< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Baby's voeding » rijstebloem toevoegen??

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Baby's voeding
rijstebloem toevoegen??
06/03/2007 @ 15:52
cinnie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Vanaf wanneer kun je rijstebloem toevoegen aan de laatse fles??
Ik vraag kun en niet mag want ik heb overal wel gelezen dat het vanaf 4 mnd mag..

Maar ons ventje sliep eerstgoed door wel 8,5 uur maar nu komt hij ineesn na 6 uur al weer dat ie honger heeft..hij is nu 8,5 week oud en weegt ongeveer 4500 gam...

Zou ik nu al iets kunnen/mogen toevoegen dat ie wat lekkerder doorslaapt??
wat denken jullie??

groetjes Cinnie

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 06:29
kelleke

hey

om de pap te dikken mag je nu al nutriton instant( johannesbroodpitmeel ) toevoegen hoor.
mijn zoontje was ongeveer 4 weken als ik dat beginnen doen ben. dit kun je wel alleen in de apotheek kopen.

groetjes
kelleke

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 11:48
cinnie

Oke bedankt!

ga ik dat eerst proberen..
Hopen dat ie dan weer doorslaapt en mama ook

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 12:07
marjoontje

kruitvat in nederland verkoopt ook johannes broodpitmeel,van de nutrlion.
wij hebben toen ons meisje 1maand oud was voor de nacht voeding gegeven voor de hongerige baby,en daar zit rijsbloem door zodat het kindje iets voller is dan de voeding dan de normale voeding,toen zei mijn arts van je kunt ook een klein schepje rijstbloem doen door de normale voeding dat is het zelfde dan als je voeding koopt voor de hongerige baby en het is een stuk goed koper,en dat ben ik vanaf 2maand gaan doen,maar wel een klein schepje ik begon met een thee lepeltje om tekijken als het goed ging en een week later deed ik 2thee lepeltjes en ze sliep heerlijk een hele nacht door.
johannesbroodpit meel is meer voor het spugen niet echt voor de honger bij mij hielp het niet voor honger,staat ook op de verpakking dat het echt voor spugen is dat de pap dikker word en beter in het maagje blijft zitten.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 12:58
Sandy

Online Status Bekijk profiel
hi,
Bij onze Isa heeft johannesbroodpitmeel (nutriton) niet geholpen qua doorslapen hoor. We zijn er zelfs mee gestopt, omdat ze weer meer krampjes kreeg ervan, dus ik zou er goed over nadenken... In Ned kun je nutriton ook gewoon bij de drogisterij kopen. Maar 6 uurtje achter elkaar slapen is al veel hoor. Ik snap wel dat je nog langer wil slapen ( Moet er zelf ook nog iedere nacht uit), maar als ik jou was zou ik niet te veel met de voeding gaan goochelen, je weet toch niet of je er goed aan doet...

groetjes Sandy

Link naar deze reactie
07/03/2007 @ 21:26
Eva

Opzich slaapt Joshua best goed door, van 8 tot 7 uur. Hij wordt wel af en toe wakker en gaat dan een beetje huilen.

Hij is 11 weken en weegt al over de 6 kilo. Hoeveel rijstebloem kan ik in zijn laatste flesje doen? Ik neem aan dat ik me niet moet houden aan de hoeveelheden die op het pak staan, want hij is nog geen 4 maanden. Zou een theelepeltje al helpen? En kan ik wel gewoon speen nr. 2 gebruiken van Avent? Of wordt het dik als je rijstebloem in de melk doet?

Hij drinkt de laatste tijd zijn laatste fles niet helemaal op, waardoor hij denk ik begint te jammeren ´s nachts.

Link naar deze reactie
08/03/2007 @ 08:12
cinnie

Nou meiden,

Ik heb gisteravond toch nog nutrix gekocht en 2 theelepels door zijn laatste fles om 21uur gedaan.
Eva het wordt wel dik hoor dus ik denk wel dat je speen 3 of 4 mag gebruiken van avent..

Maar goed Jordy heeft dus geslapen tot vanmorgen 6:15 toen heb ik hem zelfs wakker gemaakt omdat ik 9 uur wel genoeg vindt eerst...ivm zijn suikerspiegel..
Maar fantastisch wat heeft die jongen lekker gesnurkt op dat spul zeg!!

Dus 2 theelepels in de laatste fles is hier genoeg en Jordy weegt nu zo'n 4500 grm..

meiden bedankt voor de adviezen!

groetjes een uitgeslapen mama

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 10:05
lianne

Online Status Stuur bericht
Ik ben er ook over aan het nadenken om wat rijstebloem in Noah´s laatste fles te doen, maar moet ik dat inderdaad wel doen en zo´ja hoeveel dan?

