< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » De bevalling » Wie is er bevallen in AZ Diest?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Topic nog actief: Klik hier om naar het actieve gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » De bevalling
Wie is er bevallen in AZ Diest?
26/06/2008 @ 16:10
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag dames,

Neela, jammer van het slecht nieuws over de zwemmertjes... Weer heel de medische molen in dus voor nieuw babygeluk... Heel vervelend en zwaar maar je weet waarom je het doet he. Ik blijf alsnog duimen.

Nanz, jammer dat je misselijk blijft, nog even en hopelijk is het dan ook voorbij. Denk je weer een jongen??? Ben benieuwd.
Ik was bij de 2 zwangerschappen in het begin erg misselijk, maar het waren dus 2 verschillende geslachten. Qua voorgevoel zat ik ook altijd mis. Als ik dacht een jongen was het een meisje en andersom.

Kreeftje, Spijtig van die CMV. Ja beter even wachten nu... nu weet je mss ook de reden van de miskraam. En de mss eerdere miskraam... en valt het te verhelpen. Ik weet wachten als je absoluut niet wil, das de hel he...
Dus jij zit in de farmaceutische sector. Die therapeutische inspuiting bij mijn man gebeurd met depo-medrol en de lokale verdoving met lidocaïne. Mijn man is extreem allergisch (penicilline, SAID's en bezoas, etc...) Hij sukkelt al langer met de gewrichten. Vorig jaar is hij ook 2 maand uit geweest door een terugkerende ontsteking thv de schouders en heeft hij ook 3 inspuitingen depomedrol gehad in het schoudergewricht. Kine en rugversterkende oefeningen heeft hij al met de mas gehad, maar volgens Dr Smets (de orthopedist) is het genetische aanleg en valt er weinig aan te doen. Hij is pas 29 en de scanner van zijn schouders vorig jaar toonde al slijtage... Mee leren leven was toen de boodschap. Hij let al erg op z'n houding maar echt rusten doet hij wel niet. Hij werkt veel te graag voor zijne stiel zoals hij het zelf zegt... En ik mag zoveel zeggen als ik wil dat hij zich wat moet ontzien, mannen zijn op dat vlak kinderen vind ik... luisteren doen ze toch niet Dr Smets heeft hem nu wel heel duidelijk gezegd dat hij een beter evenwicht moet zoeken tussen erk en ontspanning want dat hij binnen dit en 10 jaar anders ernstig in de problemen zal komen met zijn verdere gezondheid. Ik hoop dat de boodschap nu is aangekomen en ik zal ook maar wat blijven zagen tegen hem dat hij meer moet rusten... wie weet helpt het.

Sandra, Leuke foto van Hanne.

Ik ben idd al met prenatale kine bezig. Ik ga in het ziekenhuis zelf bij Annick Stroobants. Geeft ook wel redelijk goeie uitleg, maar ik ken haar al van in het ziekenhuis. In de weekends komt ze bij ons op de afdeling soms ook de mensen kine geven.

Hier is het vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn engeltje is geboren. Is wel wat dubbel nu, zeker met dat kleine voetballerke in mijn buik. Niet te geloven dat een jaar zo met up en downs kan gaan. Maar ik ben enerzijds wel blij dat het allemaal verjaart is vanaf nu. Hoewel, het blijft toch pijnlijk... Vergeten doe ik het nooit denk ik.

Wel, ga jullie laten
Groetjes
Evy

[Laatst gewijzigd door Evy - 26/06/2008 @ 16:34] - Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 10:17
Kimmy

Hoi,

zoals jullie zien, ben ik net zwanger van onze tweede spruit.
Ik ben van onze Robbe bevallen bij Dr. Natens, maar die is nu spijtig genoeg op pensioen. Ik moet nu dus op zoek naar een nieuwe gyn.

Iemand ervaring met de nieuwe in Diest, Axel Vandendael?
Thijs is ook een optie natuurlijk, daar heb ik al naar gemaild, maar nog geen antwoord gehad, maar die heeft het natuurlijk ook verschrikkelijk druk. Mij maakt het ook niet uit of het een man of een vrouw is, als het maar een goeie gyn is.

