< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Discriminatie!!!

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/03/2007 @ 11:59
Nicole

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor!
Ik ben nog nooit zo toegesproken.

Per toeval kwam ik op een forum terecht, welke ik de naam nu maar even niet noem.
(voor de duidelijkheid, het is zeker niet dit forum)
Ik kwam er een lotgenoot tegen, die vertelde over haar kindje, dat met 38 weken zwangerschap gestorven is.
Ze zit nu nog volop in de verwerking, dus ik heb haar mijn verhaal verteld, en haar een hart onder de riem proberen te steken.

Nu kwam daar ook weer een reactie op, van iemand die het zelf niet had meegemaakt, maar er ook niet over na wilde denken.
Ze vond het ronduit vreemd, dat die andere moeder haar verhaal had gedaan op dat forum!

Ik werd woest.
Ik heb weer gereageert, en gezegd, dat ik veel vriendinnen ben kwijtgeraakt doordat ze zo reageren als zij.
En dat het toch een forum voor mama's is, en dat ik ook mama van Rody* ben, en daarom ook recht heb om mijn verhaal te vertellen.

Hierop kwam een reactie van de admin van dat forum, dat ze begrip hebben voor beide partijen, maar dat ze geen aandacht meer willen besteden aan het onderwerp het verlies van een kind!!!!

Ik voel me rot!
Dit is toch discriminatie?
Ik krijg onderhand het gevoel, dat ik mijn kind niet mag herinneren, dat dat een misdaad is of zo.

Het is 3 jaar geleden, dat mijn zoontje is overleden, en zoals ik me toen voelde voel ik me nu weer.

Hoe denken jullie erover?
Vinden jullie dat ze daar gelijk hebben?

groetjes Nicole

[Laatst gewijzigd door Nicole - 09/03/2007 @ 12:00] - Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 12:09
Maaike

Ik weet dat er idd forums zijn waarop mensen altijd hun zegje willen doen in de negatieve zin. Ik heb geen kindje verloren maar heb er zeker bedrip voor dat als het zich voordtoet mensen dit moeten verwerken en iedereen doet dit op zijn manier.

Ik ben in de MMM en er zijn ook mensen (op andere fora) die vinden dat het mijn lot is om kinderloos te blijven en ik dan maar eeentje moet adopteren als ik toch één wil.

Tja ik wens het hen allemaal niet toe maar ze zouden toch eens twee keer mogen nadenken vooraleer ze zulke kwetsende uitspreken doen.

M*

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 12:22
sil

hallo nicole.

ik heb het zelf ook niet mee gemaakt maar wel bijna.
ik was bijna mijn zoontje kwijd geweest door dat de plasenta het in de 32e week het had begeven en mijn zoontje dus geen voeding meer kreeg ik heb toen een maand in het ziekenhuis gelegen en uit eindelijk is hij geboren op 36 weken met een keizersnee.
hier heb ik zelf voor gekozen omdat ik zelf voelde dat er haast geen leven meer was in mijn buik.
gelukkig maar want toen hij geboren is zagen de artsen hoe hij er aan toe was.
hij was helemaal verzwakt en blauw.
dus ik weet wel hoe het is en hoe het voeld.
dus vind ik dat ze geen gelijk hebben want een kindtje in je buik heb je net zo'n band mee als een kindtje die geboren is.
en het ergste lijkt mij als je thuis komt en je ziet de kinderkamer die helemaal af is en er ligd niet jou kindtje in.
ik vindt dat vrouwen die hun kindje verloren zijn in tijd van de zwangerschap net zo erg is als dat het gebeurt als het al geboren is.
het is en blijft je kind geboren of nog niet geboren het is blijft erg.
ik hoop dat je snel dit weer een plekje kunt geven en verder kunt met je leven.
want ik begreip je heel goed!!!

groetjes silvia.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 14:07
Lisette

Hoi Nicole,

Inderdaad absolute onzin. Het is verschrikkelijk je kindje te moeten verliezen. Of je nou 6 weken zwanger bent of 39 weken. Op het moment dat je zwanger blijkt te zijn ben je toch een moeder. Je moet goed voor jezelf zorgen en daardoor ook voor je kind. Je bent alleen maar bezig met dat wondertje in je buik. En het dan te moeten inleveren om wat voor reden dan ook is verschrikkelijk. En erover kunnen praten met lotgenoten kan een enorme steun zijn.

