< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Net zwanger! » wie vindt dit leuk.....????

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Net zwanger!
wie vindt dit leuk.....????
21/05/2007 @ 10:56

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

proficiat Britt met je kereltje ! ik heb ook een voorkeur voor simpele namen, bij ons wordt het Lukas. ik hoor ook graag Jonas, Pierre, Maarten... succes ermee

Wij zijn van gisteren terug van onze trip naar Zaragoza - 1350 km maar liefst, en bijna gans de weg slecht weer. in het doorgaan ook al, maar dan geen files, nu wel, rond parijs en lille... lastig rijden hoor, ik heb 5 uurtjes gereden, mijn man de andere 12,5 uren !!
Ginder was het wel leuk teurgzien met mijn zus, het was sinds januari geleden, dus mijn ronde buik was voor haar een super-tof zicht, ze kreeg er geen genoeg van, haha en ons ventje schopte er deftig op los, dat kon ze ook al voelen dus, nog meer vreugde alom !

1 juli komt ze naar huis, dus nu nog enkele weekjes geduld, en dan kan ze de laatste maanden op de voet volgen.

Ons kereltje protesteerde wel stevig tegen de wisselende uren de laatste dagen, hij is blijkbaar al gewend aan mijn routine van opstaan, eten en slapen, maar donderdagnacht zijn we om 2u30 zijn opgestaan en pas tegen 23u gaan slapen, en gisteren ook om 4u uit bed, en in spanje eten ze veel later dan wij 's avonds, dus de routine lag wat dooreen - hij liet van zich horen vannacht alsof om te zeggen - nu ga ik jouw routine ook eens storen, haha !!!

Mijn buik is nog gegroeid, maar van lang achteren zie je er niets aan, het groeit gewoon recht naar voor ! vervelend aan mijn bureau, hihi - ik zal er een gat in moeten zagen binnenkort !!

grtjs allemaal !

Amy

Link naar deze reactie
31/05/2007 @ 13:57
Laura

Ik ben er weer. Waarschijnlijk ben ik niet eens gemist .

Vorige week zondag ging mijn vriendje Bas inene raar doen. Rond een uur of negen 's avonds kreeg hij pijn in zijn buik en begon met overgeven. Rond middernacht heb ik de huisartsenpost gebeld en kon ik medicijnen halen. Pillen tegen het spugen (die je alleen in kan nemen als je niet meer spuugt dus daar had ie niks aan) en domperignon zetpillen tegen de misselijkheid. Die dus niet bleef zitten omdat hij tijdens het spugen zo'n pijn had. Tegen de pijn kreeg hij niks. De pijn werd steeds erger. Bas is geen zeurpiet maar hij lag in bed te kronkelen en ik vond het eng. Dus weer de HA-post gebeld. Toen mocht ik met hem naar de ha in het ziekenhuis (dat was kwart over een). Bas kon amper nog lopen. Dus ik heb hem practisch moeten tillen. Toen ie eindelijk aan de beurt was zei de dokter pak even een rolstoel. In plaats van mij even te helpen. Eikel. De dokter vertrouwde het niet helemaal (er heerste toen wel bij ons dat e-colli virus in het water maar dat was het niet) en vroeg een tweede dokter er naar te kijken. Ondertussen ging het steeds slechter met Bas.

Hij werd op een bed gelegd, aan een hartmonitor. Vanwege de pijn en angst die hij had ging hij nog eens hyperventileren waardoor hij ging tintelen en nog banger werd. Zijn hartslag was vrij laag totdat het tot hem doordrong dat ze hem zouden prikken (bloed afnemen). Hij heeft een rontgenfoto gehad en toen hebben ze hem medicijnen toegediend. Eindelijk viel hij toen in slaap. Ik kon toen even rustig zitten en kreeg zelf last van hyperventileren en harde buiken. Gelukkig weet ik redelijk goed hoe ik een hyperventilatie aanval op moet vangen.
Bas werd opgenomen, kreeg een slangetje in zijn neus om zijn maag droog te houden. Om half vijf was ik thuis.

Na die nacht niet geslapen te hebben moest ik ook 's ochtends nog met mijn kat naar een dierenkliniek in Utrecht. Omdat ik zo moe en gestressed was heb ik mijn schoonvader maar uit bed gebeld om me te brengen want ik vond het niet verstandig om zelf te gaan rijden. Na de kliniek ben ik nog wel even naar mijn werk gegaan maar kon al gauw weer naar huis omdat Bas weer naar huis mocht.
De volgende dag werd ie weer opgenomen en werd zijn galblaas verwijderd.
Dit is allemaal goed gegaan. Woensdag was ie al weer thuis en behalve wat pijn gaat dit goed.

