Heidi,
Ik ben donderdag 05/04 mijn 2 kleine meisjes verloren na 19w2d zwangerschap

Ik had woensdag 2 keer een grote slijmbrok verloren, maar maakte me daar niet echt zorgen over omdat er geen bloed bij was. Om 3u 's nachts gisteren morgen werd ik wakker met krampen, maar ik dacht dat het van mijn darmen was. Ik had echter bloedverlies, dus gebeld met verloskamer, daar zeiden ze dat we moeten komen...
Ze deden een echo op de buik en alles leek OK. Kindjes waren min of meer op schema, hartjes klopten, dus ik was min of meer gerustgesteld, maar toen moest er een vaginale echo gebeuren om te kijken waar het bloedverlies vandaan kwam...
De gyn zei direct dat het niet goed was. Een van de vruchtzakken was helemaal uitgestulpt in mijn vagina... Mijn baarmoederhals heeft het begeven... Cervix insufficiëntie noemen ze dat. Na een inwendig onderzoek bleek dat ik al 3 à 4 cm opening had... Er was niets meer aan te doen. Ze zouden afkomen...
Ze hebben mij dan naar een kamer op de materniteit gebracht waar we moesten wachten... De krampen (weeën) kwamen op den duur sneller na elkaar en na 3 hevige krampen is ons eerste popje rond 9u geboren... Het tweede zal nogal hoog en ze hebben dan mijn water moeten breken en een baxter moeten geven om opnieuw weeën te krijgen. Na ongeveer een uur is na één stevige kramp ons tweede meisje geboren... Ik heb ze gezien, allebei zo volmaakt en toch zo anders... Ze hadden een heel ander gezichtje... Het ergste was dat ik na het breken van mijn water van het tweede dit nog heb voelen stampen...
Toen moesten de placenta's afkomen, wat wonderwel ook vrij vlot verliep. Toch bleef ik heel veel bloed verliezen en hebben ze alsnog een curretage onder volledige verdoving gedaan om de baarmoeder schoon te maken. Volgens de gyn was het echt nog wel nodig, want er waren nog vele brokjes achtergebleven...
Het gaat ondertussen fysiek weer beter... Ik heb geen pijn meer, alleen heel erg slap... Ik heb veel bloed verloren, blijkbaar zelfs op het randje om bloed bij te krijgen, maar het is niet gebeurd... Alleen begint het nu stilaan oor te dringen en is het allemaal zo onwezenlijk... Geen babietjes meer, geen groeiende buik, geen stampjes meer voelen...
Ik kan je uit mijn ervaring alleen maar zeggen dat het enorm goed doet als je voelt dat je steun krijgt en hoewel woorden toch tekort schieten en er geen woorden voor zijn ben ik zeker dat jouw vriendin moet voelen dat jij er bent voor haar...
Veel succes verder met je eigen zwangerschap. Ik begrijp dat je je schuldig voelt op een of andere manier, hoewel daar helemaal geen reden voor is, maar laat dit niet de reden zijn dat je weg blijft, want dat doet nog veel meer pijn...
M