En Maaike jij hebt net zo goed recht op je wondertje. Ookal lukt het misschien niet op de normale manier. Tuurlijk adoptie is ook een optie. En je kan zo'n kind geven wat zijn ouders hem/haar niet konden geven. Maar ja dat is iets waar je aan wil gaan denken als er echt niets gaat lukken.

Mensen moeten elkaar gewoon in hun waarde laten. Als ze dit soort verhalen niet willen horen lees die forums dan lekker niet!!!!! Niet iedereen heeft zo'n geluk als hun. Het had net zo goed hun kind kunnen zijn, want 10% van de zwangerschappen gaan mis.

Liefs
Lisette

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 14:34
Sarah Bergmans

Online Status Stuur bericht
Ik vind dat iedereen zijn verhaal kwijt moet kunnen.

Mijn eerste zwangerschap is ook op een miskraam uitgelopen.
Ik ging op 11w naar de gyn en daar werd vastgesteld dat mijn kindje op 8w en 5d was gestorven.
Het is een hele steun om alleen nog maar te lezen over lotgenoten en nog beter om hier zelf over te schrijven.

Ik heb op een ander forum ook al zo van die berichten gelezen dat als je 6w zwanger bent je niet mag spreken van een kindje. Ik heb geen woorden voor wat ik dan voel. Ik zou die persoon dan gewoon door de computer kunnen trekken.

Maar ik ga ermee stoppen voor ik hier helemaal over mijn kookpunt van woede ga.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 14:55
Darsje

Helaas bestaan er mensen die er niet over willen praten (alsof het een taboe is)
Ik ben dan bang dat je precies op een verkeerd forum heb gezeten met botte mensen.
(helaas bestaan er nog steeds neanderthalers)
Trek je er niks van aan meis!!! Tuurlijk mag jij over je verloren zoontje praten!!! Hij is immers in je leven!!!

Knuf

Dars

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 15:01
Nicole

Laatste up-date!
Ik heb met de vrouw die die topic geopend had, even op MSN gezeten, en zij had op haar andere forum dus ook zo'n topic geopend als ik hier heb gedaan.
Alleen het enige verschil is, dat zij wel de link naar dat forum had gegeven, en veel meiden van dat forum hebben nu hun ongenoegen daar geuit!!!

Met als resultaat, dat de beheerster het hele forum heeft gewist, en opnieuw is gestart.
Met de mededeling erbij, dat iedereen nu gemoedelijk moet blijven, anders haalt ze de hele site van het net!!!!

Dat vind ik nu Laf!!!!

Gelukkig kunnen we hier wel over alles praten, en proberen we in elkaars situatie in te leven!

Hiebij een serieus groot compliment voor het 9maandforum!!!!!!

liefs Nicole

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:09
akiki

Online Status Bekijk profiel
hoi,
amai wat een toestanden zeg! Dus alleen voldragen gezonde zwangerschappen zouden de moeite waard zijn om over te praten? Nochtans doet het zo'n deugd om met lotgenoten te spreken als het slechter gaat ook!
Heb je die ene vrouw ook naar dit forum doorverwezen? Hier kan ze zeker terecht met haar verhaal!
Ik heb ook al gemerkt dat het er op sommige internetfora enorm bitsig aan toe gaat. Hier op 9maand is de sfeer veel gemoedelijker, veel vriendelijker. Dus ik ben fan van 9maand!

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:41
marjoontje

hoi nicole.

ik heb vaak je profiel bekeken en je persoonlijke site,je mannetje is helaas en erg genoeg niet meer hier,maar daarom is het wel jullie zoontje,ik vind het erg voor jullie en heb vaak naar zijn foto gekeken ik vind het heel erg voor jullie,z,n klein lief mensje,het is en blijft jullie ventje hoor.

liefs knuffel marion.

jullie hebben heel wat mee gemaakt.

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 21:48
Nicole

Hey allemaal!

Marjoontje, bedankt voor je lieve woorden, en idd hij is en blijft ons zoontje!

Akiki, ja, ik heb haar dit forum ook voorgelegd, en haar ook meteen gewaarschuwd, dat als ze 1 keer hier komt, ze blijft komen, zo verslavend is het hier!

