< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Je cyclus na curretage

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
Je cyclus na curretage
05/03/2007 @ 18:07
Steffie1

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Is er iemand die mij kan helpen? Op 9 februari heb ik een curretage gehad. Ik was toen 13 weken, maar ons kindje zou al gestorven zijn aan 10 à 11 weken. Ondertussen zijn we 3 weken verder. Ik heb redelijk wat bruinverlies gehad. In het begin wat minder dan later wat meer. Ik heb nu druppels genomen (Methergin) en het bruinverlies is nu geminderd. Ik had zo'n gevoel dat ik vrijdag mijn eisprong heb gehad. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat mijn cyclus niet opnieuw op gang komt. Ik ben dan bij de huisdokter langs geweest om mijn zwangerschapshormoon te laten controleren. Dat staat nu nog op 45. De dokter vind dit nog redelijk hoog, 3 weken na de curretage. Ik moet nu vrijdag opnieuw bloed laten namen en dan gaan ze andere waardes bekijken om te weten hoever ik in mijn cyclus zit. Ik ben enorm bang dat de curretage niet helemaal goed verlopen zou zijn. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft of mij wat meer uitleg kan geven? Ik zou zo graag opnieuw zwanger wil worden.

Groetjes Steffie

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 20:37

Hallo,

Ik heb op 1maart een curettage gehad. Ik was bijna 11weken en het vruchtje was een week gestorven al. Terwijl de echo op 8weken heel goed was. Ik vraag me ook af hoe het nu gaat met mijn cyclus. Op de andere forums zijn ze allemaal precies al goed bezig met zwanger worden (bv lichaam na curettage) zodat ik niet echt dé juiste forum vind. Het enigste dat ik weet dat je moet wachten op je regels en je dan pas kunt beginnen rekenen om zwanger te worden. Want bij de een komen die regels al na 28dagen maar schijnt kan je even goed ook 6weken wachten en dan is het beetje raden wanneer de eisprong is denk ik. Ik wil ook snel terug zwanger worden. Dus ik hoop dat ik geen 6weken of langer moet wachten op die volgende regels!

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 21:24
ingetjee

hoi dames,
misschien kan ik jullie helpen:
ik had vorig jaar een miskraam
op 11.5 weken werd vastgesteld dat ons kindje gestorven was op 9.5 weken
ik kreeg een curetage en werd na 38 dagen opnieuw ongesteld.
mijn gyn zei me toen dat het 4 tot 10 weken duurde na een curetage voor je opnieuw ongesteld kon worden

normaal heb ik een cyclus van 27 dagen.

nu ben ik na 17 weken zwangerschap bevallen van onze Lucas* en werd na 35 dagen weer ongesteld

je kan dus in je eerste cyclus niet echt uitgaan van je vroegere cyclus, het moet eerst echt wat op gang komen.

oja, over dat bloed- of bruinverlies, dat duurt tot maximaal 4 weken na de curetage

groetjes en sterkte!

Inge

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 21:58
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
Ik had op 30januari een miskraam, met op dezelfde dag curretage, na acht weken zwangerschap. Ik heb maar vijf daagjes een klein beetje bruinverlies gehad na de curretage. Na exact 21dagen, heel vroeg dus, kreeg ik al terug mijn menstruatie: heel veel bloedverlies met krampen gedurende vier dagen. Ik veronderstel dat ik dus nu terug een gewone cyclus heb, ook al weet ik niet hoe lang die zal duren. Ik heb nu geschat op 28dagen, want dat was mijn cyclus normaal. We zullen zien he? Ik hoop dat ik een goeie eisprong heb en zo, want ik weet niet of dit allemaal automatisch zo verloopt?
@inge, heb jij al kinderen, of probeer jij nog steeds voor een eerste kindje? Twee miskramen na elkaar, dat moet moeilijk zijn voor je. Uiteindelijk heb je zoveel dromen, bij een zwangerschap.
Allemaal veel sterkte.
x

