< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's uitzet » Strijken?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/02/2007 @ 19:33
Daffie

Online Status
Hoi Simba,

Ik was kleren die ik net nieuw uit een winkel heb ook niet.
Wel heb ik nu alles van de baby gewassen maar dan ook echt alles wat in de wasmachiene kon.
Iedereen in mijn omgeving zei dat het moest dus ja dan maar doen he.
Ik weet nog steeds niet of het echt nodig was maar ja ik ben toch hele dagen thuis dus waarom dan niet.

Groetjes van Daffie

Link naar deze reactie
12/02/2007 @ 22:14
kimmie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey

voordat ze geboren werd heb ik alles gewassen..en daarna gestreken!
behalve de sokjes niet!
toen ik tijdens de kraamtijd nieuwe dingetjes kreeg is dit ook eerst gewassen en daarna gestreken!

nu ze is geboren..word nog steeds alles gewassen en gestreken!

dit omdat ik het vreselijk vind als een kind iets aan heeft wat er afgrijselijk gekreukt uit ziet!

liefs kim en sterre

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 16:05
Simba

Online Status Bekijk profiel
okay, iedereen heeft er zowat zijn mening over dus

ik ga de kleertjes voor ons beebje dus ook wassen, jullie hebben me overtuigd, maar strijken, dat weet ik nog niet.
ik strijk alles met mijn hand plat nadat het uit de wasmachine komt en dan vind ik het proper genoeg. of wanneer je alles uit de droogkast meteen mooi opplooit vind ik dat ook netjes genoeg. natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals linnen, hemden, broeken... of erg verkreukte dingen die strijk ik wel.

ondanks jullie argumenten, ga ik mijn eigen kledij toch niet op voorhand wassen ik vind dat bij elke wasbeurt kledij er minder goed gaat uitzien (bv jeans, of truitjes van de zara enzo), en ik koop gewoon teveel dingen die ofwel handwas, ofwel droogkuis zijn, dus die eerste wasbeurt sla ik dan maar over.
groetjes
simba

[Laatst gewijzigd door Simba - 13/02/2007 @ 16:06] - Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 23:10
Simba

Hé andere Simba ik zie dat je zwanger bent. Geweldig zeg. Nog gefeliciteerd!!!!

Link naar deze reactie
14/02/2007 @ 08:06
Anje

Hallo

ik heb lang niet altijd de babykleertjes gestreken. Vroeger werd dat wel gedaan, maar ik denk met de huidige middelen, dat dat echt niet meer nodig is voor de hygiëne.
Wel was ik altijd nieuwe kleren eerst. Ik heb het een paar keer niet gedaan, en toen kreeg ik huiduitslag van de (kleur)stoffen die nog in de kleding zitten. Mijn dochtertje heeft het ook al eens gehad, dus nu wordt altijd alles eerst gewassen of gespoeld.

Anje

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 11:12

HIer ook een mama die eerst alles wast (je weet nooit hoeveel mensen er met hun handen aan hebben zitten friemelen) en ik strijk ook alles. Behalve sokken.
Maar van rompertjes tot pyjama's. Vind het gewoon netter.

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 17:33
mamaS

Kleertjes wassen voor je pasgeboren baby doe je niet alleen maar uit hygiëne, maar ook tegen allergieën. Kleding uit de winkels bevat vaak nog een bepaalde stof waar je kindje allergisch op zou kunnen reageren. En om die reden wordt er ook gezegd dat je álle kleertjes voor gebruik moet wassen. Overigens, als je handwas hebt kan dit ook in de machine hoor. Gewoon in een waszakje doen en dan op 30 graden bij voorkeur op wolwas.

En over 'alles in de droger', als je het gelijk ophangt is het ook wel binnen 1 á 2 dagen allemaal droog. En het bespaart je een torenhoge energierekening, maar daar kom je wel achter als je iedere keer alles in de droger stopt.
mamaS.

Link naar deze reactie
02/05/2007 @ 21:26
Ruth

MamaS heeft gelijk. Ik ga zelfs nog een stapje verder, ik giet een scheutje azijn in het bakje van de wasverzachter. Azijn zorgt ervoor dat alle restanten van kleurstof, waspoeders, ... uit de kleding gaat. Dit alles tegen de allergiën.
Voor mijzelf doe ik het enkel voor kleding die de eerste maal gewassen wordt, voor mijn zoontje doe ik het bij alle wasbeurten. En nee, de azijn ruik je achteraf niet, toch niet als je niet meer dan een soeplepel gebruikt.

Wat betreft de droogkast. Heeft er nog niemand van de wasbollen/droogbollen gehoord?
Dit zijn 2 plastiek ballen (roze/paars) die je in de droogkast stopt. Tijdens het draaien van de droogkast/was stuiteren ze tussen je was en zorgen ze ervoor dat de warme lucht sneller verspreidt. Hierdoor gaat het droogproces veel sneller.
Tevens hoef je geen wasverzachter te gebruiken wanneer je wast.
Ikzelf gebruik ze al verscheidene jaren en ben er zeeeeer tevreden van.

Groetjes Ruth

Link naar deze reactie
26/06/2007 @ 21:52
Ilse & Jayden

Ruth, over die was/droogbollen, ik had er nog nooit van gehoord.
Ik ken wel de bollen waar je wasmiddel in kan doen, bedoel je deze? en zo niet, waar zijn ze dan te krijgen??

Hier gaat alles in de droger, voornamelijk omdat we 2 honden hebben die aardig wat haren achterlaten en dit gaat zo in je kleren zitten.
Je staat versteld wat je er dan met een droger afhaald aan haren en stof/pluis.
Maar strijken doe ik enkel als het echt nodig is, ik heb hier echt een hekel aan en koop dus meestal kleding wat niet zo erg kreukt

Link naar deze reactie
27/06/2007 @ 10:54
Debby

Ik was ook alle kleren eerst en ik gebruik ook azijn ipv wasverzachter. En alles gaat ook in de droger en zoals het eruit komt, zo gaat het in de kast. Die kleren verkreukelen toch, van zodra je je kind in de maxi cosi zet, zie je van het strijkwerk niks meer. Dus geen verloren werk voor mij.

Link naar deze reactie
28/08/2007 @ 23:37
miss boesy

heb al gehoort dat mensen tennis ballen ook gebruiken in de drooger

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 00:09

ja, die tennisballen gebruik ik bvb bij het drogen van een bodywarmer of dons...
Dan krijg je zo geen plat stofje, maar een leuk opgeschut dekentje...

Link naar deze reactie
29/08/2007 @ 09:11
E.V.A

Online Status Bekijk profiel
Bij ons gaat alles gewoon de wasmachine in en daarna de droger in.
Maar ik wil wel wat meer weten over die droogbollen (?) lijkt me wel handig!

Oh ja alle kleertjes strijk ik hoor..kvind het toch veel netter staan!

[Laatst gewijzigd door E.V.A - 29/08/2007 @ 09:12] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina