< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » miskraam bij eerste zwangerschap

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
miskraam bij eerste zwangerschap
22/05/2008 @ 14:32
Fietje

Online Status Bekijk profiel
Hoi lieve meiden,

Hier ben ik eens! Sorry dat ik zo lang op me liet wachten maar ik ben niet achter een pc geraakt de laatste dagen.

Garnaaltje, ivm je vraagje over de voorhuid. Bij Leander zit dat ook nog vast hoor. Onze kinderarts zei dat we dat nu zeker niet moeten forceren en ons pas zorgen moeten maken als Leander 2 jaar is als de voorhuid niet los zit. Momenteel blijven wij er dus af en forceren we niets. Onze kinderarts zei dat het heel normaal is dat het nog vast zit. We moeten gewoon goed zijn piemel wassen zodat het hygienisch blijft.
Wij zijn trouwens voor Leander zijn reflux ook naar een osteopaat geweest. We zijn 3x geweest en Leander zat ook helemaal vast door mijn bevalling en omdat hij ook 3 weken heeft vastgezeten in mijn bekkenbodem. Ik moet zeggen: het heeft echt wonderen gedaan die osteopaat! Ik zou het iedereen aanraden.
Ivm je schrik voor wiegendood: als je echt zo'n schrik hebt dan laat je Finn beter gewoon testen. Finn heeft er geen pijn van en jij zal meer opgelucht zijn als je weet dat hij geen risico-baby is. Je zal veel meer van het mama-zijn kunnen genieten en het zal een zorg minder zijn. Ik kan je maar 1 raad geven: volg je moederhart en moederinstinct hierin. Als je wiegendood van dichtbij hebt meegemaakt dan sta je er veel meer bij stil, bij mij is het net zo door mijn familiale achtergrond.

Akiki, net als Jasper heeft Leander in de voorbije 4 dagen ook z'n handjes ontdekt! Niet te doen hoe hij op z'n handjes zit te sabbelen. Erg grappig om te zien. We hebben hem al 1x in slaap gevonden met zijn duimpje in zijn mondje.

Ivm de wiegendoodtest: we zijn opgelucht dat het achter de rug is en blij dat we het gedaan hebben. Het was wel erg zielig om Leander zo te zien liggen. Leander moest om 17h00 binnen in het ziekenhuis. Om 20h30 hebben ze hem dan beginnen testen. Ze kleven elekroden op het buikje, op het hartje, op het voorhoofd, achterhoofd en onder het neusje. Over het hoofdje doen ze dan een netje zodat de elektroden mooi blijven zitten (het gezichtje blijft uiteraard vrij zodat ze nog kunnen drinken). De elektrode van de hartslag meet de hartactiviteit via een ECG. Als Leander dan in slaap viel kon je mooi zijn slaappatroon volgen, kon je zien of hij teveel zweette tijdens het slapen (wat kan wijzen op risico-baby voor wiegendood), testen ze de huidskleur bij het slapen (als kindjes erg wit wegtrekken kan dit ook een indicatie zijn voor wiegendood). De elektroden op de buik meten dan hoeveel je kindje ademhaalt tijdens het slapen. Er is ook een alarm ingesteld voor als ze 20 seconden stoppen met ademen, dan gaat het alarm uiteraard af. De elektroden op het hoofdje meten de hersenactiviteit bij het slapen.
Ze hebben Leandertje kunnen testen tot 8h00 's morgens omdat hij gans de nacht al doorslaapt.

Ondertussen weten we dus ook het resultaat en Leander is geen risico-baby. Wel een enorme opluchting voor ons na hetgeen we ook voorgehad hebben een grote week terug en met mijn familiale achtergrond. Wij hoeven ons dus geen zorgen te maken, maar ik laat hem toch verder slapen op de Angelcare-matjes. Dat geeft toch een extra geruststelling voor mij 's nachts. We hebben ze toch cadeau gekregen, anders ligt het hier ook maar.

Trouwens, ik heb een leuke tip gekregen van een vriendin van mij voor als de kindjes naar de creche of dagmoeder gaan om verkoudheden te vermijden, nl. een gepersonaliseerd tutje waar het kindje zijn naam op staat, zo kunnen de tutjes in de crèche of bij de onthaalmoeder niet verwisseld worden. Je vindt alle informatie op http://www.mijnfopspeen.be
Ik vind het wel een leuk idee in ieder geval.

Ik ben er mee weg. Ik moet nog om boodschappen enzo.

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:09
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi meiden!

wat een weersverandering ineens! Het komt hier met bakken uit de hemel!Eerst lekker die zon(gisteren hebben we nog gebarbequed!)en nu ineens regen.

Sophie, wat een opluchting voor jullie dat Leander geen risico-baby is!En je hebt gelijk als je hem ondanks dat toch op die matjes laat slapen hoor want het is wat je zegt, je hebt ze toch al in huis en baat het niet dan schaad het niet!.Veiligheid gaat boven alles toch!

Garnaaltje, ik heb zelf nog niets gevraagd aan mijn kinderarts wat betreft zijn piemeltje en het voorhuidje.Ik zal dat zeker de volgende afspraak een vragen aan haar. Wel is er gekeken naar zijn balletjes want 1 van de 2 is nog niet geheel ingedaald. Ze kon hem wel voelen en dat was goed zei ze, dus we gaan er van uit dat die wel op zijn plaats zal komen.
Ik vond het trouwens zeker wel heel fijn dat iemand mij nu heeft verteld dat het goed gaat met onze Djoshua!En ik weet ook dat ik met wat voor vraag dan ook elke dag kan bellen!Dat geeft toch ook wel geruststelling. Verder ben ik voor mijn eigen rust en gevoel weer begonnen met Gravitamon(Vitaminen met onder andere B6, wat heel goed schijnt te zijn voor het neerslachtige gevoel en de emo buien) en met de (nieuwe)pil(cerazette).

