[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 17/03/2007 @ 17:28 Monica | Heb je al eens gecheckt hoe zn amandelen eruit zien??Het zou goed kunnen dat hij daar last van heeft hoor. Het doorslikken van brood en vlees vooral gaat vaak moeizaam, fruit is vaak zacht en klein. Mn oudste al altijd wel goed maar haar amandelen waren ontzettend groot, en weggehaald.Mn jongste zit ook heel lang aan haar broodje en korstjes gaan er niet in, ook met avondeten heeft ze veel moeite met vlees, aardappels en groenten zijn fijn geprakt dus dat gaat wel weer goed. Een week terug zijn de amandelen ook bij haar eruit gehaald dus nu even wachten met goede hoop. Veel succes, Monica |
| 24/03/2007 @ 23:32 | Hier hetzelfde scenario. Onze zoon is bijna 3 jaar en weegt net geen 11 kilo en is ook maar 87 cm groot. Eten is ook een ramp. Als het etenstijd is, neemt hij een hapje en dan heeft hij genoeg. Niet eten, is geen snoep, geen cola, geen chips, geen ijs en hij kent d eregel vanbuiten, maar het doet hem niks! Ik heb mezelf opgelegd er totaal geen andacht aan te schenken en als hij honger heeft zal hij wel eten!! De kinderarts raadde me aan hem op water en brood te zetten, maar sorry dat vind ik nogal cru. Ze zei me el dat een kind van die leeftijd bv 's maandags heel geod eet, dan kan hij een ganse week verder, want een kind eet voor een week, dus... We zullen wel zien, maar negeren is de boodschap. Het heeft geen zin om met je kind 3 uur aan tafel te zitten. Eet hij niet, neem dan gewoon alles weg en bied de volgende maaltijd gewoon iets anders aan of zelfs hetzelfde, eet hij niet, geen probleem, kans gehad. normaal is dit een gouden truk, dus probeer hem gerust eens uit en laat me je ervaring weten! Succes! Anneke |
| 12/04/2007 @ 21:47 Jippie | Hallo, Ik had ook zo'n slechte eter. Toen ze 2 jaar was, had ze nog nooit een halve boterham gegeten. Ze woog ook heel weinig. Ondertussen is het iets beter, ze is 3,5 en weegt ondertussen 13,5 wat nog niet veel is maar ik was zo blij dat ze eindelijk boven de 13 kg zat. Nu eet ze beter. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze dit dikwijls ook doen om aandacht te krijgen. We waren eerst ook heel veel met haar bezig want je wil natuurlijk wel dat je kind voldoende eet. Aangezien dit allemaal toch niet hielp en we ondertussen 2e goede eter hadden, hebben we afgesproken om het van haar zelf te laten komen. We riepen haar zelfs niet om aan tafel te komen maar zorgden er wel voor dat het gezellig was aan tafel (met kaarsjes en al) en dat de aandacht vooral uit ging naar diegene die wel aan tafel zat. rarara, het heeft geen 2 minuten geduurd of ze kwam zelf aan tafel zitten en wilden ook 'bij dat gezellige clubje' horen. Ik ga niet zeggen dat ze dan ook een heel bord leeg heeft gegeten, maar het begon toch al niet negatief (ze willen niet aan tafel komen, heb geen honger, toch dwingen,...) want die spanningen zijn niet echt goed voor de eetlust van je kind. Ik heb het ooit ook gehad dat ze een hap nam van haar boterham en toen we aan school aankwamen, had ze die hap nog steeds in haar mond.... Misschien toch eens een keertje proberen om het een paar dagen echt gezellig te maken aan tafel en voor een positieve sfeer zorgen, kwaad kan dit zeker nooit !!! PS : Ik zou ze ook niet echt een hele dag fruitsap geven want hier zitten een heleboel suikers in, waardoor ze nooit een hongergevoel gaan krijgen. In ieder geval heel veel succes !!!! |
| 12/04/2007 @ 21:57 ikke | Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik werk in de kinderopvang, en daar is de gouden regel; straffen: 1minuut apart staan, per jaar dat het kind is, eten: 1hapje per jaar dat het kind is, (bij probleemeters natuurlijk) in principe hebben ze daarmee niet veel gegeten, maar kunnen ze mee verder tot het tijd is tot de volgende maaltijd. dus: 4jaar: 4schepjes eten; succes!! |
| 06/05/2007 @ 10:48 bengeltje | hoi het niet willen/kunnen eten kan verschillende oorzaken hebben, het zou kunnen zijn dat je kindje last heeft van zijn amandelen,dan is het met eten verschrikkelijk drama. ook kan het een aandachtspunt zijn, ik heb dat toen opgelost met resultaat die zei : niet straffen je zet gewoon een bord eten neer met een wekker bijvb. als de wekker afgaat is bijvb. het half uurtje eten voorbij dan haal je het bord weg en geeft verder dus geen lekkere dingen want dan beloon je hun gedrag datt ze niet eten. en als dat een paar keer gebeurt is gaan ze ineens netjes eten ik hoop dat jullie er wat aan hebben knuf bengeltje. |
| 07/05/2007 @ 11:22 Tine vanop't werk... | Wat Monica daar zegt van die amandelen is zeker niet te onderschatten hoor! Mijn zoontje (geb 17-10-2003) at ook vrij slecht, was trouwens ook vaak moe, hangerig, zeuren, en ik dacht goh, wat heb ik een moeilijk kind! Tot de kinderarts mij er deze lente op wees dat zijn poliepen eruit moesten, buisjes in de oren en meteen ook de amandelen eruit. Zij verzekerde mij dat mijn zoontje een veel makkelijker kind zou worden. Ik geloofde niet dat 't één wat met 't ander kon te maken hebben maar wat blijkt? De operatie is nu zo'n 1.5 maand geleden en 't is echt een verschil. Hij eet flinker en is op die korte tijd 2kg(!!) bijgekomen. Hij is trouwens veel gelukkiger nu. En alerter. Laat het een keertje nakijken, kan nooit kwaad. Succes ermee, Tine |
| 13/05/2007 @ 13:24 Patchi | Hoi, Mijn dochter (5 jaar) eet nu goed, maar krijgt geen tussendoortjes als ze haar eten niet opeet, dan dek ik het af, zet het in de koelkast en ze krijgt het bij de volgende maaltijd weer gewoon voorgeschoteld. Het heeft even geduurd, maar ze eet nu goed en krijgt nu tussendoor ook wat lekkers, maar geef nooit iets lekkers omdat hij niet goed heeft gegeten en hij dan toch iets binnenkrijgt. Kinderen zijn erg slim en weten het vol te houden, want uiteindelijk krijgt hij toch dat koekje wel en gaat papa of mama overstag. ![]() |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

eten = een ramp!