Hopelijk krijg ik hier wat reactie.

Groetjes
Kim

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 11:20
Kreeftje

Welkom Kimmy!

Proficiat trouwens...ik was ook uitgerekend rond 25 februari maar heb maandag een miskraam gekregen).

Naar Thijs moet je gewoon bellen (niet mailen). Als zwangere krijg je voorrang (gewoon aan de secretaresse zeggen). Die nieuwe gyn daar heeft voorlopig niemand ervaring mee...maar ook niemand slechte dus

Vanwaar ben je?

Ik woon nu al 2 jaar in Scherpenheuvel.

@Evy: depomedrol dat zijn corticosteroïden. De arts heeft gelijk. Je ventje moet het rustiger aandoen of binnen x jaar is zijn gewricht volledig versleten (en dan kan je niet veel doen behalve pijnstillers slikken en een prothese steken). Hopelijk gaat het gauw beter!
Veel sterkte met de verjaardag van Eline*. Binnen de korste keer hou je en flinke zoon in je armen!

[Laatst gewijzigd door Kreeftje - 27/06/2008 @ 11:23] - Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 12:48
Evy

Hey hey,

Kimmy is binnegeraakt bij Dr Thijs heb ik ergens anders gelezen. Ze heeft dus nog geluk gehad want die zit echt bomvol.

Kreeftje, bedankt voor je lieve woorden. Waar ergens in scherpenheuvel woon je? en altijd gewoond of naar daar verhuisd? Mijn man is ook van Scherpenheuvel afkomstig, we wonen nu in Molenstede.

Vanwaar zijn de andere dames eigelijk? Schrijf en lees hier nu al een 3tal weken mee en ik weet dat nog niet haha.

Hier vanacht wat last gehad van voorweeën denk ik. Om de 10 minuten harde buik, niet pijnlijk ofzo en dat heeft toch wel een anderhalf uurtje geduurd en wat rugpijn, maar draaglijk en dan is het gestopt.
Harde buiken had ik al eerder maar meer verspreid over de dag en nooit met rugpijn.

Even een vraagje: Wanneer weet je dat de bevalling echt begonnen is? Tuurlijk als je water breekt, maar als dat nu niet breekt en start met weeën? wanneer weet je dat het echte weeën zijn? Voel je dat echt of is dat zo een schemerzone. In het ZH zeiden ze dat echte weeën doorzetten als je vb in bad gaat zitten en voorweeën stoppen. Begin zo wat zenuwachtig te worden, het komt zo dichtbij he... en ik weet begod niet wat te verwachten.
Hoe ging het bij jullie?

Sevens naar de kine, ga me snel klaarmaken.
Groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 16:08
Kreeftje

@Evy: Je zal wel weten wanneer het zover is - en je mag bij twijfel altijd naar de materniteit bellen of langsgaan voor aan de monitor te liggen.
Bij mij is 's nachts mijn water gebroken. Niet in 1 keer maar dat bleef er uit sijpelen. Ik moest naar het toilet en dat bleef druppen. Bij mij begonnen de weeën niet. Slecht scenario. Ik moest binnen wegens infectiegevaar en kreeg antibiotica. Ik had geen opening en Maya daalde niet in. Na enkele vaginale tabletten begonnen de weeën toch. Toen ik 3 cm had (de volgende dag om 19u) bleek dat Maya aangezichtsligging had (is niet hetzelfde als sterrekijker) waardoor ze niet kon indalen en toen is het een spoedkeizersnede geworden.

Ik ben oorspronkelijk van Anderlecht (mijn ouders wonen nu in St-Pieters-Leeuw). Mijn ventje van Diepenbeek. Elkaar in Leuven leren kennen en een betaalbare woning bracht ons naar Scherpenheuvel - wijk witte hoeve (woonwijk tussen Nihoulstraat en oude Tiense baan)

Link naar deze reactie
28/06/2008 @ 21:13
Neela

Hi allemaal

Net hier alle ramen gewassen, het mag nu een week niet meer regenen !