Vraagje trouwens...heeft er al iemand zijn regels terug?Ze kunnen lang weg blijven als je borstvoeding geeft hoorde ik. Ik heb nog niets gemerkt.Maar we kunnen dus wel gewoon alweer zwanger worden begreep ik.Wat zit een lijf toch raar in elkaar!
O en mijn vriend wil heel graag weer vrijen. Ik wil het ook wel weer maar vind het toch ook een beetje eng. Ik ben ergens bang dat het pijn zal doenKlinkt misschien stom?
Hebben jullie alweer gevreeen?(Sorry voor de persoonlijke vraag)

Garnaaltje, ik hoop dat jullie Finn zich beter zal voelen door de hulp van de osteopaat.Want het is maar moeilijk he als je kindje iets mankeert en je kan er zo weinig aan doen.Nou mankeert Djoshua eigenlijk niets dus ik mag niet klagen maar ik begrijp het wel hoor!

Sweety,"vorig weekend zo'n warm weer en dan nu weer dat temperatuurverschil!Typisch voor belgie he." Dat kennen wij in Nederland helaas ook hoor!Hihi!
Djoshua is vooral smorgens heel vrolijk(totaal geen last van een ochtendhumeur!).Hij kan dan ook heel gezellig liggen te brabbelen!Heerlijk om naar te kijken en te luisteren he! Sinds deze week grijpt hij ook dingetjes vast zoals zijn spuugdoekje, knuffel of, tijdens het drinken,mijn bh!Hij vind het ook prachtig om naar zijn mobiel te kijken of gewoon naar het licht of de ramen(ook licht)

Ik lees Djoshua ook al voor uit zijn boekjes en hij luisterd dan echt naar mijn stem.Ook kijkt hij soms echt naar de kleuren of plaatjes in het boek.Het schijnt voor de taalontwikkeling best goed te zijn om al vroeg te beginnen met voorlezen/zingen.dus die 2 dingen doe ik dan ook graag met hem!

Akiki, wat is Jasper snel!Dat hij al bijna zelf kan zitten! En ook al lekker brabbelen!Ik vind dat echt leuk om naar te luisteren!Djoshua zet zich ook graag af tegen onze handen en schuift dan ook vooruit!Hij beseft alleen nog niet echt waar hij mee bezig is!Maar wij zijn steeds opnieuw super trots als we weer iets nieuws bij hem zien!
En wat fijn dat jullie huisje nu gaat opschieten!Is toch prettig he als dingen af raken!

Wel terwijl ik dit allemaal typ, ligt mijn mannetje inmiddels op mijn arm te slapen daar hij het in zijn bedje absoluut niet naar zijn zin had!En dicht bij mama is het gewoon het fijnst!Stiekem is hij al een beetje verwend!

Nou ik ga hem eens neerleggen en hopen dat hij dan even blijft slapen zodat ik kan ontbijten!

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:33
akiki

hoi,
pff ik ben stikkapot... Jasper heeft al enkele dagen last van zijn 12-weken sprongetje, en dat wordt echt vermoeiend voor mij. Hij drinkt heel onregelmatig, is soms super aanhankelijk, soms begint hij dan weer te krijsen zonder reden en krijg ik hem nauwelijks kalm. Vorige nacht moest ik hem gedurende vier uur lang elk kwartier zijn tuutje geven. Pff. Ik hoop dat ik gauw terug mijn kalme, blije, actieve baby terug heb!!
Ik zal niet op iedereen reageren, want ik snak naar een opwekkende douche. Maar Fietje, ik ben blij dat Leander geen risicokindje is! Toch een pak van je hart, niet?
En Cindy, wij hebben ook nog niet veel gevreeën hoor. Een stuk of zes keer. De eerste keer was toen Jasper vier weken oud was. Het was allemaal wat gevoelig, maar we hebben er onze tijd en heeeel veel glijmiddel bij gebruikt, en toen lukte het wel. De tweede keer was al veel minder lastig, en de laatste keren was het terug zoals vroeger. Dus: neem je tijd, zorg dat Djoshua goed slaapt (anders is je lichaam op Djoshua gefocust en niet op je man), en neem zeker veel glijmiddel!! En ik heb mijn regels al twee keer gekregen, denk ik: rond vier weken, en rond acht weken. Gisteren bemerkte ik terug een bloeddruppeltje, dus misschien kan het zijn dat ik nu (rond twaalf weken) al terug mijn regels krijg? Ik had gehoopt dat ik gedurende de bv van die menstruatie verlost zou zijn, maar ik heb dus pech... Nu, ik dacht dat het eerder normaal was dat je tijdens de bv geen regels kreeg, dus ik vermoed dat ik een beetje een uitzondering ben?? Geen idee eigenlijk... Soit, we gebruiken alvast condooms (had geen zin in een pil, in alweer een hormonen-shot), want het is nog niet de moment om terug zwanger te worden he!!
Garnaaltje, ik duim dat je baat hebt bij die osteopaat!!
En Cindy, Jasper is vooral sterk op fysiek vlak, maar hij houdt er bv nog niet echt van om naar de prentjes van boekjes te kijken. Elk kindje ontwikkelt op zijn eigen manier he!
Groetjes (ik had bijna geschreven 'slaapwel', zo moe ben ik).
Akiki

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 11:34
akiki

oh en nog effe: je mag niet raken aan die voorhuid!! gewoon laten zoals het is!! anders kunnen er infecties aan komen!!