Hij slaapt van een uur of 8 tot 5 á 6 uur, opzich is dat harstikke goed natuurlijk, maar hij heeft ons al een paar keer verwend met slapen tot 7 á half 8 en dat is helemaal perfect natuurlijk.
Wat nieuw is sinds een paar dagen dat hij zijn laatste fles van half 8 niet helemaal leeg drinkt, van de 180 cc laat hij gerust 60 cc zitten, hij is helemaal out en ligt lekker te snurken met de speen van fles in zijn mond.

Dus nogmaals mijn vraag moet ik rijstebloem proberen en hoeveel dan? Hij is nog geen 4 maanden ( 11 weken en 2 dagen ). Net als Eva gebruik ik ook de Avent speen nummer 2, moet ik nu al nummer 3 erop doen? Misschien alleen ´s avonds bij zijn laatste fles?

Wat een vragen weer, hopelijk weten jullie raad. Ik moet ook wel naar het cb volgende week, maar ik hoor het liever van andere moeders.

Thanx!!

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 10:30
Kimmy

Hoi,

ik ben persoonlijkniet zo'n voorstander van elke dag rijstebloem in de fles, zeker niet als ze zo klein zijn. Er zitten veel extra caloriën in die een kindje eigenlijk niet nodig heeft.
Onze Robbe krijgt enkel in het weekend iets bij in zijn fles, het ventje mag ook wel IETS hebben, maar door de week is het puur melk. Bij hem helpt het ook helemaal niets voor het doorslapen, dus ik geef het hem meer als dessertje.
Als je je kindje met een meer verzadigd gevoel naar bed wil laten gaan omdat het niet lang genoeg slaapt, denk ik dat je beter een oplossing zoekt door bv 's avonds een meer verzadigende melk zoals beba te geven. Rijstebloem, graantjes enz geven extra calorietjes, die je kindje, zeker op zo'n jonge leeftijd, niet verbruikt en soms ook niet verteerd krijgt. Om het even in het plat te zeggen, onze Robbe kakte bakstenen door rijstebloem. Nu zijn voeding anders is (groenten, fruit) heeft hij er geen last meer van.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 11:38
cinnie

HOi

Ik geef nu vor de tweede nacht rijstebloem erbij in de laastse fles wel met een papspeen..
Hij slaapt heerlijk door en is gewoonweg veel verzadigder ( hoe zeg je dat?)

Voor de ontlasting geef en gaf ik hem al kidicol van VSM helpt als een speer!!

Maar ieder zijn maneing en ik ben erachter gekomen dat je gewoon je gevoel moet volgen bij je kleintje jij weet toch tenslotten wat het beste is voor jou kleine...

Liefs Cinnie

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 14:00
Kimmy

Groot gelijk cinnie. Daarmee dat ik er ook altijd bij zet 'ik persoonlijk'... Ieder zijn eigen mening en zijn eigen kindje he. In ons geval is het gewoon, hij slaapt er niet langer van, hij vraagt er niet om, dus waarom zou ik hem dan de extra calorietjes geven. Het is sowieso al geen kleintje: 78 cm, 10.7 kg, hij mag effekes stoppen dus

Als je mannetje er goed van slaapt, doe dan maar he. Het waren maar tips. Ik las trouwens iets daarna ook een ander berichtje, dat beba vergelijkbaar is met gewone melk met rijstvlokken, dus daar ging mijn theorietje al weer

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 14:25
Sweet-s

Hallo dames ik heb een vraagje onze kleine krijgt 5 flessen per dag om 8, 12, 4, 8 en weer om 12 uur, hij gaat pas om 12 uur dus naar bed eerder wil hij niet. Dan slaapt hij maar tot ongeveer 4 a 5 uur en begint te huilen dan geef ik hem zijn speentje en dan slaapt hij meestal door tot half 7, en dan krijg ik hem niet meer in slaap wel als hij bij ons in bed komt. Maar hebben jullie misschien tips hiervoor? Ik heb namelijk wel eens rijstebloem in zijn flesje gedaan en toen kon hij bijna niet poepen en bleef maar huilen. Nu ga ik dat zowieso denk ik toch maar proberen want slapen doet hij nog steeds niet goed.

