Home »
Forumoverzicht »
Archief »
Kleuters » moeilijke eters
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken][
Sortering: Het recentste bericht staat als laatste -
sortering omdraaien]
28/02/2007 @ 10:50
Inge Willemen

| Hoi, onze zoon van 5 eet en lust geen groenten, aardappelen en veel verschillende vleessoorten, hij wordt ook alles vlug moe zo luste hij wel bruine rijst en de laatste weken is het echt een ramp om hem ervan te laten eten, zo heeft hij een tijdje graag soep gegeten zodat hij toch wat groenten binnenkreeg maar dat is nu ook weer over alleen kervelsoep krijg ik erin. We zijn een tijdje geleden begonnen met een soort puntensysteem als ze van de groenten proeven krijgen ze een punt en als ze dan 10 punten hebben krijgen ze een klein kadootje, als ze niet proeven gaat er een puntje af, maar nu lees ik overal dat belonen voor de maaltijd niet goed is dus weten we het niet meer. Elke warme maaltijd is een ramp, er vloeien tranen er word gebraakt echt niet leuk, zelf heb ik dan ook geen eetlust meer. Als ouders proberen we het goede voorbeeld te geven door veel groenten te eten wij eten veel biologisch, af en toe vegetarisch, heel veel afwisseling.
Zijn er mensen die deze problemen ook hebben en hebben jullie tips, misschien kunnen we elkaar wat helpen.
Groetjes Inge en haar kroost
|
01/03/2007 @ 21:10
Nicole
 | De tips om het te negeren gelden alleen als het voor het kind een spelletje is om niet te eten.
In jouw geval, dat hij het echt niet lust, vind ik het puntensysteem zo slecht nog niet.
Je zou ook kunnen afspreken om bv een vast aantal hapjes te moeten eten.
En dat een paar dagen volhouden, en dan 1 hapje erbij.
Ik weet niet of het zal helpen, maar proberen kan geen kwaad!
Heel veel suc6 en sterkte!
groetjes Nicole
|
01/03/2007 @ 21:24
M&M

| Ik zou het er eens met de kinderarts over hebben. Hoeveel eten is genoeg voor een kind van zijn leeftijd en gewicht? Als je dat weet kan je verder. Ik zou er vooral niet te veel drukte om maken ... zo wordt eten een strijd en die win je meestal niet. Wil hij niet eten, oké, maar dan ook geen koek, chips, frisdrank .... neem die dingen eventueel als beloning als hij wel flink gegeten heeft. Je kan hem bijv. wel negeren als hij begint te zeuren en hem uitvoerig prijzen als hij iets in zijn mond steekt.
Maar als het tot overgeven en van die dingen komt zou ik zeggen stop er mee. Ht is frustrerend voor jou en je zoon. En zo kom je geen stap verder. Ik zou eens aankloppen bij een professioneel persoon (eventueel een dietiste).
|
02/03/2007 @ 14:32
Inge Willemen

| Hallo,
Alvast bedankt voor jullie tips, aan de diëtiste heb ik ook al gedacht, die hou ik als laatste hulppunt.
Gisteren had ik spaghetti, zonder vlees en de saus doorgedaan, als ze dat eten krijgen ze een punt, vroeger was het altijd zonder saus, dat is al een vordering maar toch vloeien er eerst nog tranen want wij eten volkoren pasta( gewoon al omdat ze zo weinig groenten eten) en Joren wil liever witte pasta, hij heeft uiteindelijk toch 3/4 van zijn bord op, dat is weeral binnen.
Straks is het vissticks (lust hij niet) hij hoeft er maar 1 te eten met spinazie en ebly, de spinazie is meestal ook een probleem heb hem al op verschillende wijze gemaakt maar telkens is er een probleem dus straks houd ik het simpel gewoon wat stoven met wat boter.
Hopelijk lukt het straks zonder problemen.
Groetjes Inge
|
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]