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 23:09
Fietje

Hoi meiden,

We zijn net terug van een duikweekend naar Luxemburg met onze kleine Leander. Het was heel erg leuk maar super vermoeiend. Leander heeft zich echt voorbeeldig gedragen want ik zat er wat mee in aangezien we met andere mensen van de duikclub in een huisje sliepen.

Cindy, om op je persoonlijke vraag te antwoorden ....mijn man en ik hebben 3 weken nadat Leander geboren was opnieuw een poging ondernomen om te vrijen. Ik vond het ook heel erg eng. We hebben het erg op het gemak gedaan maar ik kon me echt niet ontspannen en het deed erg veel pijn bij mij, ondanks het gebruik van veel glijmiddel. We hebben die poging toen maar gestopt . Na een paar dagen hebben we het opnieuw geprobeerd en toen lukte het wel, maar het was nog steeds wat gevoelig rond de plaats van mijn knip. Een week of 5 nadat Leander geboren was, was het weer net als vroeger en had ik nergens geen last meer van. Ik kan je ook enkel maar de tip geven om het rustig aan te proberen en goed ontspannen te zijn.
Mijn regels heb ik ondertussen ook al 2x gehad. Eergisteren bemerkte ik een klein beetje bloed, maar het zet blijkbaar niet door. Een lichaam zit echt wel raar in elkaar.

Akiki, ik hoop dat Jasper zijn sprongetje snel achter de rug is zodat je weer volop van je schattig ventje kan genieten. Leander had bij zijn vorig sprongetje ook enorm veel last, dus ik hou mijn hart al vast voor binnen een 2-tal weken.

En inderdaad, het is een pak van mijn hart dat Leander geen risico-baby is. Ik ben veel meer relax nu, want tja, als het in je familie zit dan heb je toch wel schrik dat het ook bij jezelf het geval zou kunnen zijn.
Wij moeten dinsdag voor Leander zijn eerste spuitjes. Ik hoop dat het allemaal vlekkeloos zal verlopen.

Ik ga nu vlug in de douche springen. Het was een lange auto-rit en ik ben doodop.

Liefs
Sophie

Link naar deze reactie
25/05/2008 @ 23:33
Garnaaltje

Hey meisjes,

Even heel kort, want ik zoek straks mijn bed op. Ik reageer later dan wel.

Ik wil hier niet te pessimistisch klinken, maar verdorie ik ben moe moe moe moe. Afgelopen nacht was net zoals bij jou, Akiki. We hadden gisteren babyborrel en hij heeft de hele dag geslapen. 's avonds omstreeks 23.00h was dat mooie liedje gedaan. Hij was wakker tot 06.00h. Daarna sliep hij van 06.00h tot 09.00h, daarna opnieuw niet meer. Hij heeft de hele dag nauwelijks een oog dichtgedaan en hij slaapt nu nog steeds niet! Het maakt ons gek en ik ben ook wat bezorgd. Hij slaapt echt veel te weinig! Hij huilt niet echt, dus pijn heeft hij volgens mij niet meer, maar hij zeurt voortdurend. Ik dacht al aan een sprongetje, maar daarvoor is het momenteel nog ietsje te vroeg. Kan het zijn dat zijn sprongetje een weekje te vroeg komt?? Ik ben echt radeloos. De voorbije week was zo lastig met een voortdurend krijsende baby (uiteraard vooral ook voor Finn) en nu dit. Hij wil ook voortdurend vastgepakt worden. Zodra je hem in z'n bedje legt (ook al slaapt hij) is het hek van de dam...
Ik begin mijn man ook te missen, want nu werken we vooral in 'ploegen' als hij thuis is. We moeten dit doen indien we nog een beetje willen slapen... Nu is hij aan de beurt, dus ik kruip maar mijn bed in. Maar voor hoelang??

Liefs en sorry voor het geklaag en het egoïsme,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 15:36
akiki

garnaaltje, hier nog iemand die op het randje zit... Ik ben doodmoe, echt niet te doen. En mijn regels zijn dus idd doorgebroken (nu al de derde keer sinds de bevalling), en dat maakt het er niet beter op. Ik voel me soms echt zo moe. Je "op en top vrouw" voelen had ik me toch anders voorgesteld, dan continu de borsten bloot hebben, zoogcompressen én maandverband, wallen onder de ogen, ...
Soit ik wil ook niet te negatief doen hoor, want ik zie Jasper echt super graag en ik wil hem voor geen goud ter wereld meer missen. Maar soms ben ik gewoon moe, en zou ik zo graag es 24uur slapen!!
Garnaaltje, heb je al es een draagdoek overwogen? Want dat blijft hier altijd dé oplossing: jasper wil ook zo graag vastgenomen worden en wordt ook zo snel wakker als we hem wegleggen. In een draagdoek slaapt hij overdag soms twee tot drie uur aan een stuk door. En je hebt je handen vrij om nog iets in het huishouden te doen, of om boodschappen te doen en zo. En wij wikkelen Jasper ook heel stevig in als hij in zijn bedje ligt, want hij slaat zichzelf gewoon wakker.
En het kan best zijn dat Finn een weekje eerder aan zijn sprongetje begint hoor. Sowieso moet je die sprongetjes rekenen vanaf de uitgerekende datum, en niet vanaf de geboortedatum. En dan nog kan er een week speling op zitten.
Ik ga mezelf es een kop koffie zetten. Heb vannacht bijna geen oog dicht gedaan. Gelukkig heeft mijn vriend de "ochtendshift" deze morgen op zich genomen, zodat ik kon slapen van 9u tot 12u. Maar ik ben nog steeds stikkapot. Drie uurtjes slaap is niets he, na al die weken uitputtingsslag...
Sorry voor mijn gezaag hoor. Ik kom zeker nog es terug voor peptalk naar jullie toe, of om leuke nieuwtjes over jasper te vertellen!!
groetjes
x