Welkom Kimmy ! Proficiat met je 2de zwangerschap !

Eerst even vertellen dat vriendin gisteren bevallen is van een zoontje Lars ! Helemaal natuurlijk zonder epidurale en zonder te schreeuwen ! Chapeau vriendin !!
Ze had Dr. Thijs, maar Deschilder heeft de baby gehaald en ze was heel content van hem.

Thijs vertelde mij dat er binnenkort nog een vrouwelijke gyn bijkomt. Het draait goed daar in Diest!

Ikzelf ben van Bekkevoort Evy. Niet afkomtig.... ooit betaalbare bouwgrond gevonden op een leuke lokatie (verkaveling rond speelterein) en hier dus beland en blijven plakken. Gescheiden, hier blijven wonen en met nieuwe vriend ons Fleurtje gekregen.
35 (bijna 36) jaartjes jong.
Ik werk in Diepenbeek in de nieuwe industriezone over de Jaga.

Ja sterkte met de verjaardag van je eerste kindje. Dat gaat elke jaar toch een pijnlijke datum zijn.

Kreeftje,
Ik ken nog een meisje die CMV had. Haar baby was besmet dus gehandicapt maar toch wilden zij het kindje houden. Helaas was hij op 39 weken dood in haar buik.
Ik heb het allemaal van kortbij gevolgd.
Zij mocht meer dan een half jaar niet zwanger worden.
Laat die CMV maar uit je lichaam gaan... is echt niet goed voor het kindje.
Ik weet dat de drang groot is, maar toch even wachten tot jezelf het virus overwonnen hebt.
Je hoort het eigenlijk steeds vaker CMV.
Zou me eigenlijk ook wel eens willen testen, je weet maar nooit.

Gisteren ben ik nog eens flink gaan winkelen, eten, stappen in Hasselt. Ik heb plastieken sandaaltjes voor in het zwembad gekocht van Kipling. Heel heel leuk, nu kan ons Miekemuis volgende week fijn rondwandelen aan en in het zwembad. (vrijdagnacht vertrekken we op reis).

Daar straks heeft Fleur 1 minuut in de hoek gestaan.
Ze was aan het stampen met haar schoenen op mijn benen, en hoe meer ik zei dat ze niet mocht; dat dat pijn deed, hoe meer ze lachte en harder stampte. L heeft haar in de hoek gezet.
Kleine meisjes worden groot !!

Morgenochtend mijn belastingbrief invullen, en in de nm met de mensen van Frankrijk een bbq !

zo, vele groetjes en tot lees morgen !

x

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 11:14
Neela

Hi,
Dames een vraagje,

Heb net mijn belastingsbrief ingevuld.
Ik trek ongeer 700 euro minder geld terug dan vorig jaar. Kan dat zijn door ons vervangingsinkomen door de bevalling die 3 maanden ... ? Hebben jullie dat ook ?
We hebben de creche kosten wel ingegeven op L zijn brief dus die zitten in de mijne niet bij in.

Hoe doen jullie dit ?

Neela

Link naar deze reactie
29/06/2008 @ 11:43
Neela

Ik was gisteren nog vergeten te vertellen over mijn "bevalling".

Gezien Fleur in stuit lag was het zowiezo keizersnede. 14/05 stond geprikt.
Maar een weekje vroeger was ik op zaterdag heeeeel erg lastig. Ik heb gejammerd aan de telefoon tegen zowat iedereen die ik kende. Ik wou vanalles doen maar het ging niet meer tegoei, eigenlijk was ik zelfs ah zeuren tegen een collega die ik volgende week terug kwam werken al moest ik de ganse dag klasseren.
Die nacht kon ik weer eens niet slapen, ik raakte niet gelegen en gedraaid en ben toen in de zetel komen liggen tv kijken (leve vitaya).
Ergens tussen 5u en 6u had ik ineens door dat ik lichtjes ongi buikpijn had. Alsof je regels gaan doorbreken.
Zo rond half 7 had ik door dat die lichte ongi pijn zo om de 10 minuten kwam, toen dacht ik: zijn dit de startweeën? Huh is het begonnen ?!

Normaal gezien gingen we op maandag monitoren, maar ik wilde dan die zondagochtend al gaan monitoren, gezien het kz was moest ze niet indalen en moest ik niet afzien.

Dus ben ik me rustig gaan douchen, haar geföhnt, gesminkt, mooie kleren aan (raar hé, ben echt geen ijdelteut). Toen kreeg ik al af en toe een fermere scheut, alsof mijn regels niet doorraakten ...

Papa wakker gemaakt en even gegild 'als je binnen 5 minuten niet onder de douche staat dan bel ik iemand anders' tja, zwanger en vervelend - haha
Om half 8 waren we in het ziekenhuis. Ik had weeën. Thijs kwam langs en zei dat het misschien nog kon stilvallen.

Maar toen ik zei dat ze in stuit lag en dat het toch kz was, zei ze, allee dan halen we haar vandaag.

Toen is het rap gegaan. De papa had zich er eigenlijk niet aan verwacht en kreeg het even benauwd.

Kleedje aan, naar de grote wc, scheren, enz enz ... ineens stond de kamer vol met volk, ik denk dat ze zelfs komen vragen zijn wat ik de ganse week wilde eten. Die ratelde een lijst af, ik weet niet meer wat ik de ganse week had gekozen hoor.

Bij de operatie heb ik me gefocusd op de blaadjes van die boom daarbuiten. Ik herinner me eigenlijk niet echt veel meer. We hebben wel heel de kz mogen filmen, dus dat is een prachtherinnering.

De verpleegster heeft me wel wakker of bewust gemaakt toen ze Fleur eruit haalden en toen ze ze 2 seconden toonden, dat is wel fijn, want anders had ik dat ook gemist.
En heel raar... ik heb niet gehuild.
Er gebeurt zoveel dat je je (denk ik) mentaal wat afsluit.

De 3de dag heb ik wel gans de dag gesnotterd om niets. Maar k heb gelezen dat dat goed is.

Nu gisteren was ik met mijn vriendin ah bellen. Toen zij haar verhaal deed ben ik wel beginnen snotteren. Heeeel raar allemaal !

Zo, ik ga me nu wassen t 'is al middag

daida

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 08:14
Kreeftje

@Neela: allez een echte babyboom in je vriendenkring!

ik weet het CMV is niet echt leuk. Toen ik het dit weekend tegen mijn zus vertelde vond ze het heel erg. Achteraf heeft ze wel tegen ons mama gezegd dat het beste was dat het een miskraam was want dat het kindje anders erg gehandicapt zou zijn (ze is kinderverzorgster).
Mijn ventje is nog altijd ziek. Zelf voel ik me nog best ok - ik heb wel enorme gezwollen klieren. Maar echt klote dat we nu moeten wachten. Zeker omdat we eigenlijk al proberen sinds december 2007.

Maya haar bloed was ok. Ze hebben niks gevonden. Ze had wel wat ijzertekort. Igodt ging voorschriftje opsturen.

Van de belastingen weet ik niets (ventje vult dat in). En bij ons is dat gezamenlijk.

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 10:13
Kimmy

Ik ben inderdaad bij Dr. Thijs binnengeraakt. Het bleek uiteindelijk allemaal nog wel mee te vallen. Ik kon in de week waarin we een afspraak hebben nog uit heel wat tijdstippen kiezen, uiteindelijk gaan we vrijdag 25 juli voor de eerste keer.

