< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » piemel

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
20/01/2007 @ 20:51
Rendy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey iedereen,

Ik vraag mij af rond welke leeftijd de voorhuid van het piemeltje naar achter moet gaan?

Groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2007 @ 21:09

dat is verschillend per kind.

bij mijn zoon was dat rond zijn 6de jaar.
bij de ene laat de voorhuid eerder los en bij de ander later.

pat

Link naar deze reactie
20/01/2007 @ 21:30
Rendy

patricia,

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Link naar deze reactie
23/01/2007 @ 20:33
Britt

Onze kinderarts heeft geadviseerd om ca. 1x per maand tijdens het badderen voorzichtig het voorhuidje een beetje terug te schuiven en wat schoon te maken. Vooral niets forceren.

Link naar deze reactie
31/01/2007 @ 09:19
fientje

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Met ons zoontje zijn ze begonnen toen hij 8 maand was.
Nu nog steeds controleren ze dit bij elke raadpleging, maar mijn man doet dit elke 2 dagen want het heeft de neiging om vast te kleven.
Groetjes

Fientje

Link naar deze reactie
08/02/2007 @ 14:11
Daisy

Online Status
Ik heb nog een vraagje. Mijn zoontje wilt niet dat we aan zijn piemeltje komen. Niet bij het verschonen of als we hem wassen. Wilt dat zeggen dat hij pijn heeft aan zijn piemeltje of dat het heel gevoelig is?

Link naar deze reactie
11/02/2007 @ 09:58
Rendy

Hey daisy,

Daar heb ik spijtig genoeg geen antwoord op.
En de kinderarts of van kind en gezin, mogen zij er niet aankomen?

Groetjes

Link naar deze reactie
29/03/2007 @ 20:37
nicole

hoi ik heb een andere vraag.

mijn zoontje nu 15 maanden had gister avond ineens een rood een erg dik piemeltje, en vandaag zag ik dat het nog zo was ik heb hem maar in een badje gezet zonder zeep even weken dacht ik, en nu vanavond is het nog steeds dik iets minder dan gister denk ik en ee kwam iets uit, het leek een beetje op sperma maar volgens mij is het etter of pus het is heel licht iets geel.
hij heeft er geen last van. ik denk dat ik morgen ochtend lang de dokter ga want dit weekend gaan we naar center parcs.
heeft iemand hier ervaring mee
ik verschoon hem altijd heel snel hij heeft nooit langer dan 5 min een poepbroek!
waar komt dit door!

alvast bedankt!

liefs nicole

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:29
edwin

Met deze vraag loop ik ook al een tijdje, onze zoon is nu ruim 2 jaar, ik heb ook al geprobeerd het voorhuidje te verschonen, maar dat lukt momenteel niet.... welke leeftijd mag / moet je dit proberen.

Hij heeft nergens last van, maar beter voorkomen dan genezen, is het erg dat het nu nog niet lukt??

Vreemde is dat er weinig advies over dit onderwerp gegeven en te vinden is..

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:48
Astrid

Nog nooit van gehoord dat je daarop moet letten, niet van de kinderarts, niet van het consultatiebureau. Wij doen daar dus niks aan.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 18:59
Raponsje

Hoi,

Bij mijn zoontje heeft de kinderarts dit gedaan toen hij ongeveer 1 jaar was. Dat ging redelijk gemakkelijk en hij heeft er geen pijn aan gehad. Wij wisten van in t begin dat dit rond de leeftijd van 1 jaar moet gebeuren en kind en gezin raadde ons dan ook aan om het de eerste keer door een kinderarts te laten doen.
Sindsdien trek ik dagelijks de voorhuid voorzichtig achteruit en spoel het met wat water (zonder zeep uiteraard). Hij vind dit echt niet leuk maar ik probeer het altijd zeer voorzichtig te doen en als hij samen met zijn papa in bad gaat toont hij voor zodat hij het binnen een tijdje zelf kan doen.

Groetjes,

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 19:33
Anneke

goh, ik ben helemaal verbaasd, had daar nog helemaal niet bij stilgestaan. Bedankt voor al jullie adviezen hier!

Ik heb ook nog een vraagje, mijn mannetje is nu bijna 15 maand en één van zijn balletjes is nog steeds niet helemaal ingedaald. Zijn er nog mama's van jongetjes die dit al opgemerkt hebben of is dit niet normaal. Ik moet pas binnen een maand terug naar kind en gezin en het lijkt me zo raar om alleen daarvoor naar ka te gaan.

Alvast bedankt !

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 12:37
Raponsje

Hoi Anneke,

Ik weet niet of dit normaal is of niet, maar ik meen me te herrineren dat mijn vriend dit ook heeft gehad toen hij klein was en dat ze dit dan geopereerd hebben.

Mss kan je eens naar de huisarts gaan of eens bellen naar Kind en Gezin (zij hebben zo'n nr waar je terecht kan met al je vragen) zij zullen je waarschijnlijk wel kunnen vertellen of je je al dan niet ongerust moet maken.

Dit vond ik op het internet: 'De testikels (zaadballen) ontwikkelen zich bij jongetjes tijdens de zwangerschap in de buikholte. Ongeveer een maand vóór de geboorte zijn de testikels via de lies in de balzak (scrotum) ingedaald. Normaal gesproken heeft een jongetje bij de geboorte twee zaadballen in zijn balzak. Soms blijft indaling achterwege. Eén of beide zaadballen blijven dan in de buikholte of lies zitten. Op latere leeftijd kunnen hierdoor problemen met de vruchtbaarheid ontstaan. Een niet ingedaalde testikel heeft geen invloed op de potentie. Zijn de zaadballen rond het tweede levensjaar nog niet ingedaald, dan is medisch ingrijpen wenselijk.'

Ik denk dus niet dat je je echt zorgen moet maken, maar ik zou het zeker bespreken met je ka als je volgende maand moet gaan.

Groetjes,

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 14:33
Anneke

bedankt voor de info, ga het op 15 mei zeker bespreken met dokter bij kind in gezin, arthur is dan 15 maand en dan kunnen we nog zien watt we ermee doen!

echt super bedankt!

Link naar deze reactie
18/04/2007 @ 20:03
nicole

hoi ik vind het maar vreemd, je hoort toch verschillende dingen. ik had juist gehoord dat je zoontje bij een leeftijd van ongeveer 8 zijn voorhuidje zonder problemen iets naar achter kan trekken en dat het daarvoor niet eens mag gewoon ter bescherming van, bij mijn zoontje wil het huidje maar een heel klein beetje naar achter en verder doe ik het ook niet vooral niet als het pijn doet lijkt mij niet zo goed!

Als het echt nodig was dan zou er wel wat meer bekentheid aan gegeven zijn denk ik.

liefs nicole

Link naar deze reactie
20/04/2007 @ 20:58
Astrid

Volgens mij is dit echt niet nodig. Ze hebben dit vroeger bij mijn zwager gedaan hoorde ik van mijn schoonmoeder. Dat had helemaal niet gemogen. Hij had een scheurtje daar en pijn en bloeden. Met plassen deed het zeer. Volgens mij is het nergens voor nodig hoor.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]