< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » traagwerkende schildklier en miskraam

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
traagwerkende schildklier en miskraam
02/03/2007 @ 09:22
M

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die weten of een traagwerkende schildklier en een miskraam met elkaar in verband staan? Misschien zijn er mensen die een hypothyreodi hebben en zwanger zijn? Na de bevalling is mijn schildklier trager gaan werken, waarde was 9 toen 4 en nu weer 6. Ik heb onlangs een miskraam gehad en ben gecurreteerd. Ik heb het er toen ook niet meer met de gyn over gehad of het daardoor kan komen. Info kan ik er ook niet echt over vinden (wel over hypoth.)
Ik heb half maart weer een afspraak, hebben jullie ervaring hiermee?

Gr

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 11:10
Emilie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben er onlangs ook achter gekomen dat ik een te traag werkende schildklier heb. Dit omdat een 2de zwangerschap nogal lang uitbleef. De traag werkende schildklier kon er de oorzaak van zijn dat het vruchtje zich niet kon innestelen. Ik heb Eutyrox gekregen en gelukkig is het ondertussen goed gekomen . Nu alleen nog even duimen dat het goed blijft gaan. Op 7 weken al wel een mooi kloppend hartje gezien!
Ik heb voor mijn eerste zwangerschap ook 2 miskramen gehad. Maar toen is er nooit echt iets onderzocht. Nu heb ik gevraagd aan de ha of die twee eerdere miskramen te maken konden hebben met die schildklier. Hij dacht in mijn geval van niet, maar in principe kan het. Een te traag werkende schildklier kan een teken zijn van een onderliggende 'auto-immuunziekte'. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat je lichaam nogal 'fel' reageert op 'niet-lichaamseigen' zaken en die afstoot. Dus ook een vruchtje bij een eventuele zwangerschap. Vandaar het moeilijk zwanger worden of het moeilijk zwanger blijven. Indien dit zo is zou het meestal wel gaan om een vroege miskraam (tussen 4 en 6 weken). Hoe dat onderzocht kan worden weet ik dus niet omdat het bij mij gelukkig niet nodig is geweest. De dokter heeft enkel het principe uitgelegd. Misschien toch ook eens navragen half maart.
Veel succes,
Emilie

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 13:36
M

Hoi Emilie,

Ik hoopte al dat jij zou reageren omdat ik jou verhaal had gelezen bij een andere topic. Hoelang heb jij die medicijnen geslikt voordat je weer zwanger werd? En weet je jou waarden nog bijv tsh mijn laatste keer was 6.4 .

Gr. M

Link naar deze reactie
02/03/2007 @ 14:34
Emilie

Hoi m,
Ha, dan heb ik goed nieuws voor jou. Ik nam net 10 dagen mijn pilletje toen ik erachter kwam dat ik zwanger was!
Er is direct opnieuw bloed geprikt omdat door een zwangerschap de schildklier weer trager kan gaan werken, maar het was blijkbaar OK met de dosis die ik nu neem, 50 mg. De waarden weet ik niet meer. Misschien volgende week, ik moet maandag opnieuw bloed laten prikken en zal woensdag dan wel iets weten.
Ik hou je op de hoogte!
Emilie

Link naar deze reactie
12/03/2007 @ 13:48
Emilie

Hoi M,
Ik heb eventjes niks laten horen. Het is namelijk weer niet gegaan zoals we gehoopt hadden. Op mijn profiel kan je wel een beetje zien wat er gebeurd is, maar ik heb het nog een beetje te moeilijk om er verder over te praten. Ik wens je alle goeds en hoop dat een wondertje niet te lang op zich laat wachten.
Succes,
Emilie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]