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 19:36
sweety

Hoi meiden,

En, hoe is jullie weekendje geweest?
Mijn vriend moest Zaterdag jammer genoeg werken en vond dit wel jammer.
Dit was al de 3de keer op rij, al goed dat hij volgende week een volledig weekend thuis is!Dan gaan we samen naar het stad shoppen ;gezellig zo heel het gezinnetje samen iets doen.Daar kan ik nu nog meer van genieten dan toen we nog met 2 waren.Klinkt dat gek, of hebben jullie dat ook?
Ik ben dan zaterdag met vrienden mee geweest naar het stad zo waren Yano en ik de hele dag buiten met het goede weer.
Zondag zijn we op kraamvisite gegaan, want een vriendin is bevallen van een dochtertje yelina genaamd.Doet wel raar om ineens terug zo een kleintje te zien.En dan te zeggen dat het bijna 3 maand geleden is dat ons Yano'tje ook nog zo klein is geweest.

Garnaaltje,

Dat is idd niet plezant he om je zoontje zo te zien krijsen van de pijn.Ik hoop dat de medicatiekuur gaat helpen zodat je je vrolijk zoontje terug hebt want het is ook niet leuk voor hem om bijna niet te kunnen slapen van de pijn.Hopelijk helpt ook de osteopaat hierbij.

Cindy,

Dit probleem had ons Yano'tje ook in het begin van zijn voorkeursligging.
Maar wij hebben geen oefeningen gekregen drvoor.Nu slaapt hij zelfs op de kant die hij eerst nooit koos om op te liggen.Mss is dat zo ook bij jullie zoontje he?Dat hij dat nog wel zal doen uit zich zelf?
Maar je kunt idd wel beter als men je de raad geeft om dit alles te doen het gewoon opvolgen zoals je doet.Want het zou immers idd niet leuk zijn dat hij een heel jaar met een helmpje op moet lopen.
Ik alvast met jullie mee dat de oefeningen dit gaat verhelpen!

garnaaltje,

Dat is graag gedaan hoor!!
Wij hebben dat gehoord van de kinderarts en als het moest helpen zoals bij ons Yano'tje dan ben ik blij voor jou!Maar doe het eventueel als je hem een propere pamper gaat aandoen of tijdens zijn eten.Dan zijn ze er minder op gefocust op wat je doet.Je moet het wel 10 maal aan de ene kant doen en 10 aan de andere.
Amai, das wel heel goed nieuws he!!!Dat de osteopaat Finn heeft kunnen helpen!Hopelijk is het na de 2 andere behandelingen terug de Finn die je drvoor had he!!!

Over het voorhuidje: nrmaal gezien mag je dit niet meer doen zelf het voorhuidje los mmaken.Dit komt vanzelf heb ik gehoord.Morgen moet ik naar kind en gezin met ons Yano'tje: ik zal het daar eens vragen anders.

Fietje,

Wat een opluchting voor jullie he!!!!!
Maar nu je dat zegt over het hard zweten begin ik me zorgen te maken wnt ons Yano'tje zweet al zo erg op zijn hoofdje als hij zijn pap nog maar aan het opdrinken is!Ik hoop dat dat ook daar niets mee te maken kan hebben omdat het een zwetertje is?
Idd, Zo een fopspeen is degelijk handig!Wij hebben er zo'n 3 cadeau gekregen van iederee'n van de voetbal: ze hadden bijeen gelegd en we hadden pampers gekregen een hele mand vol met nummers 2 en 3, een beer om zijn pyama in te kunnen doen als we eens weg gaan en dan die fopspenen.We waren wel heel verrast.Hij heeft ook een truitje gekregen met zijn naam op en een t-shirt met zijn naam op: hello Yano staat erop.Keischattig allemaal!!!!Zo een trui of t-shirt kun je laten maken op de site simply colors!

Cindy,

Lastig he, dat weer!
Ik heb mijn regels al terug gehad, 2 keer al.Maar ik geef natuurlijk wel geen borstvoeding, heb gelezen dat dat dan wat langer kan duren nr het schijnt.
Het klinkt zeker niet stom cindy dat je ergens bang hebt om terug te vrijen,mijn vriend en ik hebben dit al wel gedaan.Maar we spraken af dat als het pijn doet hij me even de tijd geeft en dan stopt hij gewoon.
Ik zit momenteel met een soort bolletje aan mijn vagina.Is echt een raar zicht, ziet zowat witachtig.Ik moet er ng vr nr de gyn bellen en ik ga dat vnavond ng doen wnt nu zijn mijn regels net gedaan.
is zalig he, je zoontje zo bezig te zien!
Goed dat ik weet dat het vrleze'n al goed is, dan ga ik dat ook al doen!
Zingen doe ik ook al vr hem dan moet je zijn gezichtje zien!

