[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/01/2007 @ 21:32 Jana | hey allemaal dit is de eerste keer dat ik op een forum schrijf maar ik ben er door wat op te zoeke op geraakt en dacht ik ga hier toch ook eens neer schrijven ik ben een 24 jarige vrouw ik ben een jaar afgestudeert als maatschappelijk werkster en werk nu bij een clb ik heb al 4 jaar een relatie met tom (43) dit is nooit gemakkelijk geweest want ik heb hier heel veel negatieve reacties op gehad van famillie , ouders en vrienden maar ik zie hem doodgraag dat ik mij er niet veel van aantrok natuurlijk kwetst het je wel maar .. tom is een al 10 jaar gescheiden en heeft een zoon en een dochter -> tim en leen 16 en 15 ik ben vanaf het begin van onze relatie met hun in contact geweest voor hen beter te leren kennen ze waren altijd heel koel en afstandelijk maar tom zei dat ze er vast nog aan moesten wennen ik woon nu een jaar bij hun in en het is een echte ramp! tim en leen hebben co ouderschap maar we zijn er over aan het denken om ze om de 14 dagen een weekend te laten komen ![]() ik vind dit echt erg ik probeer alles te doen voor die kinderen ik rij 5 keer per week voor hun trainingen , dan gaan we zondag's mee naar hun wedstrijd , ik help hen bij schoolwerk waar het nodig is , ik accepteer zo maar dat de laatste 5 min voor het eten beslist word dat er nog 3 man extra mee eet enz enz ik versta heus wel dat het voor hen niet gemakkelijk is maar dit is het voor mij ook niet oke ik wist goed genoeg op voorand waar ik aan begon maar dit ? ik voel me gewoon gebruikt ik moet alles voor hen doen maar zij doen niets voor mij om nog maar 1 voorbeeld te moeten geven eh tim moest een heel groot werk voor school maken en ik wist daar best veel vanaf van vroeger nog dus ik heb hem echt heel hard geholpen ik heb zelfs een 2 uur in de auto gezeten voor materiaal te gaan halen die hij kon gebruiken toen hij het helemaal af had vroeg tom om het is mogen na te lezen en op het laatst moesten ze de gebruikte bronnen opschrijven en weet je wie hij als bron had opgeschreven zijn moeder ik was er echt kapot van ik had zo goed mogelijk alles gedaan en dan krijg je stank voor dank ik sta dikwijls om 5 uur op om meneer te gaan halen van een fuif en dit moet dan allemaal maar kunne nmaar ik krijg nooit een dankuwel tom heeft vaak hevige discussie's over mij met zijn kinderen maar uiteindelijk het blijven nog zijn kinderen ik weet het allemaal niet meer ik heb al vaak gedacht anders moet ik toch maar apart gaan wonen maar ik zie tom zo doodgraag bij mij ouders moet ik is niet komen uithuilen want dan krijg ik te horen 'je hebt er zelf voor gekozen we hebben gezegt dat het niets voor jou was ' hun moeder heeft ook een nieuwe partner en die kan niets verkeerd doen daar gaat het allemaal reuze en dat krijg ik ook altijd als verwijt 'daar gaat het zo ' of 'die nieuwe vriend van oz ma is toch wel beter ze ' ik weet niet meer wat ik moet doen moet ik opgeve voor zijn kinderen of moet ik verder gaan en er niets meer voor doen .. ik weet het allemaal niet meer groetjes jana |
| 26/01/2007 @ 21:23 Lieze | Dag Jana, Nou dat lijkt me voor jou geen ideale situatie. Ik zou eigenlijk ongeveer dezelfde raad geven als leonie. Je moet iets meer aan jezelf denken en niet zoveel moeite doen voor hen. Niet dat je niets meer moet doen hé zeker niet, je moet blijven interesse tonen, maar je zal ook je grenzen moeten trekken anders lopen ze zo over je heen. Nu lijkt het alsof ze geen respect hebben voor jou. Het is ook wel een moeilijke leeftijd, ze zijn veel met zichzelf bezig en denken misschien niet aan hoe jij je voelt. Kan je niet met hen praten? Zijn ze volwassen voor hun leeftijd of niet? Ik zou zeker niet aanraden om hen maar om de twee weken in het weekend te zien. Zo zal het niet beteren en ze kunnen je dit kwalijk nemen. Ik zou zeggen hou vol, blijf je best doen, maar laat niet over je heen lopen. Binnen een paar jaar kan het al helemaal anders zijn, ze zijn dan wat ouder en zullen misschien beseffen wat jij al allemaal voor hen hebt gedaan! Het blijven de kinderen van je vriend en dat verandert nooit, het is leuker om een goede relatie te hebben, ook met hen. |
| 28/01/2007 @ 18:22 Jana | heey dankje wel voor jullie reacties ze zijn wel volwassen voor hun leeftijd maar dan heb ik het over dat ze allebei een relatie hebben , dat ze allebei uit gaan en dat ze veel vrijheid krijgen ik denk ook wel dat ze volwassener of meer zelfstandig zijn geworden door de scheiding want vroeger moesten ze hun vader veel helpen nu komt kuizen , koken de strijk enz op mijn rug ik mag zeker niet klagen want tom kookt graag dus en hij zal heus ook wel eens stofzuigen voor mij hoor maar ik wil hier wel mee aantonen dat ze sinds dat ik er ben eigenlijk een beetje rotverwend worden alles mag en alles kan en ze moeten niets doen ze moeten enkel presteren op school en met het lopen van hun vader en moeder ik heb er al over proberen te praten met tom over hun opvoeding maar hij voelt zich schuldig dat hij al gescheiden is en daarom staat hij meer toe weet je dat daarnet tom aan het koken was en hij was zich echt aan het uitsloven hoor en tim en leen hadden vandaag gelopen en waren beide eerst ze komen binnen en tim zegt dat hij liever op restaurant gaat en weet je wat tom zegt oke dan boek ik zo wel even iets je hebt tenslotte gewonnen sorry maar dit begrijp ik niet hij zit zich zo uittesloven voor lekker te koken we gingen er een gezellig avondje van maken en nu gaan we op restaurant oke ik vind dat ook wel leuk maar ik snap niet dat tom daar zo snel in toegeeft oke morgen moeten ze weer voor een week naar hun moeder maar dan nog het eten dat hij klaar maakte was ook lekker geweest ...tja ik ga douche en me omklede groetjes jana |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

ik word niet geaccepteerd

sorry maar dit begrijp ik niet hij zit zich zo uittesloven voor lekker te koken we gingen er een gezellig avondje van maken en nu gaan we op restaurant oke ik vind dat ook wel leuk maar ik snap niet dat tom daar zo snel in toegeeft oke morgen moeten ze weer voor een week naar hun moeder maar dan nog het eten dat hij klaar maakte was ook lekker geweest ...