Vorige keer, bij Dr Natens, was ik eigenlijk heel tevreden, als hij niet met pensioen was zou hij zeker terug mijn bevalling mogen doen.
Het was wel geen simpele bevalling bij Robbe: veel meconium in het vruchtwater, dus met de zuignap en drie man die op mijn buik moest duwen, alles om hem maar rap op de wereld te krijgen. Uiteindelijk is hij een nachtje in de couveuse moeten blijven.
Natens had wel haast, aan de andere kant van de gang lag nog een patiente van hem, dat kindje is ongeveer een half uurtje na onze Robbe geboren. Met de haast had hij de placenta al bijna volledig verwijderd zonder op de vroedvrouw te wachten voor een bakske. Bye bye schoon daim schoentjes

Link naar deze reactie
30/06/2008 @ 15:37
lieke

Hoi,

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik hoor helemaal niet thuis onder jullie topic, vermits ik beide keren in leuven bevallen ben. Ik ben echter wel van de streek, Bekkevoort, en lees af en toe hier al is mee.

Nu zit ik met volgend probleem. Mijn dochter Marie gaat hier in Bekkevoort naar een superlieve onthaalmoeder, vermits er voor Anna voorlopit (tot nieuwjaar) geen plaats is, kijk ik samen met de landelijke kinderopvang Diest uit naar een ander plaatsje. Sinds september vorig jaar was alles in orde bij een andere onthaalmama in Bekkevoort waar ze van september tot december naartoe zou kunnen gaan. Vorige week heb ik echter telefoon gekregen van de dienst dat dit niet zou kunnen doorgaan... Ze hebben met twee adressen van mensen in schoonderbuken en Scherpenheuvel gegeven, maar hebben beide huisdieren en daar ben ik niet voor te vinden ook de uren zouden niet overeen komen..

Een tijdje geleden heb ik hier gelezen over een opvang in Assent.. Zou er hier nog plaats zijn en zou er iemand mij hiervan de telefoonnummer of adres kunnen doorsturen met pb?

Bedankt!

Lieke

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 09:53

mini creche
bibabeloe
tieltseweg 10
3202 rillaar
elke werkdag open van 6.30u tot 18.30u

meer info 0476854633.

groetjes
jolein put en nancy houben

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 10:16
Kreeftje

Onze onthaalmoeder (die uit Assent) is deze nacht opgenomen in het ziekenhuis. Tot 15 juli is er geen opvang. Maya is nog maar 2 dagen geweest maar ze wordt daar supergoed opgevangen (en krijgt goed veel eten ). Ze is veel vrolijker 's avonds en doe terug pogingen op te stappen en te praten. De vorige weken was ze zo stil en prikkelbaar (niet in het weekend).
Ik hoop echt dat alles goedkomt. Ik heb Maya voorlopig voor 2 weken kunnen zetten in mini-crèche junglepaleis in schoonderbuken. Was wel moeilijk om haar zo bij vreemden achter te laten. Vrienden van ons konden terecht bij Biebabeloe in Rillaar. Zowel biebabeloe als junglepaleis zouden plaatsje hebben voor een full-time. Maar junglepaleis (ziet er wel goed uit) vraagt vast maandbedrag of kindje nu komt of net (geen rekening met vakantie of ziekte).Junglepaleis ook maar tot 18u. Is wel dichterbij voor ons.
En biebabeloe heeft een hogere dagprijs maar wel opvang tot 18h30. Pfff het zit ons acht niet mee met de opvang...dit is al de 4 opvang in 1 jaar tijd (eerste is weggevallen een week voor de bevalling omdat ze uit haar huis was gezet en verhuisde naar testelt).

[Laatst gewijzigd door Kreeftje - 03/07/2008 @ 09:08] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 12:58
lieke

Hallo,

Kreeftje, bedankt voor de info.. Oei das minder.. Ik heb gisteren nog met Ilse gebeld en zou donderdagavond langs gaan om is te kijken.. Ik zal haar volgende week dan nog is bellen om iets af te spreken.
Nogmaals bedankt.

