm veel last van reflux! Sinds vandaag geef ik Aptamil ar deze melk bevat Johannesbroodpitmeel, voordien nan ar maar geen resultaat.
Zijn er ook nadelen aan Johannesbroodpitmeel (vb krampen)?

Link naar deze reactie
17/07/2007 @ 12:06
diana

hallo
ik gebruik ook een 3 standen speen van dodi maar dat werkt perfekt hoor bij mij want als het op een gegen moment het laatste beetje nog dikker word geef ik hem een standje hoger.
ik begin met standje 1 omdat hij heel gulzig is en dan ga ik steeds verder naar 2 en 3 op het laatst.
hij krijgt van mij 165 voeding met 5 schepjes jbpm met een pap speen van dodi dus vanaf 4 maanden

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]