Link naar deze reactie
05/03/2007 @ 22:18
fropsel

hallo

ik heb op 31 januari een curettage gehad. Het was ons eerste kindje. Ik was toen bijna 13 weken zwanger.
Onmiddellijk na de curettage heb ik een beetje bloedverlies gehad. Erna bruinverlies, tot ongeveer 14 dagen na de curettage en dan ineens krampen en terug bloed. Dit voor 3 a 4 dagen, dan weer bruin, daarna weer bloed en heel heel hevige krampen.
Tegen dan waren we drie weken verder en had ik afspraak met gynae. Uit de echo daar bleek dat de curettage niet volledig goed verlopen was. Er is een stukje placenta achtergebleven in mijn baarmoeder. (de gynae had al gezegd dat al het weefsel heel heel goed vast zat... mijn lichaam was nog niet van plan om ons kindje af te geven). Dat is een jammere, uitzonderlijke complicatie. De gynae heeft me dan methergin druppels voorgeschreven. 3 keer 15 drupjes, maar daar heb ik zo'n hevige bijwerkingen van gehad, dat ik ze na Twee dagen niet meer hoefde te nemen. Omdat mijn drang naar terug zwangerworden en dat zo snel als mogelijk groter is dan de pijn die ik door de methergin (ik kon niet meer rechtstaan) heb, nam ik ze toch door. We zijn nu een week verder en het flesje is leeg. ik heb nog steeds krampen, maar ik denk dat het een beetje een buikgriep is. Op 16 maart gaan we terug bij de gynae, indien het stukje dan niet weg is (ik heb heel veel krampen gehad, maar zeer weinig bloedverlies), dus ik vermoed dat het er nog is.. dan krijg ik opnieuw curettage...
De gynae dacht toen ik bij hem kwam 3 weken na de curettage dat ik mijn menstruatie al had, maar de echo toonde anders aan...
ik kan er nu al een beetje beter over praten, dat is grotendeels door dit forum... ik heb het echt lastig gehad, mede door de pijn en de complicaties, want op zich is een curettage niet zo'n fysiek pijnlijke ingreep...
Ik heb geen idee van mijn hcg, mijn man en ik klussen maar wat...voor 't plezier, al wil ik toch zo heel graag snel zwanger zijn

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 17:31

Hallo

Ingetjee, een miskraam op 17weken. Dat moet vreselijk zijn. En Fropsel, hopelijk is het vlug 16maart voor jou zodat je al meer zal weten. 5dagen geleden bij mij die curettage. Ik heb enkel bruinverlies nog. Geen buikpijn meer zoals de eerste 2dagen, toen kon ik amper stappen. Maar ik voel me wel zeer slap en hoofdpijn. Ik heb wel veel bloedverlies gehad de eerste dag. Heb 5u langer moeten blijven, ze hebben nog iets gegeven (geen idee wat, is via infuus gebeurd). Is het normaal dat je nog wat slap voelt na de curettage? Soms zou ik alles wel willen vergeten of uitwissen. Maar een miskraam draag je volgens mij heel je leven mee. Ik was uitgerekend voor 26sept. Dikke pech dat het mijn verjaardag is. Gezellig verjaren zal er niet inzitten dit jaar.
Mieke

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 17:41
fropsel

dag mieke

wij zijn op 't forum miskraam bij eerste zwangerschap ook druk bezig met wat jij hier schrijft. Kom er gerust bij, dan babbelen we allemaal samen. We hebben onze curettages gehad rond de maandwisseling januari-februari dit jaar...

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 18:34
mieke

Hey Fropsel

Ik heb een reactie'tje geplaatst. Hopelijk zit ik op de juiste forum...

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 19:30
fropsel

dag mieke

't is niet dat je hier niet mag schrijven he, want zo klinkt mijn laatste berichtje misschien
Maar je schreef in je eerste berichtje dat je op zoek was naar lotgenoten en dat ze op andere fora al druk bezig waren met zwanger worden... wij dus nog niet... daarom nodigde ik je ook uit...

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 10:10
ingetjee

hoi Mieke, op 17 weken is dit geen miskraam meer, maar een geboorte met alles erop en eraan.
het is echt niet te vergelijken met de miskraam en curetage van vorig jaar!

groetjes
Inge

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 11:55
mieke

Inge

Sorry. Had er niet bij stil gestaan. Wou zeker niet kwetsen of minimaliseren. Ik heb ook niet echt de kennis of ervaring hoe het gaat als je voorbij de 3maanden bent en het dan misloopt.

Mieke

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 13:55
Steffie1

Hallo,

Bedankt voor de reacties van iedereen. Eigenlijk is er inderdaad geen éénduidig antwoord. Het is afwachten hoe je cylus zal zijn na een curretage. Hopelijk laten de niet te lang op zich wachten.
Mijn vrees voor de slechte curretage is nu nog groter na gisteren. Ik ging toen naar het toilet en toen ik mij afveegde had ik een redelijk groot "iets" mee. Is dit nu nog een stukje weefsel of wat, ik weet het echt niet. Vandaag bel ik naar de gynaecoloog voor een afspraak. Ik zou graag hebben dat ze mijn baarmoeder nakijkt zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Die druppels, Methergin, zijn toch niet echt ideaal hoor. Ik had er ook enorm veel last van. Mijn benen voelden als het ware verlamd aan. Ik ben er dan ook na 2 dagen mee gestopt.
Iedere zwangerschap die afbreekt, zowel in het begin als verder, is héél pijnlijk om te ervaren. Het is zo'n groot verlies. Het is iets wat moet slijten en dat iedereen op zijn eigen manier verwerkt.
Sterkte aan iedereen.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]