< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen » Hoe vertel je Stiefdochter 10.. zwangers

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Nieuw samengestelde gezinnen
Hoe vertel je Stiefdochter 10.. zwangers
12/02/2007 @ 21:22
Miss

Hallo allemaal,
Kzit een beetje met een probleem.. tenminste.. dat denk ik... Ik wil het in elk geval zo goed mogelijk probere aan te pakken...
Ik heb een stiefdochter van 10.. ga inmiddels 9 jr met haar pa, ze hebben ook nooit samengewoond ofzo.. Ze heeft altijd van ons geweten alleen omdat haar ma nogal moeilijk deed hebben we elkaar nooit vaak gezien.. pas sinds een jaar, anderhalf.. Nu hebben haar vader en ik een huis gekocht, vind ze helemaal top (we kunnen ook helemaal top met elkaar overweg!) alleen... nu ben ik zwanger... en ik wil het haar op een zo goed mogelijke manier vertellen... Ze is namelijk 10.. groter dan ik... lijkt ook 14/15 maar is nog heeeeeeeeeel erg aanhankelijk bij dr vader... ze ziet hem bijna elke dag.. en slaapt vaak ook bij hem in bed.. Ze weet al dat dit bij ons thuis niet gaat gebeure... maar goed... hoe vertellen we dit nu... Ik wil in elk geval dat zij het als een van de eerste weet.. en niet tegelijkertijd met onze ouders waar zij bij is omdat ik denk dat ze tijd nodig heeft en niet gelijk die vrolijke gezichten moet zien die zich ineens richten op mijn buik...

Hebben jullie hier ervaring mee?
Nogmaals... ik moet zeggen dat het een hele moeilijke situatie is.. ze heeft het al heel moeilijk.. omdat ze zich volgens mij bij haar moeder anders voordoen als dat ze bij mij is... vb normaal kust ze me altijd wanneer ze me ziet hallo en dag op mn mond... 1 kusje.. maar toen we haar een tijd geleden thuis afzette en ik stond bij de auto om weer in te stappen keek ze me echt gruwelijk angstig aan en zei heel snel doei en liep snel weg... je kon gewoon zien dat ze niet meer wist wat ze moest doen... Ik wil het haar niet nog moeilijker maken als dat ze het al heeft.... in dr hart is het een ongelooflijke lieverd.. maar ze heeft veel meegemaakt en is ook heeeeeel erg jaloers als het om aandacht van haar vader gaat, ook bv als hij samen met haar en een andere vriendin gaat spelen en ze vindt dat die vriendin teveel aandacht krijgt....

help?
een 7 wkn zwangere stiefmama

Link naar deze reactie
12/02/2007 @ 22:18

ik stondt 3 jaar geleden in het zelfde schoenen als jij! ik en mijn vriend zijn nu zo 6 jaar samen .toen we juist samen waren was zijn dochter beetje meer of 4 jaar .ook zij rang veel aan haar papa ! ze wilde niet in haar bedt slapen ze moet bij papa slapen en zo heeft ze 4 jaar bij ons in bed geslapen twas natuurlijk wel in twiekend maar ik liet haar doen omdat ze anders te jaloers was ze heeft ook een mama die erg jaloers is dat haar ex man het nu goed steld met mij. en je kent dat haar mama zij veel dingen over mij dat ik te dik was . toen ik tegen zijn dochter babbelde dat ik meschien nog een kindtje wil antwoorde ze mijn mama ga boos zijn! ik ben in septembre 2004 in verwachting geweest kwas 6 weken we wilden wachten om het aan zijn dochter te zeggen maar gelaas had ik een miskraam. ik was vlug weer in verwachting op 07.02.2004 was ik weer 7 weken ver . mijn vriend vertelde haar je ga groote zus worden van een broertje of zusje? het viel nog mee ze was blij maar toch beetje jaloers toen ze het vertelde aan haar mama was zijn dochter heelemaal anders ze was erg jaloers de laatse 5 weken wou ze niet meer praten met haar papa ! zo hard overkomen voor een kindt van 8 jaar . we hebben hier veel tranen gezien van mijn vriendt want het deet hem pijn wat ze met hem deet. toen ik was bevallen heeft hij gewacht om haar te zeggen als hij haar zag. hij toonde het geboordt kaartje en ze gooide het weg zonder te lezen! dan heeft ze mij en ons zoontje komen bezoeken ze wilde niet naar hem kijken we lieten haar doen beetje per beetje ging ze toch proberen te kijken nu zijn we een 2 jaar en 4 maanden verder en moet zeggen ze is zot van haar broertje!! ze verlang achter een zusje nu? maar wat ze nog niet weten mijn vriendt en stiefdochter ik ben nu terug 8 weken zwanger en kga wachetn tot met vallentijn ik denk wel dat ze nu zal gelukig zijn? ik kan maar 1 goei tip geven als stiefmama heef haar ook veel aandacht en laat ze helpen met de baby eten geven verse luier. en alles zal op zijn plooi komen.ik wens jou nog een gelukkige zwangerschap toe groetjes stefanie.

