Home »
Forumoverzicht »
Archief »
Nieuw samengestelde gezinnen » straffen?
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken][
Sortering: Het recentste bericht staat als laatste -
sortering omdraaien]
22/02/2007 @ 12:31
mamavansven

| mijn vriend is vrachtwagenchauffeur dus niet veel thuis
ik pak de oudste van ons wel aan
net wat jij beschrijft hij is nadrukkelijk aanwezig en kan ook heeeeelll lief zijn
wat ik heb geleerd is dat als ik sven straf geef en eric later thuis komt en hij de kids niet ziet
ga ik met hem om de tafel zitten en vertel hem wat er is gebeurd
ook overleg ik veel met hem hoe ik het graag zie en dat werkt voortreffelijk
zorg dat je op een lijn zit met je vriend en praat er over
zeg hoe jij er over denkt en ga dan samen met je vriend een tactiek bespreken hoe jij het graag ziet
soms geeft eric sven ook straf en dan begint sven ook te huilen en komt hij bij mij ik zeg dan
sorry sven ik kan daar niks aan doen je hebt het met pappa en niet met mij
en dat werkt heel goed
sven weet nu wat wel kan en niet kan
liefs dominique
|
26/02/2007 @ 23:33
Alida Jonkman
 | Hoi Sophie,
Ik wou ook nog even reageren.
Sinds 1,5 jaar woon ik samen met mijn nieuwe vriend.
Mijn zoon van 7 was het er helemaal mee eens dat hij bij ons kwam wonen.
Mijn zoon heeft af en toe moeite met luisteren naar mijn vriend als ik erbij ben.
Vooral omdat hij om de 2 weken naar z'n vader gaat.
Als ik er niet bij ben gaat het prima tegenwoordig.
Voor de rest bemoei ik me er niet mee, want hij moet er aan wennen dat er nog een volwassene in huis is waar hij naar moet luisteren.
Het komt vast wel goed bij jou als je samen maar 1 lijn trekt.
succes!
groet Alida
|
28/02/2007 @ 13:40
woefken

| Ik ben al 8jaar samen met mijn vriend. Hij vertelde me meteen dat hij een zoontje had (toen 3,5 jaar) waarvan hij het hoederecht had. Beiden woonden ze in bij mij vriend zijn ouders. Op zich was dat geen probleem voor mij. Ik heb zijn zoontje aan zijn eigen tempo me leren aanvaarden en dat ging heel vlot. Met zijn mama had hij wel praktisch geen contact.Sinds 7 jaar wonen we samen met zijn drieen en dat gaat prima. Mijn probleem is nu al jaren dat mijn schoonmoeder niet kan verdragen dat haar kleinzoon niet altijd zijn zin krijgt van mij. Ook moeit ze zich verschrikkelijk met de opvoeding. Hij zit nu in zijn laatste jaar lager onderwijs en volgens haar mag hij nog niet alleen van school komen, laat staan met de fiets naar school gaan. Ze houdt hem echt nog als een klein ventje en mijn haar begint er stilaan recht van te komen. Altijd heb ik kunnen zwijgen, maar steeds meer heb ik het moeilijker om dit vol te houden.Ik voel ook (mijn schoonzus is het ook al opgevallen) dat ze helemaal niet blij is met mijn zwangerschap. Ja, bij dit kindje zal ze haar niet moeten moeien want ze krijgt dan wel op haar neus dat ik ook wel iets te zeggen heb, hoewel ik vind dat ik aan mijn vriends zoon evenveel te zeggen heb. Tenslotte is hij voor mijn gevoel ook mijn zoon.(hij zegt mama tegen me).Ik ga zelfs bij de notaris regelen dat hij later evenveel zal hebben als zijn halfbroertje dat nu onderweg is.(Qua verdeling van ons huis in geval van mijn overlijden)Dus ik zie hem echt wel als mijn zoon.Is het dan echt niet normaal dat ik zelf ook iets wil te zeggen hebben in de opvoeding?Of zit ik er zo naast?
|
28/02/2007 @ 14:55
Verootje
 | Ik heb 2 zoontjes (1 van 4,5 jaar en 1 van 2 jaar).
Ik ben gescheiden sinds de jongste 4 maanden was.
Ik heb een vriend van sinds de jongste 7 maanden is.
Hij heeft nog geen kindjes. We hadden afgesproken dat wij op 1 lijn zouden staan dus...allebei straffen.
In het begin vond ik ook dat hij soms wat te streng was maar als ik zoiets vond dan praatte ik met hem erover.
Maar...mijn kindjes spekelen niet naar anderen, steken hun tong niet uit naar ons,...
DAT is ONBESCHOFT gedrag en kan alleen maar voorkomen als jij te laks bent naar haar toe!
Dat kan echt niet! Als jij zegt dat jouw dochter zoiets durft, wel dan geef ik jouw vriend groot gelijk dat hij haar strenger aanpakt want ik veronderstel dat zijn kindjes dit niet doen?
Jij vermelde toch dat jij vroeger meer voorstander was van een vrije opvoeding? Wel dit zijn de vruchten ervan.
Dit zouden mijn (hevige) kinderen zelfs niet eens proberen!
Hevig is niet hetzelfde als onbeschoft hé?
Je zegt toch zelf dat jouw vriend wel graag met Fleur speelt? Dus ik denk wel dat jouw vriend houdt van haar.
Je kind zal je echt niet minder graag zien als je strenger bent hoor! Integendeel! Kinderen hebben grenzen nodig!
Ik hoop echt dat je inziet dat zo'n vrije opvoeding NIET gepast is voor Fleur. Dit past eigenlijk niet bij hevige kindjes vind ik!
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]