< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Adoptie- en pleegouderschap » trouwen om te adopteren?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Adoptie- en pleegouderschap
trouwen om te adopteren?
21/02/2007 @ 14:57
Lien

Hallo,

Bij mijn zoektocht naar info over adoptie ben ik begonnen op de site van kind en gezin.
Daar kan je een lijst vinden van de verschillende adoptiebemiddelingsbureaus. Als ik daar ga kijken onder voorwaarden voor de adoptanten dan merk ik dat je dus best kan trouwen om een kind te adopteren. Er staat zelfs bij hoeveel jaar je gehuwd moet zijn alvorens je in aanmerking komt voor adoptie voor een bepaald land.
En hoe zit het dan met samenwonenden? Ergens las ik op het net dat je moet kunnen bewijzen dat je minstens 3 jaar samenwoont of je moet een bewijs van wettelijk samenwonen voorleggen. Wordt dit dan door de meeste landen niet aanvaard?
Wij waren eigenlijk niet van plan om te trouwen maar als ik dat zo lees dan hebben we precies weinig keus als we enige kans willen maken.

Lien

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 15:55

Online Status Bekijk profiel
Hallo Lien,
Er is inderdaad bijna geen enkel land dat nog toelaat te adopteren als samenwonenden. Alleen Colombia maakt hierop nog een uitzondering. Er zijn zelfs landen die een minimum aantal jaren als gehuwd stel eisen.
Alleen voor binnenlandse adoptie kom je in aanmerking als je min. 3 jaar wettelijk samenwoont.
Wij waren ook nooit van plan te trouwen. We zijn ondertussen al 16 jaar samen waarvan 12 jaar samenwonend tot vorig jaar dus. Op 20.07.2006 zijn we in het "bootje" gestapt enkel en alleen om onze adoptiewens te kunnen vervullen. Maar achteraf bekeken konden we ons geen betere reden indenken om te huwen !
Nog veel succes bij je zoektocht .
Groetjes,
Greet

Link naar deze reactie
21/02/2007 @ 16:28
Lien

Hoi Greetje,

Bedankt voor je berichtje! Je bevestigt inderdaad wat ik al dacht. ´k Heb mijn vriend een smsje gestuurd: Begin alvast maar op een mooi huwelijksaanzoek te broeden;-)

Jullie ook veel succes met de komst van jullie adoptiekindje!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]