< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Archief » Soms gaat het mis... » Wat na miskraam en opnieuw zwanger?

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau][Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Archief » Soms gaat het mis...
Wat na miskraam en opnieuw zwanger?
10/03/2007 @ 13:10
Fietje

Online Status Bekijk profiel
Hoi meiden,

Ik lees hier vaak tegenstrijdige berichten op het forum over wanneer terug zwanger worden na miskraam?

Mijn gynaecoloog heeft mij gezegd dat wij maar terug mogen beginnen proberen nadat er 2 cyclussen gepasseerd zijn. Hij zei ons dat de kans op een 2de miskraam anders te groot zal zijn als we direct opnieuw proberen omdat mijn lichaam een grotere kans heeft om het vruchtje opnieuw te verstoten?
Heeft iemand dit ook reeds zo doorgekregen van hun gynaecoloog?
Ik wacht nog steeds m'n miskraam af maar zou natuurlijk liefst zo snel mogelijk opnieuw proberen nadat deze nare ervaring voorbij is. Dit is het enige lichtpuntje die ik nu heb in de donkere tunnel waar ik momenteel vertoef.

Ik heb nu sowieso beslist om maandag over te gaan tot curretage omdat ik het emotioneel zo niet kan plaatsen.

Groetjes
Sophie

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 13:40

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi fietje!!

ik heb 15 oktober mijn tweede miskraam gehad!!
ik was 6 weken heen
die maand daarvoor ook al een mk! (ong kleine 5 weken heen)

nu zei de gyn tegen mij!
dat het dus ook beter is om een menstruatie afte wachten!
en het liefste 2!

want ze zijn bang dat de 2e mis is gegaan doordat het na de 1e mk niet schoon genoeg was!
en als je weer menstrueert kan er eventuele resten weer mee komen!!

dus vandaar dat we dat ook hebben gedaan!

de eerste 2 maanden hebben we pauze gehouden!
en dus de 1 cyclus dat we er weer voor gingen werdt ik hellaas ongesteld!

nu zit ik dus in de 2e cyclus!
en over een paar dagen weten we meer!!

best spannend!

nou moet ik wel zeggen dat het voor jezelf ook beter is om 2 maanden pauze te nemen!

voel me juist een stuk prettiger en rustiger!
en alles is bijna zo goed als vanouds!
want na een mk (en vooral 2 mk-en) ben je hellemaal ontregelt!

ik hoop dat je hier wat aan hebt!
en wil je meer weten of heb je vragen dan hoor ik dat graag!!

grt xxx Trienke

Link naar deze reactie
10/03/2007 @ 14:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik heb in een andere situatie gezeten door een mola-zwangerschap/miskraam.
Dit vond plaats op 12 weken zwangerschap en daarna mochten we vanwege risico's niet zwanger worden.
Toen we na lange tijd weer "groen"licht kregen (bijna een jaar verder) was het al gauw weer raak.
Helaas ging het ook deze keer mis.
Vanwege de mola historie moesten we na 4 en 6 weken weer bloed prikken. Dat was in de week na de eerste cyclus die ik had na de curretage.
Alles was gelukkig weer goed en dus mochten we er weer voor gaan. In principe was ik dus pas 1 keer geweest na de curretage.
Mijn schoonzusje heeft een miskraam gehad op 5 weken en is daarvoor niet gecurreteerd. Het vruchtje is vanzelf afgekomen. Zij is niet meer geweest daarna want ze was meteen weer zwanger.
Er is haar ook niet verteld dat ze zou moeten wachten.

Natuurlijk verschillen ook hierin vast de meningen van de gyn. Als je je prettig voelt bij je behandeld arts zou ik toch gewoon naar hem of haar luisteren.
En die ene of twee maanden maakt dan niet zoveel verschil hoor. Is misschien juist wel goed om alles een plekje te geven. Als je al aangeeft dat je het nu al zo moeilijk hebt is het misschien juist wel beter om even rust te hebben. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik weet niet hoe lang je zwanger was maar hoe langer de zwangerschap heeft geduurd hoe zwaarder het is als het misgaat.
Ik ben in 2 jaar tijd 3 keer zwanger geweest. 2 keer ging het mis na 3 maanden. Dat doet veel zeer. Nu de derde keer in die twee jaar gaat het goed. Maar nog steeds heb ik het gevoel van eerst zien en dan geloven. Je wordt steeds voorzichtiger, hoe meer je meemaakt.

Sterkte,

groetjes kaat

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht (Archief)] [Hoger Niveau]