Garnaaltje,

Mss kan het idd zijn dat hij al een sprongetje aan het maken is.Bij ieder kindje kan het eerder zijn of later, dat hangt er allemaal vnaf.Want als hij eerst de hele dag slaapt kan het mss zijn dat het drom is dat hij 's nachts niet meer sliep.Mss was hij niet meer moe?Ik kan wel geloven dat je nu echt moe bent en je bent zeker niet egoïstisch hoor meid!Het is nrmaal dat je je even zo voelt,
Ik hoop dat het snel vrbij is

Hier is het eigenlijk heel rustig.zelfs met de zogenaamde sprongetjes is yano redelijk rustig.Ik begin zelfs ergens schrik te krijgen dat hij mss wat achter zou kunnen staan.Is het nrmaal dat hij ng veel slaapt?Pas op, hij is redelijk veel wakker in dag mr zo de ene helft slaapt hij en de andere helft is hij wakker,snappen jullie mijn wartaal?
Sinds vandaag kan hij zijn hoofdje al wat beter omhoo heffen als hij op zijn buikje ligt.
Morgen krijgt hij vr de 2de maal zijn spuitjes, ik ben benieuwd of het ook ng zo zal zijn dat hij er totaal geen last van gaat ondervinden zoals vorige maand.

Hebben jullie soms ook die schrik dat jullie kindje je mss niet echt graag gaat zien?
Ik heb soms het gedacht van: gaat hij mij graag zien, ziet hij mij nu graag?Enz.
Pfff, eigenlijk denk je soms wel teveel na als mama he.
Ben wel zeer blij dat hij al 's nachts zijn 8u slaapt.
Meiden, ga jullie laten, veel liefs,

Sweety

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 18:51
Garnaaltje

Hallo lieve dames,

Laat ik maar onmiddellijk met de deur in huis vallen!

Akiki,
Dat kan opluchten he, zo eens je gal spuien. Ik begrijp maar al te goed hoe je je voelt / voelde. Ons 'vrouw zijn' wordt inderdaad behoorlijk op de proef gesteld! Bij momenten voel ik me als het ware een melkfabriek. Reken daarbij het slaaptekort, de kilo's die er bij mij nog niet af zijn en de volledige hormonenhuishouding! Daarnaast is je leven op korte tijd zo ontzettend veranderd. En tja, dan heb je er soms een krijsende, lastige baby bij. Logisch dat we ons niet steeds op en top voelen he.
Ben jij eigenlijk sinds de geboorte al eens alleen met je vriend op stap gegaan? Wel, mijn man en ik hadden deze middag een 'wij-middagje'. Ik vertelde je reeds dat wij een beroep doen op kraamzorg, niet? Man, dat is zo een aanrader (ben je trouwens al naar een info-avond geweest?)! Vandaag was de verzorgende hier de volledige dag. Zij heeft op onze Finn gepast terwijl mijn man en ik erop uit gingen. Ik vertrouw haar voor 100%, dus ik was ook niet erg bezorgd! Echt, dit voelde zo zo goed. We hebben lekker gegeten, ik heb schoenen gekocht (want echt, ik had enkel nog een paar vuile afdankers van tijdens de zwangerschap),... Dit betekende natuurlijk wel dat ik moest afkolven. Aanvankelijk stond ik daar wat weigerachtig tegenover, maar het heeft me zo opgepept! Misschien zijn jullie ook eens toe aan een uitje?
Wat betreft de draagdoek: die hebben wij ook en ook bij ons is het vaak het laatste redmiddel als Finn het weer eens moeilijk heeft. Hij valt dan ook vaak onmiddellijk in slaap. Alleen vind ik het moeilijk om de draagdoek in huis te dragen; ik vind het zo onhandig! Nu ja, misschien vergt het gewoon wat oefening.

Sweety,
Oh ja, ik begrijp je gevoel zeker! Voor ik mama werd dacht ik dat ik zou blaken van zelfvertrouwen, maar nu betrap ik mezelf erop dat ik inderdaad ook bang ben dat onze zoon zijn mama 'niet leuk' zou vinden. Stel je voor... Ik zoek nu voortdurend naar signalen die erop zouden wijzen dat hij zich vastklampt aan mij, zijn aller- allerliefste mama. Het is beschamend, maar dan hoop ik soms dat hij krijst bij jan en alleman en ik de enige ben die hem kan sussen. Helaas lukt dat meestal niet,... En het is belachelijk, maar dan maak ik mezelf wijs dat die 'ernstige blik' als hij naar mij kijkt, betekent dat hij van me houdt... haha. Ik denk dat elke mama deze gevoelens in mindere of meerdere mate wel herkent! Vreemd he, wat dat moedergevoel toch met je kan doen!

Cindy,
Helemaal geen vreemde vraag hoor! Bij mij is het probleem dat ik een erg diepe knip heb gehad tijdens de bevalling van Finn (ter verduidelijking: ik had maar liefst 4 hechtingslagen!). De knip begint nu pas goed te genezen, dus vrijen hebben wij nog niet aangedurfd. Zodra de knip goed genezen is, denk ik dat we het ook erg langzaam gaan aanpakken. Ik kan je gewoon de raad geven om dat ook te doen. Inderdaad, veel glijmiddel is hierbij volgens mij een must. Maar ik geef toe dat ik het zelf ook best eng vind hoor!

Oei, Finn heeft honger! Ik ga mijn kleine man niet langer laten wachten!