Maar dinsdagnacht (was ik natuurlijk alleen) werd ik ziek. Ik heb de hele nacht overgegeven. Me dus maar ziek gemeld en de hele week thuisgebleven. Ik voelde me slap, misselijk, pijn in mijn maag, duizelig en ik had zware armen. Omdat het niet beter ging ben ik vrijdag maar naar de ha geweest. Niet de mijne want die was vrij. Deze ha scheepte me af met een darminfectie en dat ik het maar rustig aan moest doen. Mijn urine is zaterdag wel op kweek gezet omdat ze niet echt goed konden zien of ik een blaasontsteking had.
Eergisteren toch maar even naar mijn eigen ha geweest omdat ik nog steeds duizelig en misselijk ben en na warm eten begint mijn maag zeer te doen.
Deze gooit het ook op een darminfectie.

Maar vamiddag ga ik bloed laten prikken om beter te kijken. Ik ben die ene kilo die ik tot nu toe aangekomen was dus ook weer kwijt . Dat ik duizelig ben klopt wel volgens haar. Alles gaat op dit moment naar de baby. Waardoor mijn baby niks tekort komt maar ik des te meer. Dus moet ik het rustig aan blijven doen. Ook ben ik er nu achter dat ik last heb van harde buiken (zelfs als ik een week ziek thuis ben en niks doe).

Vanmiddag ben ik bij de vk geweest. Die harde buiken kloppen wel. Dat komt dan ook omdat ik niet zo lekker ben en toch nog rustiger aan moet doen. De hartslag van de baby was prima en ze heeft het best naar haar zin volgens de vk. Mijn bloeddruk was goed en mijn baarmoeder komt nu een vinger boven mijn navel uit en dat is ook goed. Over vier weken moet ik weer terug komen. Omdat het voorheen elke 6 weken was schrok ik maar dit blijkt standaard te zijn.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt.

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 16:48

hallo dames

so te zien laura heb je een paar zware dagen achter de rug, das is schrikken van je vriend joh..
ik wist niet dat je om de 6weken ging bij mijn zwangerschappen was het altyd om de 4 daarna 3 en dan weer 2 enzo tot eind toe mischien om de week maarja ik zit in nl ikweeni waar jij zit mr kan verschillen mischien he?
ben je ook nog nie veel aangekomen na je 20 weken? ik heb me gisteren gewogen en ik blijf maar opzelfde gewicht hangen, maarja zal wel goed zijn dan kindje groeit nu goed

verders is hier beetje stil..

ben nu 21wkn, alles was tot zover te zien goed op de ehco van 20 weken placenta was op de voorwand dus darom voelde ik mijn kindje pas met 18 weken ivp van eerder(is mijn 3e zogenaamd zou je eerder dan voelen)
en was gisteren na het ziekenhuis gegaan voor niks!! was boos, hun hadden gewoon verkeerde datum opgeschreven bleek dat dinsdag die gyn mij verwachtte pff geld voor niks uitgegevn voor een busritje en was ook nog beetje ziekig die dag maarja kan gebueren leuk is anders..

groetjes van mij

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 17:11
britt

Hoi Ladies.
Leuk dat er weer gereageerd word hier.

@Laura, wat een vervelende dagen allemaal voor je.
Hopelijk gaat het nu met je vriend,je kat en jezelf weer goed.

Met mij gaat ook alles prima, mijn buik is flink aan het groeien.
Ik ben zelf nog niks aangekomen tot nu toe.
Ik was tussen de 7de en de 11de week 1.4kg afgevallen en die zijn er nu nog steeds af en dat terwijl ik toch echt wel goed eet.
Volgens de gyn komt het doordat mijn verbranding nu anderhalf keer zo snel gaat als anders.
Ik probeer verder wel goed op te letten want ik heb niet de dicipline om een dieet te volgen en dus vrees ik dat de overtollige zwangerschapskilo's er dan ook genadeloos aan blijven plakken.
Maar ach, dat zijn problemen voor later.
Ons kindje groeit goed maar helaas heb ik hem nog niet gevoeld.
Ik kan niet wachten tot het zover is.
Kan iemand mij zeggen wat ik eigenlijk zou moeten voelen?

groetjes

Link naar deze reactie
01/06/2007 @ 17:37

Hallo,

Laura meid, wat een dagen zeg !! gelukkig is alles oké gekomen, verzorg jezelf maar goed hé !

Ik ben zelf ook naar de dokter moeten gaan, ik leid zo ook al aan anemie (bloedarmoede), maar door de zwangerschap krijg ik erlast van: vermoeid, duizelig, hongerig... véél te lage bloeddruk en ijzertekort... ik moet meer rusten, maar als zelfstandige is dat niet makkelijk... mijn schoonmoeder denkt dat ze super-woman is, en dus moet ik dat ook zijn: rusten is voor watjes, en na de zwangerschap krijg ik 5 dagen kraamkliniek, en back to work allé,niet full-time direct, maar toch, niet enkele weekjes voor mezelf en de baby, al komt de kleine wel mee naar het werk (= familiebedrijf met voldoende privé-ruimte)...
zie ik wel wat tegen op, en de stress hierrond speelt ook wat mee in mijn dipje van de afgelopen weken...

maar goed, ik vind zwanger zijn nog steeds zalig hoor , en geniet zo van mijn bolle buikje, en de stampjes van mijn kereltje !!!
Britt, ik begon de baby te voelen rond 19 weken, begint als plopjes in de buik, héél laag hoor, en héél licht.