Lieke

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 13:53
Kreeftje

@Lieke: ja als het pas vanaf september is dan heb je nog wat speling. Ik hoop echt dat alles goed komt. Ilse sluit wel normaal gezien in september 10 dagen maar door haar onvoorziene sluiting zie ik ze dat dan annuleren (ze wil zo weinig mogelijk ongemakken voor de ouders en kindjes) Eigenlijk is die veel te goed! Het is echt heel goede opvang.
Welke adressen had jij gekregen in Scherpenheuvel en Schoonderbuken?

Het is hier zo stil...Neela op vakantie - Nanz verhuisd - Sandra vakantie? - Evy (aan het bevallen)
Of zit iedereen hier buiten op een terras?

[Laatst gewijzigd door Kreeftje - 02/07/2008 @ 13:57] - Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 17:58
nanz

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

Wij zijn verhuisd met de nodige stress en extra onverziene omstandigheden.
Yrian is serieus ziek geworden, heeft het adenovirus, is verdomd niet min! Hij kon deze week al niet naar de nieuwe onthaalmoeder en moet thuisblijven want het is zeer besmettelijk! Daarbij nog wennen aan een nieuw huis en omgeving maakt dat het zéér zwaar is geweest voor Yrian.
Hopelijk is het tegen volgende week beter wat hij ziet ervan af.

Ik schrijf maar heel even want ik heb nog zoveel te doen, ik doe later nog verslag!
Groetjes

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 16:07
Evy

Nee nee, ben nog niet aan het bevallen

gewoon niet op de pc geweest de voorbije dagen. Enkel eens voor mijn geboortelijst te bekijken online. En dan ben ik alles aan het gereed zetten voor als het zover is.

Gisteren was ik naar Kadulleke geweest en ik heb er supergoeiekoop een velux dekentje (7euro), een extra overtrek voor mijn koets (bugaboo)(5 euro!!) en een lakensetje voor de wieg(12 euro) gekocht.
Ik was eigelijk niet van plan om nog iets te kopen maar ik heb van mijn schoonzus een wieg in bruikleen gekregen die ze zelf niet gebruikt door plaatsgebrek. Ik was die gisteren ineen aan het steken en op de slaapkamer geinstaleerd met mijn ventje toen ik eigelijk tot het besef kwam dat ik daar geen passende lakentjes voor heb. Enkel lakentjes voor in een bed 60x120 en die wieg is 40x80. Dus ik dacht ik ga nog eens snel bij Kadulleke zien voor ze definitief sluiten. Ik verschoot wel dat de winkel zo goed als leeg was. Maar met zo'n megakortingen kon ik het niet laten liggen. Vrouwen en shoppen zeker?

Zijn jullie al gaan winkelen in de solden eigelijk?
Nanz, verhuisd dus... stressen... maar tis achter de rug! Nu hopen dat je zoontje snel beter is. En dan volop genieten.

Kreeftje, jammer van de onthaalmoeder maar goed dat Maya er goed wordt onthaald. Ik hoop dat ze snel weer uit het ZH is en dat de opvang toch goed verloopt.

Verder weinig te melden hier. (on)geduldig aan het wachten en aan het aftellen...

groetjes

[Laatst gewijzigd door Evy - 03/07/2008 @ 16:09] - Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 22:02
Ellebel

Hoi dames
ik ben terug in forum land, super lang geleden geen idee hoe lang maar HEEEEEEEL lang ;-)

Ben sinds een maand ook terug aan het sporten ga wekelijks enkele keren naar Karteria in diest waar ik me dan in het zweet werk.

op het werk is het ook super druk heb enkele weken zelf full-time gewerkt om het bij te kunenn houden, maar binnenkot is het vakantie, nog een weekje en dan zaaaaalig niets doen.

Hey Nanz, ondertussen ook al verhuisd, dat maakt ons bijna buren. Mss kunnen we binnenkort eens afspreken kunnen de kindjes samen spelen, dat kan voor ons allemaal he.

Robbe is ondertussen bijna 20 maanden en heeft zo af en toe zijn kuren. maar hij is zooooo lief....

Dikke knuffel
Elke En Robbe (en papa chris natuurlijk)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina