< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Kleuters » Kleuter in tranen!!! Help!!!

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Kleuters
Kleuter in tranen!!! Help!!!
19/01/2007 @ 09:39
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochter is eergisteren 4 jaar geworden, dus tijd voor de kleuterschool.
Gisteren ging het heel goed, maar vandaag was het huilen geblazen.
Dikke tranen!
Mijn hart breekt als ik haar zo zie, en het liefst zou ik dan met haar mee huilen.
Was dat bij jullie ook zo?
En hoe lang duurde het voordat je ze wel lachend achter kon laten?

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
19/01/2007 @ 10:25
Hilde

Heel goed van je dat je niet mee huilt! Het zou haar misschien pijn doen als ze ziet dat haar mama zo verdrietig is, en dan zou ze misschien nog harder huilen.

Bij ons was het 1e half jaar moeilijk na elke schoolvakantie: elke keer nieuwe kindjes bij. Hij huilde niet hoor, maar hij wou niet binnengaan door de poort.
Hij heeft ook nooit gespeeld op de speelplaats tot onlangs. Bijna een jaar heeft dat dus geduurd dat hij aan de juf haar handje stond te staan. Heel bedeesd.
Het betert wel hoor, je moet het gewoon effe tijd geven.
En het afscheid best zo kort mogelijk houden, hoe lastig dat ook is. Ik ben nooit aan de poort blijven staan om zo wat te staan zwaaien. Nu doe ik dat af en toe omdat ik tijd heb, maar ik wil er geen gewoonte van maken.

Bij de ene heeft dat gewoon wat langer tijd nodig dan bij de andere... maar wat je voelt is heel normaal hoor

Link naar deze reactie
19/01/2007 @ 12:02

hallo
de eerste schooldag van ons meisje ga ik nooit vergeten de eerste dag zoals je zegt geweldig ik had speciaal 2weken verlof 1week samen met papa genomen het was tieren en schoppen bij ons meisje erg echt erg ik keerde altijd al huilend naar huis. als we haar gingen halen begon ze terug te huilen maar de juf zei dat ze het goed deed in de klas wel nog wat afstandelijk maar ze liet haar op haar gemak ontdooien
we bleven ook niet gewoon in de klas bij de juf het was een ramp toen we terug moesten gaan werken moest ze s'morgens naar de opvang en raar maar waar maar vanaf die dag gaat ze heel graag naar school.
zelfs nu ik thuis ben door mijn zwangerschap wilze naar lut(opvang)

het is natuurlijk leuker als ze graag gaan maar dat komt wel er positief over praten en zo

succes wendy

Link naar deze reactie
19/01/2007 @ 18:02
Nicole

Hey,

bedankt voor jullie reacties, ik bijt even door de zure appel heen.
Mijn dochter had weer een nieuw idee; ze belden op, of ze miss iets aan haar darmen had, omdat ze al een helf uur op het toilet zat te huilen.
Dat had ze op de peuterspeelzaal ook eens gedaan, in de hoop dat ik haar op zou halen.
Ik heb mijn tranen ingeslikt, en gezegd dat het om aandacht was.
Klopte ook wel, want toen ik haar ophaalde aan het eind van de ochtend, vertelde de lerares, dat ze haar van het toilet had afgehaald, en dat ze 5 minuten heel boos is geweest, en toen is ze weer gaan spelen, en was er niks meer aan de hand!
Wat zijn ze toch slim tegenwoordig, die kinderen!

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
28/01/2007 @ 19:53
Kelly

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Rhune gaat sinds september naar school, veel wenen doet hij niet meer , alleen na een schoolvakantie, maar ik weet dat het aandacht trekken is dat hij doet, als de papa hem naar school brengt of mijn moeder is er geen enkel probleem , maar als ik hem naar school breng amai, wenen doet hij nu wel nie meer maar zo aan mijn broek hangen en moet hem nu altijd aan de juf geven , als ik dan even wacht achter het hoekje dan zie ik dat het nog geen 5 sec duurd of hij is gaan spelen, dus echt doorbijten hoor.

prettige zondagavond verder

Kelly

Link naar deze reactie
28/01/2007 @ 20:58
Nicole

Hoi Kelly,

Ik ben er ondertussen ook wel achter, dat het bij Fleur ook alleen aandacht trekken is.
Vanavond breng ik haar naar bed, en nog geen kwartier later is het huilen, want ze voelt zich niet lekker.
Ik vraag waar ze zich niet lekker voelt, wijst ze onder haar oksel.
Dus ik vraag of ze eerlijk wil zijn.
Zegt ze dat ze niet naar school wil morgen, want dan mist ze mij zo.
Ik heb gezegd dat ze toch gaat.
Flink huilen natuurlijk, maar 5 minuten later sliep ze.
Ik vind het wel moeilijk om zo streng te zijn, maar ze zal er toch aan moeten wennen.
Bedankt voor je reactie!

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
01/02/2007 @ 14:05
Claudia_D

Online Status Stuur bericht
Hallo Nicole,

onze kindjes zijn even oud, jou dochtertje 1 dag ouder . Mijn dochter gaat sinds de 22ste naar school. Is jou dochter altijd bij je thuis geweest of is ze wel eens op de kinderopvang of peuterspeelzaal geweest?
Julia ging 2 dagen in de week naar de kinderopvang en moet er nu erg aan wennen dat ze ineens 5 dagen in de week weg moet. Ze hebben woensdag en vrijdagmiddag vrij hier. Ze was wel direct de eerste week vanaf woensdag ziek, ze had buikgriep en maandag ochtend had ze dan ook nog niet zoveel zin om te gaan, ik vertelde dat ze dan allemaal leuke dingetjes kon leren op school en toen had ze ineens wel weer zin. Ik denk dat ze gewoon moeten wennen aan het nieuwe, dus naar school gaan en het ritme.
Hopelijk dat Fleur ook snel went op school.

Groetjes Claudia

Link naar deze reactie
01/02/2007 @ 14:58
Nicole

Mijn dochter heeft wel op de peuterspeelzaal gezeten, maar dat was maar voor 8 weken.
Sinds dinsdagmiddag gaat het opeens heel goed.
Nu is het donderdag, en ze heeft niet meer gehuild.
De reden????
Een vriendinnetje!!!!!
Ze heeft nu een aantal dagen met hetzelfde kindje gespeeld, en ze kan nu al niet wachten om ze morgen weer te zien.
Ik ben blij, dat het toch nog snel is gegaan!

groetjes Nicole

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]