Nu zijn het al serieuze stompen, hihi, en mijn buik zie je ook echt bewegen als de kleine zich eens draait ! zaaaaaalig, ook voor mijn man,die kan meegenieten sinds 21 weken ongeveer - ervoor was het te licht om van buitenaf iets te voelen...
Dus, nog efkes geduld, en vooral 's avonds als je plat in bed ligt eens concentreren op je onderbuik ! als jij rustig bent,is de baby druk

Doei allemaal ! prettig weekend !

amy &

Link naar deze reactie
10/06/2007 @ 19:59
britt

Vandaag precies op de helft en voor mijn eigen gevoel dus wel een mijlpaal bereikt.
Donderdag moet ik weer naar de gyn en hoop dat alles weer goed is.

Gisteravond lag ik in bed en lag wat op mijn buik te kloppen en het leek er ineens op dat er vanaf de binnenkant werd terug geklopt.
Ik denk dat dat het kindje was , maar ben niet zeker.
vanavond als ik weer in bed lig ga ik het zeker nog eens proberen als ik dan hetzelfde voel dan weet ik dat dat ons kindje is.
Ik vind het ook wel tijd worden dat ik het ga voelen en ook mijn man kan er haast niet op wachten.
Al zal hij nog wel enige tijd geduld moeten hebben.

Groetjes britt

Link naar deze reactie
11/06/2007 @ 15:13
Laura

Hier weer even een berichtje van mij. Ik ben nog steeds niet helemaal opgeknapt. Het gaat met vlagen. Mijn bloedonderzoek wees uit dat er een infectie zit die op dat moment nog actief was. Maar ze kunnen daar verders niks mee.
Mijn urinekweek wees niks uit. Maar nu hebben ze ook een kweek gemaakt om te kijken of ik een schimmelinfectie heb. Nu belde de assistent van de ha dat ik bij de dokter moet komen om de uitslagen door te spreken. Daar kan ik woensdag om 8.10uur terecht. Dus nu ben ik helemaal nerveus. Het kan volgens mij niet echt goed nieuws zijn als ik door de dokter op het matje geroepen word. Maar ja, ik kan niks ander doen dan wachten tot woensdag.

Sinds gisteren zijn mijn harde buiken ook veel erger geworden. Ipv 4-5 had ik er gisteren al bijna 20. En vandaag zit ik ook al op de 10. Gisteren heb ik niks gedaan dus ik kan niet nog rustiger aan doen. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan bel ik de vk als het niet beter gaat.

Met de baby gaat het goed. Ze is super bewegelijk en ik word er af en toe gestuiterd van. Ik ben blij als ze slaapt. Vaak leg ik Bas zijn hand erop en dat stopt ze weer dus ben er wel achter dat een warme hand haar in slaap sust.
Meestal als ik in bed tv lig te kijken is ze erg actief. Dan doe ik mijn dekbed naar beneden en zie je mijn hele buik bewegen. Vind ik nog leuker dan de tv.
Bas heeft nu wel door (doordat hij het toch ook wel vaak voelt en ziet) dat het wel vermoeiend is om zo'n bewegend kind in je buik te hebben.

Mijn buik begint nu ook te groeien. De laatste paar dagen word er steeds gevraagd hoelang ik nog moet. Dus zeg ik 14 weken. Nee hoe lang moet je nog word er dan weer gevraagd. Ze geloven niet dat ik al 26 weken ver ben en denken het juist andersom. Dat ik al 14wk ben en nog 26 moet. Maar ja, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af want qua gewicht blijf ik ook gelijk.

Ik begin me wel wat meer druk te maken over de bevalling. Hoe zal het allemaal in zijn werk gaan en gaat het goed. Maar ik probeer me er niet te druk over te maken.
Wel ben ik achter een cursus aan geweest. Ik was er eindelijk uit dat ik een cursus samen bevallen wil doen. Maar daar was is dus eigenlijk mooi te laat mee. Zo'n cursus begint tussen de 24-28 weken. Gelukkig had ze nog drie stellen en ze zet ons dan samen. Weliswaar vier weken voor mijn uitgerekende datum en dan vier weken lang. Dus ik moet niet 6 dagen eerder bevallen dan geplanned want dan mis ik de laatste les.
Dus voor de dames die nog niks geregeld hebben, wacht niet te lang.

Hoe gaat het met de rest. Het is hier erg stilletjes.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]

< vorige pagina