< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » ziek door school????

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
ziek door school????
18/01/2007 @ 13:49
Nena

Hallo,

Ons zoontje is regelmatig ziek sinds hij naar school gaat.
Zijn karakter is ook veel heviger: hij kan nogal hysterisch doen terwijl hij dat vroeger niet echt deed.
Zou het kunnen dat hij eventueel niet graag naar die school gaat.
DE reden waarom ik dat denk ik de volgende:
Hij zegt steeds dat een bepaald kind uit de klas hem pijn doet. MIJN GROTE VRAAG: zou dit waar zijn of niet want hij kan nog niet echt praten. SOms denk ik dat hij die naam zegt omdat hij misschien andere namen nog niet kan zeggen????
De juf zegt me ook dat hij niets tegen haar durft zeggen.
Hij is vroeger al eens met een blauwe plek op neus naar huis gekomen en op voorhoofd. Ze zeggen dan op school dat hij gevallen is maar ik maak me soms zorgen.
Iemand ervaring mee of iemand die een reactie wil plaatsen???

Bedankt!

Link naar deze reactie
18/01/2007 @ 14:57
Nikky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo nena,

Ik heb een soortgelijke ervaring met mijn zoontje dat sinds dit schooljaar ( sept 2006) naar de kleuterschool gaat, Siebe is altijd al een zeer rustig en meegaand kind geweest , maar sinds hij naar school gaat is hij ook meer en meer actiever ( soms hyperactief!) en komt hij ook meer los in omgang, ook vind ik dat hij moeilijker dingen kan delen met zijn zus bv dan voordien, en is hij ook sneller jaloers, ik denk dat dit allemaal normale dingen zijn omdat heel hun rustige leventje omgegooid word naar een routine, waar ze ook moeten leren wat mag en niet mag in de klas en dat ze ook moeten aandachtig zijn.
Mijn zoontje zegt ook van de hele dag niets op school , behalve als het vrij spel is dan zal hij wel iets zeggen maar van zodra de juf iets zegt tegen hem dan klapt hij dicht en kijkt hij naar haar met grote ogen en zegt hij geen woord meer. Wat ik wel opmerk is dat hij thuis veel meer woordjes zegt sinds hij naar school gaat dus hij leert wel degelijk en luisterd wel naar wat er gezegd en verteld word enkel reageert hij zelf niet en is hij enorm verlegen!
Ivm een kindje dat hem in de klas pijn doet, mischien is hij ook verlegen en meer terug getrokken in de klas en aanziet hij de andere kinderen die met hem willen spelen als kindjes die hem pijn doen, en natuurlijk ik weet niet of dat bij jou ook het geval is maar mijn zoontje is nogal een fijn manneke en tja er zijn nogal grote kleuters in zijn klas en als die dan toevallig is een duwke geven komt dat ook harder aan he met die fijne ventjes!
Ik zou me zeker niet al te veel zorgen maken hoor, en vertel gewoon aan de juf hoe je je voelt en dan kan zei wel zeggen of hij inderdaad geplaagd zou worden of pijn gedaan zou worden door dat ene kindje, of mischien kan zei dan even een oogje in het zeil houden om te kijken hoe jou kleine schat zich gedraagd.
Het is niet makkelijk om ons voor te stellen hoe onze schatjes zich gedragen en voelen vanaf de dag ze naar school gaan.
Ik schrok ook toen de juf zei ja hij zegt van de hele dag niets en hij is ook heel verlegen of werkt soms niet zo goed mee bij het knutselen omdat hij dan staat de dagdromen, terwijl hij thuis een enorme opgewekte en babbelige kleuter is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

groetjes Nikky

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]