< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » (Nog) Een kindje?? » zwanger worden na spiraaltje, wie ook?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » (Nog) Een kindje??
zwanger worden na spiraaltje, wie ook?
24/06/2008 @ 15:32
Kim

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

Ik kom even snel, want we zitten met water in de kelder en hebben nog wel wat werk!

Astrid, proficiat en ik dan alles goed mag blijven gaan, je verdient het zo!

Ik kom 1 van de dagen mijn verhaal doen, maar ik voel me super en ons venteke is een superbraaf kereltje!

Joke, merciekes voor het kaartje! en het mooie cadeautje! Dank u!!

Ons Matske laat zich horen se, maar ik heb banner en avatar kunnen aanpassen nog en de rest volgt dus nog, op profiel ook nog andere foto's.

Tot morgen of strakjes misschien!!

Kim

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 19:20
Joke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hi'kes !

even snellie !

ASTRID !!! da's supernieuws meid ! Ik hoop zo voor je en duim superhard dat alles goed mag gaan !!!
Hoe voel je je nu ?

Greet, hoe gaat het met de reactie op de beet bij caro ? brr ... dus ze is er allergisch voor ?

Valerie ! Leuk zo'n fotosessie !
En de nachtjes nog zo zwaar dus .. ik mag niet klagen, eigenlijk slaapt Thomas al goed door.

Kim, welkom thuis!! en nogmaals dikke proficiat !
benieuwd naar meer hihi!!!

Hier alles okidoki, drukkie en meiskes zo zwart als mollekeskonte hahahaha !
zijn in douche nu, ikke opruimen !
(bezoekje gehad, bij juf van meisjes volgend jaar in klas geweest, kiné, ...)

dikke zoen, Joke xxx

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 16:07
greet

Hoi,

Valerie je draai al wat gevonden ondertussen dus.Misschien heeft ze een groeispurtje gehad dan komen ze vlugger om te eten ?
Ja die nachten he!al mag ik de laatste dagen niet klagen.Proberen om overdag wat bij te rusten he!

Kim een superbraaf en dus geniet ervan ! Mooie foto's op je profiel ook met de trotse grote broers !

Caro haar voet is zo goed als genezen ze heeft er bijna geen last meer van (gelukkig maar!)

Hier zijn sinds gisteren de teug van weggeweest pffff ze hadden nog wat langer mogen wegblijven maar ja niks aan doen ...

Morgen ons laatste dagje"rust"voor de grote vakantie begint k'ga er van genieten! Amber heeft morgen nog sportdag en vrijdag hebben ze hier alle 2 maar tot s'middags school bij Amber is het dan na de middag oudercontact ben benieuwd naar haar rapport dat van Caro was heel goed dat hebben we vrijdag al mogen gaan halen .

Ik Nyah fruitpap geven

Groetejes ,

Greet

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 16:24
Joke

Hi !!!

En het voorlaatste schooldagje zit er ook weer op ..
Kids spelen nog lekker buiten nu ... (Thomasje moet zo drinken)

Greet, gelukkig Caro's voet snel genezen !
En genoten van je laatste dagje alleen met Nyah ?!
Gaat vlug hé en eigenlijk best leuk dat genieten met alleen een kleintje hihi.
Hoe was het met Ambers rapport ?! (of krijgt ze dat pas morgen mee?)
Oepsie de devils back! Hopelijk niet té erg en lang !!! Veel last van ?

Astrid, alles ok ?! Benieuwd hoe je je voelt meid !

Kim, kijk uit naar meer hihi en idd superfotootjes !!!

Valerie, ca va ?! groeispurtje (?) beter ?

Met de andere ook, Liesbet, Stubje, .. LOTJE en Neleke al héél lang nietmeer gehoord ?!

Hier prima, gisteren enorme migraine, vandaag gelukkig beter.
De buren aan't schilderen en heb er ook zooo'n zin in maar gaat niet hé ! (alle houten ramen en poorten en deuren) pfff
tsja, ogen dicht dan maar hihi.

Thomasje moet drinken !

Liefs, Joke xxx

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 20:42
greet

Hoihoihoi,

Hier ben ik ook weer !

Joke Amber haar rapport viel wel mee alleen rekenen was zwak maar daar wordt aan gewerkt!

De zijn ook al verdwenen heb er niet veel last van gehad !

Hoe is't daar ook zo'n zalig weertje ? Migrane beter hoop ik ? De meisjes blij dat het vakantie is?

Pfff we hebben een druk weekendje achter de rug!
Vrijdagavond ben ik samen met de vrouwen van onze vriendenkring een stapje in de wereld gaan zetten (braderij in ons dorp)was wel eens plezant om nog eens te kunnen bijpraten! Moeten we meer doen!
t'was dus redelijk vroeg toen ik in mijn bedje lag(3u30)
Zaterdag het verjaardagsfeestje van caro voor de kindjes van haar klas is supergoed meegevallen we hadden dat op een kinderboerderij hier in de buurt gedaan een echte aanrader! s'avonds naar mijn schoonbroer geweest die is bij natuurpunt en dien heeft uilen op zijn zolder zitten(in een nestkast) en de jongen(3) moesten geringd worden vonden ons meisjes wel interresant.
Deze namiddag mochten Amber&Caro naar het lentefeest van een vroeger buurmeisje (ik ff bijgerust en Nyah ook)en nu zijn ze nog buiten aan het spelen.
Ik ga nog wat genieten van het zonnetje !

Groetjes

Greet

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 21:44
Kim

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Ik zal eerst effie mijn verhaal doen en dan zal ik proberen op iedereen te reageren als ik nog tijd heb.
Toch wel drukjes ook al is het zo'n braaf bazeke! We zijn dan ook al enkele keren op stap geweest.

Dus 18 juni: Ik mag binnengaan om 7h s'morgens. De mevrouw aan de balie lijkt haar eerste dag te hebben want het vlot allemaal niet zo, maar ik word er wat losser van.
In de inkomhal kom ik de zus van de vrouw van mijn broer tegen, ze mag ook binnenkomen (andere dokter weliswaar, nadien blijkt dat ze een minuutje na mij bevallen is).
Ik word verwacht op het bevallingskwartier dus daar gaan we, daar dan toch, want de mevrouw aan de receptie had mijn naam niet doorgekregen, was dus blij dat ze me boven wel verwachtte!

Ik mag mijn japonneke aandoen, ik doe dezelfde aan als bij Bram en Robbe, een geluksbrenger (misschien vies maar hij is nog steeds niet gewassen , bij de vorige ook lang mee gewacht, ik bekijk hem altijd een paar keer en dan uiteindelijk kan ik het loslaten en hem wassen, raar maar het is zo, een beetje een afscheidsritueel denk ik ).
Er wordt een lavement gegeven.
En nadien aan de monitor zodat ze het ritme van het hartje weten voor de inleiding. Ik laat ook bloed trekken moest ik toch een epidurale willen, bij de vorige 2 wel gelukt zonder maar je weet toch nooit he. Ik krijg dan ook een lockje voor als ik een infuus moet krijgen.
Tegen 8h is mijn gyn daar, hij voelt eerst hoeveel cm opening ik heb en daarna steekt hij 2 vaginale pilletjes op. Mijn baarmoederhals zit blijkbaar diep want hij doet me veel pijn.
Bij de 2 vorige heb ik hier amper iets van gevoeld en heb ik op die vaginale tabletjes ook amper gereageerd. Ik start aan 2 cm opening en een baarmoederhals die nog niet verstreken is.

Ik heb genoeg lectuur bij want ik weet van de vorige 2 inleidingen dat ik dus niet echt reageer op die vaginale pilletjes, tot ze mijn vliezen breken en het dan super snel gaat. En meestal wachten ze hier enkele uurtjes mee dus....
Ik moet nu een half uur blijven liggen en de monitor wordt ook aangelegd.
Na amper een kwartiertje voel ik al kleine weeën, ik denk dan ook dat het geen weeën zijn. De vroedvrouw en stagiare ( 2 hele toffe mensen!)
komen na een half uur eens kijken, ik zeg dat ik om de enkele minuten iets voel en dat ik denk dat het weeën zijn, het straalt uit naar mijn rug. Ze ziet op de monitor niets maar ze voelt ze wel aan mijn buik. Ze zijn nog heel houdbaar. Mijn boekje (de story hehe!) blijft na dat kwartiertje onaageroerd onder mijn kopkussen liggen (de vroedvrouw en gyn hebben er nog meegelachen, ze wouden wel eens weten hoe het verhaal van Jo Vally was afgelopen ) De vroedvrouw voelt nog is en ik heb nu 3 cm opening.

De weeën komen sneller en sneller en ik begin toch wel aan die epidurale te denken en vraag aan de vroedvrouw of dat wel gaat met mijn rug, want ik heb misvormde tussenwervelschijven.
Ze antwoord dat ze dan inderdaad soms niet prikken. Ik zeg dat ik nog afwacht. Na een half uur heb ik om de minuut weeën, recupereren wordt moeilijker, en ik bel en vraag of ze aan de anesthesist wil vragen of ze een epidurale wil prikken. Ze zegt dat komt goed uit want ze is hier net, ik ben wel een beetje bang om in mijn rug te laten prikken.

Dit moet rond kwart voor 10 geweest zijn denk ik. Tegen 10h komt de anesthesist zeggen dat het prikken op zich wel lukt maar dat ze niet kan garanderen ik nadien niet meer last ga hebben. Ik zeg haar dat ze mag prikken want ik hou het niet meer, ze komen echt heel fel achter elkaar. Daarop antwoord ze dat ze eerst nog terug naar het OK moet maar direct terug komt. Nu ja, de tijd gaat verschrikkelijk traag en na een dik uur en na enkele malen bellen, de vroedvrouw vind het ook lastig, komt er eindelijk iemand die epidurale steken.
Het steken lukt op zich nog vrij goed en pijnloos maar ik moet stilzitten en dat lukt pas na enige tijd en goede begeleiding van de vroedvrouw want ik heb zo'n snelle weeën op elkaar dat het even geduldig afwachten is. Ik vraag hoe lang het nu duurt voordat ze werkt en dat blijkt 10 tot 20 minuten te zijn.

Ik sta ondertussen nat in het zweet, mijn japonneke had ik uit gezwiert dus dat wordt terug aangedaan.
En ik voel me beter en beter, ik kan weer ademen en voel de weeën wegebben. Oef...

De vroedvrouw wacht even tot de epidurale echt goed werkt en kan dan eindelijk nog eens voelen hoeveel cm ik heb, het is ondertussen bijna half 12. Bij de vorige had ik 3 cm en toen had ze van de gyn de opdracht gekregen om mijn vliezen te breken maar daar had ze de kans dus nog niet voor gekregen. Ze voelt nu en ik heb 8 cm! Niet voor niets die pijn gehad dus, de anesthesiste staat er nog bij en zegt, allee ik had die epidurale niet meer moeten prikken dus, ik ben toch blij van wel!
De vroedvrouw stelt voor om nog even te wachten en dan mijn vliezen te braken dan ben ik wat bekomen en werkt de epidurale optimaal want eens die gebroken zijn is het een kwestoe van minuten en is ons ventje daar. Tegen 12h komt ze terug, mijn vliezen worden gebroken en ze vraat om om de zij te gana liggen en als ik druk voel te bellen, ze is de deur nog niet uit of ik voel die druk al. De beugels worden gezet, de gyn is er en ik mag beginnen persen. Na enkele persweeën is het hoofdje daar. Het brandt nu wel en ik vraag of ik mag verder persen, even wachten want de navelstreng zit rond het nekje. Ik heb wat moeite om aan die beugels te trekken, ik duw namelijk liever met mijn ene hand in de lakens, maar dat is eigenlijk een verkeerde houding maar ja... wie houdt je tegen op dat moment he! En om 12h26 ligt ons Matske op mijn buik.
Ik ben een beetje ingescheurd en heb 2 hechtingetjes. Het duurt eventjes voor de placenta geboren wordt maar uiteindelijk is hij daar. Ik was al bang dat hij niet vanzelf ging loskomen, al die horrorverhalen!

We worden een dik uur gerust gelaten en nadien mag ik douchen als ik wil, dat lukt en doe ik dus ook. Ik word nadien naar de kamer gebracht maar omdat ons Matske maar bleef kreunen wou de vroedvrouw Matske even naar de couveuse brengen om te bekomen van de bevalling, jammer! Dit komt waarschijnlijk omdat de navelstreng rond zijn halsje zat. Op de gang kwamen we de 2 oudsten al tegen, toen kon ik mijn traantjes niet begwingen en iedereen die dacht dat het was omdat Mats in de couveuse moest. Uiteindelijk moet hij tot de volgende ochtend blijven omdat het kreunen s'avonds nog niet voorbij was.

Hij heeft ook nog van zaterdag op zondag onder de lamp gemoeten.

Maandag ben ik naar huis gekomen, we zijn hem die dag ook nog gaan aangeven op het stadhuis.

Gisteren naar 't stad geweest en vandaag naar een parkfestivalleke achter onze hoek in het park.

S'nachts doet hij het super, hij eet wel om de 3 à 4 uur maar slaapt ndaien terug in. 1 nachtje heeft hij wat getamboert, maar voor de rest, echt nen brave! Hij heeft wel een vallinkje nu, wel erg zo klein he. En hij eet niet superveel, amper 60 cc nog maar per flesje en dikwijls nog niet. Maar ja, hij was woensdag bijgekomen dus... 3320 gram. Oortestje is al gebeurt woensdag en was in orde.

Zo, ik ga stopppen nu. Sorry, reageren op jullie zal voor 1 van de dagen zijn.

A ja, de 2 oudsten gelukkig een A- attest, zijn niet zo super op school dus was enorm blij! Ze zijn vrijdagavond nog op verlof vertrokken met hun mama en stiefpapa en stiefbroers.
Sven is deze week thuis en wij gaan die laatste week voor de voetbal terug begint, er lekker van genieten. Eend dagje naar zee, planckendael, zoo, misschien walibi (matske bij oma), toeren in holland. Heel leuk!

Ik ben blij dat het vakantie is, geen ochtendrush, kan terug in bed na het ochtendflesje en ben dus vrij goed uitgerust.

Zo, ga echt stoppen nu!
Tot gauw!!!

Kim

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:19

Hallo

Kim, Wat een mooie bevalling zo te lezen.
Misschien een rare vraag, maar wat is een lavement??

Greet, Een druk maar gezellig weekendje gehad zo te lezen.
En de rapporten van de dames dus goed, heerlijk hoor.

Joke, Hoe gaat het met de migraine, voel je je al weer wat beterder??
Bij jullie zo te horen al vakantie.
Hier moeten ze nog drie weken naar school voordat de vakantie begint.

Liesbeth, Hoe gaat het bij jullie??

Hier gelukkig weer een paar daagjes mooi weer, dan kunnen de kids lekker buiten spelen.
Ik merk dat ze echt toe zijn aan vakantie.

Heb voor 11 juli een afspraak bij de gyne. Ik had ook al de 4e gemogen maar ik wil gewoon zeker weten dat er een hartje te zien is als alles goed is en die kans is met 7 weken toch een stuk groter.
Verder heb ik enorm last van mijn bekken waardoor ik niet meer kan werken wat mijn baas uiteraard niet echt leuk vind, maar het is voor het goede doel en ik heb aangegeven dat ik best tijdelijk kantoorwerk wil gaan doen.

Zo ga weer wat aan het huishouden doen daar is van het weekend niet zoveel van gekomen.

Groetjes,
Astrid

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 20:41
Joke

Hi'kes,

even de groetjes komen doen, maar zit al drie dagen met een wenende krijsende baby ... (en ben zelf geveld door keelpijn, rugpijn, en migraine, al twee maal bij osteopaat geweest, blokkages, spanningen, ...) Hopelijk wordt de vakantie gauw beter, want de meisjes zien nu al af met hun mama (en broer) ocharme.

dikke zoen, Joke xxx

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 08:31
Liesbet

Hier is alles rustig. Ik zit geplaagd met hoofdpijn.
De enveloppen voor de kaartjes zijn sinds gisterenavond geschreven. Nu rest ons enkel nog de cadeautjes voor in de klassen van Arne en Gauke. Maar met een beetje hulp zijn ook die volgende week klaar. En mario gaat vrijdag de kleedjes van de zolder halen, dan zijn we helemaal klaar.

Nu maar weer aan 't werk, tot later

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 09:33

Weer véél te lang dat ik hier kwam.
Weer veel gemist. Een dikke proficiat nog voor V&B met de geboorte en ook Kim is al bevallen zie ik; PROFICIAT! en Astrid zwanger!! Super hoor, hoop dat alles héél goed gaat nu!
Hier niet zoveel te vertellen. Ilena groeit als kool.
Met de andere kleintjes alles goed ?
grtjs

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:02
v&b

hoi iedereen,

Stubje, idd lang geleden... goed te horen dat bij jullie ook alles goed gaat.. en hoe gaat het met je neefje?

Liesbeth en Joke, hopelijk voelen jullie je weer wat beter ondertussen...
Joke, met Thomasje alles goed? wat was er met hem aan de hand?

Astrid, hoe gaat het daar? hopelijk niet al te veel last van je bekken.. was je baas er voor te vinden dat je kantoorwerk zou doen? hopelijk wel, want om nu al thuis te zitten lijkt me wel erg vroeg.. hoewel je met die 2 oudsten ook wel je handen vol hebt en je niet hoeft te vervelen natuurlijk...

Kim, wat een verhaal.. wel een mooie bevalling geweest zo te lezen... en Mats doet het ook prima dus...

Greet, verjaardagsfeestje op de kinderboerderij klinkt idd erg leuk... en feestjes bij buurmeisje zodat jij en de jongste wat kunnen uitrusten klinkt ook super ... hopelijk heb je nog lekker van de zon kunnen genieten de voorbije dagen want vandaag is het weer veel minder (hier althans)

Hier gaat ook alles prima...
We hebben ons meisje wat meer rust en regelmaat gegeven en dat heeft echt wonderen gedaan. Ze slaapt nu overdag meer, en 's nachts nu ook wat langer en ze is als ze wakker is, veel vrolijker. (af en toe toch wat laten huilen schijnt toch nog niet zo slecht te zijn, hoewel mijn gevoel haar echt vanaf het eerste weentje wil gaan pakken en troosten)
En ze drinkt nu ook weer beter.
Vandaag weer naar het CB. 255gr gegroeid tegenover vorige week.. Ze heeft ook haar eerste prikjes gehad. Mama vond het helemaal niet leuk (ik ben zelf ook niet zo dapper als ik spuitjes krijg, brr), maar Iza was echt heel flink. Ze heeft maar heel even gehuild. Daarna aangekleed en naar huis, daar nog een beetje gedronken en dan weer naar bed.
Ik zal eens stiekem gaan kijken of ze nog lekker slaapt.

groetjes
Valerie

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:19

Damen wordt al 1 jaar deze maand en doet het nu super hoor.
Hij heeft alle schade qua lengte en gewicht heel goed ingehaald , alleen motorisch gaat het nog wat trager maar dat komt binnenkort ook wel goed. Hij loopt nu ongeveer gelijk met ilena ( zitten, rollen, enz). Hij staat deze maand trouwens bij baby van de maand dus als jullie willen stemmen...
Bij juli, derde bladzijde.
Ai eerste prikjes voor je kleintje...meestal erger voor ons dan voor hen hé.
grtjs

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:22
greet

Hello,

Hier gaat ook alles rustig zijn gangetje.
Met de vakantie is het hier wel wat drukker dus niet zoveel tijd om achter de computer te zitten .
Vandaag heb ik dan ook nog eens 2 extra slapertjes,Gitte en Warre(kids van mijn zus)zijn hier tot morgenmiddag.Warre en Nyah liggen te slapen en Gitte en Caro zijn buiten aan het spelen .
Straks komt Amber terug thuis die was 2 dagen gaan slapen bij haar vriendinnetje en die zal wel moe zijn denk ik.Je kent dat he veel babbelen en weinig slapen
Nyah slaapt de laatste nachten ook heel goed en voor de rest is ze zoals steeds het zonnetje in huis

Kim mooi verhaal en Mats nog steeds zo'n rustig venteke ?

Astrid hoe is het daar ? Aftellen naar 11 juli en niks van je baas aantrekken hoor.Hopelijk wordt het niet te erg met je bekken.Had je daar de vorige keren ook veel last van ?

Joke al wat beter ondertussen ?

Valerie je draai ondertussen gevonden ! Iza haar eerste prikje al gekregen heeft ze er veel last van gehad ? Ze doet het ook heel goed zo te lezen al een flinke baby

Stubje mijn stem heeft hij !

Liesbet de hoofdpijn al wat beter ? Voor de rest alles in orde ?

Zal eens zorgen dat iedereen eten krijgt hier

Groetjes

Greet

[Laatst gewijzigd door greet - 03/07/2008 @ 17:26] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina