[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/01/2007 @ 20:51 Rendy ![]() | hey iedereen, Ik vraag mij af rond welke leeftijd de voorhuid van het piemeltje naar achter moet gaan? Groetjes |
20/01/2007 @ 21:09 ![]() | dat is verschillend per kind. bij mijn zoon was dat rond zijn 6de jaar. bij de ene laat de voorhuid eerder los en bij de ander later. pat |
| 20/01/2007 @ 21:30 Rendy ![]() | patricia, Bedankt voor je reactie. Groetjes |
| 23/01/2007 @ 20:33 Britt | Onze kinderarts heeft geadviseerd om ca. 1x per maand tijdens het badderen voorzichtig het voorhuidje een beetje terug te schuiven en wat schoon te maken. Vooral niets forceren. |
| 08/02/2007 @ 14:11 Daisy | Ik heb nog een vraagje. Mijn zoontje wilt niet dat we aan zijn piemeltje komen. Niet bij het verschonen of als we hem wassen. Wilt dat zeggen dat hij pijn heeft aan zijn piemeltje of dat het heel gevoelig is? |
| 11/02/2007 @ 09:58 Rendy ![]() | Hey daisy, Daar heb ik spijtig genoeg geen antwoord op. En de kinderarts of van kind en gezin, mogen zij er niet aankomen? Groetjes |
| 17/04/2007 @ 13:29 edwin | Met deze vraag loop ik ook al een tijdje, onze zoon is nu ruim 2 jaar, ik heb ook al geprobeerd het voorhuidje te verschonen, maar dat lukt momenteel niet.... welke leeftijd mag / moet je dit proberen. Hij heeft nergens last van, maar beter voorkomen dan genezen, is het erg dat het nu nog niet lukt?? Vreemde is dat er weinig advies over dit onderwerp gegeven en te vinden is.. |
| 17/04/2007 @ 13:48 Astrid ![]() | Nog nooit van gehoord dat je daarop moet letten, niet van de kinderarts, niet van het consultatiebureau. Wij doen daar dus niks aan. |
| 17/04/2007 @ 18:59 Raponsje | Hoi, Bij mijn zoontje heeft de kinderarts dit gedaan toen hij ongeveer 1 jaar was. Dat ging redelijk gemakkelijk en hij heeft er geen pijn aan gehad. Wij wisten van in t begin dat dit rond de leeftijd van 1 jaar moet gebeuren en kind en gezin raadde ons dan ook aan om het de eerste keer door een kinderarts te laten doen. Sindsdien trek ik dagelijks de voorhuid voorzichtig achteruit en spoel het met wat water (zonder zeep uiteraard). Hij vind dit echt niet leuk maar ik probeer het altijd zeer voorzichtig te doen en als hij samen met zijn papa in bad gaat toont hij voor zodat hij het binnen een tijdje zelf kan doen. Groetjes, |
| 18/04/2007 @ 12:37 Raponsje | Hoi Anneke, Ik weet niet of dit normaal is of niet, maar ik meen me te herrineren dat mijn vriend dit ook heeft gehad toen hij klein was en dat ze dit dan geopereerd hebben. Mss kan je eens naar de huisarts gaan of eens bellen naar Kind en Gezin (zij hebben zo'n nr waar je terecht kan met al je vragen) zij zullen je waarschijnlijk wel kunnen vertellen of je je al dan niet ongerust moet maken. Dit vond ik op het internet: 'De testikels (zaadballen) ontwikkelen zich bij jongetjes tijdens de zwangerschap in de buikholte. Ongeveer een maand vóór de geboorte zijn de testikels via de lies in de balzak (scrotum) ingedaald. Normaal gesproken heeft een jongetje bij de geboorte twee zaadballen in zijn balzak. Soms blijft indaling achterwege. Eén of beide zaadballen blijven dan in de buikholte of lies zitten. Op latere leeftijd kunnen hierdoor problemen met de vruchtbaarheid ontstaan. Een niet ingedaalde testikel heeft geen invloed op de potentie. Zijn de zaadballen rond het tweede levensjaar nog niet ingedaald, dan is medisch ingrijpen wenselijk.' Ik denk dus niet dat je je echt zorgen moet maken, maar ik zou het zeker bespreken met je ka als je volgende maand moet gaan. Groetjes, |
| 18/04/2007 @ 14:33 Anneke ![]() | bedankt voor de info, ga het op 15 mei zeker bespreken met dokter bij kind in gezin, arthur is dan 15 maand en dan kunnen we nog zien watt we ermee doen! echt super bedankt! |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

piemel