Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
< vorige pagina [Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/04/2007 @ 17:26 Maantje ![]() | Hoi Kim, Het is inderdaad ergens een soort troost dat je eindelijk weet wat er mis is en wat de oorzaak is geweest van die MK's. In het begin heb ik het er wel even moeilijk mee gehad maar het is nu eenmaal zo en ik probeer het te aanvaarden. Het is erger om niet te weten wat er fout gaat. Ze hebben mij gezegd dat je 50% kans hebt dat je de slechte chromosomen mee geeft en 50% kans dat je de goeie mee geeft. Maar elke 'gezonde' vrouw heeft zowiezo 20% kans op een MK en 80% dat het goed gaat. Voor ons is het dus 70% kans dat het fout gaat via de natuurlijke weg en maar 30% kans dat het lukt. En omdat ik 4 MK's al teveel vind heb ik besloten om maar met IVF/PGD te beginnen en ik wil ook geen tijd meer verliezen. We hebben geen probleem om zwanger te worden maar om zwanger te blijven door ons 'probleem'. Wat de onderzoeken betreft: ik en mijn vriend hebben dus elk een chromosomenonderzoek laten doen en een hele boel andere bloedonderzoeken. Ze kijken dan je immuunsysteem na, of je geen bloedstollingsprobleem hebt enz... Mijn vriend heeft dan ook zijn zaadjes na laten kijken, die waren gelukkig goed. En verder heb ik een hysteroscopie laten doen, dan kijken ze of er geen afwijkingen zijn in de baarmoeder en eileiders. Dit onderzoek moet ik volgende week nog eens laten doen omdat ik in maart mijn laatste mk heb gehad, ze willen zien dat mijn baarmoeder schoon is en dat alles gunstig is om met IVF te beginnen. Voor je met IVF begint moet jij en je partner nog eens bloed laten nemen om dan die speciale test te laten ontwikkelen die ze dan gebruiken om PGD op je embryo's te doen. http://www.stilverlangen.com/onderzoeken/pgd.php --> hier wat uitleg over PGD Verder moet ik eerst een x-aantal dagen de pil nemen vanaf de eerste dag van mijn volgende menstruatie en dan zal ik mijn schema krijgen wat ik allemaal zal moeten doen. Welke dag en hoeveel hormonen enz ik zal moeten nemen. Dan zal ik ook om de 2 dagen voor een bloedtest en echo moeten gaan om te kijken hoeveel eicellen er zijn. Want het is belangrijk dat je veel eicellen hebt, zodat ze er veel kunnen nakijken welke die afwijking hebben en welke niet hé. Dan heb je meer kansen dat er een 'gezonde' bij is. Het zal inderdaad geen rozengeur en maneschijn zijn maar ik wil zeker al mijn kansen benutten. Want zoals ik nu bezig was, was het ook geen pretje. Nu valt de druk weg dat je moet klussen en uitzoeken wat je vruchtbare dagen zijn en dan bang afwachten of je zwanger mag blijven of niet. Nu ligt alles in handen van het IVF team. Ze hebben me ook eerlijk gezegd dat de kans erin zit dat het de eerste keren niet lukt maar dat ik niet hoef te panikeren. Ze hebben me ook gezegd dat er al veel koppels zijn met een chromosoom afwijking die nu toch een gezond kindje hebben. Ach ja, we zullen wel zien. Ik ben blij dat ik bijna mag beginnen maar ik ga ook voor ogen houden dat het niks kan worden. Binnenkort als ik bezig ben, dan kan ik je meer vertellen over mijn IVF/PGD traject. Ik ga trouwens naar LIFE een fertiliteitscentrum in Leuven. Ik wil zeker graag met je verder praten, want ik ben ook van mening dat lotgenootjes je beter begrijpen. Mijn familie, vrienden en collega's luisteren wel maar snappen niet hoe ik me voel. En ik heb wel behoefte om er met lotgenootjes erover te praten en onze ervaringen te delen. Ik hoop voor jullie dat het lukt om via de natuurlijke weg toch zwanger te blijven en dat alles goed mag gaan! Je moet voor jezelf uitmaken of je in de medische molen wil stappen of niet. Maar na 4 keer is het voor mij genoeg geweest. En ik word er 32 dit jaar dus het mag eens vooruit gaan. Groetjes! |
| 23/04/2007 @ 13:32 Maantje ![]() | Hey Kim, Ik heb je pb'tje ontvangen en er eentje terug gestuurd! ![]() Ik heb veel info van het fertiliteitsziekenhuis mee gekregen. Maar dit is ook een goede site waar je het één en ander kan lezen over IVF en PGD: http://www.brusselsivf.be/taalkeuze.aspx Het IVF dagboek op deze site heb ik denk ik nog niet gelezen. Bha, morgen moet ik die Hysteroscopie laten doen... Even op mijn tanden bijten en dan ben ik er weer vanaf. Groetjes! |
| 25/04/2007 @ 15:18 ilse(ily) ![]() | Hoi Kim, Tijdens het lezen van jouw verhaal kreeg ik kippevel. Ik leef met je mee. Ik wil je veel succes wensen en hopelijk komt jouw hartewens snel uit. Groetjes Ilse |
[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]
< vorige pagina

afwijking in de chromosomen
terwijl me moeder doorrattelt over wat ze allemaal ziet, zie ik gelijk dat het mis was....9 weken ver, maar me vruchtje leeft niet meer. Ik dacht dat ik kapot ging.

We zijn ondertussen al 2 jaar 4 maanden aan het proberen en nu pas weet ik waarom ik telkens een MK had.
Want als ik nu zwanger zou worden en het loopt fout af dan zijn we weer enkele maanden verder eer ik dan kan beginnen met IVF. Spijtig dat er geen test bestaat die je zegt dat het nu een (ei)sprong zonder afwijkingen is...