Link naar deze reactie
13/02/2007 @ 14:33
Missy L

Online Status Stuur bericht
Hoi Stefanie!!

Allereerst: GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!!

Ontzettend bedankt voor je reaktie... ik denk idd dat het bij ons ook een beetje zo gaat lopen.. Ze is ook super anders als ze net van dr moeder afkomt (of dr moeder is erbij)... en als ze weer even bij ons is...
Ik ken het idd.. dat slapen... ze is nu 10 en als ik er niet ben slaapt ze nog bij dr vader in bed terwijl ze een eigen bed heeft... Ik ga je advies zeker gevolgen en haar zoveel mogelijk betrekken bij alles.. ik merk ook bij het nieuwe huis (inrichten, meubels uitzoeken enz) dat ze dat JUIST superleuk vindt als ze erbij betrokken wordt...
Heeft je vriend het verteld toen hij alleen was met haar... of was je er zelf bij? Aan de ene kant wil ik er juist bij zijn.. aan de andere kant denk ik; daar moet ik juist niet bij zijn omdat ze dan eerlijk kan zijn tegen hem over hoe ze zich voelt... het is toch al geen prater....

Ik heb over 2,5 wk een echo.. dan ben ik bijna 9 wkn... ik wil het dan vertellen aan ouders en haar.... (vriend wil idd ook ivm miskraam wachten tot 12 wkn maar dat houdt ik echt niet uit!!! ).... wish me luck!!!

Ontzettend bedankt voor je reaktie.. en heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen!!!! hahahahaha
Echt superleuk man dat je het op V dag verteld!!

liefssssss

Link naar deze reactie
20/02/2007 @ 14:22
Kath

Proficiat Missy!

Ik heb gezelfde meegemaakt een paar jaar geleden.

Ik heb gewacht tot na de eerste drie maanden - je weet nooit als iets onverwachts gebeurd en je bespaar je stiefdochter ook wat verdriet.

Het was rond de tijd van Pasen, ik heb één van mijn echo foto's in een karton paas ei gestoken met een kleine brief. - 'Hallo, ik ben je kleine broer of zus, ik kijk echt naar uit om je te zien, grote zus. We zullen veel plezier samen beleven' of iets in die zin.
Mijn stiefdochter was in de wolken. We hebben haar zo veel mogelijk bij alles betrokken. We hebben haar gevraagd om namen te zoeken , we hebben haar keuzes niet gekozen maar ze was blij dat ze bij betrokken was. Ze mocht ook veel praten tegen en zoentjes geven aan mijn buik.

We hebben ook duidelijk gezegd ' het maakt niet uit wat andere mensen zeggen maar we gaan van je houden zoals we altijd gedaan hebben.' Daardoor waren we safe als iemand van haar ma haar kant iets gezegd heeft.

We hebben ook gezegd dat dingen zullen veranderen - baby komt eerst in bepaalde dingen. bv als baby eten nodig heeft dan moest ze dingen voor haar zelf gaan halen. Maar ook dan we veel kunnen doen als een familie. ze is enig kind als ze bij haar ma is.

Haar ma heeft haar ene keer gevraagd ' wil je dat mama ook een kind krijgt?' Haar antwoord - nee. Ze had op dit moment geen fantastische relatie met haar mama. Ze heeft me vaak gevraagd als ik haar mama kon zijn.

Maar ja, nu zijn we twee jaar verder en ik heb nog een kindje bij. mijn stiefdochter is echt fantastische met alle twee - ze ververst zelfs de pampers!! Een tweede mama! Er is geen jaloezie - ze is niet geinteresseerd in de speelgoed of gelijk wat van mijn peuter of baby!

Ik wens je veel geluk en probeer zoveel mogelijk tegen haar te babbelen. Als je ook bang bent dan vertel dat ook maar. Mijn stiefdochter was ook zenuwachtig, ik heb gezegd ik ook en dan had ze geen probleem met ons over alles te spreken.

Veel succes en een mooie zwangerschap!

Kath
mama van dochter Téa (2 jr) en zoon Lian ( 7 maand)

Link naar deze reactie
20/02/2007 @ 15:13
Marleen

Ik heb er geen ervaring in, maar ik kan mij voorstellen dat je stiefdochter het leuk vind om mee te gaan naar de echo. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van het karakter van je stiefdochter, maar ik zou een beertje cadeau geven met een kaartje er aan met een babybeer er op. En dan iets met de tekst van lieve zus, volgende week worden mijn eerste foto's genomen. Ga je mee om mij te zien? je kleine broertje/zusje ps nog eventjes niemand vertellen over ... weken gaan we het opa en oma vertellen. het is nog ons geheimpje.

Ze is natuurlijk niet zo heel jong meer dus ze zal een heleboel begrijpen en ook tekenen opvangen voor die tijd. Laat ze niet op de verkeerde manier er achter komen (jij met babykleertjes in de hand bijv)Laat haar eventueel het ook aan opa en oma vertellen. ga samen een cadeautje kopen die opa en oma krijgen bijv Veel succes en laat het weten hoe het af loopt.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]