Liefs,

Garnaaltje

[Laatst gewijzigd door Garnaaltje - 27/05/2008 @ 18:54] - Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 19:26
Garnaaltje

Zo, onze man heeft gegeten en ik heb inmiddels een nieuw fotootje op mijn profiel geplaatst, eentje waar ie met z'n oogjes open op staat.

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 21:05
sweety

Hey garnaaltje,

Wat ben ik opgelucht om te lezen dat ik toch niet de enige ben die daar wat schrik voor heeft.
Je wilt zo graag dat je kindje oneindig van je houdt he!Enidd, je zoekt altijd nr bepaalde dingen die hij doet om te 'zeggen' dat hij van je houdt.Ik heb me lid gemaakt op de site van pampers en af en toe krijg je dan ook kortingsbonnen toegestuurd.Vorige keer had ik een doos van babyboom gekregen en daar stak een papier van pampers in: daar stond op welk gebaar voor een baby nr zijn ouders ik hou van je betekende en dat is je vinger vastnemen!
Als het waar is natuurlijk maar iedere keer als Yano mijn vinger vastneemt denk ik daar wel aan nu.
En, eigenlijk, hoe kunnen onze kindjes nu niet van ons houden maarja, af en toe krijg je wel eens een aanval van doemdenken he.

Wat goed dat je een gezllige middag met je man hebt gehad!!!
Je hebt groot gelijk hoor, want af en toe heb je dat als koppel idd wel nodig.Niet dat je kindje een last is maar je moet af en toe ook tijd vrijmaken voor elkaar.
Mijn vriend en ik hebben ons vrgenomen om toch te proberen van 1 keer in de maand eens een cinemake of zo te doen.Zo moeten we Yano even missen maar toch niet voor een ganse nacht.
En idd, het is belangrijk dat het bij iemand is die je volledig vertrouwt!

Ik heb ook eens een kijkje gaan nemen nr je profiel: jullie mogen echt wel trots zijn op jullie zoontje!!!!!

Sweety

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 18:55
akiki

garnaaltje, wat een prachtige zoon heb je!!
ik ben nog geen enkele keer met mijn vriend alleen weggeweest, sinds de geboorte. Ik ben zelfs nog geen enkele keer echt een paar uur alleen, zonder Jasper, weggeweest. Tsja, alleen es voor een sollicitatiegesprek, en dan verschillende keren naar de kinesist. Maar ja, dat is niet echt "genieten" he. Misschien moet ik dat wel es organiseren. Maar 't zal nog niet voor direct zijn, aangezien we nu eerst op reis zullen gaan. Maar ik ben wel van plan om vanaf juli toch een keer per maand es alleen weg te gaan. En proberen om daarvan te genieten zonder schuldgevoelens... Want ik vrees dat ik me direct schuldig zal voelen dat ik Jasper alleen zal laten. Ook al is hij dan bij mensen die ik vertrouw (er zijn kandidaten genoeg om es op hem te babysitten hoor).
sweety, tsja, we snakken allemaal wel naar bevestiging in ons moeder-zijn he. Ik vind het zalig als ik merk dat Jasper, wanneer hij bij iemand anders op de schoot zit, zijn hoofdje naar mij draait als hij mijn stem hoort.
Pff, ik ben nog steeds erg moe, eigenlijk. Het sprongetje heeft me echt wel uitgeput. Het is nu gelukkig wel voorbij, lijkt me, maar Jasper heeft toch een zestal dagen erg moeilijk gedaan.
Gisteren heeft Jasper zijn tweede spuitjes gehad (Sweety, ook Yano moest naar Kind en Gezin, niet?). Hij heeft bijna geen kik gegeven!! Hij weegt nu 6920g en meet 63cm. Hij zit dus nog steeds bij de groten, al is zijn lengte wel wat minder uitzonderlijk geworden.
Hebben jullie al nagedacht op welke manier jullie de bijvoeding zullen introduceren? Met papjes of via de rapley-methode? Ik weet niet goed wat het beste is... Nu, ik zal er pas in augustus mee beginnen hoor, dus ik moet die keuze gelukkig nog niet maken!
geniet van het mooie weertje, en tot later!!
Akiki

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 20:35
Garnaaltje

Hey Sweety en Akiki,

Bedankt hoor voor de complimentjes! Is steeds zo leuk om te horen, ik ben dan zo zo trots. Een gevoel dat jullie ongetwijfeld herkennen!

