Hoi,
Ik heb in een andere situatie gezeten door een mola-zwangerschap/miskraam.
Dit vond plaats op 12 weken zwangerschap en daarna mochten we vanwege risico's niet zwanger worden.
Toen we na lange tijd weer "groen"licht kregen (bijna een jaar verder) was het al gauw weer raak.
Helaas ging het ook deze keer mis.
Vanwege de mola historie moesten we na 4 en 6 weken weer bloed prikken. Dat was in de week na de eerste cyclus die ik had na de curretage.
Alles was gelukkig weer goed en dus mochten we er weer voor gaan. In principe was ik dus pas 1 keer

geweest na de curretage.
Mijn schoonzusje heeft een miskraam gehad op 5 weken en is daarvoor niet gecurreteerd. Het vruchtje is vanzelf afgekomen. Zij is niet meer

geweest daarna want ze was meteen weer zwanger.
Er is haar ook niet verteld dat ze zou moeten wachten.
Natuurlijk verschillen ook hierin vast de meningen van de gyn. Als je je prettig voelt bij je behandeld arts zou ik toch gewoon naar hem of haar luisteren.
En die ene of twee maanden maakt dan niet zoveel verschil hoor. Is misschien juist wel goed om alles een plekje te geven. Als je al aangeeft dat je het nu al zo moeilijk hebt is het misschien juist wel beter om even rust te hebben. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik weet niet hoe lang je zwanger was maar hoe langer de zwangerschap heeft geduurd hoe zwaarder het is als het misgaat.
Ik ben in 2 jaar tijd 3 keer zwanger geweest. 2 keer ging het mis na 3 maanden. Dat doet veel zeer. Nu de derde keer in die twee jaar gaat het goed. Maar nog steeds heb ik het gevoel van eerst zien en dan geloven. Je wordt steeds voorzichtiger, hoe meer je meemaakt.
Sterkte,
groetjes kaat