[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 27/01/2007 @ 19:39 FLIE | Hallo, Kan iemand mij meer info geven over de zogenaamde toetertesten van de 3de kleuterklas? De schoolrijpheidstesten die worden uitgevoerd in de maand februari. Ik zou graag willen weten wat de kleuters moeten scoren om goed te zitten en wat het minimum / gemiddelde is? Groetjes |
| 28/01/2007 @ 13:03 FLIE | Geen kleuterjuffen onder ons?? |
| 30/03/2007 @ 20:33 lesley&co | Hoi Het is al van even gelden dat je dit berichtje gepost hebt, maar ik kom nu nog maar voor de eerste keer op dit onderwerp kijken. Ik ben een kleuterjuf en kan je dus wel wat meer vertellen over die toetertesten. In de eerste helft van het schooljaar nemen we een toetertest af, de tweede helft van het jaar nemen we een contrabastest af. Dit komt overeen met een toetertest maar is moeilijker. Ik geef les in een 100% alochtonen school. Bij ons scoren de kinderen zeer zwak! ze halen vaak amper de helft van de punten. Om een goede score te hebben mogen de kinderen eigelijk maar een paar fouten hebben. Moest de scoren laag zijn wees dan niet bang. Dit geeft een goede indicatie van wat je kind kan en wat er nog niet goed gaat. Hier kan je dan thuis verder op oefenen. nog meer vragen, vraag maar .... lesley&co |
| 27/06/2007 @ 19:32 | hallo, ik ben al een hele tijd op zoek naar een voorbeeld van de toetertest en kontrabastest, tevergeefs.. ik vind deze nergens. kan iemand mij hierbij helpen ??? alvast bedankt ! mailtje altijd welkom! groeten, Delphine ![]() |
| 29/09/2007 @ 16:50 | beste ik ben op zoek naar de toetertesten en de contrabastesten. Is er iemand die voor mij hier voorbeelden van heeft? Zijn dat eigenlijk allemaal dezelfde testen of kunnen die van school tot school verschillen? En hoe gaat dat eigenlijk juist in zijn werk? En hoe worden deze testen beoordeeld? Alvast bedankt voor de moeite. groetjes san |
| 12/01/2008 @ 13:06 | Wie kan mij de toetertestjes van de 3de kleuterklas toesuren? Mvg |
| 12/01/2008 @ 16:33 B | Sorry mensen, maar ik denk dat het echt niet de bedoeling is dat je thuis die testen hebt en eventueel eens laat maken door je kleuter... De kleuterjuffen hebben dan weer geen duidelijk beeld van je kleuter! Als je bezorgd bent, is het dan niet beter om eens aan de juf van je kleuter te gaan vragen hoe het met je kleuter gaat? Of dat je eens gaat vragen wat ze allemaal testen met zo'n test en dan die dingen gaat oefenen met je kleuter thuis? Er zijn heel wat oefenboekjes op de markt waar je juist dezelfde dingen kunt inoefenen als wat ze vragen op de "toeter" |
| 17/03/2008 @ 13:34 | Kan iemand mij enkele voorbeelden bezorgen? Of zeggen welke boekjes hiervoor het meest geschikt zijn? leeftijd 4-6 jaar of leeftijd 5-7 jaar |
| 17/03/2008 @ 14:11 Katie | Hé, Toeters en Kontrabas zijn geijkte toetsen, dwz dat de scores een beeld geven van wat een kleuter kan in vergelijking met andere kleuters van dezelfde leeftijd in Vlaanderen, de test is opgesteld door het CLB. De scores houden ook rekening met de maand waarin je kindje geboren is, kindjes die in december geboren zijn worden 'milder' beoordeeld dan kindjes die in januari geboren zijn. Het is dus niet de bedoeling van de test thuis reeds af te nemen want dan zegt zo'n score niets meer! De Toeters wordt normaal gezien eerst afgenomen (begin februari)en de Kontrabas een tijd later met de kleuters die voor Toeters nogal laag scoorden (het zijn 2 verschillende maar gelijkaardige testen). En de toetsen geven inderdaad gewoon aan of een kind klaar is om het eerste leerjaar aan te kunnen. Groetjes, K (kleuterleidster) |
| 17/03/2008 @ 19:01 B | Rita, hoe oud is je kindje? |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

toetertesten