Ja, wat betreft het alleen weggaan: inderdaad, ik begrijp die schuldgevoelens erg goed. Maar kijk, afgelopen zondag ben ik voor het eerst alleen, zonder Finn, een glas gaan drinken. Dit was gewoon in de namiddag, een drietal uurtjes, met ex-medestudenten. Ondertussen paste mijn lieve man op Finneman. Ik voelde me vooral bij het vertrekken vrij schuldig, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik me goed heb geamuseerd en het schuldgevoel ook vrij snel kon laten varen. Ik weet dat dit misschien vrij bruut klinkt, maar weet je wat ik zo leuk vond? Dat het even niet voortdurend over Finn ging. Pas op, ik ben stapelgek op ons mannetje en ik raak nooit uitverteld over hem, maar het was gewoon leuk om eens even niet alleen maar mama te zijn, om te luisteren naar andermans verhalen. Want waar we ook gaan, als Finn mee is, is alle aandacht op hem gericht. Dit is uiteraard superleuk, maar ik vond het eigenlijk wel eens verkwikkend om oude verhalen op te rakelen, om die studententijd opnieuw even te beleven. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ik zou mijn ventje echt niet meer kunnen missen, hij is mijn hele leven, maar ik wil mezelf hierbij niet uit het oog verliezen.
Akiki, iedereen beslist natuurlijk zelf wat hij doet, maar ik kan je wel verzekeren dat ik me na die kleine uitjes echt als herboren voelde. Ik kon ook weer meer aan (gekrijs, het hangerig zijn,...). En ik vond het super om ons ventje na een paar uurtjes terug te zien. Ik was echt dolverliefd!! En zoals Sweety zegt, het hoeft maar een aantal uurtjes te zijn he... Maar geniet nu eerst maar van de reis met je gezinnetje. Wanneer vertrek je trouwens? Wij gaan waarschijnlijk tijdens de eerste of de tweede week van juni een aantal daagjes naar Noord-Frankrijk. Mijn mama en stiefpapa hebben daar op een camping een caravan staan en het lijkt ons leuk om er even tussenuit te knijpen. Hopelijk vindt Finn het even leuk.
Wat betreft de voedingen. Heb jij het dan over groentenpapjes en zo? En wat is de rapley-methode? Tja, helaas zal ik de bv zelf snel moeten afbouwen aangezien ik op 28 juli opnieuw ga werken. Ik weet ook niet goed wanneer en hoe daaraan te beginnen.

Sweety,
Heeft Yano eigenlijk soms nog last van zijn oogjes? Ik merk immers dat Finn toch erg gevoelig blijft aan de oogjes. Hij heeft nu geen ontsteking meer, maar blijft heel veel last hebben van kleverige oogjes en 'slapers'. Ik denk dat ik sowieso erg alert moet blijven en z'n oogjes moet blijven spoelen met fysiologisch water.

Zo, ik ga er maar vandoor; Finn slaapt en ik denk dat ik samen et mijn man een filmpje meepik!

Liefs,

Garnaaltje

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 21:35
sweety

Hey Meisjes!

Akiki,
Yano moest idd ook nr Kind en gezin.
Hij Heeft even gehuild toen men de spuitjes gaf maar achteraf was het direct gedaan en heeft er ook niets van ondervonden achteraf.
We hebben toch zulke flinke jongens he!!!
Yano woog 6 kilo 26 gram en hij meet 61 cm.
Ook niet slecht he?
Heeft Jasper ook 2 keer rotafix siroopje gehad?
Ik heb daar een voorschrift voor gevraagd de 2 eerste keren nu met zijn spuitjes.
Ze geven dat dan vraleer ze de spuitjes geven.
En Akiki, als je je nog niet echt klaar voelt om jasper al bij iemand te laten voor een paar uurtjes dan moet je dit natuurlijk nog niet doen.
Iedereen beslist dit zelf en de ene probeert dit sneller als de ander.
Ik heb toen ook af en toe een smsje gestuurd hoor, gewoon om geruster te zijn, ook al is het bij mensen van de familie.
In ieder geval, geniet er zeker van als je eens met je man er even tussenuit gaat.
Geniet alvast zoals garnaaltje het zegt maar eerst van jullie reis!!!

garnaaltje,
De waarheid mag gezegd worden he meid!!

Het kan idd wel eens goed doen om over andere dingen te praten dan over je kindje. En zoals je zegt dat wil idd niet zeggen dat je je kindje drom minder graag ziet he!
En het gevoel is overweldigend als je achteraf je kindje terug ziet.dan ben je idd dolverliefd he!!!
Het lijkt precies of je hebt hem een hele dag niet meer gezien dan.
Ik blijf toch telkens verbaasd van het moederschap en de gevoelens die je ervan ervaart.
Om op je vraag te antwoorden van yano zijn oogje:
hij heeft er sindsdien geen last meer van gehad.maar als je ziet bij Finn dat hij er last van blijft hebben kun je beter ngmaals nr de kinderarts gn.
Met de oogjes kun je idd niet vrzichtig genoeg zijn.
Hetgeen je doet is zeker en vast al perfect, zoveel mogelijk desnoods zelfs met rozenwater proper maken en dat masseren he.
neem gewoon altijd je fysiologisch water overal mee, zodat je altijd als je wat vuil in zijn oogjes ziet het kunt proper maken.

Ik ben jammer genoeg alleen thuis met onze yano want mijn vriend is gaan fitnessen.Soms is het wl lastig want hij gaat dan werken en ik ben dan blij als hij thuis is, gezellig als een gezinnetje samen zitten of gaan wandelen.
Maar ja, hij wil aan zijn fysiek werken enz dus...dan gun ik hemdat wel.En hij is zaterdag eindelijk nog eens thuis en moet niet werken dus gaan we naar het stad en zondag gaan we naar breda winkelen.
Morgen gaat hij naar antwerp zien, maar dan komt er een vriendin langs die ik al lang niet meer gezien heb!
Dus ga me ook amuseren dan!

