< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » piemeltje

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/01/2007 @ 13:43
mamaloes

hallo,

Mijn zoontje van 3 jaar kan zijn piemeltje heel sterk naar omhoog laten komen en vind dit ook leuk om te doen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Soms is dit wel lastig als we ergens zijn want dan durft hij hiervoor zijn broekje naar beneden doen.
Bedankt voor reacties.

Link naar deze reactie
20/01/2007 @ 19:57
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Mamaloes,

Mijn zoontje is 3 sinds oktober en hij begint hier ook mee. Daarstraks ging hij op het potje en na z'n plasje friemelde hij ook even aan z'n 'dingeske' (zo noemen wij z'n piemeltje) en hij riep vol trots 'Kijk mama, ik heb een heel groot dingeske!!'
Ik denk dat het leeftijdsgebonden is. Ik vind het ook wel moeilijk om erop te reageren, want je hoort langs alle kanten zeggen dat je er niet negatief op mag reageren. Maar ik vind het toch ook moeilijk om er niet beschaamd over te zijn als hij dit doet...

Tine

Link naar deze reactie
20/01/2007 @ 21:21

kinderen doen dit vaker.

meisjes gaan rijden en jongens zien dat hun piemel stijf is.

het is heel normaal en je hoeft je er niet voor te schamen
jou zoon is echt geen uitzondering.
het is ook niks sexueels , zo zien hun dat niet.
ze ontdekken hun lichaam en daar hoort dat bij!

wel zou je kunnen uitleggen dat het niet netjes is omdaar zijn broek voor te laten zakken........en zeker in bijzijn van andere.

het is een fase....succes

pat

Link naar deze reactie
21/01/2007 @ 10:25
Hilde

Dat zijn inderdaad fases. De onze zit altijd aan zijn pimpeltje (zo noemt hij het) als hij op zijn potje of op de wc zit. Proper is anders he

Link naar deze reactie
25/01/2007 @ 09:22
mama_Xander

ook hier hetzelfde
maar dan als hij naar een film van de prinses (doornroosje of assepoester, ...)aan het kijken is.
Ik vind het ook moeilijk om niet te reageren en hij is zelf ook zo trots als het gebeurt.
Mijn man maakt er nietveel van en zegt dat hij goed is dat het niet gebeurt bij Bob de Bouwer ...
Ik zeg er maar niet teveel van, maar laat hem wel zijn broek aanhouden. Want hij wil ook vaak zijn 'troffee' laten zien.
groetjes
Ker

Link naar deze reactie
13/03/2007 @ 07:47
Monica

Mijn oudste dochter (5) doet het ook hoor, die ligt met haar benen te wrijven als ze niet in slaap kan komen, ze doet het vanaf 2 jaar, niet iedere dag maar wel regelmatig. Op een gegeven moment ging ze onder de tafel liggen of achter de bank maar dat wil ik niet, ga dat maar boven op je kamer doen zeker niet waar anderen bij zijn, en dan is het over hoor. Ze duimt niet, ze heeft geen koekel dus dit is haar manier om in slaap te komen. Ik zit me er rot aan te ergeren maar wat hierboven al staat het is niks sexueels, dus ik reageer er maar niet al te druk op. Het gaat wel over als ze wat ouder is.......hoop ik.

Groetjes,
Monica

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]