Groetjes

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:06
marjoontje

hoi sweet.

ik heb het zelfde probleem gehad als jou dat mijn meisje laat ging slapen.maar probeer jou kleintje overdag eens iets langer wakker tehouden want volgens mij heb jij het zefde wat ik had overdag teveel en tegoed en vast slapen en in de nacht minder goed.
ik heb toen soms met moeite mijn meisje lange overdag in de middag wakker gehouden,en vanaf die tijd sliep ze een hele avond door tot ongeveer 23 uur en dan een flesje en slaapt ze verder tot half 8 ongeveer.

groetjes marion.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:42
Sweet-s

hai marjoontje bedankt voor je tip maar HELAAS slaapt onze kleine overdag niet hij is de hele dag vrolijk en wil absoluut niet slapen alsof hij niets wil missen, we proberen hem elke keer een flesje te geven wat met hem te spelen hem dan alleen laten liggen in de box en daarna even naar bed (dit was het advies van het consultatieburo) maarja zodra je hem in zijn bedje legt en hij doorheeft dat hij moet slapen krijst hij de hele boel bij elkaar hahah, het cb zei toen laat hem maar huilen hij wordt vanzelf moe en valt in slaap, nou dan hebben wij een geval apart hahah want als je hem laat huilen BLIJFT hij ook ECHT huilen hij stopt niet. dus ja het ligt er niet aan dat hij overdag zoveel slaapt.

groetjes

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:44
marjoontje

haha sorry sweet dan had ik je verkeerd begrepen,huilen kon die van ons toen ook heel goed,en het zelfde als bij jou ze huilde haar ook echt niet in slaap,het ging aan 1 stuk door.
en een mooi ventje trouwns hoor heb je profiel bekeken net,dat worden meestal de mooiste kindjes(halfbloedje)ben ik vind ik altijd mooi om tezien,zijn altijd prachtige kindjes.

groetjes.

[Laatst gewijzigd door marjoontje - 09/03/2007 @ 21:47] - Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 08:28

hoi sorry dat ik inbreek
ik heb de stukjes gelezen en ben van mening dat er hier moeders zijn die het om de verkeerde redenen doen om door te slapen als je aan kinderen begint weet je dat ze niet gelijk door slapen doen ze wel als ze er aan toe zijn
om zelf meer slaap te krijgen pompen ze het kinje maar vol waar het nog niet aan toe is als het kindje echt honger heeft nog na de fles ja dan begrijp ik het dat je er rijstebloem in gooit maar om zelf xtra slaap te krijgen
dan denk je alleen maar aan je zelf en niet aan het kindje
dit wou ik even kwijt

Link naar deze reactie
20/06/2007 @ 09:02
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Het hangt van situatie tot situatie af...
Als je enkele maanden niet langer dan 3 uren aan een stuk kunt slapen, kan dit zwaar beginnen doorwegen op sommige moeders. Maar om je kindje 10 uren te laten slapen in plaats van de huidige 6 uren (wat ik al een droom zou vinden ), zou ik persoonlijk niets toevoegen maar ieder doet wat hij het beste acht voor zijn kleine spruit!

Mijn zoontje is nu 3,5 maanden en eet zowel 's nachts als overdag om de 3-4 uren. Voorlopig ben ik nog thuis en is het niet zo'n probleem (hoewel ik ook wel eens meer dan 3 uren aan een stuk zou willen slapen ) maar als ik terug moet gaan werken, hoop ik toch wel dat hij wat langer slaapt (zou al blij zijn met 5 uren aan 1 stuk). Voorlopig geef ik enkel bv maar als ik echt te vermoeid geraak eens ik aan t werk ben, denk ik er ook aan om de laatste voeding te vervangen door kv (voor hongerige babys)...
Ik heb al eens 1,5 weken getest met nutrilon in zijn laatste (afgekolfd) fles toe te voegen en al enkele dagen getest om een beetje rijstebloem (2 lepels) toe te voegen in een afgekolfd flesje: beiden zonder resultaat dus momenteel is het weer 100% puur mamasmelk

Link naar deze reactie
22/06/2007 @ 16:22

Ela,

Heb een zoontje van bijna 11 weken en doe sinds zijn 9 weken ook graantjes van Milupa in zijn pap( 3 granen) 4 schepjes in zijn flesje van 22.30. Heb dit besproken met kinderarts en vond dit geen probleem, Senne reageert daar goed op en zo slaapt hij van 23H tot 6.30-7h. Hij woog bij de geboorte 3.300kg en weegt nu al 6.100kg dus dan kan wel 's nachts zonder eten hoor. Tis gewoon een kwestie van proberen, tis ons 2de kindje (Hanne is onderts 26 weken) en die heeft overdag ook veel aandacht nodig dus vind ik mijn nachtrust heel belangrijk, zo kan je veel aan en mama's die vinden dat dat niet kan iets aan de pap toevoegen om zelf rust te hebben moeten dat zelf maar weten. Had vanaf mijn 7 maanden zwanger slechte nachten en op den duur zit je er zelf door...als je dat plezanter vind...doe gerust, ik ben nu een contente mama die alles aankan en verzet per dag bergen werk...

Kzou zeggen dames proberen maar, de graantjes zijn bij ons wondermiddel.

Katrien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]