Hier gaat het er gelukkig heel anders aan toe!
Zo gemoedelijk, en niemand van jullie ken ik persoonlijk, en toch voelt het altijd vertrouwd!

liefs Nicole

Link naar deze reactie
09/03/2007 @ 22:15
Annelies

Online Status
Zei die admin écht "dat ze geen aandacht meer willen besteden aan het onderwerp verlies van een kind" ??????

Hoe kan die admin dit als vrouw en moeder nu in godsnaam zeggen??? Alsof elke zwangerschap in een roze wolk eindigt! Als je het al niet meer over het verlies van een kind mag hebben, dan mag je al zéker niet meer praten over zwangerschapskwaaltjes en alles wat er in je hoofd kan rondspoken onder invloed van zwangerschapshormonen!
Ik vraag me trouwens af waarom ze dan eigenlijk ooit is begonnen met een forum voor zwangeren, als ze niet de open geest kan opbrengen om iedereen zijn/haar verhaal te laten doen.

Zoals hierboven al gezegd is, "ontstaat" moedergevoel niet bij de geboorte van je kind. Of je nu nog met je versgeplaste zwangerschapstest in je handen staat, in de medische mallemolen zit, wacht op een adoptiekindje of de laatste dagen naar de geboorte aftelt, moeder bén je.

Dames,
Laat jullie niet tegenhouden door dit soort kortzichtige mensen om jullie verhaal te blijven neerschrijven. Ik wens niemand het verlies van een kind toe, maar als het dan tóch gebeurt, zal het alleszins een vorm van troost bieden om op een warme respectvolle manier over je verdriet te kunnen praten met ouders die dit helaas ook hebben meegemaakt!

Groetjes,
Annelies

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 10:56
Nicole

De Beheerster is inmiddels bijgedraaid, en wij mogen nu ook gewoon ons verhaal kwijt daar.
Nu wil ik het niet eens meer!
Maar goed voor andere vrouwen die zoiets hebben meegemaakt.
Ook mogen die andere vrouw en ik een info-stuk maken over miskraam en /of verlies van een kind.

Dat hebben we gelukkig wel weer bereikt.
Maar ze zullen mij verder niet meer horen op dat forum!

Nicole

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 12:31

hey nicole,
ik ben het volledig eens met het goed verwoorde stuk van annelies ik had het niet beter kunnen zeggen!!
er zijn inderdaad mensen die zelf nooit niks meegemaakt hebben die hun niet kunnen inleven in een ander zijn situatie maar dat geeft hen zeker het recht niet ons te veroordelen als we dat wel willen doen,het is nog steeds taboe en dat zal het altijd blijven mensen weten niet hoe er mee om te gaan,maar als ze ons al gewoon in onze waarde laten is dat al veel!!het wil niks zeggen over hoe lang het geleden is bij mij is het negen jaar geleden en het verdriet blijft je geeft het een plaatsje dat wel maar het word er niet minder om!!
groot gelijk dat je daar niet meer wil schrijven zou ik ook niet doen als ik jou was de p*t op met hun stomme site zeg ik

veel groetjes peggy

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 12:48
Nicole

Hey Peggy!

Je verwoordt het precies zoals ik het denk!
Er zijn nog veel meer andere sites, die laten weten, dat mensen die met het verlies van een kindje te maken hebben, wel met open armen ontvangen!

Ik heb hen echt niet nodig!
Trouwens, ik zit toch vaak hier, want ik ben compleet verslaafd aan 9maandforum!!!!!

liefs Nicole

Link naar deze reactie
20/03/2007 @ 20:38
laure

Online Status
hoi,

Ik ben echt verontwaardigt zo'n toestanden allemaal! Peggy heel mooi verwoordt het verdriet om een kindje blijf altijd! Je kan het wel een plaatje geven maar helemaal vergeten doe je nooit! Ik ween nog steeds als ik fotokes van justine* en jasper* zie! Uiteindelijk zijn het en blijven het je kindjes geboren of niet geboren maar sommige mensen kunnen dit niet vatten!EN durven dan van die uitspraken doen die je diep kwetsen en je weer helemaal de grond in duwen ipv je erboven op te helpen! Nicole ik zou zeggen blijf lekker hier zitten je zit hier goed
Veel succes met je mooie dochters

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]