< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Peuters » Koorts!!!

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/03/2007 @ 08:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn dochtertje heeft nu al twee nachten achter elkaar koorts,vannacht was het 40 graden ze slaapt wel gewoon en dan s`ochtends zakt het weer en ze maakt ook niet echt een zieke indruk.
Heeft iemand hier ervaring mee??? misschien tandjes???

groetjes cindy

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 09:02
Nicole

Kleine kinderen hebben snel hoge koorts.
Kan geen kwaad, zolang ze niet echt heel ziek overkomen, en dat het niet langer dan 3 dagen aanhoudt.

Ze kunnen zelfs koorts krijgen als ze een heel drukke en vermoeiende dag hebben gehad.
Dat heeft mijn oudste dochter heel snel.

Ik zou het vannacht nog even aankijken, is het dan weer zo hoog, dan morgen even naar de ha.

groetjes Nicole

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 09:19

bedankt nicole voor je snelle reactie.

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 10:27
Isa

Hoi,

Ja wat al eerder werd gezegd dat kleintjes snel hoge koorts hebben. En het is helemaal zo raar als ze ook nog niet echt een zieke indruk maken.
Toch zou ik nu al even de dokter bellen, omdat het toch 40 graden is. Vanaf 39.5 moest ik altijd de dokter bellen, of zelfs even langs komen, dat was tot de leeftijd van 12 maanden.
Tandjes kan het wel zijn, maar daar mogen ze geen 40 graden koorts van krijgen. En dat is volgens de dokter nooit zo hoog, meestal rond de 38./38.5 graden.

Misschien een virus van het een of ander, me dochter had dat ook weken geleden. Niet ziek maar wel de hele dag 40 graden koorts, met een zetpil werd het iets minder. Maar beneden de 39. graden ging het niet. Dit duurde 5 dagen, inmiddels wel bij de huisarts onder controle. Want normaal mag het bij een peuter ook niet langer dan 3 dagen duren. Uit zieken was toen het antwoord.

Maar bij een baby van 10 maanden zou ik toch even de ha bellen om te vragen hoe of wat. Is nooit verkeerd toch?

Sterkte hoop dat het snel beter word.

isa

Link naar deze reactie
06/03/2007 @ 11:47

mijn banner klopt niet,ze is al 14 maanden,maar ik geloof dat het iets gezakt is en anders ga ik morgen even naar de ha.
in ieder geval bedankt.

groetjes cindy

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 11:05
Susanne

ik zou wel in de gaten houden of ze genoeg eet en drinkt. Als ze voor de rest gewoon haarzelf is, zou ik ook niet zo gauw naar de ha gaan..

Als ze minder gaan drinken en eten en 40 graden koorts hebben is het risico van uitdrogen aanwezig...

Tandjes kan het niet van zijn, maar ik weet wel datals ze tandjes krijgen de weerstand lager is en vaak last van de oortjes krijgen!!

Succes

Susanne

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 09:01

ik heb een dochter van 9 en half maand.
gisteren middag had ze ineens 38.8 graden ik heb haar in bad gedaan schone kleding aan gedaan en sinaspril oftwel paracetamol gegeven
ze viel in slaap en toen ze wakker werd was het al weer 37.5 graden
de hele dag bleef het zo nu van ochtend word ze wakker en heeft ze 39.2 graden ze krijg wel haar tanden op moment breken ze nu egt door wat kan ik doen ¿

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 10:48
Bieke

Hallo Shantie,

geen paniek, kindjes maken inderdaad makkelijk koorts. Mijn dochtertje zit ook altijd boven de 39 graden als ze tandjes krijgt, ook al zijn er dokters die zeggen dat dat onmogelijk is! Maar toevallig zakt de koorts wel altijd direct vanaf wanneer je ziet dat er weer een tandje door is!

Belangrijk is dat je probeert de koorts onder de 39 graden te houden (volgens mijn huisarts, heb alles wel goed nagevraagd) met paracetamol en als dat alleen niet genoeg helpt, mag je ook tegelijkertijd Junifen bijgeven (is dat wat jij sinaspril noemt? Zo'n oranje siroop die je met een spuitje in de mond moet geven). Je mag die 2 op hetzelfde moment geven, dat heeft mijn huisarts mij verteld. Het moet zelfs als je op geen enkele andere manier de koorts onder de 39 graden krijgt. Wel genoeg tijd laten tussen 2 dosissen (min. 4 uur).
Er ook voor zorgen dat je je kindje niet te warm aankleed, want dat verhinderd ook dat de koorts zakt!!! Ik weet het, we hebben altijd de neiging om onze zieke kinderen flink in te pakken, maar dat is bij koorts geen goed idee! Ook een badje kan zorgen voor wat verlaging van de temperatuur, maar natuurlijk zal je kindje op deze moment niet echt blij zijn met een badje...

Als de koorts na 3 dagen nog niet beter is en natuurlijk ook als er andere symptomen zijn zoals uitslag, hoesten, pijn aan de oortjes,... dan toch even een arts raadplegen!

Groetjes en succes ermee!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]