Home »
Forumoverzicht »
Archief »
Nieuw samengestelde gezinnen » oppas schoonmoeder
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken][
Sortering: Het recentste bericht staat als laatste -
sortering omdraaien]
26/02/2007 @ 14:49
isje
 | Hey,
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen maar graag wil ik eens jullie mening.
Ik heb een zoontje van 5 maand. De biologische vader heeft me in de steek gelaten in het begin van mijn zwangerschap.
Ondertussen heb een nieuwe vriend die mijn zoontje volledig aanvaard, hij was bij de geboorte en wil zelfs mijn zoontje erkennen.
Voor de omgeving zijn wij een normaal gezin.
Mijn zoontje gaat naar een onthaalmoeder als ik moet werken en als ik 's avond iemand nodig heb of in het weekend staan mijn ouders of zussen altijd klaar. Ik heb ook een vaste oppas.
Nu is mijn zoontje ziek en kan hij normaal morgen niet naar de onthaalmoeder. Mijn ouders kunnen niet oppassen omdat mijn ma moet werken, mijn zus moet ook werken en mijn andere zus heeft zelf twee zieke kindjes.
Nu vroeg ik het aan de moeder van mijn vriend of zij eens wilde komen, het is maar voor vier uurtjes maar dit gaat niet. Ik moet maar verlof nemen. ( ik ben een week geleden begonnen op mijn nieuw werk dus dat gaat wat moeilijk)
Ze moet gaan helpen bij mijn vriends broer. Het huishouden en dit moet perse in de voormiddag. Haar schoondochter heeft het toch zo lastig, werken en een kindje hebben dat alle dagen naar haar ouders mag. Haar man is alle dagen thuis rond 5 uur en hij doet ook veel. Dus moet zij ondersteuning geven.
Dan zegt ze dat ze mijn zoontje aanvaard en dat ik in nood altijd mag roepen maar gisteren kreeg ik te horen dat het in het weekend niet gaat wat dan verlost ze haar zoon en schoondochter van de kleine. En in de week gaat het nu ook niet. Ze moet haar zoon helpen en HAAR kleinkind gaat voor of ze moet naar een vereniging. Maw het past nooit.
Van mij hoeft ze het niet te doen maar dat ze dan gewoon eerlijk is en niet overal verteld dat ze er altijd staat voor ons en dat ze mijn zoontje zo goed aanvaard want dat heeft ze niet.
Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Ik kan ze niet verplichten om voor mijn zoontje te zorgen maar het kwetst me wel.
Ik durf haar er ook niet over aan te spreken omwille van mijn vriend en ook omwille van de verwijten dat ik terug naar mijn hoofd zal krijgen.
Mijn vriend zal nu morgen thuisblijven.
Wie heeft raad?
groetjes,
Isje
|
26/02/2007 @ 17:22
isje
 | Hey,
Ik woon in Belgie. Ik had inderdaad gedacht aan ziekenoppas van de cm.
Ondertussen heeft de onthaalmoeder laten weten dat hij mag gaan, de andere kindjes die gaan zijn ook ziek en gaan niet.
Voor mij gaat het over het principe. Voor zijn broers kindje kan alles en voor mijn zoontje niets. Dat maakt me zo kwaad en verdrietig.
Veel kan ik er niet aan doen.
groetjes
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]