Liefs, sweety

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 21:53
akiki

garnaaltje, zelfs als je je bv moet afbouwen, dan nog is het het beste om de eerste zes maanden alleen maar melk te geven en nog geen groenten of fruit. Maar na zes maanden kan je dus beginnen met de bijvoeding: eerst groenten en dan fruit. De meeste mensen maken dan papjes (puree), maar de rapley methode verkondigt dat het beter is om je kindje gewoon stukken eten te geven (een stuk wortel, een stuk peer, enz) ipv papjes. Ik ben aan het twijfelen wat ik zal doen. Soit, ik moet nu nog bijlange de keuze niet maken he, ik zal er wel es wat meer informatie over opzoeken...
en oh ja: wij vertrekken maandag 2 juni op reis en komen pas zondag 22 juni terug thuis. Ik zal dus een drietal weekjes niets van mij laten horen en volop genieten van de natuur en cultuur in Marokko!!
garnaaltje, geniet ook jij maar van je uitstap!! Noord-Frankrijk is prachtig he!! Daar zijn wij vorige zomer naartoe geweest, met de tent.
sweety, ook mijn vriend wil terug aan zijn fysiek werken en wil dus twee avonden per week gaan sporten. Ik snap dat wel, aan de ene kant, maar aan de andere kant snak ik ook wel es naar een avondje 'alleen' en naar een avondje 'met zijn tweeen'. Soit, ik zal jullie raad wel es opvolgen, denk ik. Ik merk dat de drie maanden voltijds moederen toch effe beginnen te wegen en dat ik inderdaad wel es deugd zou hebben aan een paar uurtjes pauze.
sweety, wij hebben jasper niet laten inenten tegen het rotavirus, omdat we dat zelf niet echt noodzakelijk vonden. Jasper is na de inentingen wel wat passief, yano'ke niet?
ik duik nu al mijn bed in. Ik ben stikkapot.
groetjes allemaal!

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 15:42
akiki

garnaaltje, heb jij ook die geboorte-cd gekregen van stad Gent, bij de geboorteaangifte? Ik heb die cd gisteren voor het eerst afgespeeld, en het is gewoon miraculeus hoe rustig Jasper wordt door die muziek!! hij geniet er echt van, zit gewoon stilletjes te luisteren en valt zelfs spontaan in slaap! leuk leuk!
hoe is het met de andere meiden? Fietje, Daantje, Cindy, Helga, Anoniempje, Bibitje?? Het is zo stil hier op het forum?
groetjes!

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 20:21
sweety

Hey meiden!

Akiki,
amai, Maandag vertrekken jullie!!!
Zalig gewoon! Ik wou dat ik dit jaar ook op vakantie kon gaan maar ja...
dan wachten we maar tot volgend jaar he!
Om eerlijk te zijn akiki, ik weet niet wat passief zijn is?

Maar Yano is meestal na de spuitjes even rustig als anders.

En idd,
waar zijn de andere meiden?
Het is hier zeer rustig amai!!!!

Liefs, sweety

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 21:55
akiki

met "passief" bedoel ik "lusteloos", "niet actief". Jasper is meestal niet echt rustig, dus na de spuitjes valt het wel op dat hij minder actief is...
yep, ik kijk er naar uit om op reis te gaan!!
rustig hier he... ik mis de babbels met de andere meiden...

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 22:31
Cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo meiden!

Even snel een berichtje want Djoshua moet naar bed toe! Hij heeft net heerlijk geslapen van 18:00 tot 22:00 uur!
Nu maar hopen dat hij wel vannacht ook slaapt! Ik heb hem net de borst gegeven en zijn vitaminen(en wat venkelwater tegen de krampjes) dus hij heeft alles weer binnen!

Gisteren was het niet zijn dag, wilde de hele dag aangelegd worden en vastgehouden worden. Ik was zooo moe!! Nu nog wel maar vannacht ging het beter en vandaag ook omdat hij zoveel sliep kwam ik ook wat tot rust, maar moe blijf ik wel hoor! Ik hoop dat hij snel de nacht zal gaan doorslapen.Nu komt hij nog rond 03:00uur en dan smorgens rond 06:00uur als mijn vriend gaat werken.

Akiki, geniet maar heerlijk van jullie vakantie!
Enne over vakantie gesproken...wij gaan dus 19 juli naar de camping in zuid-limburg. Maar dit is dus ook de dag dat we hebben afgesproken. We willen zowiezo komen maar we komen dan dus met een volle auto en kunnen niet tot s'avonds laat blijven omdat we de reis nog verder moeten maken en ook onze tent nog moeten opbouwen!
Ik wilde eens vragen of het "veilig" is als we met een volle auto komen? Kunnen we die ergens goed parkeren?Of is de kans groot dat er ingebroken zou kunnen worden?
Als hij voor jullie huis kan staan dan neem ik aan dat dat veilig is?Hier in Nederland is het namelijk meestal niet zo'n goed idee om je auto volgeladen ergens in een stad te parkeren ivm inbraak.
Maar we willen dus in ieder geval komen!!!Want ik wil echt heel graag al mijn steun en toeverlaten ontmoeten!En natuurlijk alle lieve ukkies!

Ik ga geen bijvoeding geven tot in ieder geval die 6 maanden bv voorbij zijn en dan bekijk ik het nog wel.
En wat betreft het 'alleen' laten van ons hummeltje, ik ga binnen kort proberen een uurtje van huis te gaan en Djoshua achter te laten bij zijn papa. Dat zou dan ook de eerste x zijn voor mij en hem dat we zolang uit elkaar zijn. Ik zie er wel tegen op...
Ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ik per 1 juli weer kan gaan werken.Wel in de schoonmaak maar dat is maar zo is het allemaal beter te combineren.Nu hoeven we geen opppas op opvang te regelen.
En dat vind ik dan wel weer een fijne gedachte!Zo is Djoshua altijd of bij mama of bij papa of bij allebij!

Nou ik ga gauw!!

Tot snel meiden!!

Liefs Cindy.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina