< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » steriliseren

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/02/2007 @ 22:13

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

zoals jullie in de topic hieronder kunnen lezen heb ik vandaag voor de eerste keer afgekolfd.
Nu is mijn vraag, moet je de kolf echt elke keer terug steriliseren? Is het echt nodig om papflessen te steriliseren of is grondig uitwassen en spoelen voldoende?
Vanaf welke leeftijd is dat niet meer nodig?
Want nu steekt hij ook zijn handjes in zijn mond of zijn tutter en dat is toch ook niet steriel?

Link naar deze reactie
09/02/2007 @ 23:03
jennifer vanhoyweghen

Of je de kolver elke keer moet sterliseren weet ik niet maar de flesjes moeten tot ze 6 maanden z'n elke keer na gebruik afgewassen weoren en gesterliseert omdat er veel bacteriën zitten.

groetjes

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 22:58
Joke

Ik moet zeggen dat het hele sterilistaie gedoe in mijn ogen iets onnozel is. Ik deed het tot nu toe na ieder flesje. Maar als je even nagaat, tutjes, baby's handjes, knuffels, ... deze zijn alles behalve steriel. En als de baby dan ook nog eens vaste voeding krijgt, lepeltje, mesje waar je de groenten mee snijt, bordje, babycook, ... deze zijn ook allemaal niet steriel. Ik probeer dus in de mate van het mogelijke te steriliseren, maar ik geef soms ook een flesje dat eens niet steriel is. Weet je wat ook dom is, na het steriliseren is een flesje maar +/- 4u steriel, op die tijd heb ik mijn flesjes niet allemaal gebruikt hoor

Link naar deze reactie
14/02/2007 @ 09:22
Loesie

Online Status
Tot zes maanden na elke keer hoeft volgens mij niet hoor!! Dat is wel erg veel. De eerste paar weken wel, maar daarna hoor je heel verschillende verhalen.... Wij doen het zelf eens in de paar dagen, maar je leest ook wel eens per week. Dus na elk gebruik wel met de afwas mee gewoon en dan om de paar dagen steriliseren doen wij...
Succes!

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 21:19
Loesje

Hoi,

volgens mij hangt alles af van hoeveel keer je afkolft. Als je echt na iedere maaltijd nog eens afkolft zou ik mijn pomp dagelijks steriliseren.
De andere keren gewoon onder warm water houden.

Het steriliseren deed ik gewoon in een pot met kokend water.
De flesjes en spenen wel niet meer dan 1 keer gebruiken de eerste 4 maanden.

Nu kolf ik niet meer af, maar geef fv in de plaats. Maar dat max 1 keer per week.

Groetjes

Loesje

Link naar deze reactie
16/02/2007 @ 21:45
Marleen

ik deed iedere avond alles in zo'n magnetron sterilisator en dan was alles weer schoon. Ik vond die moedermelk altijd zo'n vette bende en kreeg het in de was ook niet altijd naar mijn zin schoon. Dus even in de magnetron en de volgende dag mocht het weer mee naar mijn werk. Maar ik ben na 4,5 maanden gestopt met kolven Dus bij oudere kinderen weet ik het niet

Link naar deze reactie
08/07/2007 @ 05:49
jennifer

Het is toch beter om papflessen te wassen en steriliseren na elk gebruik tot baby 6 mnd is. Want melk is toch meer een groeihaard van bacterieën dan bv vuistje/handje/tutje!
en de kolf instrumenten was ik gewoon met zeep en spoel onder heet water, en 1 keer steriliseren per dag (ik gebruik hem 4x daags)

Link naar deze reactie
09/07/2007 @ 13:31
Bren

Ik gebruik mijn kolf op het werk drie keer en spoel hem nadien goed af. 'savonds was ik de kolf samen met de gebruikte flesjes van overdag goed af en steriliseer ze dan. Maar af en toe lukt dat niet wegens te laat thuis en eerst andere dingen doen en dan vergeten. Ik ga er ook vanuit dat hij nu toch alles in zijn mond steekt.

Link naar deze reactie
10/07/2007 @ 14:50
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

tegen mij heeft de ka eens gezegt, onder de 6 maanden na elke fles afwassen en sterliseren...fopspeentjes elke dag sterliseren. wanaf 6 maanden 1 keer op de week alle flesjes sterliseren.
ze raden dat aan , zeker voor ze 6 maanden zijn om het altijd te doen om het spruw te voorkomen. zeker ook de fopspeentjes...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]